Gezocht: de forumster die onwijs veel over bewindvoering wee

02-12-2018 13:31 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben op zoek naar de forumster die bewindvoerder is, en ik kende haar onder D.....
Zou (indien je nog aanwezig bent op het forum) mij een privé bericht sturen ivm een acute situatie (niet van mij maar van een goede vriendin) waar advies in nodig is (van een professional). (eventuele andere bewindvoerders mogen ook reageren, maar die ken ik eigenlijk niet op dit forum).

Kort samengevat de situatie: Bewindvoerster doet werk niet, waardoor nieuwe schulden ontstaan.
Onder bewindgestelde (niet ik) is bang minnerlijk schuldentraject kwijt te raken. En ik heb graag advies wat ik nu het beste kan doen.

Alvast bedankt.
Mijn eerste logische gedachte zou zijn; Overstappen naar een goede bewindvoerder?
Nou ben ik er echter niet zeker van of bewindvoersters aan personen zelf worden toegewezen. Zo niet; zoek andere bewindvoerder. Zo ja; contacteer het orgaan dat de bewindvoerders toewijst. En leg je verhaal daar uit.
Alle reacties Link kopieren
De forumster die je zoekt is op anoniem gegaan.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
02-12-2018 13:47
De forumster die je zoekt is op anoniem gegaan.
Daar was ik helaas ook achter gekomen dmv google :(
Daarom ook bewust niet haar volledige nick genoemd.
Dus ik hoop dat ze hier nog is met een nieuwe nick en me alsnog een privé berichtje wilt sturen.
Klacht indienen of
Verzoek bij rechtbank indienen voor ontslag bewindvoerder
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
02-12-2018 13:44
Mijn eerste logische gedachte zou zijn; Overstappen naar een goede bewindvoerder?
Nou ben ik er echter niet zeker van of bewindvoersters aan personen zelf worden toegewezen. Zo niet; zoek andere bewindvoerder. Zo ja; contacteer het orgaan dat de bewindvoerders toewijst. En leg je verhaal daar uit.
Dat is zo makkelijk nog niet.
Daarom heb ik advies nodig van iemand die wel verstand heeft van het vak. Want dat heb ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet er helemaal niks vanaf, maar mijn eerste reactie is “dossier aanleggen”. Alles controleren, vastleggen en een gedegen dossier maken. Gewoon met alle communicatie, afspraken, niet nagekomen afspraken, waar je aan de bel trekt, betalingen, inkomsten, etc. Mocht het dan voor de rechter komen, kan je laten zien dat je er alles aan hebt gedaan.

Geen idee of het zo werkt hoor!
Kan inhoudelijk niets van waarde inbrengen, maar vind het erg lief dat je je vriendin zo bijstaat.

Succes, hoop dat je wat wijzer wordt hier!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
02-12-2018 13:49
Klacht indienen of
Verzoek bij rechtbank indienen voor ontslag bewindvoerder
Dit dus maar ipv een klacht kun je het beste naar het juridisch loket stappen.
En zo snel mogelijk een verzoek indienen.
En zorg dat je bewijzen hebt zwartwit, dat ze slechte of geen betalingen doet.
Want je kunt er vanuit gaan dat hij/zij je niet met een slag of stoot laten gaan.

Sterkte met alles.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
02-12-2018 13:59
Ik weet er helemaal niks vanaf, maar mijn eerste reactie is “dossier aanleggen”. Alles controleren, vastleggen en een gedegen dossier maken. Gewoon met alle communicatie, afspraken, niet nagekomen afspraken, waar je aan de bel trekt, betalingen, inkomsten, etc. Mocht het dan voor de rechter komen, kan je laten zien dat je er alles aan hebt gedaan.

Geen idee of het zo werkt hoor!
Dat hebben we afgelopen tijd gedaan. En laat ik het zo zeggen, er zijn nu 22.5% meer schulden als waar het traject mee is gestart.
Tante_Ans schreef:
02-12-2018 14:02
Dat hebben we afgelopen tijd gedaan. En laat ik het zo zeggen, er zijn nu 22.5% meer schulden als waar het traject mee is gestart.


Oh wat erg vind ik dat. Zo vals he, dat je van iemand die al zo weinig geld heeft nog misbruik maakt, verschrikkelijk.
Mooi dat jullie al een dossier hebben. Nu op naar de rechter dus, met het verzoek om een andere bewindvoerder aan te stellen. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je hier kunt vinden wat je zoekt:

https://www.juridischloket.nl/schulden- ... ndvoering/
Alle reacties Link kopieren
Tante_Ans schreef:
02-12-2018 14:02
Dat hebben we afgelopen tijd gedaan. En laat ik het zo zeggen, er zijn nu 22.5% meer schulden als waar het traject mee is gestart.
Wat kut zeg! Is zelf naar de rechter stappen een optie? (Nogmaals: totale leek op dit gebied, heb onwijs met je vriendin te doen)
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
02-12-2018 14:09
Ik denk dat je hier kunt vinden wat je zoekt:

https://www.juridischloket.nl/schulden- ... ndvoering/
Tja, dat zullen we ook zeker wel gaan opstarten.
Maar nu zijn er CJIB boetes die opgelopen zijn tot 4000 euro terwijl de bewindvoerder zou betalen.
Waar vriendin waarschijnlijk met de kerstdagen voor moet gaan zitten. Dat is al aangezegd door de politie. En dat willen we echt niet, en voor de kerst zullen we het niet opgelost hebben.
Maar daarom heb ik advies nodig van een bewindvoerder. Zelf het CJIB bellen heeft waarschijnlijk 0 zin, en ik kan zelf niet ineens 4000 euro op tafel leggen.
Alle reacties Link kopieren
Tante_Ans schreef:
02-12-2018 14:13
Tja, dat zullen we ook zeker wel gaan opstarten.
Maar nu zijn er CJIB boetes die opgelopen zijn tot 4000 euro terwijl de bewindvoerder zou betalen.
Waar vriendin waarschijnlijk met de kerstdagen voor moet gaan zitten. Dat is al aangezegd door de politie. En dat willen we echt niet, en voor de kerst zullen we het niet opgelost hebben.
Maar daarom heb ik advies nodig van een bewindvoerder. Zelf het CJIB bellen heeft waarschijnlijk 0 zin, en ik kan zelf niet ineens 4000 euro op tafel leggen.
O_O :woa:

Ik zou zelf toch bellen geloof ik. Álle info die ik heb dat de bewindvoerder zou betalen overleggen, alle mails die je hebt gestuurd moeten betalen overleggen en tóch maar het gesprek aan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Naar de rechtbank.

https://www.bewindvoering.net/mijnbewin ... tschulden/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
“Waar kan ik een klacht indienen over mijn bewindvoerder?
U kunt de kantonrechter een brief schrijven waarin u uitlegt wat uw klachten zijn. De rechter beoordeelt of uw klachten gegrond zijn en nodigt u beide mogelijk uit voor een zitting.”

Met de meeste rechtbanken kun je tegenwoordig trouwens ook gewoon mailen.
https://www.juridischloket.nl/politie-e ... len-boete/
FV weet hier ook veel van. Zij of een familielid heeft in dezelfde situatie gezeten als ik me dat goed herinner.
Als er onvoldoende geld is kan ook een bewindvoerder de boetes niet betalen...
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
02-12-2018 14:44
Als er onvoldoende geld is kan ook een bewindvoerder de boetes niet betalen...
Je kan een betalingsregeling afsluiten, en die was zeker haalbaar bij het oorspronkelijke boete bedrag.
Maar geen idee waarom die bewindvoerder dat niet gedaan heeft.

Mijn vraag aan ervaringsdeskundige (of bewindvoerders) zou dan ook zijn: Ik zou in staat zijn om het origineel boete bedrag te betalen. Zou het CJIB akkoord gaan (indien je bewijs aanlevert dat bewindvoerder zijn werk niet doet), dat je 'kwijt' scheiding krijgt van de verhogingen om zo een gijzeling te voorkomen?

(natuurlijk zullen we daarnaast een traject starten om eens goed met die bewindvoerder in gesprek te gaan/een klacht in te gaan dienen).
Alle reacties Link kopieren
TO welke regio zit de bewindvoerder?

Ik werk bij de woningbouw en wij hebben ook helaas ervaring met een aantal slechte bewindvoerders. Ik heb laatst iets op papier gezet voor een huurder hoe vaak wij wel niet contact hebben proberen te krijgen met de bewindvoerder over uitblijvende huren en dat we dan afgepoeierd worden met “mail maar of we bellen terug”. Wat dan vervolgens niet gebeurd.

Maar dit is nog wel even een trapje erger. En met alle wachtlijsten bij de rechtbank ben je ook niet zomaar van de bewindvoerder af helaas.. voordat je zitting aan de beurt is kan hij uit rancune in de tussentijd nog meer kwaad aanrichten.

Hebben jullie het CJIB zelf al benaderd? Is de bewindvoerder lid van een branchevereniging?

In t uiterste geval kan je vriendin (als t tenminste een beschermingsbewindvoerder en geen Wsnp bewindvoerder is) een nieuwe rekening openen en daar haar toeslagen op laten uitbetalen. Misschien kan ze zo iets betalen aan het CJIB tot ze onder het bewind uit kan?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Tante_Ans schreef:
02-12-2018 15:01
Je kan een betalingsregeling afsluiten, en die was zeker haalbaar bij het oorspronkelijke boete bedrag.
Maar geen idee waarom die bewindvoerder dat niet gedaan heeft.

Mijn vraag aan ervaringsdeskundige (of bewindvoerders) zou dan ook zijn: Ik zou in staat zijn om het origineel boete bedrag te betalen. Zou het CJIB akkoord gaan (indien je bewijs aanlevert dat bewindvoerder zijn werk niet doet), dat je 'kwijt' scheiding krijgt van de verhogingen om zo een gijzeling te voorkomen?

(natuurlijk zullen we daarnaast een traject starten om eens goed met die bewindvoerder in gesprek te gaan/een klacht in te gaan dienen).
Als aantoonbaar en bewijsbaar de bewindvoerder heeft verzuimd, dien je deze ook daarvoor aansprakelijk te stellen.
Tegelijk met het aanvragen van het ontslag bij de rechter, dien je een claim in

Tav cjib, een brief vanuit een eventuele nieuwe bewindvoerder met de stukken van de rechtbank inzake het ontslag zou in deze zeer behulpzaam zijn om alsnog een regeling te treffen. Al dan niet met de boetes erbij, die je dus moet verhalen bij de oude bewindvoerder.

Voordat je daar aan begint, check even heel goed de data van de boetes en aanmaningen
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
02-12-2018 15:08
TO welke regio zit de bewindvoerder? Daarover stuur ik je een privé bericht.

Ik werk bij de woningbouw en wij hebben ook helaas ervaring met een aantal slechte bewindvoerders. Ik heb laatst iets op papier gezet voor een huurder hoe vaak wij wel niet contact hebben proberen te krijgen met de bewindvoerder over uitblijvende huren en dat we dan afgepoeierd worden met “mail maar of we bellen terug”. Wat dan vervolgens niet gebeurd.

Maar dit is nog wel even een trapje erger. En met alle wachtlijsten bij de rechtbank ben je ook niet zomaar van de bewindvoerder af helaas.. voordat je zitting aan de beurt is kan hij uit rancune in de tussentijd nog meer kwaad aanrichten.

Hebben jullie het CJIB zelf al benaderd? Is de bewindvoerder lid van een branchevereniging?

In t uiterste geval kan je vriendin (als t tenminste een beschermingsbewindvoerder en geen Wsnp bewindvoerder is) een nieuwe rekening openen en daar haar toeslagen op laten uitbetalen. Misschien kan ze zo iets betalen aan het CJIB tot ze onder het bewind uit kan?
Ik ga maandag CJIB proberen te bellen. Vrijdagavond werden we tijdens een politie controle aangesproken dat dit vonnis ten uitvoer was gepland voor tijdens kerst en oud en nieuw. Dus we hebben het geeneens van de bewindvoerder zelf gehoord. :(

Nee, bewindvoerder is niet lid van een vereniging, maar destijds aangeraden door de gemeente, want de gemeente had 'oh zo goede ervaringen het de bewindvoerder'.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
02-12-2018 15:16
Als aantoonbaar en bewijsbaar de bewindvoerder heeft verzuimd, dien je deze ook daarvoor aansprakelijk te stellen.
Tegelijk met het aanvragen van het ontslag bij de rechter, dien je een claim in

Tav cjib, een brief vanuit een eventuele nieuwe bewindvoerder met de stukken van de rechtbank inzake het ontslag zou in deze zeer behulpzaam zijn om alsnog een regeling te treffen. Al dan niet met de boetes erbij, die je dus moet verhalen bij de oude bewindvoerder.

Voordat je daar aan begint, check even heel goed de data van de boetes en aanmaningen
Hoe bedoel je dit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven