Werk & Studie alle pijlers

Creatief voorstellen in sollicitatiegesprek

21-04-2018 09:37 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,

Al vele leuke ideeën gelezen! Mijn dank is groot!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-04-2018 10:45
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
80.82% gewijzigd
Pikerje net, it komt dochs oars.
Alle reacties Link kopieren
In een heksenkostuum verschijnen? Of als die ene uit Frozen? :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Een 'mood board' maken? Met foto's van gekke, serieuze of andersoortige foto's van jezelf met kinderen. Maar ook plaatjes die jouw aard, je doelen kenmerken.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
21-04-2018 09:40
In een heksenkostuum verschijnen? Of als die ene uit Frozen? :P
Dan val ik wel op ja! 🤣🤣
Pikerje net, it komt dochs oars.
Halloooooooo Allemaaaaaaaaaaaal
Dat kan je echt zelf niet bedenken? Waarom wil je in het onderwijs en waarom ben je goed met kinderen?
Alle reacties Link kopieren
foeksia72 schreef:
21-04-2018 09:41
Een 'mood board' maken? Met foto's van gekke, serieuze of andersoortige foto's van jezelf met kinderen. Maar ook plaatjes die jouw aard, je doelen kenmerken.
Leuk idee!
Pikerje net, it komt dochs oars.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen originele knutselwerkjes om te laten zien?
Alle reacties Link kopieren
je hebt bij animator cursussen vaak zo een aantal rollen die met betrekking tot kinderen moet kunnen aannemen.
BV
clown => leuk en grappig zijn
politie => streng en rechtvaardig zijn en brandjes blussen waar nodig
Verzorger=> lief zijn, luisterend oor bieden

Je kan eventueel popen (poppenkastpop) of afbeeldingen meenemen van de verschillende rollen die je kan aannemen tegenover kinderen met dan elke keer een kort voorbeeld.
Kun je gitaar spelen,goochelen of iets anders wat je kunt gebruiken bij het voorstellen?
Moet wel origineel zijn dus een moodboard zou ik niet doen dan eerder PowerPoint op een satirische wijze.
Alle reacties Link kopieren
of de rollen inderdaad op een moodbaord zetten
Heb je ooit mss Sinterklaas gespeeld of Zwarte Piet ?

Ooit kinderfeestjes georganiseerd of begeleider geweest op zo een feestje ?

Ooit leider geweest van een jeugdig sport elftalletje ?

Ooit meegegaan als begeleider op een jeugdkamp ?
Heb je zelf kinderen of neefjes/nichtjes met wie je leuke dingen doet en waarvan je voorbeelden kan meenemen?
Ga mee met de tijd en maak een vlog over jezelf.Daarin laat je dan zien hoe je omgaat met kinderen. Vooral in de leeftijd van de kinderen waarmee je gaat werken.
Geen moodboard doe het dan op deze manier wat creatiever :-D

https://www.youtube.com/watch?v=hIZmjlhe_5w
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel een soort moodboard maken, padlet is hier heel geschikt voor, vind ik. Daar kun je van alles en nog wat inplakken waar jouw motivatie uit blijkt en wie jij bent als persoon.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Olifantje89 schreef:
21-04-2018 09:48
je hebt bij animator cursussen vaak zo een aantal rollen die met betrekking tot kinderen moet kunnen aannemen.
BV
clown => leuk en grappig zijn
politie => streng en rechtvaardig zijn en brandjes blussen waar nodig
Verzorger=> lief zijn, luisterend oor bieden

Je kan eventueel popen (poppenkastpop) of afbeeldingen meenemen van de verschillende rollen die je kan aannemen tegenover kinderen met dan elke keer een kort voorbeeld.
Hier ga ik mee bezig! Dankjewel!
Pikerje net, it komt dochs oars.
Goh, nu de opening al weer weg? Wat flauw, dat kun je toch gewoon laten staan. Misschien kwamen er nog wel veel leukere ideeën voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Kinderlijk.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
21-04-2018 10:21
Goh, nu de opening al weer weg? Wat flauw, dat kun je toch gewoon laten staan. Misschien kwamen er nog wel veel leukere ideeën voorbij.

Ja, want Heul Herkenaar dat je hebt gesolliciteerd als onderwijsassistent en je creatief moet laten zien hoe je met kinderen omgaat.. :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
21-04-2018 10:39
Ja, want Heul Herkenaar dat je hebt gesolliciteerd als onderwijsassistent en je creatief moet laten zien hoe je met kinderen omgaat.. :sarcastic:
Niks creatiefs aan als je het idee van een ander gebruikt.
Onderwijsassistent?

Nou dan moet je zeker wel op eigen kracht je kop boven het maaiveld kunnen uitsteken. Ondanks al het extra geld zijn er nog steeds meer werkzoekend dan dat er vacatures zijn.

Je kunt niet je hele carrière ideeën opdoen op een forum, je zult zelf vaak genoeg op dat moment je creativiteit moeten kunnen aanwenden.

Succes dan maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven