Werk & Studie alle pijlers

Micromanagers; enorm irritant

10-12-2018 00:44 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik werk zelf parttime in een hotel en ik vind mijn manager echt een micromanager, zij controleert in detail alles wat iedereen doet en ik word hier echt gek van! Als er een klein foutje is gemaakt in het systeem stuurt ze meteen een mailtje naar de persoon die dit heeft gedaan, ze kan nooit accepteren dat het gewoon een 'foutje' is. Letterlijk alles moet benoemd worden! Inmiddels heb ik het gevoel dat ik alles wat ik doe moet verantwoorden en met bepaalde dingen mijn onschuld moet bewijzen.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Zo ja, hoe gaan jullie hiermee om? Kan ik gewoon tegen haar zeggen dat ik vind dat ze me te veel controleert?
Ik vraag mezelf altijd af waarom ik dit soort dingen lees...
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
10-12-2018 00:48
Ik vraag mezelf altijd af waarom ik dit soort dingen lees...
Niemand verplicht je het :) het ligt allemaal in jouw handen. Jij hebt de bal.
Elenadem schreef:
10-12-2018 00:54
Niemand verplicht je het :) het ligt allemaal in jouw handen. Jij hebt de bal.
Was ook meer een bezinningsmomentje... klikte iets te snel op “verstuur” .

Excuus ik zal me verder buiten het topic houden ! :-)
Maar maak jij veel fouten dan?
Ben je dan een micromanager of gewoon een mierenneuker? Lijkt me nogal een verschil.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je wel een micromanager nodig
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Minder fouten maken is geen optie?
Dit soort mensen kan je gek van worden. Kan je tegen haar zeggen dat je erg zenuwachtig wordt?

De andere kant van het verhaal is: hoe moet ze je laten weten dat je een fout hebt gemaakt, als ze dat niet mag benoemen?

En om wat voor fouten gaat het? Hele kleine dingetjes of gaat het ergens over. Noem eens een voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik noem dat controlefreaks. Mensen die niets uit handen durven geven en na jaren in zo’n functie nog niet relaxed kunnen zijn.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn de foutjes die jij 'klein' noemt, niet zo klein als je denkt.
Those who don’t believe in magic will never find it
Als jij tegen haar gaat zeggen dat ze jou teveel controleert, zegt ze waarschijnlijk dat die controle vanzelf minder wordt als jij geen fouten meer maakt.
Dus, niet zeggen, gewoon geen fouten meer maken, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Van de andere kant bekeken (dus vanuit de hotelgast), zijn die kleine foutjes vaak een bron van ergernis. Zeker voor zakelijke gasten. Die komen na een dag werken laat in het hotel aan en dan moet alles gewoon foutloos verlopen. De eisen voor een hotel liggen domweg hoger dan bij ander soort bedrijven.
Alle reacties Link kopieren
In dit rubbertegelparadijs moet alles perfect of excellent zijn. Wil je niet meedoen met die idioterie dan kun je het beste een meer relaxede baan zoeken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een praktijk manager gehad die je de hele dag in de gaten hield en non stop vroeg wat ga je doen..... En verschrikkelijk betuttelend. Half overspannen weggegaan....
Om wat voor foutjes gaat het?
Om een spelfout in een bevestiging of om een verkeerde bevestiging. ( bv)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het concept van micromanagement niet helemaal snapt. Micromanaging gaat over het managen van elke kleine stap (wat meestal onwenselijk is), maar gaat niet zozeer over controleren.

Wat jij bedoelt is een controlerende manager en zoals hierboven al aangegeven lijkt het erop alsof je dat zelf hebt veroorzaakt door te vaak fouten te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
10-12-2018 07:03
Dit soort mensen kan je gek van worden. Kan je tegen haar zeggen dat je erg zenuwachtig wordt?

De andere kant van het verhaal is: hoe moet ze je laten weten dat je een fout hebt gemaakt, als ze dat niet mag benoemen?

En om wat voor fouten gaat het? Hele kleine dingetjes of gaat het ergens over. Noem eens een voorbeeld.
Als iemand je al op de vingers tikt voor je tijd hebt om zelf je fout te herstellen dan is dat meer dan irritant.
Mevrouw75 schreef:
10-12-2018 09:05
Als iemand je al op de vingers tikt voor je tijd hebt om zelf je fout te herstellen dan is dat meer dan irritant.
Tenzij is gebleken dat jij de fouten niet ziet en dus niet zelf corrigeert.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
10-12-2018 09:06
Tenzij is gebleken dat jij de fouten niet ziet en dus niet zelf corrigeert.
Dat kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Maak je zoveel fouten dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het wel opvallend dat veel mensen er vanuit gaan dat de fout wel bij TO zal liggen.
Marana, geen fouten meer maken? Hoe dan? Elk mens maakt toch wel eens foutjes?
Ik heb ook wel eens een collega gehad die (vond ik) niet duidelijk communiceerde en daarna iedereen op zijn 'fouten' wees. Heel irritant.

Voorbeeld; sinterklaasversiering moest niet 'traditioneel met zwarte pieten'. Dus wij hadden vanalles wat; Sint, paard, witte Piet, roetveeg Piet en zwarte Piet. Uiteraard de moderne variant, geen oorringen of dikke lippen ofzo.
Helemaal fout, want ze had nog zo gezegd 'geen zwarte pieten meer'. Vervolgens heeft ze alle zwarte Pietjes er tussenuit gevist en nog weken verkondigd dat ik niet modern was. Hoe kon ik in deze tijd nog zo'n fout maken?

Communicatie is (bij ons) vaker het probleem dan (opzettelijk) fouten maken.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
10-12-2018 08:55
Om wat voor foutjes gaat het?
Om een spelfout in een bevestiging of om een verkeerde bevestiging. ( bv)
Een spelfout in de bevestiging leverde me recent nogal gedoe op aan de balie van een hotel waar ik zakelijk minimaal een keer per maand overnacht. Geen kamer meer vrij, want ze hadden mijn reservering onder de verkeerde naam staan. Dat is niet echt lekker als je om 22:45 aankomt, nog wil eten, en de keuken sluit om 23:00.

Klein foutje. Grote ergernis.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
10-12-2018 10:17
Ik vond het wel opvallend dat veel mensen er vanuit gaan dat de fout wel bij TO zal liggen.
Ik ga nergens van uit, zeker niet van de veronderstelling dat TO een irritante manager heeft en daar zelf geen aanleiding toe geeft. Ik stelde dus een vraag.
(opzettelijk) fouten maken.
Opzettelijk fouten maken lijkt me een goede reden voor ontslag op staande voet.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
10-12-2018 10:19
Ik ga nergens van uit, zeker niet van de veronderstelling dat TO een irritante manager heeft en daar zelf geen aanleiding toe geeft. Ik stelde dus een vraag.



Opzettelijk fouten maken lijkt me een goede reden voor ontslag op staande voet.
Dan hoor jij dus niet bij de mensen die dat vinden.
Opzettelijk was eigenlijk een reactie op Merana, die stelde dat TO maar gewoon moest stoppen met fouten maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven