Werk & Studie alle pijlers

Motivatietopic scriptie in de zomer

17-08-2018 21:00 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,
Ik ben op zoek naar mensen die nu ook beizg zijn met hun scriptie.
Dit om elkaar zo te motiveren.
Dus, wie is er nog meer bezig?
Alle reacties Link kopieren
Scriptie in de zomer? Had je dan niet eerder moeten beginnen. Mijn opleiding begint over een week alweer
If you can dream it, you can do it.
Alle reacties Link kopieren
Mel.nl, er zijn opleidingen waarbij je inderdaad in de zomer je scriptie kunt schrijven en redenen waarom je na het einde van het schooljaar doorgaat. Sommige opleidingen hebben veel afstudeermomenten, dus niet alleen aan het einde van het schooljaar.
Dr. Dre, don't just stand there, operate! (Eminem)
Hoi,

Ik ben nu mijn scriptie aan het schrijven in de zomervakantie. Ik moet zeggen dat het me best wel zwaar valt. Zeker met die hele warme dagen was de concentratie ver te zoeken. Ik voel me ook soms zo “alleen” in deze periode

Ik heb nog drie weken voordat ik het concept moet inleveren.. nog heel veel te doen komende tijd.

Welke opleiding doe je? En hoe gaat het schrijven tot nu toe
Alle reacties Link kopieren
Madeliiefjee schreef:
17-08-2018 22:56
Hoi,

Ik ben nu mijn scriptie aan het schrijven in de zomervakantie. Ik moet zeggen dat het me best wel zwaar valt. Zeker met die hele warme dagen was de concentratie ver te zoeken. Ik voel me ook soms zo “alleen” in deze periode

Ik heb nog drie weken voordat ik het concept moet inleveren.. nog heel veel te doen komende tijd.

Welke opleiding doe je? En hoe gaat het schrijven tot nu toe
Hi!
Ik herken alles wat je schrijft hier. Ik voel me ontzettend alleen ,want ik schrijf het vooral thuis. Ik loop dus niet ook nog stage bij een bedrijf, (dat zou me wel gescheeld hebben qua eenzaamheid denk ik). Schrijf jij het thuis of bij een bedrijf? Oh ik heb nog ongeveer de helft van de tijd over, maar ik stress hem ook.
Het schrijven gaat tot nog toe niet geweldig. Over een hoofdstuk van de 2/3 die ik heb ingeleverd, heeft hij me gezegd dat hij dit hoofdstuk onvolvoende vind. En die mag ik dus nog wel aangepast inleveren bij het concept.
Sindsdien heb ik nog meer stress over die scriptie en is mijn motivatie een beetje zoek.

En hoe gaat het bij jou/?
Hoi,

Ja, ik schrijf mijn masterscriptie dus dat is inderdaad thuis en niet voor een bedrijf. Daarom is het soms ook lastig om er 'hele dagen' aan te zitten.

Het is ook een constant stress gevoel ook als ik andere dingen aan het doen ben buiten de scriptie om het hangt altijd boven mijn hoofd.

Oke, begrijp ik goed dat je 1 hoofdstuk nu moet herschrijven? heb je wel goede feedback gekregen van je begeleider zodat je weet hoe je nu verder moet? Ik snap dat dit stressvol maar als je precies weet wat je begeleider wel van je verwacht moet je datgene aanpassen denk ik of is dit niet helemaal duidelijk?

Blijf natuurlijk lastig, ik heb ook geen idee of ik op de goede weg zit, heb maar 1 hoofdstuk voor de vakantie moeten inleveren voor feedback en nu gelijk het concept dan. Heb ook soms het idee dat ik maar iets aan het doen ben en bang dat het straks 'afgekeurd' wordt. Mijn begeleider heeft ook hoge verwachtingen en dit ook naar mij toe uitgesproken, waarvan ik dus een extra druk voel. Verder ga ik maar rustig aan verder met schrijven en probeer niet te veel te stressen. Ik ga mijn best doen en doe wat ik kan.

Wanneer moet jij het concept inleveren?
Alle reacties Link kopieren
mel.nl schreef:
17-08-2018 22:14
Scriptie in de zomer? Had je dan niet eerder moeten beginnen. Mijn opleiding begint over een week alweer
Niet iedereen die in de zomer scriptie schrijft is lui hoor... ik heb een 40-urige werkweek hiernaast dus het is voor mij gewoon werk voor tijdens avonden, weekenden en vrije dagen.

Maar wat motivatie kan ik wel gebruiken! Ben nu de laatste feedback aan het verwerken en dan is het echt klaar!
Alle reacties Link kopieren
Madeliiefjee schreef:
18-08-2018 10:27


Blijf natuurlijk lastig, ik heb ook geen idee of ik op de goede weg zit, heb maar 1 hoofdstuk voor de vakantie moeten inleveren voor feedback en nu gelijk het concept dan. Heb ook soms het idee dat ik maar iets aan het doen ben en bang dat het straks 'afgekeurd' wordt. Mijn begeleider heeft ook hoge verwachtingen en dit ook naar mij toe uitgesproken, waarvan ik dus een extra druk voel. Verder ga ik maar rustig aan verder met schrijven en probeer niet te veel te stressen. Ik ga mijn best doen en doe wat ik kan.
Dat eenzame herken ik echt heel erg! En ik ben nu ook met mijn laatste feedback bezig dus dat is echt heel spannend. Ik probeer maar gewoon telkens tegen mezelf te zeggen dat ik het eindproduct niet eens zou mogen inleveren/verdedigen tenzij mijn begeleider gelooft dat het goed genoeg is...
konijntje123 schreef:
18-08-2018 11:07
Dat eenzame herken ik echt heel erg! En ik ben nu ook met mijn laatste feedback bezig dus dat is echt heel spannend. Ik probeer maar gewoon telkens tegen mezelf te zeggen dat ik het eindproduct niet eens zou mogen inleveren/verdedigen tenzij mijn begeleider gelooft dat het goed genoeg is...
Spannend! heel veel succes nog met het verwerken van de laatste feedback! hoelang heb je nog de tijd voordat je het moet inleveren?
Ja is ook zo, uiteindelijk moet je op jezelf vertrouwen en ervan uit gaan dat het wel goed is anders zou je het inderdaad niet mogen inleveren. Ik heb nadat ik het concept ingeleverd heb nog ongeveer 2 weken de tijd door de definitieve deadline dus dat geeft ook weer stress.
mel.nl schreef:
17-08-2018 22:14
Scriptie in de zomer? Had je dan niet eerder moeten beginnen. Mijn opleiding begint over een week alweer
Bij mijn opleiding is het zo dat als je in februari begint met het afstudeertraject, dus eerst onderwerp, onderzoeksvoorstel etc. laten goedkeuren je in de zomermaanden de scriptie schrijft aangezien je het concept begin september moet inleveren. Voor de zomer kon ik 1 hoofdstuk inleveren om van feedback te laten voorzien.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond lekker mijn enquete verbeteren. Zin in heuuuuuuuj
Forum lijkt een beetje doodgebloed..

Zijn er nog mensen bezig met scriptie?

Ik heb net afgelopen weekend het concept ingeleverd. Spannend nu weer wachten op feedback..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven