Werk & Studie alle pijlers

Niet thuis in sector

23-05-2019 09:46 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
=
anoniem_386306 wijzigde dit bericht op 27-04-2020 00:01
Reden: reden
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 23-05-2019 18:14
0.00% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik je persoonlijke kwaliteiten op een rij zetten die je hebt op gedaan tijdens werk. Gebruik een aantal maanden (2 of 3) om te kijken waar jij nou echt goed in bent en welke kwaliteiten heb je op gedaan bij je huidige werk. Als je dan gaat kijken waar die kwaliteiten nog meer gevraagd worden kan je een rijtje maken van banen en dan kan je kijken of je daar blij van wordt. Anders is omscholen natuurlijk altijd een optie.
Ik bloedde geestelijk dood op kantoor en ben met mijn handen gaan werken. Maar maak het nou niet mooier dan het is, want op kantoor is wel altijd warm, veilig, comfortabel en voorspelbaar. Dat ga je nog missen.

Maar als ik een kantoorpand binnenstap en die koffielucht ruik, kantelt mijn maag zich een beetje. Vooral ook het gebrek aan daglicht en autonomie is geestdodend.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 23-05-2019 18:14
98.98% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Mijn kantoor is ijskoud.⛄️

Maar als je echt wilt kun je je altijd laten omscholen. In het onderwijs zijn zij- instroom trajecten, en ook voor politie en verpleging kun je een opleiding starten. Piloot bij commerciële luchtvaart zou ik loslaten, daar zijn geen tekorten en is het de vraag of je de extreem dure opleiding ooit terugverdient. Misschien dat je bij defensie wel kans maakt.

Als je nu een opleiding gaat volgen zal je er wel in inkomen behoorlijk op achteruit gaan , en ook je nieuwe functie zou wel eens veel minder kunnen verdienen dan je huidige. Kun je daar mee leven?
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
23-05-2019 10:28
Mijn kantoor is ijskoud.⛄️

Maar als je echt wilt kun je je altijd laten omscholen. In het onderwijs zijn zij- instroom trajecten, en ook voor politie en verpleging kun je een opleiding starten. Piloot bij commerciële luchtvaart zou ik loslaten, daar zijn geen tekorten en is het de vraag of je de extreem dure opleiding ooit terugverdient. Misschien dat je bij defensie wel kans maakt.

Als je nu een opleiding gaat volgen zal je er wel in inkomen behoorlijk op achteruit gaan , en ook je nieuwe functie zou wel eens veel minder kunnen verdienen dan je huidige. Kun je daar mee leven?
Bedankt voor je reactie.

Dat hangt er ook een beetje vanaf hoeveel ik erop achteruit zou gaan. Ik ben afgestudeerd in de crisis, toen de banenmarkt nog slecht was. Mijn eerste twee jaar van mijn werkzame leven, was ik uitzendkracht voor een appel en een ei per uur. Ik was nu eindelijk op een punt gekomen, waarop ik een beetje fijn ben gaan verdienen ( alsnog geen vetpot hoor ).

Ik zou best weer een beetje willen inleveren (400 bruto per maand ofzo), maar niet veel meer dan dat, waardoor ik straks alleen nog maar aan het werken ben voor mijn hypotheek en eigenlijk nooit meer een keertje uit eten kan of kan werken. Maar een beetje inleveren, vind ik geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
23-05-2019 10:11
Ik bloedde geestelijk dood op kantoor en ben met mijn handen gaan werken. Maar maak het nou niet mooier dan het is, want op kantoor is wel altijd warm, veilig, comfortabel en voorspelbaar. Dat ga je nog missen.

Maar als ik een kantoorpand binnenstap en die koffielucht ruik, kantelt mijn maag zich een beetje. Vooral ook het gebrek aan daglicht en autonomie is geestdodend.
Alles heeft voor- en nadeleen. Maar op mijn leeftijd al opzien tegen nog 30 jaar dit (of soortgelijk) werk moeten doen, lijkt me niet gezond.

Maar misschien moet ik het juist wél zoeken in mijn huidige sector, maar dan wat meer omhoog zeg maar. Ik vind dat vooral eng, heb niet zo veel zelfvertrouwen. Maar dan wordt het misschien ook leuker, als je meer buiten de deur komt, meer verschillende mensen spreekt. Nu zit ik de hele dag in een kantoortuin, met dezelfde mensen, zie ik geen klantn ( tweedlijns functie ). Ik merk dat de meeste van mijn collega's dit wel fijn vinden : ver weg van de frontlinie, lekker rustig en veilig, overzichtelijk. Muziekje in. Ik snap het wel, maar ik heb niet het idee dat ik me hier als mens verder ontwikkel. Ook in mijn prive tijd maakt dit werk mij steeeds lustelozer.
Alle reacties Link kopieren
DeMessias schreef:
23-05-2019 10:10
Als ik jou was zou ik je persoonlijke kwaliteiten op een rij zetten die je hebt op gedaan tijdens werk. Gebruik een aantal maanden (2 of 3) om te kijken waar jij nou echt goed in bent en welke kwaliteiten heb je op gedaan bij je huidige werk. Als je dan gaat kijken waar die kwaliteiten nog meer gevraagd worden kan je een rijtje maken van banen en dan kan je kijken of je daar blij van wordt. Anders is omscholen natuurlijk altijd een optie.
Dit heb ik al een keer gedaan, in samenwerking met een loopbaan coach (tweemalig consult). Het probleem is wel, dat je voor een recruiter van een ander bedrijf in een andere sector, nog wel moet zien te overtuigen van jouw toegevoegde waarde, ook al denk je zelf als persoon wel over een groot deel van de juiste capaciteiten te beschikken.
Alle reacties Link kopieren
Doctorguilty schreef:
23-05-2019 12:25
Dit heb ik al een keer gedaan, in samenwerking met een loopbaan coach (tweemalig consult). Het probleem is wel, dat je voor een recruiter van een ander bedrijf in een andere sector, nog wel moet zien te overtuigen van jouw toegevoegde waarde, ook al denk je zelf als persoon wel over een groot deel van de juiste capaciteiten te beschikken.
Het voordeel is dat er op dit moment veel open vacatures zijn en dat er dus verder wordt gekeken dan de meest voor de hand liggende opties.

Het is echt een prima moment om over te stappen van baan. Dus ik zou zeggen gewoon vacatures gaan bekijken en een paar keer proberen te solliciteren. En dan maar kijken wat er gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Je werkt nu in de financiële sector en noemt zelf de politie: is financiële recherche misschien een ideetje?

“In de strijd tegen financieel economische criminaliteit, zoekt de politie goed opgeleide praktijkgerichte financiële talenten. Wil jij met jouw kennis van bedrijfsadministraties, vastgoed, het bankwezen of accountancy werken aan complexe, multidisciplinaire opsporingsonderzoeken?”

https://kombijde.politie.nl/vakgebieden ... financieel
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je verhaal, ik voelde me niet meer thuis in de financiële sector door het steeds vluchtiger klantcontact, maar in die korte tijd wel moeten scoren. Ik volg nu een docentenopleiding. Ik vond het heel lastig om uit te vinden wat wel echt bij me paste, dat is een proces van jaren geweest. Veel praten met mensen met verschillende achtergronden, een coach, meelopen.. Ik zou actief op zoek gaan. En niks van tevoren afschrijven!
je klinkt al uitgeblust
dus zou maar snel wat gaan ondernemen
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de tandartsen wereld ik ben een assistente en dood verveeld, ik heb er voor gekozen om om te scholen waar wel mijn hart ligt, ja ik heb inkomsten ingeleverd assistente salaris is sowieso al geen vet pot ik kan niet spontaan op vakantie of zomaar uit eten. Maar dit is een keuze wat jij natuurlijk wilt.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een mbo of hbo diploma? Dat verschilt ook nog met je banen keus. Je kan altijd nog studeren maar of je daar op zit te wachten is een tweede.

Politie agenten zoeken ze nu genoeg en, volgens mij, kan je daar ook gelijk salaris verdienen. Een soort werken-leren traject.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven