Werk & Studie alle pijlers

Collega's zijn veel te klef met elkaar

07-08-2018 09:16 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all!

Ik ben op kantoor veroordeeld tot het gezelschap van twee collega's (m en v) die het iets te goed met elkaar kunnen vinden. Er is een onuitputtelijke stroom aan complimenten aan het adres van mijn vrouwelijke collega. Ook haar werk is altijd fantastisch. En mijn vrouwelijke collega laat zich dit met veel gegiechel welgevallen. Hij; leidinggevende van de afdeling. Zij; een blue meisje wat veel aandacht nodig heeft en dat ook constant naar zich toe trekt. Want wanneer er dan eindelijk wat stilte is, begint ze uit het niets over jurkjes, vriendinnendrama en konijnen te beginnen. Ook whatsapp staat constant aan om dingen naar elkaar te versturen, waar dan weer dik een half uur om gepraat en gegiecheld wordt.

Buiten dat ik dit gedrag ongepast vind voor de werkvloer, heb ik er ook nog al eens last van. Het constante gegiechel, geklets en heen en weer gedraai met bureaustoelen om me heen stoort me in mijn dagelijkse werkzaamheden.

Ik heb geprobeerd dat op humoristische manier duidelijk te maken. Ondanks grapjes als: 'Ik wil jullie best even alleen laten' gaan ze gewoon door en krijg ik vaak een felle reactie terug als 'wat ben je negatief' of 'wat is dat voor een rotopmerking'. Hij voelt zich dan dus al te erg aangesproken op zijn gedrag dat het zo'n reactie oplevert. Ik voel me dus ook niet echt serieus genomen. En dat notabene door mijn leidinggevende.

Ik vind dat ik dit eerst met hem goed moet bespreken alvorens naar de grote baas te hollen, maar zijn uitbarstingen zorgen ervoor dat ik niet zo goed meer weet hoe. Hoe stop ik dit kleffe gedoe zonder er te veel drama van te hoeven maken?
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt altijd een conflict met je leidinggevende dus. Want je wil iets veranderen wat hij niet wil veranderen.
Als je het ervoor over hebt dat hij jou liever kwijt als rijk is, vraag je een gesprek aan met hem.
Als je liever jezelf ook een beetje veiligstelt, ga je eerst met de vertrouwenspersoon praten hierover.
Ik begrijp dat dit onprettig is. Ongepast is het ook. Toch riekt het tevens naar een vorm van afgunst.....de kans is groot dat dit al snel zo zal worden geïnterpreteerd.

Ga het gesprek met hem aan, onder 4 ogen. Leg uit wat het met je doet.

Zijn er meer mensen die het merken? Wat is hun mening? Kunnen jullie samen iets doen in deze?
Onprofessioneel van hem. Ook van haar natuurlijk maar hij is leidinggevende.

Kun je ergens anders zitten? Dat lost het niet op natuurlijk maar je hebt er dan even minder last van. Heb je meerdere collega's of is zij de enige?
Ttroeteltje schreef:
07-08-2018 09:23
Ik begrijp dat dit onprettig is. Ongepast is het ook. Toch riekt het tevens naar een vorm van afgunst.....de kans is groot dat dit al snel zo zal worden geïnterpreteerd.

Ga het gesprek met hem aan, onder 4 ogen. Leg uit wat het met je doet.

Zijn er meer mensen die het merken? Wat is hun mening? Kunnen jullie samen iets doen in deze?
afgunst? het is een werkomgeving, daar horen continu persoonlijke complimentjes en opvallend geflirt niet. Denk niet dat het hoger management dat zo zou zien, want het is niet echt een teken van productiviteit als ze meer met elkaar bezig zijn dan met werken.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk, want het is je leidinggevende die klaarblijkelijk zit te geilen op zijn ondergeschikte.

Kan je een koptelefoon op zetten met wat muziek?
Ik zou er echt wat van zeggen.

Boek een hotel..gaan jullie lekker, kunnen jullie dat even ergens anders doen, ik zit te eten/werken.

En dan op zoek naar een andere baan als ze die opmerkingen negeren.
strikjemetstippels schreef:
07-08-2018 09:27
afgunst? het is een werkomgeving, daar horen continu persoonlijke complimentjes en opvallend geflirt niet. Denk niet dat het hoger management dat zo zou zien, want het is niet echt een teken van productiviteit als ze meer met elkaar bezig zijn dan met werken.
Letterlijke afgunst zal het niet zijn, maar je wordt op zulke momenten wel buitengesloten tijdens hun 1 op 1 momenten wat klaarblijkelijk de hele dag door gaat. Zoiets voelt gewoon raar aan. Zeker in het begin wanneer je het nog niet echt kunt plaatsen. Later ga je je er gewoon aan ergeren.
Blegh, dit zou ik ook irritant vinden. Zit je met z'n drieën op een kantoor? Heel onprofessioneel en respectloos richting jou. Moeten jullie veel samenwerken? Zo niet, zou ik denk ik mijn oortjes in doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou frequent "ssst" zeggen met het bijbehorende gebaar van je vinger tegen je lippen. "ik moet me concentreren" als reden. Meer kan je niet doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft zeker al een relatie?
Ik zou er zeker wel wat van zeggen. En als het nodig is directief ook. Je bent er om te werken en flikflooien doe je maar in de kroeg. Als ze het niet kunnen handelen stap ik met liefde samen hogerop. Wat een kleutergedoe zeg.

En erg onprofessioneel trouwens. Ik zou zo'n leidinggevende niet serieus nemen. Is het bedrijf verder wel serieus te nemen?
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
07-08-2018 09:22
Als je liever jezelf ook een beetje veiligstelt, ga je eerst met de vertrouwenspersoon praten hierover.
Die hebben wij niet.
Klein bedrijf van 10 personen...
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
07-08-2018 09:23
Ik begrijp dat dit onprettig is. Ongepast is het ook. Toch riekt het tevens naar een vorm van afgunst.....de kans is groot dat dit al snel zo zal worden geïnterpreteerd.

Ga het gesprek met hem aan, onder 4 ogen. Leg uit wat het met je doet.

Zijn er meer mensen die het merken? Wat is hun mening? Kunnen jullie samen iets doen in deze?
Ik begrijp ook dat dit kan ogen als afgunst of jaloezie. Echter is dit niet het geval. En daarom deze te moeilijker om goed uit te leggen waarom het mij stoort, omdat deze conclusie al snel zal worden getrokken.

En inderdaad: de rest van de collega's irriteert zich er ook aan. Echter zitten zij niet op dezelfde afdeling en ondervinden er daarom geen hinder van bij hun werkzaamheden. Voor hun reden genoeg om het erbij te laten.
Gewoon je mond opendoen op dat moment.
Alle reacties Link kopieren
Vesper- schreef:
07-08-2018 09:58
Letterlijke afgunst zal het niet zijn, maar je wordt op zulke momenten wel buitengesloten tijdens hun 1 op 1 momenten wat klaarblijkelijk de hele dag door gaat. Zoiets voelt gewoon raar aan. Zeker in het begin wanneer je het nog niet echt kunt plaatsen. Later ga je je er gewoon aan ergeren.
Precies dat! Maar hoe leg je dat 'rare' uit? Het is geen afgunst, het is geen jaloezie.
Ik voel me buitengesloten, maar heb ik heb ook geen behoefte om bij dat soort taferelen betrokken te worden...
Ik houdt van een gezellige werksfeer, maar ik heb wel elke dag een planning af te maken.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet ergens anders gaan zitten?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
07-08-2018 10:18
Hij heeft zeker al een relatie?
14 jaar getrouwd
Alle reacties Link kopieren
meaki schreef:
07-08-2018 09:42
Moeilijk, want het is je leidinggevende die klaarblijkelijk zit te geilen op zijn ondergeschikte.

Kan je een koptelefoon op zetten met wat muziek?
Ik weet niet of ik het echt geilen kan noemen, maar allebei vinden ze de aandacht die ze voor elkaar hebben (en niet voor de rest van de collega's) mega-interressant.

Zij wordt er brutaler van, want ze pakt veel dingen van hem op. En hij wordt heel kinderachtig. Alsof hij ook weer 16 is...
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
07-08-2018 11:03
Kun je niet ergens anders gaan zitten?
Onze studio heeft 1 werkvloer en dat is allemaal open plan.
We zouden eventueel van plek kunnen wisselen zodat ik er tussenin kom te zitten, maar ik ben bang dat ik er dan alleen nog maar meer last van zal hebben.

Ik moet het gewoon bespreekbaar gaan maken bij mijn mannelijke collega, maar vind het moeilijk hoe omdat ik zelf niet goed kan uitleggen waar ik me aan stoor en waarom.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
07-08-2018 10:58
Gewoon je mond opendoen op dat moment.
Hoe zou jij het brengen?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
07-08-2018 09:23
Ik begrijp dat dit onprettig is. Ongepast is het ook. Toch riekt het tevens naar een vorm van afgunst.....de kans is groot dat dit al snel zo zal worden geïnterpreteerd.

Ga het gesprek met hem aan, onder 4 ogen. Leg uit wat het met je doet.

Zijn er meer mensen die het merken? Wat is hun mening? Kunnen jullie samen iets doen in deze?
Seriously? :facepalm: Dit is alleen maar ontzettend irritant en onprofessioneel gedrag van die twee. Meer kan ik er niet van maken.
Alle reacties Link kopieren
naatb schreef:
07-08-2018 11:03
14 jaar getrouwd

Misschien hem er op aanspreken dat er praatjes gaan. Want hij heeft een relatie en er wordt afgevraagd of hij vreemd gaat. Gewoon zodat hij maar weet dat dit speelt...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Lastige dit zeg. Ik denk dat ongeacht wat je zegt, je leidinggevende hierover niks kan hebben. Waarschijnlijk omdat hij nog in ontkenning is dat hij aan het flirten is, maar ook omdat hij niet wil dat de situatie veranderd.

Zou het misschien wat zijn als je iets zegt in de trant van dat je je een beetje buitengesloten voelt. (En dan oprecht en niet een sarcastische sneer) Dat is natuurlijk niet je exacte ergernis, maar misschien helpt het wel.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk dit. Zo onprofessioneel en zwaar irritant. Zou mij ook het bloed onder de nagels vandaan halen. Maar wat doe je eraan, als hij de leidinggevende is? Als je het hogerop zoekt, zeggen de andere twee dat het allemaal wel meevalt en jij misschien jaloers bent ;-) En de baas vindt het misschien sowieso allemaal gezeur.
Ik zou het idd bij je mannelijke collega/ldg aankaarten. En ook waarschlijnijk ook heel direct zeggen ik enorm wordt afgeleid door hun geflikflooi en dat het ook best irritant is om daartussen te zitten.
Maar als hij dat niet begrijpt (of wil begrijpen), dan rest er niks anders dan proberen je ervoor af te sluiten. Maar het vergalt wel jouw werkplezier. Hopen maar dat de lol er snel af is tussen die twee.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven