Aangeboden alle pijlers

Stoma materiaal over

28-07-2018 16:18 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch maar even hier neergezet i.p.v. vraag en aanbod..

Ik heb een flinke doos vol met stoma materiaal over, dit omdat ik een aantal keer moest overstappen van materiaal en type. Nu weet ik dat het in sommige landen erg moeilijk of duur is om er aan te komen. Heeft iemand van jullie een familielid of anderszins in het buitenland die dit goed kan gebruiken? Het zijn zowel eendelige als tweedelige stoma zakjes in een standaard maat, eventueel nog op maat te knippen. Even een aanvulling... Het is voor een colostoma (ontlasting), bij de eendelige zit de plak er aan vast bij de tweedelige zijn het de plakken met zakjes om er op te klikken.

In sommige landen worden zelfs boterhamzakjes gebruikt als surrogaat dus ik hoop dat het goed terecht komt. Er zijn organisaties die het inzamelen maar de levering is weleens een probleem dus vandaar via deze weg.

Je kan ook via pb reageren, ik hoor het graag!
kabritu wijzigde dit bericht op 28-07-2018 16:41
10.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zijn het alleen de zakjes, of ook de plak en eventueel pasta plak? Is het voor een urine of een def stoma?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, inderdaad niet zo volledig zo.. Het is voor een colostoma (ontlasting), bij de eendelige zit de plak er aan vast bij de tweedelige zijn het de plakken met zakjes om er op te klikken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed idee! Er zijn zeker landen waar ze dit kunnen gebruiken. Ik weet van het ziekenhuis in Deventer dat zij weleens medische hulpmiddelen en medicijnen naar Gambia sturen. Met eigen ogen gezien dat de medische situatie daar beroerd is en alle hulp nodig heeft. Wellicht kun je contact net hun opzoeken en anders opsturen via Goods for Gambia. (Hoop dat ik dit mag vermelden...) Dat is een stichting die dozen en goederen per boot naar Gambia versturen. Zelf gebruikt voor het versturen van kleding en schoolspullen, is goed bevallen!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef mijn materiaal altijd af bij een verzamelpunt dat het naar een arm land breng.
Weet je stomaverpleegkundige niet een adres?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Applecrumble, ik heb de website doorgelezen, via die organisatie moet je dan wel een adres hebben waar het naar toe moet, ik heb ze een mailtje gestuurd of zijn een adres weten. Er zit wel vlakbij mijn woonplaats een verzamelpunt dus wie weet.

Froezel ik heb het daar inderdaad aan gevraagd maar in het ziekenhuis waar ik kom zijn zoveel wisselingen en tekorten geweest dat ze zich hier momenteel niet mee bezig houden.
Vaak houden geneeskunde studenten zich hier ook wel mee bezig (materiaal verzamelen voor arme landen). Ik zou even mailen met een studievereniging van de opleiding bij jou in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt kun je ook lid worden worden van een fijn stoma FB.
Als je dit zou willen en je bent nog geen lid mag je me pb'en. Daar zijn ook een hoop mensen die punten weten niet waar je het in kan leveren.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
28-07-2018 18:11
Vaak houden geneeskunde studenten zich hier ook wel mee bezig (materiaal verzamelen voor arme landen). Ik zou even mailen met een studievereniging van de opleiding bij jou in de buurt.
Bedankt! ik hou het even in gedachten
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
28-07-2018 18:13
Als je wilt kun je ook lid worden worden van een fijn stoma FB.
Als je dit zou willen en je bent nog geen lid mag je me pb'en. Daar zijn ook een hoop mensen die punten weten niet waar je het in kan leveren.
Froezel ik heb je een pb gestuurd :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven