Werk & Studie alle pijlers

E-mail naar LG ivm doorgroeimogelijkheid

19-09-2018 16:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames en heren.


Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Gewoon naar mijn leidinggevenden stappen en aangeven dat ik geïnteresseerd ben, of eerst even mailen?
Hij zit overigens heel vaak in bespreking dus mijn voorkeur zou zijn om in eerste instantie te mailen. Maar hoe kan ik dit op een nette manier formuleren via mail? Ik wil niet overenthousiast overkomen, maar ik wil wel voldoende motiveren dat ik graag door wil groeien en meer kennis wil opdoen, meer uitdaging wil etc.

Zou ik hiervoor een gesprek moeten aanvragen in de mail, of liever overlaten aan de LG wat de volgende stap is?
vraaghetaanviva wijzigde dit bericht op 21-09-2018 10:03
Reden: aangepast ivm herkenbaarheid
15.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Staat er in de mail niet bij wie je moet solliciteren?
Alle reacties Link kopieren
wat staat er in de mail mbt het proces?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem zo snel mogelijk aanspreken dat je geïnteresseerd bent en hoe hij het verder wil doen. En ik zou dat zeker wel enthousiast doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in de mail over solliciteren?

Ik zou altijd een recent CV doen en een goede motivatiebrief ipv er vanuit gaan dat er komt met Ja, ik wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat zeker even face to face doen. Heb je geen vaste 1-op-1?
Ik zou de mail beantwoorden met dat je interesse hebt en wat de procedure verder is als je voor de functie wil solliciteren
Alle reacties Link kopieren
Plan een korte afspraak met hem in en overleg hoe/wat je moet doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-09-2018 16:17
wat staat er in de mail mbt het proces?
vraaghetaanviva wijzigde dit bericht op 21-09-2018 10:04
Reden: aangepast ivm herkenbaarheid
57.86% gewijzigd
Vraaghetaanviva schreef:
19-09-2018 17:29
In de mail staat dat als iemand interesse zou hebben in de functie dat je even langs de betreffende afdeling kan gaan voor meer info. Er is geen “officiële” sollicitatieprocedure. Maar ik zou dit eigenlijk liever eerst met mijn leidinggevende willen bespreken. De functie komt vrij op een anderen afdeling.
Niet te lang wachten en juist je enthousiasme en motivatie tonen! Ga bij die afdeling langs en informeer naar de functie. Mail je leidinggevende dat je dat gaat doen en maak meteen een afspraak met hem om er verder over te praten!

Doe niet bescheiden en gedraag je niet afwachtend! Grijp je kans!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet mailen (email is slechts ter bevestiging, voor de rest is het een vreselijk onhandig communicatiemiddel dat veel te vaak misbruikt wordt). Gewoon even aanschieten bij de koffieautomaat en aangeven dat je geïnteresseerd bent. Als hij het altijd druk heeft is de kans groot dat hij de email niet ziet, en als anderen hem aanspreken kan je achter het net vissen. Als hij liever heeft dat je het via email doet geeft ie dat wel aan "bij de koffieautomaat".
Alle reacties Link kopieren
Vraaghetaanviva schreef:
19-09-2018 17:29
In de mail staat dat als iemand interesse zou hebben in de functie dat je even langs de betreffende afdeling kan gaan voor meer info. Er is geen “officiële” sollicitatieprocedure. Maar ik zou dit eigenlijk liever eerst met mijn leidinggevende willen bespreken. De functie komt vrij op een anderen afdeling.
Dat heb je toch allang kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Vraaghetaanviva schreef:
19-09-2018 17:29
In de mail staat dat als iemand interesse zou hebben in de functie dat je even langs de betreffende afdeling kan gaan voor meer info. Er is geen “officiële” sollicitatieprocedure. Maar ik zou dit eigenlijk liever eerst met mijn leidinggevende willen bespreken. De functie komt vrij op een anderen afdeling.
Héél verstandig dat je je lg op de hoogte stelt. Het is bijzonder slordig als hij dat via het interne circuit moet horen. En als het niet door gaat zit je met een lg die zich gepasseerd weet.

Maar als je niet via hem hoeft, en je denkt dat je zijn steun bij deze stap niet nodig hebt, dan gewoon in beweging nu, en hem zsm f2f informeren.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
En TO? Heb je al actie ondernomen?

Ik zou m'n LG gerust een mailtje doen en vragen of ze tijd heeft voor een kip koffie, dit naar aanleiding van de vrijgekomen vacature. Weet ze meteen het doel van het gesprek.

Maar neem aan dat je al verder bent, of althans, hoop ik voor je!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je LG mailen dat je interesse hebt en dit graag op korte termijn even met hem/haar face-to-face wilt bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Het is mij inmiddels gelukt allemaal! :jump:
Bedankt voor het meedenken!!

Ik heb de baan natuurlijk nog niet, maar ik heb mijn leidinggevende gesproken en hij vindt het heel goed dat ik deze stap wil nemen. Hij zal maandagmiddag tijdens een overleg met de afdelingshoofd van de betreffende afdeling het e.e.a. bespreken en een "goed woord" voor me doen.
Hij heeft mij geadviseerd om even langs de afdeling te gaan om zelf ook te laten weten dat ik er naar uitkijk om met hen samen te werken. Dat ga ik dus zsm doen!

Ik ga het e.e.a. wissen in dit topic ivm herkenbaarheid. Excuses alvast voor het ongemak!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed! Heel veel succes dan!
Veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven