Beschrijving boek Kwelling

09-03-2018 13:47 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het boek kwelling gelezen van Lauren Kate, het vervolg van Fallen. Het gaat over een meisje Luce dat haar ware liefde weer terug vindt, want telkens als ze 17 jaar wordt, sterft ze en reïncarneert ze weer tot leven als hetzelfde meisje maar in een andere familie en ze kan even goed aan de andere kant van de wereld zijn dan waar ze gestorven is. Maar deze keer is het anders. Namelijk, ze sterft niet. Daarom heeft ze nu veel vijanden die achter haar aan zitten, omdat ze te weten gekomen zijn dat Luce deze keer niet is gestorven. Daniël, haar vriendje, is een gevallen engel. Hij heeft gekozen om de hemel te verlaten voor Luce, die hij eeuwen geleden al ontmoet had, en zo zijn er nog gevallen engelen op aarde. Die zijn ook vrienden van Luce. Voor Luce’ bescherming wordt ze door Daniël overgebracht naar een kustschool. Hij zegt haar dat hij haar even niet kan zien voor hun eigen veiligheid. Luce begrijpt het niet en ze neemt het dan ook niet serieus. Op de kustschool maakt ze vrienden en gaat ze op avontuur. Zo ontdekt ze veel over haar verleden. Ze ziet al van jongs af aan schaduwen of hoe ze genoemd worden: verkondigers. Als je erin kijkt, zie je stukken uit het verleden. Maar het is niet zonder risico, want soms is het verleden niet altijd waar en kunnen er erge gevolgen aan vastgebonden zitten. Luce begint te twijfelen over haar gevoelens voor Daniël. Telkens als ze elkaar zien, hebben ze grote ruzie. Ze krijgt dan ook gevoelens voor Miles, haar beste vriend. Op Thanksgiving is iedereen samen, haar vrienden de gevallen engelen, haar ouders en haar beste vriendin. Die avond was er een groot gevecht tussen de engelen, die Luce proberen te beschermen, en de verschoppelingen, demonen die de kant van de hel gekozen hebben en die Luce ook willen ontvoeren. Door Miles zijn gave vervalst hij de ontvoering van Luce en gaan de verschoppelingen weg. Doordat Daniël dat het niet vervalst is, is hij in een roes van kwade en merkt hij niets op dat Luce ertussenuit glipt via een verkondiger. Daniël is vastberaden haar terug te vinden en alles aan haar uit te leggen.
Ik vind het een heel goed boek, het zit vol spanning, romantiek en fantasie. Daar hou ik van. Lauren schrijft heel gedetailleerd en het boek is vlot leesbaar. Haar schrijfmanier spreekt me ook aan. Soms wordt het langdradig omdat ze te lang op eenzelfde plaats blijft. Je wordt continu geconfronteerd met herhalingen en het wordt soms te expliciet uitgelegd. Bijvoorbeeld. “Ze had Shelby niet verteld wat ze nog meer allemaal in de verkondiger had gezien, namelijk dat Daniël en Cam samenwerkten.” De lezer kan wel een paar bladzijden onthouden, maar soms gaat het om iets dat in het begin van het boek gebeurde. In dit geval is het een voordeel dat ze het verhaal herhaalt. Ik raad het boek aan voor iemand die van lezen houdt, zoals ik. Maar om helemaal mee te zijn in het verhaal, is het best dat je ook het eerste boek leest. Ik hoop dat ik je een beetje kon helpen met uw eventuele keuze of interesse van dit boek.
Tis te hopen dat het boek beter geschreven is dan deze samenvatting. En jij maakt speciaal een nick aan om dit te posten? Goh.
Ik wacht wel op de film
Irritant dat er steeds herhaald wordt. Ik kan namelijk wel meer dan een paar bladzijden onthouden en als er halverwege het boek iets genoemd wordt wat in het begin van het boek ook al is genoemd/benoemd vind ik het alleen maar irritant. Alsof ik te dom ben om te onthouden wat er is gebeurd.
Jouw boekverslag spreekt me niet aan, ik zal het boek dus ook niet gaan lezen
Alle reacties Link kopieren
En als dit je echte naam is, is het wellicht handig die aan te passen!
Alle reacties Link kopieren
Haha, wat kansloos dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven