Werk & Studie alle pijlers

Ervaring opleiding bbl verzorgende

19-08-2018 15:36 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Zijn er mensen die ervaring hebben met de bbl opleiding verzorgende ig?

Ik zou het graag horen wat jullie van de opleiding vinden en hoe jullie het opleidingstraject ervaren hebben.

Ik ben aan het oriënteren om te switchen naar een ander beroep. Ik ben iemand die graag voor anderen klaar staat en heel geduldig en zorgzaam is.

Voordat ik überhaupt wil starten met een opleidingstraject wil ik vrijwilligerswerk doen om te kijken of het werk bij me past.
Alle reacties Link kopieren
🍀🍀
Alle reacties Link kopieren
Als je ervaring heb in de zorg is het goed te doen.
Heb eerst jaren als helpende gewerkt en heb de opleiding in 2 jaar gedaan.
Pluk de dag...
BlueWater81 schreef:
19-08-2018 16:25
Als je ervaring heb in de zorg is het goed te doen.
Heb eerst jaren als helpende gewerkt en heb de opleiding in 2 jaar gedaan.
Ook zonder ervaring, die had ik niet en mocht de verkorte versie van een jaar doen.

leren en werken traject vraagt enige discipline van jezelf. Verder erg goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb zelf geen relevante ervaring in de zorg.

Het lijkt me voornamelijk lastig de praktische vaardigheden direct toe te passen zonder ervaring tijdens het werken.

Wat wordt er precies van je verwacht als beginnende werknemer en hebben jullie tips om je zo goed mogelijk voor te bereiden op de baan?
Ik ben ook nog steeds opzoek naar een opleidings plek om deze opleiding te kunnen volgen. Werk momenteel al als medewerker leefomgeving in een verzorgingstehuis. Heb inmiddels al wat sollicitatiegesprekken gehad, 2 dagen meegelopen in een bejaardentehuis en een AMN test gemaakt. Dit laatste viel me erg tegen door de moeilijkheid. Tot op heden nog geen plek gevonden. Maar ik zoek gewoon verder en ergens moet het toch een keertje gaan lukken. Heb jij al ervaring in de zorg of ben je nog helemaal blanco?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf nog helemaal blanco. Ik wil zo snel mogelijk starten met vrijwilligerswerk om zo wat ervaring op te doen en te kijken of het werk bij me past.

Een verzorgingstehuis lijkt me een hele leuke werkplek! Heb jij tips om bepaalde skills alvast onder de knie te krijgen?

Succes met het vinden van een werkplek!
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik bezig met de BBL opleiding verzorgende ig en werk ik op een verpleegafdeling. Ook ik had nog geen ervaring in de zorg.
Ik vind het juist fijn om tegelijk bezig te zijn met de opleiding en het werk zelf, omdat je ervaringen en kennis meteen kan gebruiken.

Mogelijk kan je vanuit de instelling waar je vrijwilligerswerk wilt gaan doen ook met de opleiding starten.
Ik ben ook met vrijwilligerswerk begonnen en vandaar uit gevraagd voor de functie als medewerker leefomgeving en vindt dit erg leuk. Dus om te beginnen als vrijwilligster is zeker een heel goed begin om te kijken of het iets voor je zou kunnen zijn. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jllie reacties! Ik ben sowieso aan het zoeken naar een leuke vrijwilligersplek. Heb zelf wel altijd moeite gehad met stages en het toepassen van vaardigheden in de praktijk. Zouden jullie dit eerlijk vermelden in een sollicitatiegesprek?
Alle reacties Link kopieren
Zou het niet aangeven.
Wel zou ik er voor mezelf een leerdoel van maken.
Pluk de dag...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet van mezelf dat ik het wel oppik alleen duurt het wat langer dan gemiddeld denk ik dus ia het wel belangrijk dat evt collega s die me inwerken hier rekening mee kunnen houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven