Na het wachtbankje deel 1

19-03-2018 07:43 855 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve wachtbank meiden!

GEFELICITEERD! Een positieve test! Yess! Maar dat betekend dat je afscheid moet nemen van het ontzettend gezellige wachtbankje topic.... en dát is eigenlijk niet wat je wilt.... toch?

Hier dus het vervolg van het wachtbankje zodat we de lieverds niet hoeven vervelen met onze kwaaltjes, dikke buik foto’s, babynaam brainstorm en opgezwollen voetjes.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Top idee Truus!!!
Alle reacties Link kopieren
Hi! Daar ben ik :-) 9w1d vandaag! Nog 2 weken tot de termijnecho. Spannend...
Alle reacties Link kopieren
Goed idee! Ik vind het ook wel leuk om nog mee te schrijven, Ik ben jullie ook nog blijven volgen de afgelopen weken, omdat ik het gevoel heb dat ik jullie een beetje ken ofzo haha.

Hier inmiddels ruim 15 weken, morgen weer een controle afspraak bij de VK en volgende week de geslachtsecho!

Hoe gaat het bij jullie met de kwaaltjes?
Oh ik hoop zo dat ik me hier snel mag aansluiten ❤️
Ik ben al een tijdje van het wachtbankje af (ergens in deel 6 ben ik zwanger geworden), maar ik zou het wel leuk vinden om mee te schrijven, zeker omdat ik hier al wat bekende namen voorbij zie komen van toen!

Momenteel ruim 24 weken zwanger, alles gaat top, geen zwangerschapskwaaltjes, niets. Ik heb nog drie extra echo's te gaan in verband met mijn ondergewicht bij aanvang van de zwangerschap, maar ze (jazeker, we krijgen een dochter! :flirting: ) groeit goed en alles is in orde.

We hadden voordat ik zwanger werd al een naam in gedachten, maar uiteraard bedacht ik vorige week opeens nog een andere optie die mijn man ook wel heel erg mooi vindt en nu weten we het dus niet meer :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Keek ik meld me ook hier. Vandaag 5.3 morgen over de eerste miskraamdag. Dan alleen nog een goede echo en hopelijk een kloppend hartje.
Alle reacties Link kopieren
@sprookjesbos, fijn dat alles goed gaat met jullie kleine meisje! En namen.. zo lastig vind ik! We hebben voor beide geslachten wel een naam die op nr 1 staat, maar de twijfel blijft. Misschien wordt het makkelijker als we het geslacht weten.

@83angel, ik vond de eerste weken al heel spannend zonder dat ik een miskraam heb gehad. Ik kan me voorstellen dat, dat voor jou nog veel erger moet zijn. Wanneer heb je de eerste echo?

Ik heb een doppler thuis, dus om de paar dagen luisteren we even naar het hartje. Dat geeft me zoveel rust. Nu ben ik ook niet meer zenuwachtig voor de controle afspraak van morgen. Jammer dat je geen geluidsfragment toe kan voegen hier, anders had ik hem jullie even laten horen haha!
Hopelijk mag ik mij ook hier aansluiten over een paar dagen :heart:
Alle reacties Link kopieren
YES, hier mag ik ook meeschrijven! 11 weken 2 dagen nu. Deze week ga ik voor de NIPT, best spannend.

Ik vind het zo leuk voor je Truus! Ik duim me de kramp in mijn vingers voor een plakker!

En Evelien, ik hoop ook dat je erbij mag over een paar dagen. Doe rustig aan, het is moeilijk maar je hebt er geen invloed op. Je hebt iig al een licht streepje gezien, dat zou misschien een geruststelling kunnen zijn dat er alvast iets goed gaat! ;)
Ah yeah, dit is echt een mega TVP, hopelijk mag ik ook snel aansluiten in dit vervolgtopic.
Alle reacties Link kopieren
Ooo super leuk!
Ik meld me ook hier! Vandaag 13 weken en 2 dagen! 💕
Alle reacties Link kopieren
@springtouw @mrs duggar: Ik HOOP zo jullie hier snel te zien!!

@evelien: spannend!

@zuchhini: oh kan me voorstellen dat zo’n doppler heel fijn is!

@sprookjesbos: Kwam het ondergewicht omdat je zo misselijk was..? Of heel andere reden? oh jee, namen lijkt me ook best moeilijk!!

@Angel: Ik hoop zo op een plakker voor jou... spannend.

@GieGie: Spannend de NIPT! Willen jullie nevenbevindingen weten? (Nieuwsgierig, we hebben er dit weekend over gehad)

@Maeeo: De spannendste periode door dus.

Ik moet zeggen, ik mag niet klagen. Ben vooral heel erg moe en mn borsten zijn erg pijnlijk. Ga zo alweer naar bed. LOL! Maar verder gaat het op een enkele duizeling en vlaag misselijkheid goed. Vind full time werken wel best pittig, maar gelukkig ondernemer dus kan wel enigszins zelf bepalen.

Mn cupmaat is van D al naar E gegaan en s avonds is mn buikje wel moeilijker te verbergen. Ben pas 9 weken haha... hopelijk voorspeld dat geen mega toeter :wtf:
Alle reacties Link kopieren
Ninjaa, ja inderdaad!
Ben zo blij dat alles goed gaat tot nu!

Wij hebben wel een NIPT laten uitvoeren.. Ik hoop deze week de uitslag te krijgen.
Ik merk verder niet zo veel behalve dan dat ik echt lelijk wordt haha.. Echt ongelofelijk! Krijg echt een stuk 'drakenhuid' op mn wang opeens en overal aften in mn mond.. Bleghhhh
Verder niks geen kwaaltjes qua misselijkheid, maar wel echt moe!

Op 11 april hebben we de geslachtsecho gepland! Ik kan echt zooo niet meer wachten! Ik ga op 12 april helemaal los in de winkel hihi..

Ook nog eens net 't huis verkocht en morgen horen we of ons bod geaccepteerd wordt voor een ander huis, en ook nog eens promotie gehad!
Alles loopt op rolletjes hier!

@Mrs Duggar, Springtouw & Evelien, ik hoop zo dat jullie hier ook snel mogen aansluiten! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook :-D ik vond het niet echt gepast om nog in het andere topic over mijn zwangerschap te praten. Ik ben nu 9w5d. Gaan het nu steeds meer mensen vertellen, volgende week de termijnecho.

Hier kwaaltjes: gevoelige borsten, moe en misselijk als ik niet optijd eet. Als ik een hap neem is het meteen weg.

Zo onwerkelijk ook nog steeds.
Gezellig mede oud-wachtbankers. Op naar de volgende ☺️
Mijn eerste echo is 30 maart..
Alle reacties Link kopieren
O ik volg jullie stiekum 😋! Hoop zo heel snel mee te mogen schrijven 😉. Good luck dames en een hele goede zwangerschap en mooie gezonde kindjes gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat zijn jullie allemaal al reuze ver in mijn ogen! En allemaal al zo veel dingen om naar uit te kijken!

Maeeo dat klinkt geweldig! Hopelijk morgen een nieuw huis zodat je snel de sleutel krijgt en de babykamer kan gaan maken!

Eve spannend! Dat is al vlug gelukkig, hoe ver ben je dan?

Farah dat herken ik dan weer wel! Half misselijk tot ik een hap neem.... gek is dat!

Ninjaa die vermoeidheid had ik met de zwangerschap van Stippie, nu ook wel maar stukken minder.. ik vond dat wel echt een dingetje toen...

Gie_Gie al bijna de gevarenzone uit😍 gaat snel ook!

Sprookjesbos, geen kwaaltjes?! Niks?! Dus het kan wel...... ik ben zooooooo onzeker😳

Zuchini zo’n doppler zou voor mij ook een hele geruststelling zijn! Ik ben zo’n ontzettende control freak op dit gebied.

Hier vooral enorm onzekerheid, weinig kwaaltjes... het eten verhaal dat Farah omschreef, wat sneller moe en last van mn darmen. Alsof ik vrijwel de hele dag moet poepen😳 (lekker verhaal) echt een beetje gek.. verder last van mn onderrug met vlagen, en dat is echt best pijnlijk. Ik heb dat nu de derde dag op rij en ik had het vorige zwangerschap ook. Ik ben zó bang dat dat niet zo best is........ morgen ga ik nog eens testen om te kijken of de test dit keer wel mooi op loopt en ik hoop ONTZETTEND dat de arts woensdag als ik er toch ben even inwendig wil kijken en dan hopelijk een teken van Jip en Janneke kan zien........ ik vind het echt nog niet zo leuk tot nu toe😳
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hier gezellig mee schrijven dan! :)

Net een positieve test, volgens de app (Flo) 5 weken en 3 dagen, dat is al over de MK termijn van vorige maand, die was rond 4 weken.

Ik hoop echt dat het deze keer goed blijft gaan. Maar ik heb er dit keer wel een goed gevoel over. 🤞🏻♥️
Alle reacties Link kopieren
Ahh, dat snap ik Truus!
Die onzekerheid is zo slopend ook!
Het is echt niet leuk als je het zo lang duurt voordat je gerust gesteld kan worden.
Ik hoop echt voor je dat alles in orde is en dat je er straks lekker van kan gaan genieten! :heart:

Ik merk nu trouwens dat ik mijn laptop niet echt meer op schoot kan hebben, hij wiebelt op mn buik en valt er af haha .. :applause:
Ik word echt al een beetje een dikkie!
Wat leuk dit vervolg topic, ik schrijf graag met jullie mee.

Hier nu 6+2! Een paar kwaaltjes maar als het hierbij blijft klaag ik niet. Zoals anderen schrijven misselijk als ik niet optijd eet en moe, heel snel moe!

Woensdag komt een consulent van moeders voor moeders voor informatie!

27 maart 1e echo, zo spannend! Ik ben zo bang dat het niet goed is door alle verdrietige verhalen hier op het forum.
Alle reacties Link kopieren
Truus ik kreeg pas echt kwaaltjes bij 6 weken en 5 dagen daarvoor ook niet echt.

Bij mijn zwangerschap waarbij het fout ging (was al na 4 dagen) voelde ik juist meteen al steken in mijn baarmoeder en was ik super duizelig.
Ninjaaa, nee, ben gewoon altijd al aan de lichte kant geweest, heb nog nooit, in geen enkele fase van mijn bestaan, van baby tot volwassene, een BMI gehad dat niet als ondergewicht geclassificeerd wordt. Nooit een probleem geweest hoor, maar omdat ze bij de verloskundigenpraktijk toch graag zeker wilden weten dat de baby mij niet op gaat eten en/of dat zij wel voldoende aankomt en groeit, krijgen we extra groeiecho's.

Truus, ik snap je 100%, ik zat ook echt te wachten op misselijkheid, gevoelige borsten en weet ik het wat allemaal meer. Het enige noemenswaardige wat ik heb ervaren als zwangerschapssymptoom, is met vlagen heel moe zijn, maar daar heb ik na de 12de week ook geen last meer van gehad. Nu ze dusdanig beweegt dat zelfs mijn man het kan voelen en zien aan de buitenkant, voel ik me een stuk zekerder.
Mayamaya schreef:
19-03-2018 21:08
Ik ga hier gezellig mee schrijven dan! :)

Net een positieve test, volgens de app (Flo) 5 weken en 3 dagen, dat is al over de MK termijn van vorige maand, die was rond 4 weken.

Ik hoop echt dat het deze keer goed blijft gaan. Maar ik heb er dit keer wel een goed gevoel over. 🤞🏻♥️

Even inbreken, ik zag je test net, van harte gefeliciteerd! Ik denk echter niet dat je 5 weken en 3 dagen bent, ik denk dat je nog net voor je NoD zit, ik zeg het je maar even om t voorkomen dat je bij een eventuele echo de schrik van je leven krijgt als je ruim een week terug gezet wordt. Met 5 weken en 3 dagen zou je test echt een knal test moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Jeeeetje wat een drukte in dit topic!

Truus probeer kalm te blijven! ;) Ik weet het, niet te doen... Maar ik had in de eerste paar weken ook erg weinig kwaaltjes. Alleen wat pijn aan de zijkant van mijn borsten, en dat was nu net het kwaaltje waar je met smart op zat te wachten haha. Misselijkheid is me alles meegevallen, bijna geen last van gehad.

Heb alleen de laatste weken ook een mond vol aften, niet te doen. Ik voel je pijn Maeeo, letterlijk! Ik heb kiwi's en sinaasappels ingeslagen voor de extra vitamine C en dat helpt wel aardig. Is zuur fruit natuurlijk, dus brandt enorm in je mond, maar de aften zijn er echt door verminderd!

Ninjaaa ja wij gaan ook voor de nevenbevindingen. Kennis van mij heeft een zoontje met een andere chromosoomafwijking dan waar standaard op getest wordt en áls dat zo is wil ik dat liever meteen weten. Zij kwam er pas achter toen hij 2 was ofzo. Kindje is verder gelukkig gezond, maar dan moet je wel behoorlijk je verwachtingen bijstellen...!

Gefeliciteerd met je positieve test Mayamaya! :cheer:

Hier maak ik me af en toe nog best zorgen... Buik lijkt echt totáál niet te groeien en omdat die klachten (behalve vermoeeeeeidheid zzzz) ook redelijk uitblijven breekt af en toe een klein beetje paniek uit "bén ik dan wel zwanger?!!" :facepalm:. Maar verder geen reden om aan te nemen dat het fout zit, dus we proberen het maar rustig te houden. Volgende week gelukkig weer naar de vk en ik hoop dan toch echt een hartje te horen. Ik ben best een fanatieke sporter en vraag me ook af of de baby nog eventjes achter mijn buikspieren verstopt zit :hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven