Werk & Studie alle pijlers

Maand overbruggen. Recht op WW?

20-05-2019 13:46 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allen,

In het midden van mei ben ik gestart met mijn nieuwe werk. Vanaf 22 april zat ik thuis en kwam ik in de ww terecht. Nu krijg ik de maand mei tegelijk betaalt met juni, eind juni. Ik heb dus eind mei geen loon, maar heb ik dan wel recht op ww voor de maand mei? Of heb ik dan de kans dat dit weer terug moet gaan betalen?

Graag hoor ik of iemand hier bekend mee is.
Alle reacties Link kopieren
Tot dat datum waarop je gestart bent met werken.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Als je van 22 april tot 15 mei werkloos was krijg je over die periode WW.

Wanneer jouw nieuwe werkgever uitbetaalt, heeft er niks mee te maken.
girasole3 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 14:03
32.72% gewijzigd
Je krijgt gewoon loon vanaf half mei en bent dan nietmeer werkloos. Geen ww meer dus vanaf dat moment.

Wanneer het salaris wordt betaald doet niet ter zake.
Vraag eventueel een voorschot eind mei voor de eerste 2 weken werk.

Maar kan je 2 weken niet zelf overbruggen tot eind juni?

Het is geen maand overbruggen aangezien je ww krijgt tot medio mei.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 14:05
21.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je bent midden mei gestart met werken. Dan krijg je mogelijk aan het eind van mei, op de reguliere uitbetalingsdag, (eventueel als voorschot) je gewerkte uren tot dan toe. (Heb je dat al nagevraagd op je werk?)

Je recht op WW vervalt per je eerste werkdag. Op welke dag krijg je normaal je ww uitgekeerd?
Tia.Dalma schreef:
20-05-2019 14:05
Je bent midden mei gestart met werken. Dan krijg je mogelijk aan het eind van mei, op de reguliere uitbetalingsdag, (eventueel als voorschot) je gewerkte uren tot dan toe. (Heb je dat al nagevraagd op je werk?)

Lees de op even goed..
Tia.Dalma schreef:
20-05-2019 14:05
Je bent midden mei gestart met werken. Dan krijg je mogelijk aan het eind van mei, op de reguliere uitbetalingsdag, (eventueel als voorschot) je gewerkte uren tot dan toe. (Heb je dat al nagevraagd op je werk?)

Lees de op even goed..
recht op WW : van 22 april tot half mei
recht op loon : vanaf half mei

Je krijgt dus wel inkomen, alleen moet je er lang op wachten.
Om niet in de problemen te raken, kun je een voorschot vragen aan je nieuwe werkgever. Of je vraagt 4 weken uitstel van betaling aan betreffende je te betalen facturen.
anoniem_386304 wijzigde dit bericht op 20-05-2019 14:15
Reden: typefout
1.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je verduidelijking Gizmo. Gaat dit dan over het salaris of over de WW?
Alle reacties Link kopieren
Heeft je oude werkgever álles al betaald? Dus ook vakantiegeld, overgebleven verlofuren, eventuele nabetalingen van overwerk? Kwam bij mij een maand nadat ik gestopt was.

Was handig, want ik kon me de moeite van ww aanvragen besparen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
20-05-2019 14:48
Heeft je oude werkgever álles al betaald? Dus ook vakantiegeld, overgebleven verlofuren, eventuele nabetalingen van overwerk? Kwam bij mij een maand nadat ik gestopt was.

Was handig, want ik kon me de moeite van ww aanvragen besparen.
Dit geld staat los van je ww recht.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
20-05-2019 14:06
Misschien had jij de site van het uwv even wat beter moeten lezen.

Of je recht hebt op we hangt af van of je in de periode daarvoor genoeg gewerkt hebt om in aanmerking te komen voor ww

Zo ja dan moet je dat dus op tijd aanvragen. Zodra je weet dat je werkloos wordt. Dat kan dus niet achteraf. Dus heb je het nog niet gedaan dan heb je pech.

Heb je zelf ontsxlag genomen bij je oude werk om bij je nieuwe werk te gaan werken dam ben je dus verwijtbaar werkloos en heb je ook geen recht op ww.
sugarmiss schreef:
20-05-2019 15:12
Misschien had jij de site van het uwv even wat beter moeten lezen.

Of je recht hebt op we hangt af van of je in de periode daarvoor genoeg gewerkt hebt om in aanmerking te komen voor ww

Zo ja dan moet je dat dus op tijd aanvragen. Zodra je weet dat je werkloos wordt. Dat kan dus niet achteraf. Dus heb je het nog niet gedaan dan heb je pech.

Heb je zelf ontsxlag genomen bij je oude werk om bij je nieuwe werk te gaan werken dam ben je dus verwijtbaar werkloos en heb je ook geen recht op ww.
Ze heeft al ww schrijft ze ....
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit vorig jaar. Was tm half juni toen werkloos. Heb toen inderdaad ww gekregen, maar dat kwam pas in juli ergens. Ww komt volgens mij altijd later. Mijn salaris kwam toen ook ergens in juni (weet niet meer exacte datum, kreeg per 4 weken betaald)
Wat je moet doen is straks voor mei her formulier invullen waarop je werk en inkomsten doorgeeft voor betreffende maand. Je ww uitkering stopt namelijk pas als je meer dan 87% van je ww uitkering verdient. Als je in je nieuwe baan veel minder bent gaan verdienen wordt je inkomen aangevuld, maar verbruik je wel ww-duur. Voor mei zal dan je uitkering verrekend worden met je inkomsten, en dat krijg je dan uitgekeerd. Verdien je met die halve maand meer dan je ww per maand is, dan krijg je niks.

Ik moest destijds nog 3 maanden het betreffende formulier invullen en insturen voor mijn ww definitief stopte. Ookal was ik maar twee weken werkloos geweest en verdiende ik in nieuwe baan meer.
Fransje-Noord schreef:
20-05-2019 14:09
recht op WW : van 22 april tot half mei
recht op loon : vanaf half mei

Je krijgt dus wel inkomen, alleen moet je er lang op wachten.
Dit inderdaad. Helaas duurt het wat langer, maar je krijgt wel WW over de periode dat je niet werkte.
Ik denk eerlijk gezegd dat je eerder je loon over de helft van mei en juni binnen hebt, dan je WW-uitkering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven