Werk & Studie alle pijlers

Ziek melden of niet?

18-10-2018 05:15 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 1,5 week geleden hebben mijn ex en ik besloten om uit elkaar te gaan. Iets waar ik heel erg mee zit. Ik huil al dagen, heb haast geen eetlust en voel me bijna verdoofd van verdriet. Daarnaast gaat het al een hele tijd niet zo lekker op het werk. Ik heb veel stress en krijg buikpijn bij het idee dat ik de volgende dag moet gaan werken, met tegenzin ga ik dus naar het werk. Mijn motivatie is momenteel dan ook 0,0 en het liefst kruip ik mijn bed en sluit ik me even af. Want op kantoor doe ik alles om de tranen tegen te houden en ben ik wat stiller de laatste tijd volgens mijn collega’s. Alleen ben ik niet iemand die zich snel ziek wilt melden, maar ik kom nu met lood aan mijn schoenen uit bed en vraag me elke ochtend af hoe ik de dag door moet komen tot half zes. Lichamelijk mankeer ik verder niks maar mentaal heb ik het heel zwaar. Is een ziekmelding terecht in dit geval of zal ik gewoon werken?
Alle reacties Link kopieren
Naar je werk natuurlijk en even met je LG in gesprek gaan om te kijken of je wat vrije dagen op kan nemen.

Vervolgens op zoek naar een andere baan gaan.
Wat gaat het jou helpen om thuis in bed te blijven liggen en huilen? Hoe gaat jou dat verder helpen?

Weet je werkgever dat jij en je ex uit elkaar gaan? Kun je bij je werkgever aangeven dat je het moeilijk hebt?


Ik ben zelf werkgever, ik vraag van mijn medewerkers die het zwaar hebben om ieder geval iedere ochtend te komen, zodat er toch een dagritme en betrokkenheid bij het werk blijft, en ik dring aan op het bezoeken van de huisarts om daar (psychologische) ondersteuning te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben normaal wel voorstander van een dagje ziek melden als je daarna een stuk opgeknapte aan het werk gaat. Bij jou zie ik alleen niet in hoe ziek melden gaat helpen.
Praat met je werkgever en vraag bij de huisarts om doorverwijzing naar de praktijkondersteuning als je er niet zelf uit komt.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
18-10-2018 08:07
Naar je werk natuurlijk en even met je LG in gesprek gaan om te kijken of je wat vrije dagen op kan nemen.

Vervolgens op zoek naar een andere baan gaan.

Waarom in godsnaam?
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je relatie uit is. Maar je bent niet ziek, je voelt je even kut. Het gewone leven gaat door.

Ga naar je werk, bespreek dit en neem eventueel een paar dagen vrij. Maar dagen in bed liggen, daar wordt een mens meestal niet vrolijker van. Je kan die dagen gebruiken om dingen te regelen, afspraken te maken bij eventueel een mediator, advocaat etc. En door naar buiten te gaan, te bewegen en met vriendinnen af te spreken.

Sterkte!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het iig bespreekbaar maken op je werk, dat je in een zware periode zit en het soms moeilijk vind om te komen werken.
Althans zo heb ik het aangepakt.
Het is me een paar keer gebeurd dat ik het op mijn werk even moeilijk had, maar verder bood het vooral afleiding en structuur.
Hoe verleidelijk het ook is, van thuis zitten ga je je vermoedelijk niet beter voelen.

Ik lees nu pas dat het al een tijdje niet lekker loopt op je werk? Is dat gerelateerd aan jouw privé situatie? Weet je werkgever dat?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, meld je niet zomaar ziek, maar ga in gesprek met je leidinggevende. Ik zou voor zoiets een paar dagen vrij vragen (en dus mijn verlofuren daarvoor gebruiken in plaats van me ziek te melden). Je bent namelijk niet ziek.
En daarna zul je toch weer moeten. In plaats van in bed te liggen huilen kun je ook jezelf bij elkaar rapen en laten zien dat je je ook zonder hem kunt redden. Het is vast niet voor niets uitgegaan.
En werken biedt ook afleiding, thuis ben je er alleen maar mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn dus verlofdagen voor uitgevonden.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
18-10-2018 08:23
Waarom in godsnaam?
Hierom:

"Daarnaast gaat het al een hele tijd niet zo lekker op het werk. Ik heb veel stress en krijg buikpijn bij het idee dat ik de volgende dag moet gaan werken, met tegenzin ga ik dus naar het werk. Mijn motivatie is momenteel dan ook 0,0..."

Het gaat al een hele tijd niet lekker. Het is toch niet normaal, en zeker niet nodig, om met buikpijn naar je werk te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
18-10-2018 12:57
Hierom:

"Daarnaast gaat het al een hele tijd niet zo lekker op het werk. Ik heb veel stress en krijg buikpijn bij het idee dat ik de volgende dag moet gaan werken, met tegenzin ga ik dus naar het werk. Mijn motivatie is momenteel dan ook 0,0..."

Het gaat al een hele tijd niet lekker. Het is toch niet normaal, en zeker niet nodig, om met buikpijn naar je werk te gaan?
Maar dan is ziekmelding nog steeds niet de oplossing, wel in gesprek gaan met werkgever en niet de relatie breuk ervoor inzetten.
Alle reacties Link kopieren
Lezen. Lady_Day gaf helemaal geen advies aan TO om zich ziek te melden maar om een andere baan te zoeken vanwege dat geciteerde deel uit de OP.
Alle reacties Link kopieren
Miffy53 schreef:
18-10-2018 13:08
Lezen. Lady_Day gaf helemaal geen advies aan TO om zich ziek te melden maar om een andere baan te zoeken vanwege dat geciteerde deel uit de OP.
Precies! Dankjewel :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven