Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hee lieve Lalameme super bedankt!! :bigkiss: Als je wil mag je de inlogcodes geven en dan plak ik hier de tabel in van het vorige topic! Dan hoef jij niet zo te klooien :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Oeps ik ben al uitgeklooid sunny haha! Dat was inderdaad makkelijk geweest, helemaal niet over nagedacht.. Ik stuur je een pb!
Alle reacties Link kopieren
Wie zelf de gegevens wilt bijhouden stuur ik even een pb met het wachtwoord. wie dit liever niet doet, niet weer hoe het werkt of er geen zin in heeft; graag dik gedrukt typen wat de verandering moet zijn, dan pas ik het aan! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan via mijn telefoon de laatste rij van de oude tabel niet zien, vandaar dat ik alle oude gegevens niet heb kunnen invoeren! Zou jij dit willen regelen sunny? of even doorgeven dan doe ik het!
Alle reacties Link kopieren
Lalameme ik ga ermee aan de slag! En super thanks nogmaals, mooi met die kleuren :heart: dat is mij nooit gelukt :-$ . Ik had eerder een beroep op jou moeten doen :rofl: .
Alle reacties Link kopieren
Sunny_Lady zegt: Zooo ladies ik heb een aantal aanpassingen gedaan en de tabel verder ingevuld :-) . Ik ben erg tevreden met de nieuwe tabel en het voelt meteen al een stuk relaxter om op deze manier verder te gaan. Ik ga geen pauze van het forum inlassen en kan niet wachten om straks echt met ronde 9 aan de slag te gaan. :yes:

Overigens, heeft mijn ongi nog niet doorgezet. Ik verwacht hem wel morgen. Heeeeel even dacht het, zou het? Maar dat kan helemaal niet want we hebben condooms gebruikt, oooh echt erg he :rofl: .
Alle reacties Link kopieren
En van de woorden mama's to be kreeg ik echt een warm gevoel van binnen :heart:
Goed geregeld zo (y)
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames ;-))
Alle reacties Link kopieren
Super!

Ik zal snel even weer reageren op iedereen. Laatste dagje nog even aan het italiaanse strand :sun: Heerlijk!

Bij mij trouwens ook gewoon ongesteld geworden hoor! Vandaag dag 3 van mijn cyclus dus het circus gaat beginnen. Vanavond de eerste Clomid tabletten, ben benieuwd...

Fijne maandag iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Hi Dames,

Is er nog een plekje om mee te schrijven?
Mijn man en ik zitten nu ook in ronde 7 en zit momenteel 3 dagen voor nod.
Ik gebruik al enkele rondes de ovulatietesten van CB digitaal, en sinds deze maand begonnen met temperaturen.

Het temperaturen ervaar ik helaas niet als iets wat me rust geeft, het geeft wel duidelijkheid over je ovu.
Maar merk dat ik toch wel aas op een dip voor de innesteling.

Op LindaTV volgde ik weken lang “hopen op een wonder”, waar vrouwen in de medische molen zitten en wij mee mogen kijken in dit zware proces.
Ik weet we zitten binnen de normale norm, maar soms zakt me, zoals vandaag echt weer de moed in de schoenen.

Ik zou het leuk vinden om hier met jullie met jullie dingen te delen. :)
Devenie welkom!! :-)
Spannend 3 dagen voor NOD. Hier 4 of 5 dagen voor NOD. Ben je 26 zoals het getal achter je naam doet vermoeden?
Gaan jullie voor je eerste kindje?
Alle reacties Link kopieren
Dankje eve87!
Ook voor jou dus spannend! Hoe voel jij je?

Sorry vergeten bij te vermelden, maar inderdaad, ikzelf ben 26 en mijn man is 28.
En eerste kindje :)
Ik vrees dat ik ongesteld wordt. Sinds vandaag wat zeurende onderrug pijn.
En jij?
Alle reacties Link kopieren
Zoals al een paar maanden het onderbuikgevoel dat het ook deze maand niks word.
Vanaf ei tot gisteren, doffe krampjes, steekjes in borsten , lage onderrugpijn en moe.
Maar vandaag alleen nog wat rugpijn, de rest als sneeuw voor de zon verdwenen 😕
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Weer terug in het land en nog lekker vandaag en morgen vrij voordat ik weer moet beginnen dus ik heb weer even om te reageren.

Lalameme, fijn dat je menstruatie iets later kwam deze maand, ik hop dat ie volgende maand helemaal weg blijft :-D

Ka, fijn in ieder geval dat je een HSG krijgt. Wellicht wordt er iets duidelijk of helpt het inderdaad! Kan me voorstellen dat je gevoel bij de afspraak een beetje dubbel is. De boodschap 'probeer het nog maar even' is gewoon teleurstellend als je al zo lang aan het proberen bent. Dit hele proces is zooooo veeel geduld hebben, echt vervelend.

Eve, nog een paar daagjes maar dus waarschijnlijk ongesteld? Ik hoop in ieder geval dat het dan een goede zal worden! Verdriet van de aankondiging weer een beetje weg? Het blijft lastig he dat het bij zoveel mensen zo snel en makkelijk lijkt te gaan. Maar fijn dat jullie vriendengroep zo lief en begripvol reageerde toen je over je miskraam hebt verteld.

Fab, weer helemaal beter? En helemaal naar je zin gehad in Berlijn?

Sunny, fijn dat het maandje overslaan goed gedaan heeft! En het forum moet zeker niet als een druk voelen dus hopelijk helpt het inderdaad een beetje nu je het niet meer alleen bij hoeft te houden. Ik vind het ook echt helemaal prima als de tabel iets minder regelmatig geüpdate wordt en/of om het zelf te doen. Het is nog steeds belangrijk dat iedereen het forum ziet als iets fijns en waar iedereen voor zich kan bepalen hoe vaak je schrijft.

Tara, al iets?

Devenie, welkom!

Onze vakantie was heerlijk, echt helemaal bijgekomen! Wel twee keer ziek geweest door vekeerd eten denk ik... maar verder was het echt helemaal top! Bij ons is de IUI dus van start gegaan. Voelt wel heel fijn! Gisteren dus het ziekenhuis gebeld om een afspraak te maken en volgende week maandag op dag 10 is mijn eerste echo. Gisteren dus begonnen met de medicijnen en omdat je toch leest dat veel mensen heftige bijwerkingen hebben en ook na die van mij vriend gezien te hebben :@ heb ik maar besloten om ze in de avond in te nemen. Als er dan bijwerkingen zijn dan heb ik er misschien minder last van maar moet zeggen dat ik na de eerste pillen totaal niks gemerkt heb dus laten we maar hopen dat dit zo blijft!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ben ik weer! Ziet er weer goed uit de tabel enzo. Ik wil opzich best zelf proberen in te vullen, maar ben daar geen held in :proud:

Sunny blij dat je wel blijft. Ik merk dat ik om de zoveel tijd er even wat meer bezig ben en dan weer gewoon wel... Dan reageer ik ook iets minder, maar lees dan altijd wel alles. Gewoon reageren wanneer je behoefte hebt. :nerd:
En met die zwangerschapsaankondigen, tja das herkenbaar. Schoonmoeder belde vorige week ook weer doodleuk op: o die is zwanger en oja die krijgen een tweede. Alsof ze opeens uit de lucht vallen :bonk: . Ik probeer dan maar te denken: mens krijgt wat ie aan kan, zij zullen minder aan kunnen dan wij...
Zat vant weekend te bedenken dat ik de laatste tijd gewoon niet eens meer na denk over hoe we t kunnen aankondigen. Aangezien ik dat vorige jaar allemaal al bedacht heb en die ideeen dus kan hergebruiken :idee:
Is je menstruatie ondertussen doorgezet? Zou wel hilarisch zijn als je nu zwanger bent... probeer je een ronde niet, wordt je zwanger door de condoom heen :rofl:

Eve Is het al doorgezet? Ik duim nog wel voor je hoor! :rose:

Devenie Welkom! :hello: Dat gevoel dat t wel erg lang begint te duren, herkennen we hier ook allemaal. Volgens mij zit die grens ergens rond t half jaar. Dat we allemaal denken: rond t half jaar zal t toch wel gelukt zijn...
Ik heb vorig jaar ook 2 maanden getemperatuurd. Deze heb ik vorige week ook aan de gynaecoloog weer laten zien. Dat hoefde verder niet opnieuw. Als je twee mooie grafieken hebt en het is niet jou ding, zou ik zelf stoppen. Heb ik ook gedaan. Ik vond t echt verschrikkelijk. Krijg je t advies om je niet te veel mee bezig te zijn, maar wel elke ochtendvroeg gelijk je temperatuur op te meeten :confused:

Puk Wat lekker dat de vakantie :sun: fijn was, wel balen van die twee keer ziek zijn :-( .
Erg spannend dat jullie je eerste IUI nu beginnen. Prettig dat je er tot nu toe niks van merkt zelf, je vriend ook niet aan jou? ;) Soms merkt een ander meer van je hormonen dan jijzelf he.
Hoevaak moet je morgen voor echo controle en wanneer wordt er dan iets gedaan?

Lalameme Hoe is het bij jou? Al (bijna) klaar met menstruatie? Heb je al een huisarts gevonden? :sherlock:

Hier Van alles doorelkaar hier eigenlijk... Voel me op zich wel oke. Grotendeels vd tijd heb ik me er wel bij neergelegd dat het allemaal even zo is als t is en weet ik dat we nu een paar weken moeten wachten :koffie: . Voor t gevoel duurt t allemaal best lang, aan de andere kant gaat de tijd wel weer vlot :whut: . Soms even een dipje, merk dat ik wel makkelijk emotioneel wordt van dingen, maar dat is dan ook wel weer zo over.
Einde vd week weer mn vruchtbare periode, daar maken we gewoon gebruik van. Al is mijn eerste hoop eigenlijk pas volgende maand na de hsg. Was voor de zomer een artikel dat vrouwen na een hsg verhoogde kans hebben om zwanger te worden omdat de eileider door de olie extra toegankelijk is. Dus als hij gewoon open is, dan is er wel meer kans de eerste drie rondes erna. :-]
Vrijdag hebben we echo van dochters buik ivm de blaasonstekingen. Maak ik me niet zo druk om, denk niet dat daar wat mis is. Maar wel fijn om t uit te sluiten.

Een van mn beste vriendinnen heeft vandaag 20 weken echo en horen wat t wordt. Vanavond met vriendinnen groepje van 4 workshop, dus avondje baby talk :whistle: Maar weet dat t gaat gebeuren, dus nu alvast voorbereiden en vanavond vrolijk mee doen en mn gevoel heel even thuis laten. Want voor haar is t super dat ze een ukkie krijgen. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Sorry, heb al veel te lang niet wat van me laten horen. :-$ Heb wel meegelezen. Bij deze:

@ La Meme: Fijn dat je (tijdelijk?) even het werk van Sunny overneemt. Blijven we toch op de hoogte ;-) Hoe gaat het met jou? :-) Ik ken inderdaad ook mensen met een lange cyclus die toch (vrij snel) spontaan zwanger raakten.. zit zelf op dag 101, wat een gedoe…

@ Eve: Ik ben verpleegkundige en doe een extra scholing erbij (psychogeriatrie, gericht op dementie). Heel leuk! :-D Ik snap helemaal wat je bedoelt met dat je er moeite me hebt om met de arts te bespreken nadat je dossier is afgesloten bij de gynaecoloog. Ik geloof er zelf ook helemaal niets van dat er bij mij niets aan de hand is. Maar als de gynaecoloog het zegt wil ik ook niet als de grote zeurpiet gelijk weer bij de huisarts staan. Maar ik ben er haast van overtuigd dat ze me, wanneer ze me straks weer moeten onderzoeken ze toch iets vinden. Dan kan ik zeggen: zie je nou wel.. Ik kan wel tegen je zeggen: het is jouw lichaam, ga naar de dokter, maar ik begrijp heel goed zelf dat het niet zo werkt.. Voor nu hoop ik voor je dat je menstruatie toch uitblijft! :redrose:

@Ka: Super leuk, gastouder, lijkt me heel gezellig! Jij hebt idd een kortere cyclus, weet je wel sneller waar je aan toe bent. Helaas heeft het tot nu toe nog niet geholpen voor jullie.. Veel sterkte vanavond, komt vast goed! En hopelijk dat het met je dochter ook allemaal goed is. ;-D

@Sunny: goed dat je even gas terug neemt als je voelt dat dat nodig is! Bij jou komt het ook écht goed, daar moet je gewoon op vertrouwen. En zoals je al zei: wij moeten er gewoon aan denken hoe extra super blij wij zijn als het ons wel gelukt is. Ik heb wel eens gelezen dat uiteindelijk minder dan 2% ongewenst kinderloos blijft, zou wel heel toevallig zijn als jij (en wij) bij die 2% horen. (Of praat ik me nu teveel moed in?) :-?

@Puk: Het zou idd fijn zijn als ze kunnen bevestigen of ik nu wel of niet een eisprong heb, nog even een paar maanden geduld.. Fijn dat je hebt genoten van de Italiaanse zon :sun: ! Vakantie doet een mens goed. Ook fijn dat je tot nu toe weinig last hebt van de Clomid. Hopelijk blijft dat zo! Lijkt mij ook heel fijn om eindelijk iets concreets te gaan doen. Wie weet ben je nu heel snel zwanger, zou super zijn! ;)

@Devenie: Welkomwelkom! :bye: (Hoewel de reden dat je je hier meldt minder is…) Hopelijk komt het voor jullie ook snel goed.

Hier gaat alles goed! Wat betreft het werk en alles eromheen dan. Ik vind m’n werk erg leuk en de combinatie met het leren ook. Het zorgt ervoor dat ik even met m’n hoofd niet alleen met zwanger worden bezig ben. Hoewel… soms overvalt het me toch ineens. Waarom lukt het ons niet? Wij zijn jong, leven gezond… Maar goed het helpt mij niet om zo te denken. :'-( Vandaag dus dag 101 (!) van mijn cyclus…. Ik begin me zelfs af te vragen of ik überhaupt nog wel weer ongesteld ga worden… We moeten het er maar mee doen en er vertrouwen in hebben dat het goed komt.

Meiden, een fijne avond!

Liefs,
Tara
:heart: :heart:
Devenie91 schreef:
25-09-2017 18:16
Zoals al een paar maanden het onderbuikgevoel dat het ook deze maand niks word.
Vanaf ei tot gisteren, doffe krampjes, steekjes in borsten , lage onderrugpijn en moe.
Maar vandaag alleen nog wat rugpijn, de rest als sneeuw voor de zon verdwenen 😕
Morgen dus nog 1 dag voor NOD. Ga je gewoon afwachten of je ongesteld wordt of ga je morgen testen?

Pff ik merk dat ik het toch wel weer spannend vind!! Vandaag me de hele dag ongesteld gevoeld maar sinds 2 uurtjes weer weg.

Voor wie het vroeg: ik hou met plannen van weekendjes weg etc wel rekening met dat het niet precies in mn vruchtbare periode valt. Dus ik ga.met mijn man op vakantie naar voor 8 dagen. Dan 2 dagen thuis en dan 4 dagen met mn moeder weg. Normaal waren vruchtbare dagen tijdens vakantie met man. Maar de cyclus van juli (6 dagen overtijd wat ik daarvoor nooit heb gehad!) heeft roet in het eten gegooid. Nu dus vruchtbare periode als ik met m'n mams weg ben maar dat schiet natuurlijk niet op :whip: :sarcastic:

Leuk dat jullie allemaal weer zo uitgebreid hebben gepost. Ga morgen weer even reageren.

Wil iemand devenie aan de tabel toevoegen? :-) ik vind het trouwens ook prima om inloggegevens te krijgen maar moet me ff verdiepen in hoe zo'n tabel werkt.
[Edit de volgende ochtend] menstruatiekrampen weer weg. Kon het niet laten. 2v5 gedaan. Negatief. Nu hopen op een goede menstruatie. Wil niet weer aankloppen bij huisarts :-(
[/Edit]
Alle reacties Link kopieren
Ik kon het gisteren niet laten en had 's middags getest, en hij was heel heel licht positief.
Ik zit nog met een aantal meiden vanuit een andere groep op FB en had de foto gestuurd en ook zij zagen die lichte streep.
Maar ergens heb ik nog steeds het gevoel dat ik morgen gewoon ongesteld ga worden.
Aan de hand van mijn temperatuur morgen, kijk ik of ik ga testen of niet. Maar de spanning is dubbel en dik aanwezig!! Pfff, ik voel sinds gister avond ook weer plopjes en doffe krampjes, maar de vraag is wil ik het allemaal voelen of is het echt zo.

Ka, Goed om te weten dat 2 cyclussen tempen genoeg is! het geeft echt geen rust, nu de laatste dagen hoop je een dip te zien in je temperatuur en nu zo voor nod blijf je hopen dat hij hoog blijft. Stressen dus! Ik word nu ook echt eerder dan de wekker wakker, super irritant. :'-(
@ Devenie: kijk dat zijn de goede berichten! Smiddags en voor je NOD licht positief testen is echt goed hoor. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ka, hoe was je avondje gister? Zal vast heel gezellig geweest zijn, maar ik kan me voorstellen dat het ook lastig was..
Ik denk inderdaad dat het ook erg positief is dat je een HSG krijgt, je hoort toch vaak dat vrouwen zwanger worden na een HSG. Weet je wel zeker dat jouw ziekenhuis olie gebruikt? Ik heb dat onderzoek ook gelezen en volgens mij was het zo dat de meeste ziekenhuizen dus juist geen olie gebruiken en dat het dus beter zou zijn om dat wel te doen omdat die resultaten van dat onderzoek dus zeer positief waren. Ach, of het olie of contrastvloeistof zonder olie is, je krijgt er in ieder geval weer meer kans door! Daarnaast weet je ook of ze doorgankelijk zijn dus dat geeft ook weer wat meer kennis!
Fijn ook dat ze naar de buik van je dochter gaan kijken, zoals je het zegt inderdaad, goed om wat uit te sluiten. Hoe gaat het nu met haar? Verkoudheid weg zodat ze de onderzoeken kunnen doen?

En ja, dat ziek zijn was echt balen. Echt zoo vreemd aangezien ik normaal echt nooit wat heb en mijn buik normaal ook heel sterk is. Maar gelukkig kon ik nog een beetje rondlopen. Het laatste weekend waren vrienden overgekomen en het was wel balen dat zij lekker zaten te eten en drinken en ik dus twee dagen niks naar binnen kreeg. Gelukkig de laatste dag nog wat kunnen eten :-D

En hahaha, ja het kan goed dat ondertussen mijn vriend me een heks vindt maar gelukkig niet :-D Nee, ik voel echt helemaal niks, gewoon helemaal vrolijk en normaal. Op mijn buik na die nog steeds een beetje van slag is maar dat gaat iedere dag beter. Dus ja, laten we hopen dat het zo blijft aangezien het natuurlijk nog kan komen. Nou heb ik normaal ook totaal geen last van hormonen en voel ik bijvoorbeeld niks of ik nou de pil slik of niet, of ik nou een eisprong krijg of ongesteld moet worden. Ik ben natuurlijk wel eens emotioneel maar volgens mij is dat bij mij ook niet in een bepaalde periode in mijn cyclus.. Het kan natuurlijk nog steeds dat die extra hormonen van de Clomid wel iets gaan doen maar het zou heerlijk zijn als het zo blijft!
Maandag dus voor de eerste echo en dan gaan ze kijken hoe groot de follikel(s) is/zijn. Aan de hand van de grootte geven ze aan wanneer ik terug moet komen. Totdat de follikel groot genoeg is en dan moet ik een spuit zetten om de ovulatie op gang te brengen en dan wordt de afspraak gemaakt voor de inseminatie. Ik gok dat dit donderdag of vrijdag zal zijn, al weet ik natuurlijk niet of mijn cyclus nu netjes hetzelfde blijft.

Tara, ja het lijkt me echt lastig voor je, dat het zo lang duurt! Ik snap ook niet dat ze je gewoon weg sturen als het zo lang duurt. Maar ja gelukkig hoor je inderdaad positieve verhalen over zwanger worden. Een goed vriendinnetje van mij is ook gelijk zwanger geworden en had ook een cyclus van meer dan twee maanden. Het helpt je nu natuurlijk helemaal niks en het lijkt me echt zo lastig voor je maar ik hoop inderdaad dat je in ieder geval goede eisprongen hebt. Maar het lijkt me echt fijn als ze er eens naar gaan kijken. Nog een paar maandjes! En inderdaad, ik denk met je mee, het gaat echt goed komen bij ons!! De kans dat het echt niet gaat lukken, is zoo klein!

Eve, Jammer dat de test negatief was! Ik hoop dan in ieder geval op een goede menstruatie!! Ik ben benieuwd, het zou zo'n opluchting zijn als dat vliesje gewoon in de weg heeft gezeten.

Devenie, wat leuk! Ik hoop dat het positief blijft maar het lijkt er wel naar! Wacht nog heel even met de felicitaties tot de test van morgen :-D
Sunny Blij dat je ons toch niet gaat verlaten nu de tabel niet meer jouw verantwoordelijkheid is.
Moet zeggen dat ik - hoewel ik het meeste spam van iedereen volgens mij :s - ook wel eens denk dat ik misschien moet stoppen met het forum. Het zwanger worden lijkt een obsessie soms. En vooral in periode 2 van de cyclus. Anderzijds kan ik mn 'obsessie' nergens anders kwijt dan hier.
Wat betreft de aspirine: Ik heb het niet gedaan. Vindt zelf beslissen of mijn lichaam dat nodig heeft toch wel een dingetje. Volgens mij had ik tussendoor al ergens gereageerd op je andere vraag. Man en ik zijn in oktober tijdens vruchtbare periode niet samen omdat ik dácht alles goed gepland te hebben. Tijdens vakantie samen zou vruchtbare periode zijn. Toen verschoof mn cyclus in juli ineens 6 dagen en nu heb ik dus de vruchtbare periode als ik met mn moeder ben. Hoe ironisch. Moet er zelf om lachen: je kunt alles plannen maar de natuur weet de boel toch wel in de war te schoppen :')
Ik vind het wel moeilijk dat we nu dus definitief over de uitgerekende datum gaan van onze vorige zwangerschap.

Zo herkenbaar wat je schrijft over die zwangerschapsaankondiging. Goed dat je dat positief probeert bij te sturen. Ik denk dat je eigen verdriet dat het nog niet is gelukt en misschien angst voor de toekomst soms je blijheid voor anderen kan overschaduwen. Maar als het je lukt om de gevoelens over jouw situatie een beetje los te koppelen van de blijheid als je je in hen verplaatst, dan komt het vast goed! :) Zaterdag baalde ik ook van mn eigen gevoel en wilde ik het helemaal niet toelaten. Ik vrees dat mijn vrienden nu denken dat ik niet blij voor hen ben. Straks een mooie kaart voor ze halen met een mooie tekst zodat ze zeker weten dat we wel blij zijn met het kindje wat er straks bij hen gaat komen.
Ik hoop dat jullie pauze-maand jullie goed heeft gedaan :-) vind het nog steeds heel knap!!
Veel plezier de komende tijd weer, nu zonder voorbehoedsmiddelen ;) en vol goede moed zoals je schreef! :)

Ka Jij hebt het (leuke!) smiley gebruik van Sunny overgenomen zie ik hahaha. Vind het wel grappig.
Volgende maand HSG! Heb er ooit wel eens iets over gelezen maar kende het eigenlijk niet echt. Ze gaan dus je eileiders doorspoelen? Weet je of dat gevoelig/pijnlijk is? En is dat op de poli gewoon of op een OK?

Hoe was je avondje baby-talk? Trok je het een beetje?

Hoe gaat het met afvallen? Doe je er specifieke dingen voor?
Moet je ook eigenlijk echt afvallen (sorry, misschien heb je dat ergens genoemd, maar ik weet het even niet meer). [/b]

puk Wat gaan jullie aan een spannende (maar toch ook mooie :)) periode beginnen zeg!
Fijn dat je niet zo gevoelig bent voor die hormonen. Dat maakt wel echt uit denk ik in hoe je het allemaal trekt. Maar die buikpijn klinkt als niet te harden.

Ja ze reageerden echt lief. Was écht niet van het plan het te vertellen. zeker niet die avond aangezien onze andere vrienden juist mooi nieuws hadden. Maar de vraag/opmerking was zó rechtstreeks. Kon er niet omheen voor mn gevoel. Voel me nu een beetje schuldig maar dat ga ik goedmaken :)

Fijn dat je vakantie zo heerlijk was. Klonk ook echt top!! Ik vertrek dinsdag naar Griekenland :D

Tara Ohh dat lijkt me heel interessant, die bijscholing die je doet!!
Dank voor jouw begrip... echter in jouw situatie had ik echt géén schroom meer gehad om bij de huisarts te staan. Ik zou zelfs overwogen hebben een second opinion aan te vragen. Je bent nog steeds niet ongesteld geworden toch? (en ook niet zwanger?) Echt, dit is langer dan 3 maanden.
Natuurlijk wil ik je helemaal niet overhalen, maar als de arts jou weg zou zetten als een zeur mag een heel groot deel van Nederland niet meer naar de huisarts met hun zorgen ;-)

Lalameme Positief dat de luteale fase iets langer duurt. Ik snap heel erg je onzekerheid nu je aan de 10 maanden zit. Die heb ik ook (en dan heeft er nog wel een zwangerschap tussen gezeten moet je nagaan :)). Heb je met je vriend kunnen praten over de stap naar de huisarts of stel je dit nu uit aangezien deze ronde de luteale fase wel langer was?

Moozzerd Hoe gaat het met jou? ook in ronde 10 inmiddels... valt dat je zwaar? of sta je er weer vol goede moed in?

Devenie Jij kan gelijk in de tabel maar dan wel deel 2 geplaatst worden. Ik snap je voorzichtigheid maar ik zeg toch echt GEFELICITEERD!! Hoe gaat het met je? hoe reageerde je vriend?

Ik weet niet of Pientje en Fab hier nog lezen maar ik hoop dat het goed gaat met jullie! Posten jullie af en toe de highlights nog even? na een echo ofzo? :) Als jullie willen hoor, snap het ook als dat niet het geval is.
Alle reacties Link kopieren
Dankje dames! Ik durf nog niet blij te zijn heel eerlijk gezegd. het streepje is zo minimaal.
Ik zal zo even een foto posten.
eve, omdat het allemaal zo onzeker is voel ik me heel eerlijk gezegd een beetje down en bang. Want ja, stel je voor dat je morgen toch die omo witte test in handen hebt!
Mijn vriend weet het nog niet, ik heb hem gister niet gezien omdat we ons mis liepen in ons werk. Ik werk overdag en hij zit bij defensie.
En ik wil wachtten tot morgen, heeeeeel moeilijk hoor!! maar mijn vriend is elke maand zó teleurgesteld. En we hebben ook al meegemaakt dat we naar een festival gingen en opeens werd ik daar ongesteld.
Beide dachten we echt die maand dat het raak was, en opeens staat hij daar te huilen. Toen brak mijn hart! Dus om hem een beetje te beschermen wacht ik tot morgen.

Tara, jeetje dag 101, wat vervelend voor je! Ik ken je voorgeschiedenis natuurlijk niet. Maar het lijkt me vreselijk, ben je wel onder controle?

ik zal even een foto van de test posten, kijken of jullie 'm ook zien :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven