Word steeds afgewezen

07-03-2019 19:53 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word steeds afgewezen als ik me solliciteer. :"-(
Het is zeker omdat ik zacht praat, maar verder weet ij niet wat het probleem kan zijn.
Heeft iemand hier een idee voor?
Alle reacties Link kopieren
Probeer te oefenen met het luider maken van je stem. Lees bijvoorbeeld elke dag een bladzijde uit een boek voor en doe dan alsof er iemand op afstand staat die je moet kunnen verstaan. Je zult merken dat het volume van je stem langzaam hoger wordt. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Heb je ooit gevraagd waarom je afgewezen bent. Om tips gevraagd voor een volgende sollicitatie? Vul je zelf in dat het komt door zacht praten of is dat ook tegen je gezegd?

Praat je altijd zacht of is dat bij solliciteren door onzekerheid?
Wanneer je er vaker last van hebt kan je een paar sessies logopedie overwegen. Die kunnen gericht tips en oefeningen geven.
Als het door onzekerheid komt bij solliciteren of je solliciteren sowieso lastig vindt zou je sollicitatietraining kunnen overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens gevraagd waarom je wordt afgewezen? Alles wat wij hier zeggen is een gok. Misschien komt het niet door je stemvolume maar iets anders.
Als je denkt dat het daardoor komt, waarom doe je het dan?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Je brief en cv zijn dus goed want anders word je niet uitgenodigd voor een gesprek! :idee:

Bij een sollicitatiegesprek is het zeker niet vreemd als je na een afwijzing vraagt wat de reden daarvan was. Echt even doen!
Alle reacties Link kopieren
Je reageert hier niet op de antwoorden dus op mij kom je niet gemotiveerd over. Daar kan je aan werken (b.v. door hier alsnog te antwoorden, zorg in elk geval dat je je baas duidelijk niet zachtjes mompelend antwoord).

Voorts werken aan je Nederlands "als ik me solliciteer" moet zijn als ik solliciteer.
Verder "weet ij" i.p.v. "weet ik". Je controleert je tekst dus niet, bent dus vrij slordig, lui, chaotisch en onverschillig. Ik zeg niet dat ik en anderen dat niet zijn maar rond een sollicitatie zijn dit soort dingen van belang.

Dan praat je ook nog zacht.
Komt irritant over, of je heel onzeker bent, of weigert wat wel zo beleefd is om harder, goed verstaanbaar te praten. (Of heb je een stem handicap, geef dat dan aan zodat ze je er niet op aankijken).
Als het onzekerheid, verlegenheid is trainen ! Er zijn speciale assertiviteits en sollicitatie trainingen voor. Als het een verkeerd stem gebruik is logopedie.

Wat men hier zegt durf te vragen om opbouwende kritiek.
Wat dat betreft hardstikke goed dat je de stap hebt genomen om hier advies te vragen.
Goed bezig dus.

Lekker werken aan je zwakkere punten, Rome is ook niet in één dag gebouwd.

Veel succes !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven