Werk & Studie alle pijlers

Beloning voor vertaling

09-04-2019 13:49 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan hier een lichtje op schijnen?

Ik ben gevraagd om een artikel te vertalen en in het verzoek stond dat dit "uiteraard tegen vergoeding" is.
Het gaat om een vaktechnisch artikel in mijn juridische werkveld. Ik ben dus geen vertaler van beroep, maar een ervaren jurist in deze specifieke materie. Bij de publicatie zal mijn naam ook ergens vermeld staan.

Ergens hoop ik dat de auteur van het oorspronkelijke stuk mij niet om een factuur vraagt. Echter, in het geval ik uiteindelijk zelf de vergoeding dien te bepalen, heb ik geen idee hoeveel ik zou mogen/moeten vragen.

Het gaat om een technisch artikel van ongeveer 8.000 woorden, vertaald vanuit het Frans naar het Engels (ik werk overigens exclusief in deze twee talen). Ik ben er al aan begonnen en het ziet er naar uit dat dit toch een aanzienlijke tijdsinspanning gaat worden.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke vergoeding?

Heel erg bedankt alvast!
RRR
Alle reacties Link kopieren
Wat is een aanzienlijke tijdsinspanning? Hoeveel uur ben je er aan kwijt?
Vertalers werken vaak per aantal woorden, maar gezien jij dit eenmalig doet is een uurtarief misschien realistischer?
Alle reacties Link kopieren
Vertaalwerk is toch een paar cent per woord?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens iets officieels laten vertalen en een geautoriseerde vertaling was echt veel, veel duurder dan gewoon vertalen. En veel duurder in de zin van factor 12 ofzo.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren