Werk & Studie alle pijlers

Stoppen met studie

25-05-2019 12:10 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels vier jaar geleden ben ik gestart met de verkorte Pabo. Ik heb nu bijna alles afgerond op mijn scriptie en vakbekwaamheidsdossier na. Ik werk momenteel als onderwijsassistent, maar in de praktijk ben ik gewoon leerkracht en ben ik de eindverantwoordelijke voor een groep 6. Ik heb een vaste aanstelling.
Het werk vind ik leuk en ik ben best tevreden met mijn salaris, ook al weet ik dat ik als leerkracht meer zou verdienen.

Het lukt niet om de scriptie af te maken en ik overweeg om er nu helemaal mee te stoppen. Ik ben onder behandeling voor een depressie en ik de druk die het afmaken van de studie geeft wordt mij teveel.

Mijn familie en man pushen ontzettend en vinden dat ik het af moet maken. Ik heb het gevoel dat ik het voor hen doe. Ik durf niet te vertellen dat ik wil stoppen, hoe pak ik dit aan?

Ik heb overigens wel al een andere studie op wo niveau afgerond, dus het is niet dat ik helemaal onopgeleid rondloop.
Doe het niet voor je familie, maar wél voor jezelf. Mijn advies: neem je tijd voor de depressie en maak het daarna af. Voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
25-05-2019 12:47
Doe het niet voor je familie, maar wél voor jezelf. Mijn advies: neem je tijd voor de depressie en maak het daarna af. Voor jezelf.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Kun je de studie niet tijdelijk pauzeren zodat je aan de depressie kan werken?

Dus niet compleet stoppen, maar alleen tijdelijk, zodat je straks, als je je hopelijk weer beter voelt de studie kan afronden?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren