Nub theorie; Wie kan het zien?

22-05-2018 12:43 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hii allemaal,

De laatste NUB forums die ik kon vinden (of ik heb niet goed gekeken?) waren uit 2015, dus bij deze wilde ik jullie vragen of jullie wellicht het geslacht van ons kindje kunnen raden aan de hand van de NUB - theorie. De echo is slechts 11 weken, maar desalniettemin vraag ik me af wat (en of) jullie het kunnen zien.

Mocht jij het je ook afvragen, deel je foto en let's see!

Groetjes,
Mies

https://ibb.co/gVy31T
anoniem_369892 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 13:08
10.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://ibb.co/gVy31T
anoniem_369892 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 12:48
0.00% gewijzigd
Er is zeker een recenter topic: zwanger/nub-theorie-wie-kijkt-mee/list_messages/399777

En ik geloof dat het met 11 weken allemaal nog niet zo betrouwbaar is?

Hier je plaatje als afbeelding:

Afbeelding
anoniem_349704 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 12:48
Reden: Toevoeging
55.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hii,

Ik ben ook echt een computerwonder (Not so much... hahaha!), maar zojuist online iets gevonden om het in een linkje te zetten:

https://ibb.co/gVy31T

Ik kijk even op het topic welke je mee stuurde.... Thnx!
Mi_es schreef:
22-05-2018 12:43


Mijn foto staat als profielfoto ingesteld, please check it out... :-D

Groetjes,
Mies
dan ben je te jong om hier te mogen posten op dit forum!
:-D
Meisje

Als ik de ruggengraat doortrek en de vlekjes die voor bobbel door moeten gaan opmeet, dan is het een lijn rechtdoor en niet omhoog.
Alle reacties Link kopieren
HAHAHAHA!! @ouwewijsneus :-D Heel scherp!! :-D

En Maud: Ik hoopte dat ook te zien.... Maar ik zie meerdere lijntjes en geen een bobbeltje?! Ik dacht dat ik het witte lijntje aan moest houden als NUB, maar ik vind het superlastig. Daarbij ben ik bang dat ik zie wat ik wil zien (3 zoons ;-) ) Wishful thinking..

Leuk dat je met me mee kijkt!
Meisje.
Alle reacties Link kopieren
Wat knap dat jullie er al 'iets' in zien met 11+0 wk!! :) Ik hoop zo dat jullie gelijk hebben..... Dank je wel Bblientje voor het meekijken!
Jongetjes zijn ook heel leuk hoor :-)-)
Alle reacties Link kopieren
Tot 12 weken staat de nub in meisjes stand dus heb je er weinig aan nu, want hij kan over een week ineens langzaam omhoog komen. Heb je nog een echo komende week?

Bij mijn derde zwangerschap was op 12+1 heel voorzichtig er iets over te zeggen maar toen was t al heeeel vroeg. Met 13 weken was het best duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Gevaarlijk dit. Het is nog heel onduidelijk en vroeg. Als je maar niet helemaal teleurgesteld bent als het straks een jongen is.
En gefeliciteerd met je zwangerschap!
-
Ik zou denken een jongen, maar aangezien ik zelf het geslacht op de 20 weken echo nog niet herkende is mijn mening niet erg betrouwbaar vrees ik ;-D

Maar 3 jongens lijkt me ook wel heel bijzonder (en leuk!) Gefeliciteerd met je zwangerschap in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Jongetjes zijn superleuk! We hebben er drie :) En nee, niet teleurgesteld als het een jongetje is, zeker niet! Maar... Wat zou een meisje erbij geweldig zijn!!!

Deze echo is 1.5 week oud en komende zaterdag een echo op eigen initiatief met 13 weken! :-o

Zooo spannend!!!!

En is 't zo ja? Kan de NUB na 11 wk nog van stand veranderen?
Oei, verkeerd gelezen dan, ik dacht dat je nu je derde kreeg. Als dit een meisje is zal ze waarschijnlijk wel heel goed beschermd worden door haar 3 grote broers :lol:

Succes zaterdag, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hi Cathelyne,

Maakt niet uit hoor, 3 of 4... What's the difference?! Gezellig, dat sowieso. Maar, ik wil wel onwijs graag een dochtertje... Voor de verandering iemand in mijn 'team' :-p

En ja, ze zal zeker in goede handen zijn met drie oudere broers! Als 'ze' (even hypothetisch) geboren wordt is de oudste al bijna 12, de tweede bijna 4 en de jongste ruim 1 jaar.

Fingers crossed.....

Maar... Tot die tijd, wie o wie ziet er wat in de echo??? :P
Alle reacties Link kopieren
Mi_es schreef:
22-05-2018 13:08
Maar ik zie meerdere lijntjes en geen een bobbeltje?! Ik dacht dat ik het witte lijntje aan moest houden als NUB, maar ik vind het superlastig.
Dat 'felle' witte lijntje is de buikwand, dat rechtopstaande is een been. Daartussenin denk ik een nub te zien, maar misschien ook niet.
Mi_es schreef:
22-05-2018 14:13
En is 't zo ja? Kan de NUB na 11 wk nog van stand veranderen?
Ja, de nub (niet met hoofdletters, het is gewoon het Engelse woord voor knobbel) begint altijd in de 'meisjesstand' en ontwikkelt zich later wel of niet naar de 'jongensstand'. Daarom, hoe vroeger hoe onbetrouwbaarder.
Mi_es schreef:
22-05-2018 14:13
komende zaterdag een echo op eigen initiatief met 13 weken!
Bij 13 weken kun je nog steeds niets meer zien dan de nub, dus dat is nog steeds te vroeg om het geslacht betrouwbaar te bepalen. Als je het geslacht echt met enige zekerheid wilt weten moet je wachten tot het uitwendige geslacht gevormd is, vanaf +/- 15 weken.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, heeft de echoscopist deze foto gemaakt speciaal om de nub te bekijken? En zei die er iets over? Of zit je nu zelf te puzzelen op een van de plaatjes die je hebt meegekregen?

Voor het beoordelen van de nub moet het kindje namelijk precies recht liggen en op de juiste manier bekeken worden. Als je er ook maar iets schuin tegenaan kijkt dan verandert een meisje zomaar in een jongen, of andersom.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Hi Flipje,

Dank voor je duidelijke uitleg! :)

En ja, ik zit zelf te puzzelen op de foto van mijn termijnecho. Maar het leek er zo keurig bij te liggen dat ik dacht dat het wellicht te zien zou zijn. Maar ik ben dan ook geen expert, dus kennelijk heb ik dat dan verkeerd ingeschat...
Alle reacties Link kopieren
Dan is het nog maar de vraag of een van de streepjes/lijntjes ook daadwerkelijk de nub is, misschien staat die dan niet eens op dit plaatje...
Dus ik zou vooral nog niet de hele kamer gaan schilderen en behangen. ;-D
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik schilder de helft roze en de andere helft blauw, besluit ik na de geboorte aan welke kant ik hem/haar neer leg. Als 't kind slaapt heeft 't toch de ogen dicht....

Tot die tijd.... Wil ik gewoon weten wat 't is!! Dus pak je glazen bol Flipje en help me out here!
Alle reacties Link kopieren
Afwisselend roze en blauwe strepen kan ook nog! :idee:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Nice!
Alle reacties Link kopieren
....Flipje, nog steeds geen prognose van je gehad! :-p
Alle reacties Link kopieren
Mi_es schreef:
22-05-2018 21:50
....Flipje, nog steeds geen prognose van je gehad! :-p
Meisje!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven