Uitgerekend December/Januari

22-04-2018 20:11 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen! Had vandaag al eerder n topicje gemaakt omdat ik sinds vandaag weet dat ik zwanger ben! 🎉

Nu leek het mij wel een leuk ideetje om ook een topicje erbij te maken voor mensen die ook net als ik in december pf januari uitgerekend zijn, ja misschien een beetje vroeg maar ach wat geeft dat zeg ik dan maar het gaat tenslotte om het idee en hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Op basis van mijn menstruatie ben ik 3 januari uitgerekend en lijkt het mij wel leuk om een tabel te maken!

[/ Table]
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht
naam invullen leeftijd invullen zoveelste datum invullen geslacht invullen
anoniem_208922 wijzigde dit bericht op 22-04-2018 22:58
24.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het lijkt me heel leuk om hier mee te schrijven, omdat ik in het andere topic (uitgerekend tot half december) een beetje buiten de boot val.

Omdat ik een heel onregelmatige cyclus heb weet ik niet zeker wanneer ik ben uitgerekend. Laatste menstruatie was iig 14 maart, 30 maart is mijn koperspiraal eruit gehaald en 19 april (afgelopen donderdag) positief getest. Tot nu toe ben ik volgens een tool op inet 31 december uitgerekend!

Heb jij veel klachten? Is het jullie eerste kind?
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Van harte gefeliciteerd!

Ik zou hier ook graag mee willen schrijven.

Op 7 februari heb ik de laatste pil gehad en 5 weken later had ik mijn laatste menstruatie. Ik heb best wel een onregelmatige cyclus, maar volgens de online berekening zou ik 21 december uitgerekend zijn.

Ik vind het ook zo bijzonder, heb ondanks de kwaaltjes nog niet echt het idee dat ik zwanger ben. Maar de 4 tests bewijzen het toch echt 😋

Ik heb nu toch al minstens 2 weken erg gevoelige borsten, overdag ben ik ook misselijk, maar (nog) niet zo erg dat ik moet overgeven gelukkig.
Hallo Suusj en Bruschetta, hier afgelopen vrijdag een voorzichtige streep en gisteren een hele duidelijke! Zwanger! :cheer:

Het wordt mijn/ons eerste kind. 27 maart was de eerste dag van mijn laatste menstruatie en officiël heb ik dinsdag pas mijn NOD, ik heb het gevoel dat het dus nog gewoon mis kan gaan.... :-|

Volgens de tools online is 31 december mijn uitgerekende datum en ben ik nu 3 weken en 6 dagen zwanger. Onzettend pril dus nog. Ik hoop dat alles goed blijft gaan, ben er in mijn hoofd enorm druk mee de afgelopen twee dagen dus dat beloofd nog wat...

Ik wacht ook nog even af met het bellen van een verloskundigepraktijk. In ieder geval tot ik 6-6,5 weken in verwachting ben!
Hi Felyar! :)
Alle reacties Link kopieren
Verkeerde topic aangeklikt maar gefeliciteerd dames! Als ik een tip mag geven, bel maar wel vroeg een verloskundige. De meeste zitten propvol en je wil wel zodra het kán een echo laten maken. Better safe..
Hi Discover, lief, dank je wel voor de tip. Maar is dat niet raar, bellen als je pas vier weken zwanger bent.. :-$

Voel mij snel bezwaard...
Alle reacties Link kopieren
Hee ClaireSophie,

Gefeliciteerd!

Ik heb de vk ook al gebeld toen ik 4 week was. Heb nu voor 16 mei de intake+korte echo om te kijken of het hartje klopt en 31 mei de termijnecho. Ik lees overal dat je kan bellen zodra je een positieve test hebt, dus voel je niet bezwaard. Je kan er maar beter op tijd bij zijn ☺️
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik had woensdag een positieve test!
Ik heb een afspraak bij de verloskundige staan in mei, in de tussentijd hoop ik ze niet nodig te hebben.
De vorige keer hebben ze me heel goed geholpen toen ik een andere zwangerschap vroeg bloedverlies had. Ik was blij dat ik toen bij ze terecht kon.

Ik heb twee kinderen, en de vorige keer is geëindigd in een miskraam. Daarom nu wel spannend.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor. Gewoon rustig een verloskundige uitzoeken die je prettig lijkt. En dan bellen, dat mag zodra je een positieve test hebt.

Ze stelden mij toen een heleboel vragen, we planden een intakegesprek en een echo voor hartactiviteit/plaatsing vruchtje. Daarna gaat het allemaal als vanzelf!

Dames, ik duim voor jullie in deze spannende en zenuwslopende weken. Probeer er ook ondanks de spanning en de kwaaltjes van te genieten. Hoe lastig ook soms. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
22-04-2018 20:14
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het lijkt me heel leuk om hier mee te schrijven, omdat ik in het andere topic (uitgerekend tot half december) een beetje buiten de boot val.

Omdat ik een heel onregelmatige cyclus heb weet ik niet zeker wanneer ik ben uitgerekend. Laatste menstruatie was iig 14 maart, 30 maart is mijn koperspiraal eruit gehaald en 19 april (afgelopen donderdag) positief getest. Tot nu toe ben ik volgens een tool op inet 31 december uitgerekend!

Heb jij veel klachten? Is het jullie eerste kind?
Hoi hoi voor mij is het de eerste, mijn vriend heeft al 2 meiden van 2 en (bijna) 4uit zijn vorige relatie waarvan beide zwangerschappen ongepland.

Bij ons was de zwangerschap gepland we waren amper n maandje begonnen en gelijk raak.

Veel klachten niet gehad alleen schimmelinfectie en last van jeukende bultjes welke begonnen op mijn handen en armen
Hi dames,

Het voelt alsof bellen en een afspraak inplannen het zo echt maakt. Ik weet dat het echt is maar het besef is er nog niet...

Maar jullie zeggen unaniem bellen dus ik ga bellen deze week.

Wat fijn dat er zoiets als het viva forum :redrose:

PS: een verloskundigepraktijk op 8 minuten rij-afstand en één op 14 minuten rij-afstand, maar bij die op 14 minuten heb ik een beter gevoel en vriendinnen zijn minder positief over die op 8 minuten rij-afstand. Wat zeggen jullie? :monkey:
Alle reacties Link kopieren
Wij willen een verloskundige pakken on Gorinchem die vlakbij het ziekenhuis zit. Mocht er zich wat voordoen zitten we tenminste lekker dichtbij het ziekenhuis.

Gisteren zou mijn menstruatie normaal gezien beginnen maar afgezien dat het geval niet was gelijk de volgende ochtend een testje gedaan van de action nadat deze een licht vaag streepje gaf was ik al blij echter mijn vriend gelijk twijfelen door het vage lijntje haha. Dus mijn vriend zei al heel stoer ja ik ben er pas van overtuigd met n Clearblue test wij dus zo n test gehaald en nogmaals n testje gedaan en ja hoor zwanger 1-2
Alle reacties Link kopieren
Zo n tabel toevoegen is me gelukt alleen het invullen ga ik wel wat hulp nodig bij hebben haha
Goedemorgen suusj,

Vind het al knap dat het gelukt is!
Omdat jij het topic hebt aangemaakt kan alleen jij de tabel invullen, of je moet een tweede account aanmaken en dan een openbaar topic starten met naam en wachtwoord openbaar zodat mensen zelf kunnen inloggen om de tabel in de te vullen....

(Ik dacht dat het zo werkte....)

Als je de tabel wil invullen moet je al die tekens overnemen volgens mij, die jij als het goed is ziet staan?

Ingewikkeld hè :-$
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Claire! Ik vond het. Ook vroeg om nu al een vk te zoeken, maar zaterdag toch meteen zo'n formulier ingevuld en ze belden dezelfde dag nog. 14 mei een intake, en ze zei dat we dan een afspraak plannen voor een vroege echo omdat dat pas rond de 7 weken gepland wordt. Alleen volgens m'n berekening ben ik 14 mei rond de 7 weken, dus daar heb ik even over gemaild.. Hebben jullie meteen tijdens de intake ook een echo? De week erop ga ik namelijk een week weg met vriendinnen en zou het ze het liefst dan al vertellen (alleen hun en m'n zusje, rest pas later).

Ik zou gaan voor die waar je het beste gevoel bij hebt trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Ik zou ook graag meeschrijven. Wij zijn namelijk (eindelijk) zwanger na de vierde iui behandeling. En daar zijn wij na 2,5 jaar heeeeeeeeeel blij mee.

Ik heb nog geen klachten Maargoed het is ook pas de vierde week. Gister positief getest. Wel had ik afgelopen maand een blaasontsteking maar deze is behandeld dus als het goed is nu over.

Volgens mijn berekeningen is de uitgerekende datum 3 januari, maar 14 mei een echo dus dan weten we meer. Wij krijgen met 7 weken een echo omdat het zwanger worden medisch is gegaan. Als deze echo goed is gaan we verder bij de verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta_ schreef:
23-04-2018 07:08
Herkenbaar Claire! Ik vond het. Ook vroeg om nu al een vk te zoeken, maar zaterdag toch meteen zo'n formulier ingevuld en ze belden dezelfde dag nog. 14 mei een intake, en ze zei dat we dan een afspraak plannen voor een vroege echo omdat dat pas rond de 7 weken gepland wordt. Alleen volgens m'n berekening ben ik 14 mei rond de 7 weken, dus daar heb ik even over gemaild.. Hebben jullie meteen tijdens de intake ook een echo? De week erop ga ik namelijk een week weg met vriendinnen en zou het ze het liefst dan al vertellen (alleen hun en m'n zusje, rest pas later).

Ik zou gaan voor die waar je het beste gevoel bij hebt trouwens!
Ik heb tijdens de intake inderdaad ook een korte echo om te kijken of het hartje klopt. 2 week later is de termijnecho.
Alle reacties Link kopieren
Rosalie87 schreef:
23-04-2018 11:56
Hallo. Ik zou ook graag meeschrijven. Wij zijn namelijk (eindelijk) zwanger na de vierde iui behandeling. En daar zijn wij na 2,5 jaar heeeeeeeeeel blij mee.

Ik heb nog geen klachten Maargoed het is ook pas de vierde week. Gister positief getest. Wel had ik afgelopen maand een blaasontsteking maar deze is behandeld dus als het goed is nu over.

Volgens mijn berekeningen is de uitgerekende datum 3 januari, maar 14 mei een echo dus dan weten we meer. Wij krijgen met 7 weken een echo omdat het zwanger worden medisch is gegaan. Als deze echo goed is gaan we verder bij de verloskundige.
Haha wat grappig als het goed is zou ik ook 3 januari uitgerekend moeten zijn!

Wij waren pas een maandje begonnen met zwanger raken, en eigenlijk was het al direct raak bij ons
Alle reacties Link kopieren
Hmm ze heeft teruggemaild dat er op 14 mei nog weinig te zeggen valt bij een echo dus dat die de week later wordt gepland, maar dan ben ik er niet. Vind het wel een beetje gek omdat ik overal lees dat er vanaf 6/7 weken een kloppend hartje te zien moet zijn. Maar goed het is niet anders!
Alle reacties Link kopieren
Bruschetta, dat kan alleen met een inwendige echo. Maar die worden alleen gedaan als er een medische voorgeschiedenis is. Dus nog even geduld. Wachten duurt lang. Ik vind 3 weken wachten al lang tot we onze kleine te zien krijgen, maar realiseer me ook dat het een luxe is om met 7 weken al de eerste echo te krijgen.

Hoe voelen jullie je? Ik merk nog niks maar die test was dik positief dus maak me geen zorgen
Alle reacties Link kopieren
Ahh ok vandaar! Er stond bij dat ze ook een vroege echo doen, dus ik ging automatisch uit van zo'n inwendige. Gewoon maar geduld hebben dan inderdaad!

Ik heb vooral last van m'n borsten, moet veel plassen en ben soms vaag misselijk. Verder nog niks gelukkig!
Ik ga begin volgende week even bellen!
Welkom Rosalie, wat een wonder na 2,5 jaar! :heart:

Net als Bruschetta, pijnlijke borsten en iets vaker plassen, maar vooral veel hoofdpijn, heel naar!

Die echo is ook écht zo'n moment waar je naar uitkijkt en dan is elke week er één te veel voor je gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Hè bah, hoofdpijn is echt naar inderdaad! Vooral omdat je er niet echt iets tegen kan nemen natuurlijk, behalve paracetamol.

Ik heb ook af en aan ongesteldheidskrampen trouwens, hoewel dat nu iets minder lijkt dan een paar dagen terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag intake/1ste afspraak gehad en ben 7wk3dg en uitwendige echo gehad en ze kon een kloppend hartje zien. Binnen een minuut kon ze het al zien. Dus het kan wel Rosalie87🙂
Nu 24 mei de volgende echo! Heel bijzonder zo’n eerste echo!
Bij deze verloskundige is altijd de eerste afspraak met 7-8 wk en de 2de met 11-12 wk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven