zwanger vanaf 2017 deel 3

25-05-2018 09:38 141 berichten
Hier praten we verder over kinderwens, zwangerschap, baby's en wat ons verder bezig houdt :high5:

Deel 2:
zwanger/zwanger-vanaf-2017-deel-2/list_ ... #p24242651

ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Vlammetje-1
(32/)
Tweede 15 september 2018 :heart: Een meisje! :love:
lalameme
(23/25)
Eerste 18 november 2018 :heart: Een meisje! :love:
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
Worteltaart
(36/36)
Tweede :heart: Bevallen op 15 maart 2018 van een zoon!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:13
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
90.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk de tijd gevonden om even een nieuw topic aan te maken.

Hoe gaat het met iedereen?

@lala helpen de medicijnen een beetje? en komt de geslacht bepalende echo al in zicht? Ik ben heel benieuwd.

@worteltaart leuk om te lezen hoe het gaat met jou 2 jongens. Moet je al snel weer aan het werk? en nog meer spullen met slepen met 2 kinderen. Ik vind met 1 kind dat je al zo veel spullen mee sleept. Haha.

@dookster jullie gaan bijna starten voor een tweede. Leuk! Hoe gaat het met je dochter?

@hier gaat alles goed. Druk met werk en gezin. Dochter groeit hard. Over 1 week is ze 6 maanden oud. Dat gaat al zo snel. Ik kan mij niet voorstellen dat zij al een half jaar is. Die tijd is echt voorbij gevlogen. Na 2 maanden oefenen lijkt dochter de hapjes eindelijk een beetje door te slikken. Ze heeft echt 2 maanden lang alles uitgespuugd. Week of 3/4 geleden voor 2 weken gestopt met de hapjes. Daarna weer begonnen en nu lijkt het goed te gaan. Misschien wat te vroeg begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik verhuis mee!

Kaartje wat fijn en goed dat de hapjes beter gaan nu! De aanhouder wint haha! wauw 6 maanden alweer! Dat gaat inderdaad wel heel erg snel!

Hier vandaag 15.5 weken. En de geslachtbepaling gehad! Wij krijgen een meisje, ik zit nu echt op een hele hele mega grote roze wolk! :love:
Alle reacties Link kopieren
@lala wat leuk een meisje!! Gefeliciteerd! Voorzichtig al bezig met wat aankopen?
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kan iedereen het nieuwe topic vinden?
Ik zou het wel heel leuk vinden om af en toe met elkaar te schrijven/elkaar op de hoogte te houden.

Hoe gaat het verder met iedereen?
HIer is dochter alweer 6 maanden oud. Tijd gaat zo snel. Volgende week hebben vriend, dochter en ik een weekje vrij. We gaan niet op vakantie. Maar wel lekker een weekje van elkaar genieten.
Zomervakantie hebben wij pas in september.
Jullie al vakantie plannen?
Tvp!
Alle reacties Link kopieren
Ook even een tvp! Leuk om te blijven lezen hoe het met jullie gaat!

Hier ruim 25 weken zwanger en het gaat voorspoedig! Wel moe en wat meer kwaaltjes dan de eerste keer. Maar mag niet klagen..

Zo leuk voor je lala! Heerlijk dat het allemaal goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
@vlammetje 25 weken alweer!! Wanneer was je ook alweer uitgerekend? En weten jullie of jullie een jongen of meisje krijgen.
Lala wat leuk een meisje! Voel je je wat beter nu je in het tweede trimester zit?

Vlammetje gaat hard! Hoe voel je je nu over het idee van een tweede?

Hier: zoon ziek geweest maar gaat nu weer beter. Bijna vakantie! Wij gaan 10 dgn naar Griekenland
Alle reacties Link kopieren
@kashri geniet van je vakantie! Spannend met vliegtuig? Of valt het mee qua spanning? Ik ben benieuwd hoe het bevalt met je baby op vakantie. Toch wel anders als met zijn tweetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 15 september uitgerekend. Schiet alweer flink op dus! Ik heb al veel meer rust bij de gedachte aan straks 2 kindjes. Gaat gewoon helemaal goedkomen. Het zal het eerste jaar bikkelen worden maar ik weet nu hoe snel dat ook weer voorbij gaat. Dus ik zie het nu echt wel zitten!

En ja we weten nu een paar weken dat we er een klein meisje bij krijgen! Dus straks 2 dochters, wat een rijkdom!
Vlammetje jullie ook een meisje. Leuk!

Kaartje, valt mee met de spanning hoor. Je kunt het van twee kanten bekijken. Ja het is anders dan met zn tweetjes. Maar alles is nu anders natuurlijk. En nee je kunt niet zomaar meer uitslapen, uren door de bergen wandelen, stappen etc. Aan de andere kant: voor je kind zorgen moet je toch wel. En daar hoeven we iig geen boodschappen, koken, afwas en huishouden te doen.
Alle reacties Link kopieren
@vlammetje wat leuk een meisje. Hele rijkdom straks 2 meiden.

@kashri daar heb je helemaal gelijk in. Ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben. Even helemaal tijd voor jullie zelf.!
Tvp! Ik lees nog regelmatig mee. Kom later weer even reageren!
Alle reacties Link kopieren
@lala hoe gaat het met jou? Druk aan het shoppen voor jullie meisje op komst? Ik hoop dat je je ook wat beter voelt en kan genieten van je zwangerschap. Wanneer is de 20 weken echo? Die komt vast ook al in het zicht.

@dookster hoe gaat het met jou? En je dochter? Zijn jullie al begonnen voor een 2e? Leuke tijd weer.

@hier begint dochter met kruipen. Knietjes onder de kont. Ze weet hoe ze haar beentjes moet bewegen nu de armen nog. Dochter haar eerste tandje komt door. Ze is er niet fit van. Iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie kashri! Lekker hoor geniet ervan, bijzonder zo de eerste keer met zn drieën!

Dookster ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat!

Ik had je al in een ander topic gesproken vlammetje! Leuk een meisje! Op naar septemper, moeten jullie veel opnieuw aanschaffen?

Wauw wat gaat dat hard kaatje! Fruithapjes, tandjes, kruipen! Hoe gaat het verder met jou?

Hier net terug van vakantie en wij hebben heerlijk genoten! Lekker all in, en 2 weken niets anders doen dan liggen, lezen, zwemmen/snorkelen. doe vakanties zijn minstens net zo leuk, maar wat was ik hier nu aan toe!

Verder inderdaad heel druk aan het shoppen! Wat is het leuk allemaal! De kamer en kinderwagen zijn van de week ook besteld. Donderdag hebben we de 20 weken echo, dat begint nu toch wel erg spannend te worden. Placenta ligt voor maar ik denk haar toch al zo af en toe te voelen, heel lang getwijfeld maar weet het eigenlijk wel zeker! Wat prachtig! Ik ben nu 18 weken en 4 dagen.

Hoe is het met derest ?
Alle reacties Link kopieren
Ehmm. Ik heb dus 3 weken geen werk kleding aan gehad, denk aan strakke broek, strak shirt. Nou dat past dus niet meer. Ik had geen flauw idee dat mijn buik zo was gegroeid tot ik me in mijn werk kleding hees. Gelukkig was zwangerschaps broek snel binnen. Hallo baby buik!
Alle reacties Link kopieren
@lala wat leuk een baby buik! Fijn dat jullie zo'n fijne vakantie hèbben gehad. Wanneer je zwanger bent zijn die vakanties nog fijner. Even lekker uitrusten.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat iemand de tabel heeft toegevoegd!

@lala hebben jullie de 20 weken echo inmiddels gehad? Was alles goed? Ik vind die echo zo bijzonder. Echt een kindje.

@hier. Na ruim 6 maanden dochter een keer 30ml kunstvoeding gegeven. Helaas kreeg zij een reactie. Benauwd, uitslag buikpijn. Nog 2x getest en helaas zelfde reactie. Via mail contact gehad met cb die denken aan lichte koemelkallergie. Ik denk het zelfde. Mijn vriend heeft als baby koemelkallergie gehad dus heel raar is het niet natuurlijk.
Op dit moment ben ik gewoon verder gegaan met de borstvoeding. Waar dochter niet op lijkt te reageren.
Dookster nou hoop ik dat jij hier nog mee leest. Hoe is dat allemaal verlopen bij jou dochter? En hoe heb jij een vergoeding gekregen voor de pepti voeding?

Doorgaan met de borstvoeding is nu nog prima. Maar ik weet niet voor hoelang nog. Dus zoek wat informatie.
Alle reacties Link kopieren
Oohja Kashri. Hoe is/was je vakantie?
Alle reacties Link kopieren
Ja kashri lekkere vakantie gehad ?


Hier inderdaad de 20 weken echo gehad! Alles is goed zover ze kunnen zien! Zelf weinig mee gekregen van de echo, alles was zo ver ingezoomd en ze lag met haar beentjes naar beneden hoofd omhoog en rug naar voor. Wel heel eventjes haar gezichtje in 3d mogen zien, dat was heel bijzonder!

Ik werd flink beroerd tijdens de echo, eerste harde buik. Wat deed dat zeer. Ik ben echt niet kleinzerig maar trok wit weg, draaierig bijna overgeven. Gelukkig had ze het door en haalde ze het apparraat van mijn buik af. Moest even blijven liggen op mijn zij maar toen was het met 2 minuutjes ook weer helemaal goed. Heel vreemd! Nou duurde de echo ook bijna een uur en moest ze flink hard drukken, ook tussen mijn ribben.

Verder alles goed! Heerlijk aan het genieten, kamer, wagen en nieuwe vloer voor de bovenverdieping zijn besteld. Voordat de vloer komt eind juli alles boven een likje verf geven, laminaat erin en dan komt in augustus haar kamertje!

Jeetje kaartje! Wat naar zeg! Gaan ze het wel testen? sneu zn reactie op zn klein meisje! Fijn dat je nog wel weer door kan met borstvoeding! Is dat een beetje te combineren met werken ook?
Kaartje wat vervelend. Ik zou daar wel ff achteraan gaan en eea uit laten sluiten.

Lala fijn dat de echo goed was. Vervelend dat je zo naar werd tijdens de echo. Ik herken dat niet echt als een harde buik eigenlijk.

Vakantie is echt TOP.
Alle reacties Link kopieren
Goedzo lekker genieten met elkaar! Heerlijk zo de eerste keer met je gezinnetje!

Hmm aankomende week verloskundige.. Toch maar eens bespreken! Sowieso ook over het werk want het is gewoon te zwaar.
Alle reacties Link kopieren
@lala fijn dat 20 weken echo goed was! Dat is toch fijn om te weten. Vervelend dat je niet lekker werd tijdens de echo. Er word natuurlijk ook hard op de buik gedrukt. Harde buik voelde voor mij als onprettig maar niet als pijnlijk. (Behalve op het laatst soms). Goed dat je met VK overlegt over je werk. Stapje terug nemen kan geen kwaad wanneer nodig.

@kashri fijn dat de vakantie echt top is! Geniet er nog van. Ik ga woensdag even langs CB betreft vermoedelijke KMA. En als ik niet genoeg antwoorden krijg zal ik afspraak bij de huisarts maken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de afspraak gegaan kaartje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven