Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Top! Nummer 8!

Als iemand de tabel aan kan passen?? Is mij niet gelukt.
Ik wil graag een plekje naar beneden. Gestart aug 2017
Alle reacties Link kopieren
Ik zal morgen even een poging wagen, bij mezelf uiteindelijk ook gelukt :-).
Gevonden!
Alle reacties Link kopieren
@plien ik had inderdaad een ander "spuitschema". Vanaf inseminatie de eerste en daarna nog 3 x om de 3 dagen 1500.
Alle reacties Link kopieren
gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Nausicaa wil je mij ook doen dan? Ik heb gekeken maar heb geen idee hoe het moet🙈 in nov gestart met iui in het St Antonius ziekenhuis en ben 30 jr!

Innerpeace, we blijven dicht bij elkaar dan! Moet morgen weer voor echo, gister waren mn eitjes nog erg klein! Verwacht zaterdag of zondag poging 2!
Alle reacties Link kopieren
@Jootje ik krijg pas op dag 10 de eerste echo. ik krijg ook geen hormonen. alleen 1 injectie pregnyl om mijn ei te laten springen. spannend hoor zo tegelijk :)
Alle reacties Link kopieren
Ik mag donderdag weer voor echo. Dag 11 is t dan voor mij. Maar met lange cyclus is dat prima.
Alle reacties Link kopieren
@angelaloes gezellig. mogen wij dezelfde dag. misschien zien wij elkaar wel ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ongeveer anderhalf jaar geleden was ik hier ook te vinden. Ik zat toen in de oriëntatie fase. Echter heeft dat lang stil moeten staan. Mijn werkgever van toen is failliet gegaan en helaas was ik daardoor gedwongen op zoek te gaan naar een andere baan. Dat heeft allemaal wat tijd en energie gekost. Daarna ook nog verhuis maar nu Inmiddels al weer een tijdje alles op de rails en begon die kinderwens weer te knagen.
Dus hier zijn we weer. Ik heb afgelopen tijd meegelezen en ik leef mee met iedereen die al het nodige heeft meegemaakt en van het bankje afvalt. Ik sta echt nog aan het begin en hoop een beetje een klankbord te vinden hier.
Ik heb deze week een afspraak bij de huisarts voor de verwijzing en ben ook met de pil gestopt om mijn eigen cyclus weer te laten starten.
Ik vind het allemaal erg spannend haha, waarschijnlijk voor jullie wel herkenbaar, maar voor mij allemaal erg nieuw en spannend.
Hoe voelden jullie je toen jullie eenmaal serieuze stappen gingen zetten?
Spannend Betsy! Bij welk ziekenhuis wil je je aanmelden? En ga je voor een nlse donor?
Voor mij voelt alles wat ik steeds doe als een klein stapje richting mijn grote wens. Ook ik ben nog niet begonnen, maar heb nu verschillende onderzoeken en dat brengt me elke keer steeds dichter bij het startpunt.
Houd er wel rekening mee dat er flinke wachtlijsten zijn..
Alle reacties Link kopieren
@maris86 Ik ben er nog niet helemaal uit. Ws Reinier de Graaf of Rijnstate. Ik ga na het gesprek met mijn huisarts even bellen. Ik reken op een wachttijd van 1 a 2 jaar. Daar ben ik ook content mee. Maar ik wil iig op de wachtlijst staan, de biologische klok begint toch ook wel steeds harder te tikken. Wordt bijna 34 :-o haha dus als het nog 2 jaar duurt......
Wat voor vooronderzoeken moet je allemaal doen? Verschilt dat nog per kliniek?
Alle reacties Link kopieren
Ja, vooronderzoeken verschillen enorm. Ik heb ze bij UMC en AMC gehad, UMC was echo en FSH meting, AMC was helemaal niks. Maar er zijn ook klinieken waar ze meteen eileideronderzoeken doen etc. Een kwestie van goed navragen dus.

Ik heb de tabel aangepast, plus twee echt zeker bevallen dames. In principe kan iedereen zichzelf aanpassen, de inlog gegevens staan in de OP. Omdat niet iedereen het prettig vind om meteen doorgeschoven te worden (sommigen willen bv liever niet meteen naar zwanger als de eerste echo nog niet is geweest) heb ik alleen de mensen aangepast die daar zelf om gevraagd hadden.
Alle reacties Link kopieren
innerpeace schreef:
27-11-2017 14:19
@Jootje ik krijg pas op dag 10 de eerste echo. ik krijg ook geen hormonen. alleen 1 injectie pregnyl om mijn ei te laten springen. spannend hoor zo tegelijk :)
Waarom krijg je pregnyl als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
26-11-2017 21:56
Ik zal morgen even een poging wagen, bij mezelf uiteindelijk ook gelukt :-).

Het is gelukt zie ik! Thnx!!
Betsy_01 schreef:
27-11-2017 19:48
@maris86 Ik ben er nog niet helemaal uit. Ws Reinier de Graaf of Rijnstate. Ik ga na het gesprek met mijn huisarts even bellen. Ik reken op een wachttijd van 1 a 2 jaar. Daar ben ik ook content mee. Maar ik wil iig op de wachtlijst staan, de biologische klok begint toch ook wel steeds harder te tikken. Wordt bijna 34 :-o haha dus als het nog 2 jaar duurt......
Wat voor vooronderzoeken moet je allemaal doen? Verschilt dat nog per kliniek?
Ik heb bij Reinier de Graaf 8,5 maand op de wachtlijst gestaan en krijg naast een screening door psycholoog ook nog een hsg. Heb het idee dat de wachtlijst er een stuk korter is dan in andere ziekenhuizen, maar dat is alleen gevoel..
Ze verwachten overigens dat ik zo'n 3-4 maanden na het intakegesprek zou kunnen starten, dus in totaal een jaar.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Betsy! Het voelde voor mij heel goed om die eerste stap toen te zetten!
Ik ben zelf in eerste instantie begonnen bij Rijnstate, daar heb je alleen een intake met de gyn. Eventueel een gesprek met een psych als ze dat nodig vinden. Verder geen onderzoek. Maar doordat ze daar gingen reorganiseren en de wachttijd verdubbelde toch overgestapt. Succes met het maken van je keus!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reactie!
@maris86 een jaar zou ik prima vinden. Dan kan ik me goed voorbereiden en nog even lekker sparen.

@jootje het voelt ook goed maar ben beetje (erg) een controlfreak dus een stap zoals dit dat je niet weet hoe of wat vindt ik enorm spannend. Maar doe het stap voor stap.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! Mocht iemand nog er kleinigheidje voor me willen aanpassen in de tabel, ik ben inmiddels 38 jaar.
Verder sta ik meer in de meeleesmodus. Maar eens een ieder hier heel veel succes wat je in het traject ook staat. Iedere stap geeft weer andere spanningen, maar als je eenmaal zo'n klein mini persoontje in je armen hebt is het iedere stap waard geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wannabe: ik zal het morgen aanpassen. Verder sta je nog goed toch? Hmm, en mijn eigen leeftijd ook maar meteen, ik ben eigenlijk ook geen 36 meer (maar wel net, ben net jarig geweest :-)).

Betsy: ja, het voelt best eng allemaal he. Wat tegelijk ook weer raar is, omdat alles wat je nu doet nog niks verandert en terug te draaien is.
Ik denk overigens dat het ook heel raar en spannend is als je als stel besluit om voor een kind te gaan. Voor ons is het traject wat langer en heeft meer stappen, maar veel mensen die ik ken vonden dat ook heel eng. Dit hele proces is een leerschool in controle loslaten (wanneer ben je aan de beurt, wanneer is het dan raak, gaat alles goed, wanneer komt die baby precies enz. Wel handig, want als de baby er eenmaal is, heb je nog minder controle vermoed ik, haha.
Alle reacties Link kopieren
Heb al een paar dagen vage krampen en wat last van linker eierstok lijkt het. Vandaag testen gedaan; clearblue heeeeeeeeeel licht streepje en kruidvat bijna niet.
Zaterdag voor het laatst 1500 pregnyl gehad. Ik denk dat het dat is. De afgelopen maanden begon de menstruatie op de 28ste en zette 1 of 2 dagen later door.
Ik heb stiekem nog een beetje hoop.
Alle reacties Link kopieren
Jootje29 schreef:
27-11-2017 19:55
Waarom krijg je pregnyl als ik vragen mag?
Om mijn eisprong te timen. Ik heb de eerste drie pogingen zonder pregnyl gedaan. dus middels ovulatietesten en bij toeval kwam ik erachter dat mijn ovulatietesten 3 dagen positief waren. En daar werd ik helemaal gek van. dus in overleg met de arts pregnyl gekregen om mij wat relaxter te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_265555 wijzigde dit bericht op 03-04-2018 09:10
99.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@nausica dank je. Verder sta Ik nog goed inderdaad, maar de eerste echo mag er wel weg en ik ben uitgerekend op 15 februari. Inmiddels bijna 29w zwanger. Op 5 dec. Staat de 30w groeiecho gepland dus kan ik nog weer eens naar binnen spieken ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven