Werk & Studie alle pijlers

Ben ik de enige?

17-04-2019 18:50 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halllo!
Misschien ben ik de enigste.. maar ik weet niet wat ik met school moet qua opleiding enzo, ben al 2x geswitcht van opleiding en weet niet wat ik nou wil. Bovendien ben ik nu half jaartje thuis omdat ik niet weet wat ik moet... En heb ik steeds vaker de gedachte; waarvoor doe ik dit nou allemaal?
Bijv.. van kleins afaan word je voorbereid op "werk" .. werk wat je tot je 70e moet doen ongv en wat je maandelijks binnenkrijgt ben je toch alweer kwijt aan je; verzekering, Zorg, etc... Overal kicken ze op hbo mensen en als je dat niet hebt verdien je minder of kan je niet overal werken.. zowat je hele leven draaid om werk.. je kan bijna niet meer genieten. En alles kost veel geld... en vind werk alleen voor geld leuk.. het moet tenslotte wel. Maar als ik dan vrienden zie die van 11u sochtends tot half 11 savonds werken dan denk ik: je vergooit je hele vrije tijd.. zo zonde.. maarja alles voor geld en anders kan je niks.
Ik zal wel apart denken..
Groetjess! :)
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 17-04-2019 19:38
Reden: Titel aangepast.
0.71% gewijzigd
Enige. En nee vast niet.
Welkom in de wereld van volwassenen.

En het is enige.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ga jij dan geld verdienen? Ga je de criminaliteit in?
Ik ben nu vijftig en ik denk nog steeds wel eens wat jij nu denkt. Maar ja, onder een brug slapen zonder internet is ook weer zo wat, dus ik ploeter toch maar door.
“zowat je hele leven draaid om werk..”

welkom in het echte leven
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je werk krijgt dat je echt keuk vindt, dat moet je niet, dan mag en ga je.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Daarom is het van belang om een baan te vinden die bij jou past. Qua interesses maar ook qua vrije tijd. Je kan er zelf voor kiezen om 40 uur of 20 uren te gaan werken als je met het salaris voor beide rond kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Waar leef je nu van dan, teer je op je ouders geld? Lekker gemakkelijk dan.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe schattig je eruit ziet, dus op de vraag of je de enigste bent heb ik geen antwoord.

V.w.b. je andere vraag; staar je niet blind op hbo, maar doe wat jij leuk vindt qua opleiding. Beter een gelukkige vuilnisman, dan een uitgebluste jurist.
Op díé fiets!
ik heb ook nog geprobeerd om me hele leven bij pa en ma thuis te wonen maar die gaan op een zeker moment ook dood. Dan moet je dus ineens ZELF je geld zien te verdienen
dus dat kan je doen
1. je hele leven bij pa en ma thuis totdat die doodgaan en dan moet je het zelf doen. met veel geluk worden ze 80

of

2. een vrouw zoeken die je wil verzorgen en die niet doodgaat. Ga dan niet per ongeluk kinderen maken want die zijn zo duur dat je dan ook weer ZELF geld moet regelen
Misschien eens volwassen worden? :roll:
Enn schreef:
17-04-2019 18:56
Zorg dat je werk krijgt dat je echt keuk vindt, dat moet je niet, dan mag en ga je.
Werk is nooit keuk.
LAgirl82 schreef:
17-04-2019 19:00
Misschien eens volwassen worden? :roll:
Hij is zestien, juffertje ongeduld.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
17-04-2019 19:00
Werk is nooit keuk.
Kwel
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je maakt het te groot. We wonen in een prachtig land met veel kansen.
De meeste mensen kiezen iets, gaan na een jaar of 10 iets anders doen of rollen ergens anders in.
De clou is in beweging blijven. Dus niet thuis gaan zitten maar probeer zo hoog mogelijk, maakt niet uit waarin, te starten.
Vind je media leuk probeer havo te doen en dan HBO.
lukt havo niet, dan mbo iets met media.
En dan zo verder.
Misschien heb je dan gelijk je droomjob, misschien kom je onderweg als bijbaan iets leuks tegen en blijf je daar na je opleiding hangen en ga je daarin verder.
Er is niks mis met horeca, detailhandel. De clou ook daarin is: blijf je ontwikkelen.
Maak je een keuze die je nu leuk vindt dan heb je in ieder geval nu de motivatie om vol voor die keuze te gaan.
En of dat iets is dat je tot de 70e doet, is niet realistisch.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
17-04-2019 19:00
Misschien eens volwassen worden? :roll:
:HA:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
ga een jaartje backpacken, of farmen in australie,.. en kom dan terug met beide voete in de echte wereld.
S-Meds schreef:
17-04-2019 18:57
ik heb ook nog geprobeerd om me hele leven bij pa en ma thuis te wonen maar die gaan op een zeker moment ook dood. Dan moet je dus ineens ZELF je geld zien te verdienen

In de achtertuin begraven en aow blijven innen :idee:
jujuken schreef:
17-04-2019 19:02
ga een jaartje backpacken, of farmen in australie,.. en kom dan terug met beide voete in de echte wereld.
Dan heeft hij helemaal geen zin meer in werk.

Gewoon zo lang mogelijk naar school gaan.
Van mij mag je ook op wild jagen voor je avondeten, hoor.. als je maar geen geld van mij hebben wil om te overleven, omdat je werken iets vindt wat leuk zou moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zonder geld kun je ook niet veel met al je vrije tijd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je hebt nogal wat vooroordelen.

Van 11.00-22.30 is niet echt een normale werkdag te noemen. De gemiddelde werkdag is 8 uur per dag + 30 minuten pauze.

Je hoeft niet als HBO-er aan de slag, er zijn nu juist ook veel mogelijkheden voor MBO-ers zowel mensen die van een opleiding komen als mensen die willen werken en leren tegelijk. Salaris is vaak (niet altijd) lager dan HBO, vooral als je net begint, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn naarmate je meer ervaring opdoet en je verder ontwikkelt.

Het is fijn als je iets kan vinden wat je leuk vindt en daarin kan werken. Maar bijna iedereen vindt bepaalde onderdelen van zijn/haar werk minder leuk. Of heeft dagen waarop ze geen zin hebben. En bij het leven horen vaste lasten, ja. Eten, stroom, dak boven je hoofd. Hoe wilde je dat anders doen? Je vergooit je vrije tijd niet met werk, je vrije tijd is de tijd die je hebt buiten werk om. En soms is werk gewoon om geld te verdienen, is dat zo erg?

Je bent zeker niet de enige die het moeilijk vindt een richting te kiezen. Ben je nu aan het werk gezien je een halfjaar thuis zit? Heb je hobbies? Doe je andere dingen in je leven die je leuk vindt? Wat doe je nu met al je vrije tijd?
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 19:14
0.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook op je 30e, 40e etc kun je altijd nog switchen. Dus ik geloof niet meer zo in tot je 70e hetzelfde doen, zeker niet in de huidige maatschappij. Geld is voor mij sowieso niet de enige motivator om te werken. Als dat het enige is, dan wordt het inderdaad doorbijten. OH en het ligt er echt aan wat je doet of er een mbo/hbo/wo diploma wordt gevraagd! Kun je wellicht met een coach of studiebegeleider aan de slag om iets te vinden wat je wilt? Naast natuurlijk gewoon een bijbaan zoeken voor het halfjaar dat je thuis zit ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven