Werk & Studie alle pijlers

Werkgever en tatoeages

23-05-2019 12:37 101 berichten
Hoe gaan de meeste werkgevers om met zichtbare tatoeages?
Bij ons (Rijksoverheid) was tot een paar jaar geleden het beleid dat dat ongewenst cq verboden was, maar bij de laatste lichtingen nieuwelingen zijn er meerdere collega’s met versierde armen. Hoe gaat dat in andere branches? In de bouw lijkt het me geen probleem, maar winkels, banken, de creatieve branches?
Belg, kom d'r maar in :D
Nou bij mij kom je er niet in hoor!

Amai, verkeerde nick.
Alle reacties Link kopieren
In de zorg ook, vind het geen porum eerlijk gezegd. In de creatieve sector kan ik me er nog wat bij voorstellen.
Verveel jij je ook zo, TO?

Hier is het volgens mij niet echt interessant. Denk ik, want ik heb genoeg collega's met zichtbare tatoeages. De grens zal wel bij aanstootgevende symbolen, teksten of afbeeldingen liggen.
Het ligt denk ik heel sterk aan de branche, het bedrijf en natuurlijk ook de tattoo's die je hebt.
Ligt aan de winkel, ik heb met afgeplakte armen moeten werken (dat mensen gaan vragen of het psychisch wel goed met me ging) maar ook dat het absoluut niet uitmaakte.
Inmiddels werk ik voor mijzelf en geen negatieve reacties gekregen van mijn klanten.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een bibliotheek en bij ons wordt het denk ik niet op prijs gesteld als je voor de schermen werkt. Er zijn bij ons een paar collega’s , waaronder ikzelf, met een tatoeage maar op de rug of bovenarm dus niet zichtbaar.
Maar ik weet dus niet zeker hoe er gereageerd zou worden. Een nieuwe jonge collega loopt bijvoorbeeld met veel scheuren in zijn broek, dat was 10 jaar geleden bij ons ook ondenkbaar. Maar ja de gemiddelde leeftijd is en was vrij hoog in deze branche.
Alle reacties Link kopieren
Hee een topic over tattoos?
Damned if I don’t
Oh sorry, is dait een onderwerp dat uitlokt tot rellen?
Er is wel een concrete aanleiding voor mijn vraag, dus ik ben ook serieus geïnteresseerd in antwoorden. Het gaat me om ‘gewone’ nette mensen met een normale nette tatoeage, dus inderdaad de bibliothecaresse met roosjes op haar onderarm.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op kantoor mag het niet zichtbaar zijn, net als piercings. Daarnaast rokken max. 1 handbreedte boven de knie, geen topjes e.d.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal jaar voor een bank gewerkt. Toen ik daar begon was de huisregel geen zichtbare tatoeages of piercings, maar toen ik er wegging was dat duidelijk niet meer het geval en ging het er met name om of je een verzorgt uiterlijk hebt.
Haha! Willen je kinderen een tatoeage ofzo?
Ach sleeves vind ik wel mooi maar als ze op je hoofd of nek zichtbaar zijn krijg je hier geen werk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkt freelance in de uitvaart. Daar zijn zichtbare tatoeages en piercings taboe. Dus het ligt eraan wat voor werk je doet.
Bij het songfestival zag ik een mooie vrouw rond de 40, mooie jurk, maar dan de onderarmen vol met tattoos. Sorry, het zag er niet uit.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik werk in een corporate pakkenomgeving, hier is dat ook niet erg gebruikelijk, tenzij je misschien echt een autoriteit in je vak bent. Maar van een jonge trainee zal het minder snel geaccepteerd worden.

Maar het ouderwetse stigma van de tatoeage is wel echt verleden tijd. Bij het zomerfeest komt er van alles onder die pakken vandaan tevoorschijn! Ooit werkte ik op een kantoor waar nog oude partners zaten die eigenlijk vonden dat een vrouw een rok aan moest naar werk. (Misschien werkte ik wel met Pejeka!) Die tijden zijn voorbij, en ik denk dat de tatoeage al steeds meer algemeen geaccepteerd is dat dat ook in de meer conservatieve sectoren uitbreidt.
Nitflex schreef:
23-05-2019 13:18
Ik werk in een corporate pakkenomgeving, hier is dat ook niet erg gebruikelijk, tenzij je misschien echt een autoriteit in je vak bent. Maar van een jonge trainee zal het minder snel geaccepteerd worden.

Maar het ouderwetse stigma van de tatoeage is wel echt verleden tijd. Bij het zomerfeest komt er van alles onder die pakken vandaan tevoorschijn! Ooit werkte ik op een kantoor waar nog oude partners zaten die eigenlijk vonden dat een vrouw een rok aan moest naar werk. (Misschien werkte ik wel met Pejeka!) Die tijden zijn voorbij, en ik denk dat de tatoeage al steeds meer algemeen geaccepteerd is dat dat ook in de meer conservatieve sectoren uitbreidt.
Ze kan natuurlijk altijd nog lange mouwen dragen :-) Eerste werkdagen nog even bedekt, en daarna pas alle remmen los. Toen ik kwam werken in mijn huidige baan had ik alleen maar nette werkkleding. Inmiddels ga ik ook gewoon in spijkerbroek naar kantoor als ik geen externen verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Waar kan ik dat tattoo topic vinden dat in al die andere topics genoemd wordt?
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
23-05-2019 13:05
Oh sorry, is dait een onderwerp dat uitlokt tot rellen?
Er is wel een concrete aanleiding voor mijn vraag, dus ik ben ook serieus geïnteresseerd in antwoorden. Het gaat me om ‘gewone’ nette mensen met een normale nette tatoeage, dus inderdaad de bibliothecaresse met roosjes op haar onderarm.

Echt?
Ik lees hier op Viva vaak dat er geen nette mensen met nette tattoos bestaan.
Veel mensen die mensen met een tattoo tokkie vinden :hihi:

Jij komt toch ook wel al wat jaartjes op Viva, TO?
Licht uit.
Zelfspot aan.
Tróia schreef:
23-05-2019 13:27
Echt?
Ik lees hier op Viva vaak dat er geen nette mensen met nette tattoos bestaan.
Veel mensen die mensen met een tattoo tokkie vinden :hihi:

Jij komt toch ook wel al wat jaartjes op Viva, TO?
Jawel, maar het is me niet heel erg opgevallen. Alleen Belg kan ik me wel herinneren. Zelf heb ik ook een tattoo, maar daar zie je niets van. Ik zie hem zelf niet eens.
Lijkt mij afhangen van de functie en van het bedrijf of iets wel of niet kan.
Ik werk sowieso in een extreem casual omgeving (denk aan mannen die in korte broek en teenslippers naar kantoor komen), en ik zie ook regelmatig tatoeages voorbij komen.

Kan me voorstellen dat je op een chic advocaten- of accountantskantoor dat toch minder snel hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
23-05-2019 12:42
In de zorg ook, vind het geen porum eerlijk gezegd. In de creatieve sector kan ik me er nog wat bij voorstellen.
Waarom niet? Is iemand met een lichaamsversiering minder kundig, heeft die minder kennis en minder goed in staat om je te wassen, medicatie te geven of je uit bed te helpen?

Ik werk in de zorg, een sector waar ik veel excessen zie, dus ook bij collega's. Zie helaas ook vaak patiënten die anderen idd beoordelen / veroordelen op hun tatoeages of piercings. Maar goed dat doen ze ook als je een "afwijkende" kledingsmaak hebt, of een aparte haarkleur, te zwaar of te licht bent. De mens heeft altijd wel iets op te merken. Je hebt je eigen visitekaartje en het is voor veel mensen best lastig om uiterlijk los te koppelen van kundigheid.

Enige "versieringen" waar ik problemen mee heb zijn uitingen van intolerantie zoals een hakenkruis.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
23-05-2019 13:29
Jawel, maar het is me niet heel erg opgevallen. Alleen Belg kan ik me wel herinneren. Zelf heb ik ook een tattoo, maar daar zie je niets van. Ik zie hem zelf niet eens.

Ok, kan dat jou dat nooit is opgevallen.
Maar er zijn er hier wel meer dan Belg die een tattoo, al is het een stipje, tokkie vinden.
Ach ja.
Licht uit.
Zelfspot aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ontmoette vorig jaar iemand die bij een gemeente werkt, maar echt vol tattoo's en piercings zat. Tattoo's op de vingers, ring door de neus, opgeschoren haar. Dat vonden ze daar blijkbaar geen probleem. Ik denk dat dat ook nog wel per overheidsinstantie verschilt overigens.

In het ziekenhuis zijn ze daar geloof ik wel strenger in. Al heb ik het idee dat het in de samenleving gewoon meer voor komt dan vroeger, dus het zou eigenlijk ook meer en meer geaccepteerd moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
23-05-2019 12:42
In de zorg ook, vind het geen porum eerlijk gezegd. In de creatieve sector kan ik me er nog wat bij voorstellen.
Dit begrijp ik echt niet.

Wat maakt het uit of iemand een tattoo heeft? Oké, een hakenkruis oid zou ik ook niet op prijs stellen.
Maar voor de rest?

En nee, ik heb zelf geen tattoo.
Licht uit.
Zelfspot aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven