Werk & Studie alle pijlers

Werken met honden

15-08-2018 11:00 18 berichten
Hallo!

Ik zou heel graag werk willen doen waar ik met honden bezig kan zijn, dit hoeft geen fulltime baan te zijn!
Wie werkt er met honden? En wat doen jullie dan? Tips en adviezen zijn welkom :)

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand met een uitlaatservice in de randstad en hij verdient daar aardig mee.

Ik ken ook iemand met een hondenschool die cursussen aanbied en een pension ernaast heeft.

Zij geeft aan dat het meer een betaalde hobby is dan een goed belegde boterham. Zij doet het erbij.
Alle reacties Link kopieren
Wat weet je van honden, wat zijn je kwalificaties?
vivasis schreef:
15-08-2018 11:05
Ik ken iemand met een uitlaatservice in de randstad en hij verdient daar aardig mee.

Ik ken ook iemand met een hondenschool die cursussen aanbied en een pension ernaast heeft.

Zij geeft aan dat het meer een betaalde hobby is dan een goed belegde boterham. Zij doet het erbij.
Ja ik zoek het ook een beetje voor erbij, ik snap dat het moeilijk is om daar echt je fulltime werk van te maken. Maar ik wil graag iets doen wat ik leuk vind, ookal is het maar voor 1/2 dagen per week!
nina1966 schreef:
15-08-2018 11:12
Wat weet je van honden, wat zijn je kwalificaties?
Nog niet veel, ik heb zelf een hond maar heb geen opleidingen ofzo ermee gedaan. Ik zou dit wel heel graag willen doen, maar ik weet niet precies hoe ik moet beginnen of welke opleidingen nu goed zijn om mee te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Hondentherapeut? Waarbij je kinderen of volwassenen kan coachen door de inzet van een hond. Bijvoorbeeld kinderen met autisme, die soms makkelijker contact leggen met een hond of er rustig door worden.
dagdromer1986 schreef:
15-08-2018 11:16
Hondentherapeut? Waarbij je kinderen of volwassenen kan coachen door de inzet van een hond. Bijvoorbeeld kinderen met autisme, die soms makkelijker contact leggen met een hond of er rustig door worden.
Oh daar heb ik nog nooit van gehoord, bedankt voor je reactie ik ga er eens wat info over opzoeken!
Ga vrijwilligen in het lokale asiel of bied jezelf aan als hondenuitlaat voor bejaarden zodat die hun hondje kunnen houden ook als ze minder goed ter been worden.

En in de rest van je tijd blijf je werken in een echte baan om geld te verdienen.
Erizon schreef:
15-08-2018 11:20
Ga vrijwilligen in het lokale asiel of bied jezelf aan als hondenuitlaat voor bejaarden zodat die hun hondje kunnen houden ook als ze minder goed ter been worden.

En in de rest van je tijd blijf je werken in een echte baan om geld te verdienen.
Ja ik heb een asiel in de buurt al een berichtje gestuurd :)
Het lijkt me ook mooi om zelf ooit iets te beginnen, zoals een trimsalon of uitlaatservice.
Ik heb gewerkt als hondentrainer maar meer als hobby/bijbaan. Je kan het wel commerieel maken maar daar had ik geen zin in, ik wilde juist laagdrempelig mensen helpen die issues hadden met hun hond.
Hiervoor kan je een opleiding volgen tot kynologisch instructeur.

Echt geld verdienen kan je denk ik als hondenuitlaatservice of trimmer, hoewel je daarmee ook echt niet rijk zal worden.
ClumsyNinja schreef:
15-08-2018 11:40
Ik heb gewerkt als hondentrainer maar meer als hobby/bijbaan. Je kan het wel commerieel maken maar daar had ik geen zin in, ik wilde juist laagdrempelig mensen helpen die issues hadden met hun hond.
Hiervoor kan je een opleiding volgen tot kynologisch instructeur.

Echt geld verdienen kan je denk ik als hondenuitlaatservice of trimmer, hoewel je daarmee ook echt niet rijk zal worden.
Nja ik hoef er ook niet rijk van te worden, ik wil gewoon graag iets doen wat ik echt leuk vind.
Doe je momenteel nog steeds honden trainen? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden, is het bv veel moeilijker dan men denkt?
Alle reacties Link kopieren
Hier in de omgeving is er veel vraag naar hondenuitlaatservices / eventjes uurtje weg lekker rondrennen. Er zijn zelfs wachtlijsten.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
honeymoonavenue schreef:
15-08-2018 11:26
Ja ik heb een asiel in de buurt al een berichtje gestuurd :)
Het lijkt me ook mooi om zelf ooit iets te beginnen, zoals een trimsalon of uitlaatservice.
Maar dan moet je wel iets weten over honden en de diverse rassen. Wat doe je als een hond te lang onder water is geweest of snuift als ie uit het water komt. Wat is goede poep en wat slecht. Wat doe je als een hond iets raars van de grond eet. Weet je wat van hondetaal? Hoe laat je honden een roedel vormen? Je moet echt wel wat weten als je al "gewoon" een uitlaatservice wil starten. Als iemand niet weet wat hij moet doen als een hond kopje onder gaat of iets vreemds eet zou ik mijn hond daar niet aan mee geven namelijk.
Alle reacties Link kopieren
iets met honden voor maar een halve dag per week, dat gaat hem niet worden.

Voor de meeste banen moet je meer beschikbaar zijn, of meer uren maken om je kosten eruit te halen. Bijvoorbeeld, hondenuitlaatservice, hondentrimster, honden gedragstherapeut, etc.

Ga eens praten met een dierenasiel of jij iets voor hun kan betekenen. Of kijk of dat je een hond kan gaan uitlaten voor mensen die daar tijdelijk niet toe in staat zijn (ziek) of misschien is er iemand in de buurt die 1 of 2 dagen in week iemand nodig heeft om de hond uit te laten. Of ga met je eigen hond naar een verzorgingshuis, daar wonen vaak mensen die vroeger een hond gehad hebben, maar dit nu niet meer kunnen. Moet je hond natuurlijk wel geschikt zijn hier voor.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Misschien is het een idee om een cursus met je hond te gaan doen? Er zijn veel méér leuke dingen te doen dan alleen puppycursus of gehoorzaamheid. Kijk of je iets kunt vinden wat bij je hond past. Dan zie je hoe het in zijn werk gaat, en kun je in gesprek gaan met de trainer.

Hondentrimster is hard werken voor weinig geld. Ik ken iemand die het doet; maar zij doet het wel met hart en ziel. Voordeel is, dat je evt. een salon aan huis kunt beginnen, en dat je zelf kunt bepalen hoeveel je werkt (als je er geen volledig inkomen uit hoeft te halen.)

Hoe dan ook, zul je opleidingen moeten volgen. Je kunt met geen van allen zomaar beginnen. Een hondentrimster moet ook steeds bijscholen, bijvoorbeeld in het knippen van verschillende rassen. Eerst vrijwilligerswerk doen bij een asiel is een goed idee; zo kun je erachter komen of werken met honden je echt bevalt.
honeymoonavenue schreef:
15-08-2018 11:44
Nja ik hoef er ook niet rijk van te worden, ik wil gewoon graag iets doen wat ik echt leuk vind.
Doe je momenteel nog steeds honden trainen? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden, is het bv veel moeilijker dan men denkt?
Nee nu niet meer. Je moet denk ik wel een beetje talent en inzicht in honden hebben. Heb je veel met je eigen hond getraind? Ik rolde er een beetje in via de hondenschool waar ik met mijn eigen honden trainde. Ik heb toen dus een opleiding tot instructeur gedaan en heb ook nog gewerkt als handler, dus voor fokkers honden voorbrengen op shows. Ik ben begonnen met gewoon veel doen, veel meekijken met anderen, boeken lezen en evenementen (wedstrijden en shows) bezoeken en dan dus cursussen volgen.
Is werk bij de hondenbrigade niets voor je?
Kijk even bij Martin Gaus, daar is een cursus uitlaatservice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven