Werk & Studie alle pijlers

Onderwijstekort waar dan?

19-05-2019 08:46 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren werk ik in het basisonderwijs.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe baan.
Ik heb via detacheringbureaus laten zoeken. Ben zelf actief aan het solliciteren.
Maar overal krijg ik te horen dat er geen personeel nodig is, omdat stichtingen het zelf intern oplossen.
Ik zet nu dus ernstige vraagtekens bij het zogenaamde onderwijstekort in mijn regio.
Iemand in dezelfde branche hier ervaring mee?
binkie wijzigde dit bericht op 19-05-2019 10:18
1.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een hele lijst vacatures. Omgeving Rotterdam.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 19-05-2019 08:52
21.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook veel vacatures. Brabant, basisonderwijs, wel veel parttime
duizel wijzigde dit bericht op 19-05-2019 08:58
35.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In welke regio zoek je? Hier ook genoeg vacatures.
Alle reacties Link kopieren
Oi, hele lijst hier. VO en sommige vakken krijgen we echt niet meer dicht... Rotterdam e.o.
Alle reacties Link kopieren
Hier met name een tekort aan invallers. Sollicitanten die invaller voor de stichting worden op vast contract. Zoiets niets voor je?
Midden-Nederland
Alle reacties Link kopieren
Hmm dan ligt het misschien aan de regio waar ik zoek. Ik zoek in de regio onder Rotterdam.
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam heeft veel vacatures, invalwerk maar ook gewone. Je bent van harte welkom 🙂
Alle reacties Link kopieren
Juffiejuf schreef:
19-05-2019 09:04
Amsterdam heeft veel vacatures, invalwerk maar ook gewone. Je bent van harte welkom 🙂
Helaas ligt dat erg ver van mijn woonplaats😉
Alle reacties Link kopieren
https://vacatures.ozhw.nl/vacatures
https://www.pcpobr.nl/overzicht-vacatures-pcpo/
Er zijn kinderen die (tijdelijk) een 4-daagse lesweek hadden (NH, school was te gast bij Pauw). Het nieuws besteed veel aandacht aan leraren tekort. Afgelopen jaar zijn de leerkrachten gaan staken in Den Haag...

Maar Binkie heeft ervaring in haar eigen omgeving en ziet het niet, dús zet ernstige vraagtekens bij dat 'zogenaamde lerarentekort'.

Vind je dat zelf niet ook een beetje naief? Als 'jij iets niet ziet, dan bestaat het vast niet'. Ik vind dat echt een heel ingewikkelde houding. Kortzichtig en niet echt iets wat ik verwacht bij iemand die in het onderwijs werkt en die kinderen als de mijne een beetje wereldwijs moet maken.
Alle reacties Link kopieren
Toverspiegel schreef:
19-05-2019 09:20
Er zijn kinderen die (tijdelijk) een 4-daagse lesweek hadden (NH, school was te gast bij Pauw). Het nieuws besteed veel aandacht aan leraren tekort. Afgelopen jaar zijn de leerkrachten gaan staken in Den Haag...

Maar Binkie heeft ervaring in haar eigen omgeving en ziet het niet, dús zet ernstige vraagtekens bij dat 'zogenaamde lerarentekort'.

Vind je dat zelf niet ook een beetje naief? Als 'jij iets niet ziet, dan bestaat het vast niet'. Ik vind dat echt een heel ingewikkelde houding. Kortzichtig en niet echt iets wat ik verwacht bij iemand die in het onderwijs werkt en die kinderen als de mijne een beetje wereldwijs moet maken.
Ik zie het probleem niet in mijn eigen regio. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet in andere gebieden van Nederland voorkomt.
Gelukkig ben ik ook in het bezit van een tv en internet waar ik regelmatig wel de problematiek zie. Mijn vraag is wat voor ervaring collega's hiermee hebben.

Beetje overtrokken reactie.
Alle reacties Link kopieren
Thnx! De onderste ken ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Toverspiegel post_id

Vind je dat zelf niet ook een beetje naief? Als 'jij iets niet ziet, dan bestaat het vast niet'. Ik vind dat echt een heel ingewikkelde houding. Kortzichtig en niet echt iets wat ik verwacht bij iemand die in het onderwijs werkt en die kinderen als de mijne een beetje wereldwijs moet maken.
[/quote]

Does lief😘
Alle reacties Link kopieren
binkie schreef:
19-05-2019 08:58
Hmm dan ligt het misschien aan de regio waar ik zoek. Ik zoek in de regio onder Rotterdam.
Ik ben in de afgelopen maand 3x gecontacteerd via Linkedin met een concreet aanbod, terwijl ik niet eens werkzoekend ben... zelfde regio (Zwijndrecht, Barendrecht, die kant op). Heb je daar ook je beschikbaarheid aangegeven?
jullie hebben gelijk, ik zat meteen bovenop de kast.
Ik zal even ademhalen en uitgaan van het positieve.
Alle reacties Link kopieren
https://www.obsportland.nl/vacature-gro ... racht.html
Alle reacties Link kopieren
Hier SO in regio Den Haag. Openstaande vacatures, niemand te vinden, er is nu zelfs een flinke aanmeldlijst voor kinderen. Die we, door het leerkrachttekort, niet kunnen aannemen...
Vrij sneu, aangezien die verder en verder in de knel raken op hun huidige school, of zelfs al thuiszitten... maar er is niemand, er komen ook geen sollicitaties...
......
Maar overal krijg ik te horen dat er geen personeel nodig is, omdat stichtingen het zelf intern oplossen.
Ik zet nu dus ernstige vraagtekens bij het zogenaamde onderwijstekort.




Wat een bijzondere conclusie. Omdat jij ergens in Nederland nu niet direct een baan kan vinden is het een verzonnen probleem.

Die school in Zaandam die nog maar 4 dagen les kan aanbieden is een hoax. Goed om te weten. :rofl:
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 10:13
0.24% gewijzigd
Toverspiegel schreef:
19-05-2019 09:20
Er zijn kinderen die (tijdelijk) een 4-daagse lesweek hadden (NH, school was te gast bij Pauw). Het nieuws besteed veel aandacht aan leraren tekort. Afgelopen jaar zijn de leerkrachten gaan staken in Den Haag...

Maar Binkie heeft ervaring in haar eigen omgeving en ziet het niet, dús zet ernstige vraagtekens bij dat 'zogenaamde lerarentekort'.

Vind je dat zelf niet ook een beetje naief? Als 'jij iets niet ziet, dan bestaat het vast niet'. Ik vind dat echt een heel ingewikkelde houding. Kortzichtig en niet echt iets wat ik verwacht bij iemand die in het onderwijs werkt en die kinderen als de mijne een beetje wereldwijs moet maken.
Precies.
binkie schreef:
19-05-2019 08:58
Hmm dan ligt het misschien aan de regio waar ik zoek. Ik zoek in de regio onder Rotterdam.

De regio onder Rotterdam gaat tot Dordrecht (daarna val je Noord-Brabant binnen). Zo ver ligt Rotterdam niet van Dordrecht, waarom zoek je niet ook in Rotterdam?
binkie schreef:
19-05-2019 09:10
Helaas ligt dat erg ver van mijn woonplaats😉
Maar er is dus zat werk, je wil er alleen niet voor reizen.

En in Rotterdam is vast ook een flink tekort. Of wil je daar ook niet werken?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-05-2019 10:04
......
Maar overal krijg ik te horen dat er geen personeel nodig is, omdat stichtingen het zelf intern oplossen.
Ik zet nu dus ernstige vraagtekens bij het zogenaamde onderwijstekort.




Wat een bijzondere conclusie. Omdat jij ergens in Nederland nu niet direct een baan kan vinden is het een verzonnen probleem.

Die school in Zaandam die nog maar 4 dagen les kan aanbieden is een hoax. Goed om te weten. :rofl:
Jammer dat mijn topic meteen in het negatieve gezet wordt door jou bijvoorbeeld. Ik bedoelde het enkel op een manier naar hoe mijn andere collega's het ervaren.
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
19-05-2019 09:51
Hier SO in regio Den Haag. Openstaande vacatures, niemand te vinden, er is nu zelfs een flinke aanmeldlijst voor kinderen. Die we, door het leerkrachttekort, niet kunnen aannemen...
Vrij sneu, aangezien die verder en verder in de knel raken op hun huidige school, of zelfs al thuiszitten... maar er is niemand, er komen ook geen sollicitaties...
Dat is idd erg triest.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-05-2019 10:14
Maar er is dus zat werk, je wil er alleen niet voor reizen.

En in Rotterdam is vast ook een flink tekort. Of wil je daar ook niet werken?
Klopt Rotterdam heeft idd niet mijn voorkeur.
Mocht ik echt graag weg willen kan ik daar zeker naartoe uitwijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven