Werk & Studie alle pijlers

Hoeveel uur werk jij per week?

22-05-2018 21:20 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zelf werk ik gewoon 39 uur per week, maar ik ken mensen die zeker wel 60 uur werken.


Ik besteed mijn vrije tijd liever aan studeren (ik studeer geen nederlands zoals je misschien wel kunt zien). Ik vind het goed om te investeren in de toekomst.

Zelf ben ik na de havo (en een jaartje lanterfanten) meteen gaan werken. Ik sta zeker geen vakken te vullen en ik leer elke dag bij. Als ik een paar vrije uurtjes heb zit ik wel te blokken.

Hoeveel uur per week werken jullie gemiddeld, en studeer je er ook bij?
Ik ken wel mensen die zeggen dat ze 60 of 80 uur per week werken,
maar ik geloof het meestal niet.

Overigens vind ik vakkenvullen een eerzaam beroep.
Waarom altijd zo denigrerend over vakkenvullers en schoonmakers?
Tussen de 32 en 55 uur per week en ja.
Vraag voor jou erbij: heb je er ook nog een gezin/huishouden bij?

(ik begrijp niet zo goed waarom je die vraag stelt namelijk.... wat wil je graag weten?)
Gewoon 39? Dat vind ik een raar getal. Hier minimaal 40 tot 45 uur per week, 1.5 uur reistijd per dag erbij. Nee... dan ga ik niet ook nog studeren. Maar ja, ik ben ook 45+.... als je 25 bent gaat dat een stuk makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Abigail__ schreef:
22-05-2018 21:24
Ik ken wel mensen die zeggen dat ze 60 of 80 uur per week werken,
maar ik geloof het meestal niet.

Overigens vind ik vakkenvullen een eerzaam beroep.
Waarom altijd zo denigrerend over vakkenvullers en schoonmakers?
niets mis mee. Sorry zo bedoelde ik het niet te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
22-05-2018 21:24
Tussen de 32 en 55 uur per week en ja.
Vraag voor jou erbij: heb je er ook nog een gezin/huishouden bij?

(ik begrijp niet zo goed waarom je die vraag stelt namelijk.... wat wil je graag weten?)
Ik heb een gezin, mijn partner zorgt voor het huishouden, en ik werk. Wij vinden dat goed zo.
Ik loop nu stage, tussen de 17 en 24 uur. Daarnaast nog 2 dagen school.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 11:18
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
22-05-2018 21:24
Gewoon 39? Dat vind ik een raar getal. Hier minimaal 40 tot 45 uur per week, 1.5 uur reistijd per dag erbij. Nee... dan ga ik niet ook nog studeren. Maar ja, ik ben ook 45+.... als je 25 bent gaat dat een stuk makkelijker.
reistijd tel ik nooit echt mee. Dan zit ik ook ongeveer op 45
Alle reacties Link kopieren
Anoniem123456123456 schreef:
22-05-2018 21:27
Zei jij niet in een ander topic dat je advocaat was?
?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik werken beide zo'n 30-32 uur, zorgen beide voor de kinderen en het huishouden.
Ik heb vier opleidingen gedaan, doe nu alleen nog cursussen en zelfstudie.
Tja wat is werk? Effectief werk ik 30 uur per week maar mijn werk kost mij 60 uur per week. Ik zit nu namelijk op een mailtje te wachten voor ik weer verder kan met mijn werk. Dus het kost mij 5 minuten werk maar moet er 10 minuten aan besteden.
Lees ik het zo goed dat je je vrije tijd liever besteed aan studeren dan aan je gezin?
Alle reacties Link kopieren
Ri88 schreef:
22-05-2018 21:31
Lees ik het zo goed dat je je vrije tijd liever besteed aan studeren dan aan je gezin?
dat niet. Ik besteed vrije tijd liever aan studeren dan aan werk ;)

combineren is goed.
Alle reacties Link kopieren
Oh reistijd. Ik 1.5 uur per week, man ongeveer 4.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:39
Reden: Privacy gegevens
98.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
18
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 36 uur. Om de week op vrijdag vrij, dat vind ik heerlijk en daar zie ik ook naar uit.
Ik maak verder bijna standaard 9-5 dagen. Kan werk en privé uitstekend scheiden en ben graag vrij. Zie dat bij collega's vaak anders. Nog mailtjes 's avonds laat beantwoorden en dergelijke. Prima van hen, maar ik doe daar niet aan mee. Heb mijn werk ook altijd af, dus zie de noodzaak er niet van.
Laatst een groot project met strikte deadline, toen heb ik twee avonden tot 7 uur gewerkt. Omdat mijn werkgever heel flexibel en relaxt is, vind ik dat dan ook geen probleem.
Ik werk 36 uur per week met een uitloop naar 40 incl. reistijd en afwikkeling van mails etc. Ik moet er niet aan denken om meer te werken. Heb in het verleden wel opleiding erbij gedaan maar ook dat zou ik niet meer willen. Geen gezin. Dus al mijn vrije tijd gaat volledig op aan mezelf :yes:
Alle reacties Link kopieren
Mai_Tai schreef:
22-05-2018 21:34
[...] Want ja, met mijn problematiek kom je er niet met 1x per week geen gesprekje met de praktijk ondersteuner bij de huisarts. Zou niets liever dan gewoon kunnen werken. Ook al moet ik het 80 uur per week onder de meest verschrikkelijke omstandigheden.

Dus mijn 'lanterfant' tijd vul ik met huilen, mezelf proberen stabiel te houden, en het aantal zelfmoordpogingen zo laag mogelijk te houden.
sterkte. Ik weet zeker dat alle forum genoten hier er voor je zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:39
Reden: Privacy gegevens
14.42% gewijzigd
Mai_Tai schreef:
22-05-2018 21:34
[...] Want ja, met mijn problematiek kom je er niet met 1x per week geen gesprekje met de praktijk ondersteuner bij de huisarts. Zou niets liever dan gewoon kunnen werken. Ook al moet ik het 80 uur per week onder de meest verschrikkelijke omstandigheden.

Dus mijn 'lanterfant' tijd vul ik met huilen, mezelf proberen stabiel te houden, en het aantal zelfmoordpogingen zo laag mogelijk te houden.


Je hoeft je niet aangesproken te voelen tot dit topic. Je lanterfant niet en je werkt ook niet. Ja aan jezelf, zodat je oud en gelukkig wordt.

Succes en zuig uit elk gaatje positiviteit. Het is de nectar waar je honing van kan maken. Dat kost tijd en moeite.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:37
Reden: Privacy gegevens
11.02% gewijzigd
Gemiddeld zo'n 15u per week denk ik. Aantal jaar geleden gestopt met werken toen oudste kind werd geboren en een behoorlijke medische aandoening had. Gaat nu goed gelukkig. Ik ben in principe fulltime thuismoeder maar ben door mijn uit de hand gelopen hobby in een soort eigen bedrijf gerolt. Man werkt gewoon fulltime dus ik doe het grootste deel van het huishouden & de kinderen en mijn bedrijfje er dan nu bij voor zo'n 15u per week.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk niet voor een werkgever. Wel ben ik zo goed als mogelijk thuis bezig de boel draaiende te houden. Dat geeft mijn man ook wat meer ruimte om iets op de carrièreladder te klimmen, al doet hij thuis ook wat nodig is.
Ik vind werken, en vooral hoeveelheid van uren, zo nietszeggend. Er zijn zoveel factoren waarom je je leven op een bepaalde manier invult, dat puur een cijfertje over het aantal uren mij niks zegt.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk niet, geen zin in.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
22-05-2018 21:42
Ik werk niet, geen zin in.
maar wel madeliefjes plukken :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven