Werk & Studie alle pijlers

Uit de horeca

19-02-2019 23:53 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,
Op dit moment werk ik in de horeca. Helaas heb ik weer te maken met een depressie. Hierdoor werk ik halve dagen. Op dit moment heb ik een ritme wat erg fijn is, ik ben niet meer midden in de nacht thuis. En kan op tijd opstaan dat ik wat aan mijn dag heb. En eigenlijk vind ik dat heel prettig. Ik zie er tegenop om straks weer volledig te werken.

Nu twijfel ik dus enorm of de horeca wel geschikt is. Tijdens mijn vorige depressie heb ik ook getwijfeld over mijn werk, dus ik wil geen overhaaste beslissingen nemen. Maar wat ga ik dan doen?

Dus zijn er mensen die in de horeca hebben gewerkt en daarna wat anders hebben gedaan en zo ja wat?
Moet je persé uit de horeca?
Of meer daguren?

Want die zijn er hier en daar ook wel te vinden.

Een vriendin werkt bijvoorbeeld in een koffie-zaak die 's ochtends opent en om half 7 's avonds sluit.

Een andere vriendin heeft de horeca vaarwel gezegd en is in een bakkerij binnengerold en heeft ook jobs in de verkoop gehad.
Alle reacties Link kopieren
Watczou je willen doen wanneer alles mogelijk is??
Alle reacties Link kopieren
Meer daguren zou een mogelijkheid zijn. Alleen in de omgeving waar ik werk gaat er bijna niks vroeg open.

Als alles mogelijk is zou ik uitvaartondernemer of trouwerijen organiseren of op een receptie werken.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me niet verstandig om tijdens een depressie van baan te wisselen. Het is altijd intensief om je plek te vinden binnen een team en alle prikkels te verwerken die bij een nieuwe baan horen. Wel heb je nu mooi de tijd om na te denken over wat zou willen en wat zou kunnen. En wat bij je past. Ben je een buitenmens, dan zou je als postbezorger kunnen solliciteren. Ben je graag onder de mensen, dan zou je als verkoopmedewerkster in een winkel kunnen beginnen. Maar ik zou dus niks overhaast doen en eerst met mijn depressie aan de gang gaan, zodat je straks ook echt een frisse start kunt maken.
Mijn man is uit de horeca gestapt, deels omdat hij de late diensten en piekmomenten niet meer trok.

Hij heeft banen gehad in de patisserie, catering, kookworkshops, traiteurs en bij delicatessenzaken. Maar goed, hij kwam uit de keuken. Wat voor ‘horeca’ doe jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik pak zeker mijn depressie goed aan. Ik hoef nu ook nog niet weg, daarom ben ik alvast aan het oriënteren wat voor mogelijkheden er zijn.

Ik heb een jaarcontract en aangezien ik nu al best veel ziekteverzuim heb ben ik überhaupt bang dat mijn contract niet word verlengt.

Ik werk in de bediening. En dan vooral late diensten.
Is het een idee om naar de bedrijfscatering over te gaan? Dan heb je wat vaker dagdiensten. Dat kan bijvoorbeeld via een uitzendbureau, dat doe ik ook. Dan heb je ook veel vrijheid over je rooster. Wellicht kan je daar eens naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijtdiensten in een hotel een idee?

Dan moet je wel vroeg op, maar heb je daarna op tijd vrij en hele avond voor jezelf.

Ik heb ook in de horeca gewerkt en heb ook een depressie gehad, ik ben vanuit ontbijtdienst gevraagd om achter de receptie te werken. Ik zou dus als ik jou was een horeca-bedrijf zoeken met doorstroommogelijkheden. Ik doe nu van-alles-wat en dat is erg prettig.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vond ik onregelmatige, wisselende diensttijden niet prettig voor mijn mentale en fysieke gezondheid en ik geloof ook wel dat het wetenschappelijk aangetoond is dat ritme en regelmaat belangrijk is voor je gezondheid. Ik ben heel blij dat ik nu de horeca uit ben.
Alle reacties Link kopieren
Maar er zijn echt zát banen in de horeca waarop je geen wisselende diensttijden hoeft te werken.
Misschien is werken een lunchroom een idee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij nu ingeschreven bij een uitzendbureau die opzoek gaan naar passend werk.

Ontbijt of lunchroom vacatures hou ik in de gaten.

Bedrijfscatering lijkt mij een stuk minder leuk. Ik moet wel een beetje uitdaging hebben.

En ik heb besloten wat ik ook ga doen om geen 38 uur meer te werken.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels heb ik een andere baan gevonden. Wel in de horeca, maar minder avonddiensten. Ook ga ik van 5 naar 4 dagen werken. En is deze baan vrijwel om de hoek waardoor ik straks amper reistijd heb, nu reis ik behoorlijk lang.

Wel moet ik beter uit dienst, dus worden mijn uren nu snel opgebouwd. Dat vind ik pittig, maar daar moet ik doorheen. En ik weet dat ik daarna geen nachten meer werk en meer vrij ben.
Alle reacties Link kopieren
Knap dat je zo snel al iets hebt gevonden, het zou leuk zijn als je nog eens post hoe je baan je bevalt. Heel veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven