Werk & Studie alle pijlers

Stage aanvragen en bellen

12-05-2019 21:21 18 berichten
Hallo viva lezers,
Twee weken geleden heb ik een mail de deur uitgedaan voor een stageplaats. Tot op heden heb ik nog geen reactie gehad. Wanneer zou ik met fatsoen kunnen gaan nabellen? Ik kan me namelijk voorstellen dat een stagiaire niet echt prioriteit nummer 1 is. Ik wil dus niet te ongeduldig overkomen.
Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Paasei
Morgen bellen.
Alle reacties Link kopieren
Was het een gerichte of een open sollicitatie?
Ik zou gewoon eens bellen of ze je mail/brief hebben ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad morgen even bellen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bellen
Bellen!

Vanuit mijn werk weet ik dat ze hier nooit zo vlot op reageren, een reminder zou bij ons zeker werken.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk gewoon bellen! Bij ons kan zoiets ook weken in de verschillende mailboxen blijven hangen. Maar als iemand belt komt dat gelijk een stuk gemotiveerder over.
En: niks zo fijn als een stagiair die ook ècht gemotiveerd is!
Daar doe je graag een stapje extra voor.
jo12345 schreef:
12-05-2019 21:34
Tuurlijk gewoon bellen! Bij ons kan zoiets ook weken in de verschillende mailboxen blijven hangen.
Hoe onbeschoft.
Alle reacties Link kopieren
Idd even bellen.

Ik krijg ook veel aanvragen voor een stageplek binnen. Geen idee of jouw brieven er ook zo uit zien. Maar soms zitten er hele lange teksten bij soms langer dan een a4tje. Als er niet in de eerste alinea staat waarom iemand bij ons bedrijf stage wil lopen ga ik die gene ook niet uitnodigen.
NorthCape schreef:
12-05-2019 21:46
Idd even bellen.

Ik krijg ook veel aanvragen voor een stageplek binnen. Geen idee of jouw brieven er ook zo uit zien. Maar soms zitten er hele lange teksten bij soms langer dan een a4tje. Als er niet in de eerste alinea staat waarom iemand bij ons bedrijf stage wil lopen ga ik die gene ook niet uitnodigen.

Maar dan stuur je toch wel een afwijzing?
gizzmo-returns schreef:
12-05-2019 21:29
Bellen!

Vanuit mijn werk weet ik dat ze hier nooit zo vlot op reageren, een reminder zou bij ons zeker werken.
Hier hetzelfde. Over het algemeen antwoorden we ze wel netjes, maar een stagiaire heeft niet prioriteit nummer 1 bij ons. Plus dat we in een sector zitten met een tekort aan stageplekken waardoor je heel veel sollicitaties krijgt. Door te bellen laat je dan zien dat jij echt in onze organisatie geïnteresseerd bent en je brief naar ons niet één van de zovelen was.
Duidelijk en eensgezind 😁. Ik ga vandaag meteen even bellen. Dank!
Alle reacties Link kopieren
Enne?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
12-05-2019 21:50
Maar dan stuur je toch wel een afwijzing?
meestal wel
Ze hadden helemaal niets ontvangen... Nu nogmaals verstuurd en direct een bevestiging ontvangen. Ik hoop volgende week iets te horen.
Alle reacties Link kopieren
paasei40 schreef:
12-05-2019 21:21
Ik kan me namelijk voorstellen dat een stagiaire niet echt prioriteit nummer 1 is.
Hangt nogal van je opleiding af
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
12-05-2019 21:44
Hoe onbeschoft.
Het is bekend dat iedereen die op een internetforum actief is altijd en overal perfect werk aflevert. Ze weten zelfs hoe het bij andere bedrijven en zelfs in compleet andere branches zou moeten gaan (en weten zelfs hoe de grootste wereldproblemen simpel opgelost kunnen worden). Zo zonde dat al dat talent niet gebruikt wordt bij bedrijven, waardoor alle kneusjes van de maatschappij slechts imperfect werk afleveren....
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
24-05-2019 21:56
Het is bekend dat iedereen die op een internetforum actief is altijd en overal perfect werk aflevert. Ze weten zelfs hoe het bij andere bedrijven en zelfs in compleet andere branches zou moeten gaan (en weten zelfs hoe de grootste wereldproblemen simpel opgelost kunnen worden). Zo zonde dat al dat talent niet gebruikt wordt bij bedrijven, waardoor alle kneusjes van de maatschappij slechts imperfect werk afleveren....
Wat een vreemde reactie. Ik vind het ook niet netjes om niets te laten horen of iemand maanden te laten wachten. Iemand zit wel op een reactie te wachten en doet moeite voor je. Dat wil echter niet zeggen dat ik perfect ben en nooit fouten maak, integendeel. Het 1 staat los van het ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven