Onverklaarbare stank in huis op 1 plek

25-05-2019 11:15 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, mijn laatste hoop is het forum....

Sinds een week of 5 hebben wij op 1 plek in onze slaapkamer een vieze putlucht. Het hangt in 1 hoek en wordt erger als het warm is. Op die plek in de kamer lopen geen rioleringsbuizen, er zitten schuifdeuren voor het schuine plafond, daar ligt niks achter. Wat we al gedaan hebben is:

- Alle kasten daar leegmaken en met zaklampen alles nakijken.
- Luchten, dus constant raam en deur open en schuifdeur open.
- Geurvreters en automatische luchtverfrisser neergezet (maar die kunstmatige ‘bloemetjeslucht’ geeft me hoofdpijn).
- Verwarming uit gezet.
- Iemand van ongediertebestrijding laten komen; niks gevonden.
- Iemand van de riolering laten komen; niks gevonden.
- Het dak op geweest; dakgoten niet verstopt en onder de dakpannen ligt ook niks.
- Aannemer laten kijken; niks gevonden.

Nu is er nog 1 optie: voor 300 euro kan een bedrijf komen dat geuren herkent. Zij zeggen je dan wat de stank is, maar lossen het niet op. Vind ik veel geld en het is er nog niet mee opgelost.

Er zou nog een dood dier in de spouwmuur kunnen liggen, maar we hebben geen vliegen en de stank is echt alleen op die ene plek in de slaapkamer te ruiken. Daarnaast zou een grote rat na een maand ongeveer helemaal verteerd zijn, dus dan zou de stank nu ook weg moeten zijn.

Daarbij komt dat ik me al die tijd al niet lekker voel. Veel hoofdpijn, verstopte neus, benauwd, vaak koud en rillerig en dan weer warm, soms tintelingen in mijn tong/lippen. Nou ben ik soms best een aansteller, vooral als het op geur aankomt, dus zou dat ook tussen mijn oren kunnen zitten. Of door de hooikoorts komen. Maar toch vraag ik me wel af of het toch niet met die stank te maken heeft.

Wie of wie heeft er nog een gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb misschien wel een tip, het is wel erg zweverig, maar wij hebben zoiets vroeger ook gehad en dit heeft wel echt geholpen. Je mag me een pb sturen, ivm herkenbaarheid ga ik het niet hier neerzetten.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen steenmarters in de buurt? Deze zou je moeten kunnen horen, wat nog erger schijnt te zijn dan de stankoverlast.

Ga ergens anders slapen in huis, dan weet je of het invloed heeft op je gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit iets gehoord over steenmarters in de buurt en ook nooit geritsel oid gehoord. Helaas hebben we geen slaapkamer over waar we heen kunnen verkassen .
Alle reacties Link kopieren
Dnk ik stuur je een pb
Alle reacties Link kopieren
Als je iets wil uitsluiten moet je dat testen. Kun je niet een paar nachten op de bank slapen. Als de geur invloed heeft op je gezondheid merk je dat snel genoeg.
Loop deze tips link even na


https://www.strooming.nl/binnenmilieu/b ... t-in-huis/
Misschien urine van muizen in de spouwmuur?
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk dat de stank vanuit een andere ruimte komt? Wij hebben stankoverlast gehad in 1 hoek van de keuken en na lang zoeken bleek dat dit kwam door een buis in de kelder die naast/onder de keuken ligt. In de kelder zelf rook je gek genoeg niets, alleen in de keuken af en toe (bij een bepaalde windrichting o.i.d., ondanks dat het binnenshuis was, leek het richting de keuken te worden geblazen).
Alle reacties Link kopieren
poppiejoppie schreef:
25-05-2019 11:37
Loop deze tips link even na


https://www.strooming.nl/binnenmilieu/b ... t-in-huis/
Hebben we gedaan, niks van dit alles lijkt het te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maria002016 schreef:
25-05-2019 11:54
Is het mogelijk dat de stank vanuit een andere ruimte komt? Wij hebben stankoverlast gehad in 1 hoek van de keuken en na lang zoeken bleek dat dit kwam door een buis in de kelder die naast/onder de keuken ligt. In de kelder zelf rook je gek genoeg niets, alleen in de keuken af en toe (bij een bepaalde windrichting o.i.d., ondanks dat het binnenshuis was, leek het richting de keuken te worden geblazen).
Maar hoe kwam je daar dan achter?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
25-05-2019 11:49
Misschien urine van muizen in de spouwmuur?
Zou je dan niet ook iets moeten horen lopen/scharrelen en keutels hebben enzo?
Lente19251003 schreef:
25-05-2019 12:00
Zou je dan niet ook iets moeten horen lopen/scharrelen en keutels hebben enzo?

Ja, lijkt me wel. Dat zou die ongediertebestrijder toch gevonden moeten hebben dan.

Ik zat nog aan schimmel te denken (ook vanwege je gezondheidsklachten), maar dat zou die aannemer dan toch gevonden moeten hebben.

We raken een beetje door de opties heen, met alles wat je al geprobeerd hebt. Zou het nog kunnen dat er een huisdier geplast heeft in die hoek van de kamer? Daar hoef je niet eens zelf huisdieren voor te hebben; wij hebben weleens gehad dat een buurtkat het huis was ingeglipt en op diverse plaatsen had geplast. Dat moet je ook maar net merken.
Of misschien nog van een huisdier van een vorige bewoner? (ik weet niet hoe lang je er al woont?) Katten- of hondenurine kan flink in een vloer of muren trekken.
Alle reacties Link kopieren
http://www.broodjeaap.nl/xgarnaal.html

Het doet me aan dit verhaal denken haha!

Heel ver gezocht maar leert je wel op echt alle onverklaarbare plekken te kijken.
Dode muis of rat in de muur, gaat vanzelf over maar duurt helaas even.
Lente19251003 schreef:
25-05-2019 12:00
Zou je dan niet ook iets moeten horen lopen/scharrelen en keutels hebben enzo?
Nee dat hoeft niet.
Wij hebben dat ook gehad, was toch echt een dode rat (woonden aan het water). Heeft helaas geen maand geduurd maar eerder zes maanden... Wij hebben uiteindelijk de schotten weggebroken (wilden we toch al opknappen want waren schrootjes) en toen lag daar dat beest. Smerig tot en met. Maar... geen vliegen, geen gescharrel gehoord en bij ons bleek dat het beest gemummificeerd was geweest, maar door lekkage onder een raamkozijn door alsnog was gaan rotten. Lag daar mogelijk al jaren!
Alle reacties Link kopieren
Vraag eens bij de buren..wij hebben dit op 1 plek achterin de kamer gehad; toen de buren de geveldoorvoer naar riool hebben laten vernieuwen was bij ons de stank weg.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
JonathanStrange schreef:
25-05-2019 12:15
Wij hebben dat ook gehad, was toch echt een dode rat (woonden aan het water). Heeft helaas geen maand geduurd maar eerder zes maanden... Wij hebben uiteindelijk de schotten weggebroken (wilden we toch al opknappen want waren schrootjes) en toen lag daar dat beest. Smerig tot en met. Maar... geen vliegen, geen gescharrel gehoord en bij ons bleek dat het beest gemummificeerd was geweest, maar door lekkage onder een raamkozijn door alsnog was gaan rotten. Lag daar mogelijk al jaren!

Ik vind een maand eerlijk gezegd ook wel wat optimistisch, voor een karkas om te ontbinden. Dat kan best langer duren.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden dit op het werk. Dachten ook aan een dode muis oid. Bleek uiteindelijk een doorgebrand stopcontact te zijn. Plastic was iets gesmolten en dat stonk zo.
RikM schreef:
25-05-2019 12:30
Ik vind een maand eerlijk gezegd ook wel wat optimistisch, voor een karkas om te ontbinden. Dat kan best langer duren.
Absoluut. Ik durf zelfs met stelligheid te beweren dat behalve een muisje in het gras of iets dergelijks, ontbinding gewoonweg niet snel gaat.
Alle reacties Link kopieren
ik had t in een oude bovenwoning ,vreselijke lucht ,ik dacht ook echt aan een lijk ,nooit achter gekomen wat t was...(5 jaar)
Alle reacties Link kopieren
Hebben wij ook gehad.. een walgelijke lucht in huis. Uiteindelijk vonden we een muis in verre staat van ontbinding achter de CV ketel.
Jaren geleden ontdekte we ook een dode muis in de luchtschacht van de open haard.
Echt vervelend, want er is tegen zulk een lucht niet op te sprayen en te soppen... en lang niet altijd kun je de boosdoener vinden of erbij komen.
Stomme vraag misschien, maar je weet zeker dat er geen kater ergens jouw huis kan binnen komen om zijn goedje los te laten?? (ze kiezen meestel hetzelfde plekje uit)
Geen katenluik of open raam??
Alle reacties Link kopieren
Hier dezelfde gezondheidsklachten als bij jou, dezelfde onderzoeken naar waar in godsnaam de stank vandaan kwam....

Uiteindelijk hebben wij wel die test laten doen, bleek schimmel te zijn. Hoe ga je dan op zoek? Uiteindelijk is na nog een onderzoek met zenders op muur en vloer een muur opengebroken en bleek de waterleiding die daar in lag al jaren een beetje te lekken. Was écht een beetje, zat een superklein gaatje bij overgang ene buis naar de andere, waarschijnlijk al vanaf dat huis er stond. Werkelijk die hele muur zat vol schimmel! En aan de buitenkant niks te zien, geen vochtplekken oid. Er was eerder ook een aannemer geweest en die had dit niet gezien maar ook niet kunnen zien denk ik.

Als wij even niet thuis waren, en dan bedoel ik wel echt voor een nachtje ofzo, dan zakten de klachten.
Maar thuis waren we allebei constant ziekjes. En zo'n vies, weeig gevoel door die geur.
Met schimmel moet je inderdaad wel oppassen, daar kun je goed ziek van worden. Zeker iets om verder te onderzoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven