Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan valt tegen wat nu?

21-05-2019 18:07 40 berichten
Beste vivalezers,

Momenteel ben ik begonnen met mijn nieuwe baan, hiervoor heb ik een 1,5 jaar niks gedaan.
Alleen valt de baan erg tegen en ik zit nog in mijn proeftijd.

Weet mij geen raad meer, als het aan mij ligt wil ik er morgen mee stoppen en goed nadenken wat ik wil.
hoelang ben je bezig
wat vindt je niet leuk
stoppen ?
hou effe op zeg
Alle reacties Link kopieren
Nadenken wat je wilt, kun je ook als je aan het werk bent. Je hebt al 1,5 jaar de tijd gehad om na te denken.

Wat valt zo tegen aan je nieuwe baan?
Alle reacties Link kopieren
Kivancc schreef:
21-05-2019 18:07
als het aan mij ligt wil ik er morgen mee stoppen en goed nadenken wat ik wil.

Daar heb je anderhalf jaar de tijd voor gehad. Ga nu eerst maar eens werken, dan denk je maar na in je eigen tijd.
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
21-05-2019 18:09
stoppen ?
hou effe op zeg
Waarom niet? Waarom iets doen als je er ongelukkig van word? Tenzij noodzaak maar dat weten we helemaal niet
Gewoon opstappen. En dan rustig een andere, wel leuke, baan zoeken. Daar mag je best de tijd voor nemen.
Als je je het financieel kan veroorloven kan je stoppen. Je krijgt geen ww of bijstand bij verwijtbare werkloosheid
Lievejetje schreef:
21-05-2019 18:11
Waarom niet? Waarom iets doen als je er ongelukkig van word? Tenzij noodzaak maar dat weten we helemaal niet
je gaat er niet dood van
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe baan is altijd even wennen. Wat bevalt je niet of is anders dan je gedacht had?
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
21-05-2019 18:12
je gaat er niet dood van
Nee dood niet. Maar als je het verschrikkelijk vind, waarom moet je dan blijven?
Kun je financieel onafhankelijk stoppen, dan kun je stoppen.

Ben je afhankelijk van een uitkering dan doe je wat de rest ook doet: schouders eronder en werken tot je iets anders gevonden hebt.

Maar eerst analyseren wat er niet leuk is. Inhoudelijk of valt het tegen dat je dagelijks iets moet....
Lievejetje schreef:
21-05-2019 18:15
Nee dood niet. Maar als je het verschrikkelijk vind, waarom moet je dan blijven?
De meeste mensen omdat ze gewoon rekeningen moeten betalen en moeten eten ensau.
En zoeken vanuit daar verder.

Maar vertel, wat is er zo vreselijk? Misschien hebben we wel goede tips voor je.
Alle reacties Link kopieren
Lievejetje schreef:
21-05-2019 18:15
Nee dood niet. Maar als je het verschrikkelijk vind, waarom moet je dan blijven?
Het ligt er maar net aan of je je het financieel kunt veroorloven. Je krijgt namelijk geen ww of iets dergelijks.
En het werkt bij opnieuw solliciteren ook niet in je voordeel wanneer je 1,5 jaar niet hebt gewerkt en je daarna bij je nieuwe baan meteen gestopt bent.

TO, waarom heb je 1,5 jaar niet gewerkt? En wat is de reden dat je het niet volhoudt hier?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zeg ik ook, we weten niet of TO financieel afhankelijk is van het werk.
Maar als je er ongelukkig bent, zo snel mogelijk verder solliciteren
Alle reacties Link kopieren
:sherlock:
Nou, wedden we op een OP meltdown of gewoon een TO die nooit meer terugkomt?
Ik red mijn financieel wel, alleen het werk is niet leuk en wisselende diensten vallen nu erg tegen.

Ik denk eraan om eind van deze week afscheid te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je stoppen?
- is het werk te moeilijk?
- is het werk te makkelijk?
- is het te druk?
- verveel je je?
- zijn de collega's niet leuk?
- werk je in een solofunctie en mis je collega's?
- heb je ruzie met je baas?
- ben je gewoon lui?
- of iets totaal anders???
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik zou het eerst even de tijd geven om te wennen. Een nieuwe baan is altijd wennen en na een tijdje gaat het werk je ook makkelijker af. Wat vindt je wel leuk aan deze baan? En wat is de reden dat je ermee begonnen bent/wat sprak je aan?
Alle reacties Link kopieren
Kivancc schreef:
21-05-2019 18:49
Ik red mijn financieel wel, alleen het werk is niet leuk en wisselende diensten vallen nu erg tegen.

Ik denk eraan om eind van deze week afscheid te nemen.

Nou, slotje dan maar hè?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Het is beter om vanuit een baan verder te solliciteren. Als je al anderhalf jaar niet hebt gewerkt en nu al zo snel stopt, maak je jezelf niet aantrekkelijker voor een nieuwe werkgever.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Nou, dan stop je toch? Mijn advies zou zijn om echt even te wennen aan de situatie en dan op termijn rustig te gaan solliciteren vanuit deze baan. Maar als je het niet volhoudt en je kunt het geld missen, ja dan is het moeilijk om gemotiveerd te blijven.
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
21-05-2019 18:09
stoppen ?
hou effe op zeg
Ja ophouden met werken.....
Alle reacties Link kopieren
Je hebt 1.5 jaar niks gedaan. Dan is het logisch dat je weer in het werkritme moet komen.
Ik vind mijn banen in het begin meestal ook verschrikkelijk. Vaak went het wel. Ik zou het nog even aankijken want hier ga je bij een andere baan ook tegenaan lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven