Werk & Studie alle pijlers

Aanraken op werk

18-12-2018 11:14 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Op het werk is een collage, die mij op mijn schouders aanraakt. dan zegt hij iets, en dan pakt hij mij bij mijn schouders vast.

Dit is nu 3x gebeurd. Ik weet ook niet hoe hij dit bedoelt.

Graag geef ik aan: Dat vindt ik niet fijn. Wil je dit niet meer doen.

En hij Stond vandaag ook dicht bij mij. Toen heb ik afstand genomen.

Hebben jullie dit eerder meegemaakt. En hoe hebben jullie dat gezegd ?
Alle reacties Link kopieren
Een levende collage? :wtf:

Sorry TO, flauw grapje!

Ik zou gewoon zeggen dat je zijn manier van benaderen als niet prettig ervaart.
Alle reacties Link kopieren
Maakt niet uit hoe hij het bedoelt. Tenminste, niet echt. Jij vindt het niet fijn. Dan kun je zeggen: ik hou hier niet van.

Ik heb dat wel eens gehad met een aardige collega, maar ik ben nou eenmaal niet zo touchy feely, en toen heb ik dat gezegd toen hij weer wat kwam vragen. Ik wil best je vraag beantwoorden maar alleen als je handen aan jouw kant van de tafel blijven. Hij moest erom lachen. En het was klaar.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dat je niet goed weet wat je hiermee moet doen?

Ik denk dat als je zegt: "Ik heb liever niet dat je me aanraakt" dat dat een goed begin is.
Alle reacties Link kopieren
Vind dat zelf ook heel storend. Ligt eraan wat voor band je met iemand hebt, maar vaak vind ik het niet passend. Inderdaad zeggen dat je het niet zo fijn vindt als hij je zomaar aanraakt, of vragen waarom hij dat doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat jij dat niet prettig vindt en het beste is om het gewoon rechtuit te zeggen.

De volgende keer als hij weer zijn handen op je schouders legt gewoon rechtuit zeggen dat je dat niet zo prettig vindt en of hij dat niet meer wil doen.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk zijn, hand weghalen of iets van zeggen.
Alle reacties Link kopieren
"Ik merk dat jouw personal space/persoonlijke ruimte wat kleiner is dan de mijne. Ik voel mij er niet prettig bij als je mij de hele tijd aanraakt, misschien ben je je daar niet eens bewust van. Ik zou het fijn vinden als je dat voortaan niet meer wil doen"
Alle reacties Link kopieren
Bedankt 😄 Hier heb ik zeker wat aan
Alle reacties Link kopieren
Leg tegelijk jouw handen op zijn schouders :biggrin: .
Maar serieus, ik zou er wat van zeggen. Vind het erg paternalistisch.
Doe net als ik, spring elke keer tegen het plafond of krimp ineen. Het is echt geen pretje om mij ongewenst aan te raken.
En anders gewoon zeggen, ik hou het altijd bij mezelf. 'ik ben nogal schrikkerig omdat ik niet graag aangeraakt wordt'.
Alle reacties Link kopieren
1e keer: Wil je alsjeblieft je handen weghalen, ik houd daar absoluut niet van
2e keer: Blijf met je tengels van mij af
3e keer: Blijf GDV met je gore poten van mij af voordat ik ze breek!

Bij de zogenaamde ‘Hihihaha, sorry, ben gewoon fysiek ingesteld” figuren die op basis van ouderdom/popiejopie er vaak mee wegkomen waardoor jij de randdebiel bent bij uitvoeren van bovenstaande, heel hard als een gebroken plaat herhalen (na stap 1): Haal Je Handen Weg! Niet ingaan op sorry/oeps/ach, zolang die persoon je nog aanraakt de gebroken plaat keihard blijven herhalen. In mijn ervaring blijft er dan weinig over van ‘Ach hij bedoelt het niet zo’ en ‘Zo is hij nu eenmaal’ als je iedere seconde de aandacht vestigt op het feit dat hij/zij nog steeds met zijn/haar tengels aan je zit.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk is het heel normaal onder collega's, ligt ook aan het beroep denk ik. Maar als jij je er niet prettig bij voelt, gewoon zeggen dat je je er niet fijn bij voelt.
Ik zou een grap maken:

Mijn schouder gaat nergens heen hoor
He doe niet zo klef
Blabla
Ik zou dat gewoon zeggen dat je er niet van gediend bent. Zo moeiijk is dat toch niet?
Alle reacties Link kopieren
visje-lief schreef:
18-12-2018 11:14
[...]
Aanklagen voor aanranding zo fix je dat.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-12-2018 12:49
Reden: OP gequote, maatregelen zijn genomen.
63.44% gewijzigd
Hallozeg schreef:
19-12-2018 11:44
Aanklagen voor aanranding zo fix je dat.
Doe ff lekker normaal.
pamelacourson schreef:
18-12-2018 12:35
Op mijn werk is het heel normaal onder collega's, ligt ook aan het beroep denk ik. Maar als jij je er niet prettig bij voelt, gewoon zeggen dat je je er niet fijn bij voelt.
Wat voor branche dan?

Ik zou er echt niets van moeten hebben. Kan sowieso heel slecht tegen mensen die een ander geen persoonlijke ruimte toestaan. Dan vraag ik altijd: waarom ga je zo dicht op me staan?
Alle reacties Link kopieren
Bloody_Mary schreef:
18-12-2018 22:06
Ik zou een grap maken:

Mijn schouder gaat nergens heen hoor
He doe niet zo klef
Blabla
Dit idd. Gewoon een grapje maken, niet direct zo’n serieus relaas. Dat kan altijd nog als hij de hint niet oppakt. Ik zou iets zeggen van; je mag me wel los laten hoor, ik loop niet weg. En idd zelf gewoon wat afstand houden, maar dat deed je al.
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
19-12-2018 11:47
Doe ff lekker normaal.
Hoezo is toch een soort van aanranding!
Wat Lemoos zegt. Ik hoef meestal niet verder te gaan dan: "Ik heb geen lichamelijk contact met collega's"
Alle reacties Link kopieren
Hallozeg schreef:
19-12-2018 12:56
Hoezo is toch een soort van aanranding!
Dat is een beetje, nou ja beetje, een inflatie van het begrip aanranding.
Neemt niet weg dat het als vervelend en ongewenst kan worden ervaren. Zelf zal ik nooit een vrouw op het werk aanraken/kussen (behalve dan een hand geven) bij verjaardagen etc, tenzij ze zelf het initiatief neemt.
f1823 wijzigde dit bericht op 20-12-2018 09:23
3.74% gewijzigd
Hallozeg schreef:
19-12-2018 11:44
Aanklagen voor aanranding zo fix je dat.
Nou; je doet je naam in elk geval eer aan. :facepalm:
Zo vaak meegemaakt dergelijke aanrakingen. Als ik iets niet prettig vind (zoals vrouwelijke collega die me plotseling en dus compleet onverwacht van achterzijde vastpakte en mijn schouders begon te masseren, mannelijke collega die aan mijn shirt trok en er een stuk van mijn BH te zien was) zeg ik er iets van. In alle gevallen was het direct over. Als iets voor jou niet prettig is, geef je je grens aan. Zo lang jij niets zegt, weet een ander niet dat jij dit niet waardeert.
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet wil, duidelijk aangeven of zeggen.
Aan de andere kant zijn er ook weer legio vrouwen die het prima vinden. Zoveel mensen, zoveel wensen. Nix mis mee en geeft 'n beetje fleur.

Belangrijkste is dat je er duidelijk in bent. Bijna alle mannen, ook ik, respecteren dat. 'n Enkeling daargelaten en die moet je dus flink uit de weg gaan.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven