Ik kan mijn huis uittekenen

22-05-2019 20:05 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik kan mijn huis uittekenen. 5 jaar geleden verhuisd en alles verbouwd. We hebben mooie spullen en het ziet er gelikt uit. Maar toch moet ik uitkijken dat ik het niet spuugzat word. Ik weet het....het klinkt heel verwend! We hebben het iets boven gemiddeld goed (qua financiën) Ik kan als ik wil regelmatig nieuwe spulletjes kopen.......af en toe koop ik wat nieuws. Als ik dan in de woonwinkels loop en al die leuke spullen zie.....

Herkennen jullie dat ook? Ik voel me soms zo ontevreden en dat wil ik eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je die mooie spullen omdat ze in de mode zijn, ofwel uit de bladen gekozen, of omdat je er echt van houdt (ook al vindt de buurvrouw/ je moeder/ je vriendin het helemaal niets?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
22-05-2019 20:09
Heb je die mooie spullen omdat ze in de mode zijn, ofwel uit de bladen gekozen, of omdat je er echt van houdt (ook al vindt de buurvrouw/ je moeder/ je vriendin het helemaal niets?
Dat vraag ik mezelf ook wel eens af :-(
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met ‘mijn huis uittekenen’ is dat een uitdrukking?
Alle reacties Link kopieren
Eh nee dat herken ik niet. Zit nu 2.5 jaar in een onafgebouwd huis (aannemer ging er vandoor en meer vind maar eens iemand) Ik douche in een kinderbadje met douche gordijnen die aan het plafond geniet zijn, badkamer is nog niet af dus. Maar ik ben iedere keer nog blij. Keuken is nog niet af maar ik kan koken. En ik heb nu een tuintje, benedenhuis en de buurt is heerlijk rustig.
Dat het nog niet af is mag de pret niet drukken. Ben echt zo ontzettend vaak blij. Dan kijk ik de huiskamer in en zie de tuin en denk ik Yeah!
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
22-05-2019 20:10
Dat vraag ik mezelf ook wel eens af :-(
Begin dan eens met bepalen wat je echt leuk vindt, al is het maar al die frutsels die je "moet"hebben volgens de bladen, buiten te gooien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als je het geld hebt om af en toe wat te veranderen, dan doe je dat toch gewoon?

Ikzelf heb eigenlijk alleen maar spullen staan waar ik verliefd op ben of die een speciale waarde vertegenwoordigen (emotioneel, financieel of verzameltechnisch). Ik sleep weinig IKEA binnen en koop erg weinig nieuwe spullen, gewoon omdat ik er echt gek op wil zijn voordat ik het koop. Laatst wel een goedkoop prul gekocht waar ik verliefd op was geworden, helaas is het stukgevallen :facepalm: . Dat vind ik dan heel erg.

Kan het zijn dat je niet genoeg waarde hecht aan je spulletjes omdat je er niet genoeg bij ervaart. Ik kijk echt heel erg graag naar bepaalde spullen in mijn huis.
Alle reacties Link kopieren
In eerste huis wel, tweede niet. In het eerste huis was het allemaal mooi en netjes, het tweede wat meer bijeengeraapt. Sinds uitbreiding met hond, kind en kat (in chronologische volgorde) ziet het huis er her en der ook wel gelikt uit maar dan in de letterlijke zin.

En ik weet nu wat wel werkt in ons huishouden (die mooie bank met velours dus helaas niet) en heb in de loop der jaren ook wat kleine erfstukken gekregen die dierbaar zijn. Dus het interieur is meer om die dierbare dingen heen gebouwd. En maakt dat ik het niet snel verander. Ik saus wel regelmatig een andere kleur op een muur of behang een klein muurtje. Maar dat is het dan ook wel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ja hoor op tien hoog kan ik prima mijn huis uittekenen, die van de overburen ook. Of ze het nu leuk vinden of niet.
Maar ik gok dat het hier niet over gaat.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
22-05-2019 20:16
Ja hoor op tien hoog kan ik prima mijn huis uittekenen, die van de overburen ook. Of ze het nu leuk vinden of niet.
Maar ik gok dat het hier niet over gaat.
Uittekenen? Ik snap m nog steeds niet!
Poker schreef:
22-05-2019 20:18
Uittekenen? Ik snap m nog steeds niet!
Ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je er last van hebt, niet in woonwinkels gaan lopen. Simpelste oplossing.
Net als folders kijken, krijg ik ook altijd ineens de behoefte van om van alles te kopen.
.
Poker schreef:
22-05-2019 20:18
Uittekenen? Ik snap m nog steeds niet!
als in: saai, voorspelbaar
TO, een ander (gewaagd) kleurtje op de muur en wat planten maken al een heel verschil.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
22-05-2019 20:23
als in: saai, voorspelbaar
Bedankt voor de vertaling! :bigkiss:
Misschien is je huis mooi om naar te kijken, maar niet gezellig om in te leven. En vandaar die onrust om altijd de aankleding te willen veranderen. Ik herken het in ieder geval niet maar ik ben niet zo voor frutsels en decoratie.
Alle reacties Link kopieren
Aandacht verleggen naar nuttigere zaken, is dat iets?
Such fun!1
Het valt me trouwens op dat veel mensen zo graag willen dat hun huis qua aankleding helemaal 'klopt', dat alles bij elkaar past, in een specifiek thema.

Ik wil graag zelf het thema van m'n huis zijn, met mijn gezin, misschien zit daar het verschil? Het huis past bij óns dus, en is niet in een hokje te duwen.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
22-05-2019 20:32
Het valt me trouwens op dat veel mensen zo graag willen dat hun huis qua aankleding helemaal 'klopt', dat alles bij elkaar past, in een specifiek thema.

Ik wil graag zelf het thema van m'n huis zijn, met mijn gezin, misschien zit daar het verschil? Het huis past bij óns dus, en is niet in een hokje te duwen.

Een thema echt? Best grappig! Bij een vakantie huisje aan zee wel leuk het thema zee. Maar wat voor thema’ s heb je dan nog. Je kan je huis bijvoorbeeld toch niet vol buddhahoofd beeldjes en schilderijen hangen?
Alle reacties Link kopieren
Stel ik mij ineens een flamingo thema voor: kussens, beeldjes, voetmat allemaal met flamingo. Thema doet mij snel denken aan kitch!
Alle reacties Link kopieren
Nee, dit herken ik niet. Ik koop weinig nieuwe woonspullen, alleen aan planten kan ik als ik wil geld blijven uitgeven. Ik koop veel bij de kringloop, sommige dingen zijn zelf gemaakt, sommige dingen nieuw. Op de een of andere manier is het een leuk, fris geheel en zijn mensen die voor het eerst bij ons komen altijd enorm onder de indruk.

Heel soms verander ik eens wat, maar eigenlijk ben ik wel gewoon heel tevreden en blij. Maar eerlijk is eerlijk, dat stond er niet ineens. We hebben de nodige missers gemaakt voor we ontdekten wat echt onze smaak is en nu we dat weten, is het ook goed.

We hebben fijne, mooie spullen die me echt blij maken. Als dat bij jou niet zo is, zou ik lekker een rondje Marie Kondo doen en een plan gaan maken.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet herkenbaar. Ik koop nooit prul en vervang meestal iets pas als het versleten of kapot is.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties

Mijn huis kan je idd in een hokje plaatsen. Ik vind m’n spullen wel leuk. Ik heb ook wat erfstukken (spulletjes) staan en dat maakt het ook wat persoonlijker. Maar toch.....ik kan het niet uitleggen.......

Als ik bijvoorbeeld alles nieuw zou kunnen kopen dan denk ik dat de stijl weer zo goed als hetzelfde wordt. Ik vind mezelf gewoon verwend en daar baal ik van. Ik wil gewoon blij zijn met alles en daar niet zo mee bezig zijn :-?
Alle reacties Link kopieren
Dan bestaat de kans dat jij je misschien gericht hebt op ‘hoe het moet ‘ en niet puur op wat je echt mooi vindt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
22-05-2019 20:50
Dank voor de reacties

Mijn huis kan je idd in een hokje plaatsen. Ik vind m’n spullen wel leuk. Ik heb ook wat erfstukken (spulletjes) staan en dat maakt het ook wat persoonlijker. Maar toch.....ik kan het niet uitleggen.......

Als ik bijvoorbeeld alles nieuw zou kunnen kopen dan denk ik dat de stijl weer zo goed als hetzelfde wordt. Ik vind mezelf gewoon verwend en daar baal ik van. Ik wil gewoon blij zijn met alles en daar niet zo mee bezig zijn :-?
Zoek een anders een ander doel om mee bezig te zijn. Jouw huis is af.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
22-05-2019 20:50
Dan bestaat de kans dat jij je misschien gericht hebt op ‘hoe het moet ‘ en niet puur op wat je echt mooi vindt.
Ik vind het ook altijd lastig kiezen omdat ik heel veel leuk vind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven