Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sparky,

Ik heb net vandaag geschreven in het topic over zwanger worden m.b.v. ovulatieinductie. Omdat het daar al lang 'loopt', sluit ik graag aan.


In maart ben ik gestart met clomid tabletten. Nadat de eerste ronde moest worden afgebroken (4 eiblaasjes van 22mm o_o , we mochten zeker geen onveilige gemeenschap hebben - mijn partner durfde me nauwelijk meer aan te raken :proud: ) heb ik de tweede ronde (een half pilletje per dag) onder strenge controle gestaan (10 echo's in 21 dagen....). Dat is in een mooi eiblaasje en later een ovulatie uitgemond (gecheckt met zowel een extra echo (eiblaasje weg) en bloedtest), maar niet in een zwangerschap. Omdat er verder niks 'mis' lijkt te zijn en de vorige cyclus prima is verlopen mag ik nu zonder controle thuis verder. De tweede ronde heb ik knallende koppijn gehad, maar de derde ronde had ik gelukkig nergens last van. 24 juni is mijn 'NOD' en ik vind het allemaal nogal spannend. Ik hoop zó dat het nu eindelijk eens gaat lukken. We zijn twee jaar verder (gestart begin 2016) en zijn niet de jongste (34 en 40), dus het is ook niet een traject waarbij we nog 5 jaar door kunnen gaan. Die spanning helpt niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Amai 4 dat is best veel! Ik loop dan ongeveer gelijktijdig met jou! Ik ben op echo geweest 4/7 en toen zat ik op 18mm.
Ik ben chagrijnig en ik heb vapeurs van de pilletjes in die periode maar voor de rest nog niet al te veel bijwerkingen gehad in mijn 2de ronde.
Ik hoop het ook voor jou. 😌 Die wachtweek duurt precies een eeuwigheid hé.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 27 maart gestart met de eerste ronde. Inmiddels zit ik op 22 van ronde 3. Dus we lopen inderdaad redelijk gelijk! Gelukkig hoef ik geen echo's meer. Toen ik 4 eiblaasjes had en het baarmoederslijmvlies er ook heel goed uit zag zei de gyneacoloog van dienst "je bent erg vruchtbaar!", "tot nu toe weinig van gemerkt" heb ik maar geantwoord ;-) Maar stiekem vond ik het wel fijn dat ze het zo zei. Dat geeft hoop voor de toekomst. Zeker omdat er bij ons 'niks gevonden' is, tot nu toe. Behalve dan een zeer onregelmatige cyclus bij mij. Dat is met de clomid in 1x verholpen, het gaat nu als uurwerk. Ik mag het nog 4 cycli proberen, en dan moeten we terug (als het dan nog niet is gelukt). Spannend!

Weten ze bij jou waarom het eerder niet is gelukt?
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad, het wachten duurt lang! Nog 1,5 weer hier. Alhoewel mijn lichaam vooraf altijd een menstruatie aankondigd, dus over een week vermoed ik dat ik het al wel voel aankomen welke kant het op gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik had cyclussen van 35-40 dagen waardoor er geen deftige eisprong plaatsvond. Ik mag hierna ook nog 4x proberen en daarna zal het wrs overgaan op inspuitingen. Ik hoop eigenlijk dat het gewoon zo lukt met de clomid. Ik zit op dag 25. Vermoedelijk was mijn eisprong op cd 17. Dus nog een klein weekje.
Alle reacties Link kopieren
Spannend! We zitten precies in hetzelfde schuitje, ook ik had cycli van 33 - 45 dagen (en dus een lastig te vinden, of uitblijvende, ovulatie). Met clomid heb ik nu een ovulatie op dag 18, dus een cyclus van 31/32. Vind het een uitvinding. Zo veel makkelijker (hiervoor een maand of 7 met van die ovulatietesten geprutst, maar soms was ik wel 14 dagen bezig. Vond dat erg intensief (ook emotioneel gezien, omdat je er CONSTANT mee bezig bent). Nu nog zwanger worden :) Hopelijk lukt het deze keer voor ons allebei!
Hi ladies, ik heb van de week een gesprek met de arts en zou heel goed richting clomid kunnen gaan! Dit is dus een verkapte tvp en voeg mij tzt bij jullie als dat mag :)

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hey wilde perzik,
Welkom!
Hoelang ben je zelf ondertussen al aan het proberen?
Spannend!
Ik zit nu ook in mijn eerste ronde clomid 50mg. In verband met lange onregelmatige cycli

Op dag 9 en 12 een follikel meting gehad. Een mooie aan de linkerkant en mijn baarmoederslijm was ook een goede dikte. Heel fijn dat het in ieder geval zijn werk doet. Ik ben best misselijk geweest van de clomid en flinke hoofdpijn gehad
Vandaag cyclus dag 15 en vermoedelijk gisteren mijn eisprong gehad. aankomende dinsdag moet ik prikken voor de progesteron waarde. Woensdag word ik daar dan al over gebeld

Ik heb nu voor het eerst het idee dat wij een echt kans hebben. Hoewel ik geen wonderen verwacht
Alle reacties Link kopieren
Welkom articfox!
Oh bij jou houden ze wel in de gaten dat de eisprong geweest is. Dat vind ik bij mij zo jammer dat dat niet gebeurd zo ben ik nooit zelfzeker of ie wel gesprongen is.
spannene hoor..
Sparky2018 schreef:
15-06-2018 09:23
Welkom articfox!
Oh bij jou houden ze wel in de gaten dat de eisprong geweest is. Dat vind ik bij mij zo jammer dat dat niet gebeurd zo ben ik nooit zelfzeker of ie wel gesprongen is.
spannene hoor..
Ja, maar niet via een echo.
Er word gekeken of mijn progesteron waardes dan normaal zijn

Maandag was mijn laatste follikel meting. Toen was deze 19mm

Ik vraag mij alleen af of je eind je eisprong/innesteling nog gewoon buikspieroefeningen enzo kan doen
Alle reacties Link kopieren
@articfox1 dat lijkt mij wel echt geen probleem :D maar mss moet je dat eens vragen.
Alle reacties Link kopieren
Sparky2018 schreef:
14-06-2018 17:57
Ik had cyclussen van 35-40 dagen waardoor er geen deftige eisprong plaatsvond. Ik mag hierna ook nog 4x proberen en daarna zal het wrs overgaan op inspuitingen. Ik hoop eigenlijk dat het gewoon zo lukt met de clomid. Ik zit op dag 25. Vermoedelijk was mijn eisprong op cd 17. Dus nog een klein weekje.
Spuiten valt reuze mee hoor, ik heb het ook gedaan en was in 1 ronde zwanger. De prikjes voel je amper. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan je nog buikspieroefeningen doen! Je bent niet in 1x 9 maanden zwanger ;-) Gewoon je vaste patroon aanhouden, dat is voor je lichaam en je hoofd het fijnst.
Alle reacties Link kopieren
Welkom ArticFox en Wildeperzik :)

@ArticFox, wat raar dat ze die ovulatiecheck bij jou niet doen. Ik had er 3 (nouja, 2), een echo om te kijken of het eiblaasje weg was (ja) en over er vocht rond mijn stuitje zat (ja - dan is het blaasje geknapt en het vocht naar het laagst gelegen punt gegaan) en een bloedtest. Ik vond het inderdaad heel fijn om zeker te weten dat ik een ovulatie heb. Misschien kan je er naar vragen, of ze het toch willen controleren?

Ik heb een lastige dag vandaag. Ik heb altijd gedacht dat ik het inituitief wéét als ik zwanger ben. Ondanks dat ik nog een week moet wachten voordat ik ongesteld zou moeten worden heb ik vandaag tch het idee dat het niet is gelukt. Ik voel me precies zo alsof ik ongesteld ga worden (met wat gezwollen, pijnlijke borsten, en ja, dat is ook een "symptoom", maar zo voelt het niet.) Ik vind het vandaag echt lastig, niet weten wanneer het gaat lukken (en of het überhaupt gaat lukken).
Alle reacties Link kopieren
@pergamon :
Je moet echt proberen het los te laten na uw bevruchtingsweek ni te veel daaraan te denken. Want vaak begin je doordat je daar zo mee bezig bent dingen te voelen en te denken dat je helemaal zot word. De bevruchtingsweek is voorbij je kan er deze maand niets meer aandoen buiten afwachten en wat positief proberen te blijven. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar mij lukt het eigenlijk wel deze maand. Ik heb ook express geen zwangerschapstesten gekocht zodat ii niet meer kan testen. Ik koop het pas als ik overtijd ben. :) en ook er zijn heel wat dames die het niet wisten dat ze zwanger waren hé dus alles kan.. afwachten is de boodschap. Ik duim en hoop alvast mee hoor!
Alle reacties Link kopieren
Normaal gaat dat “loslaten” me redelijk goed af, maar vandaag een dagje niet. En dat is ook oké, want soms voel je je gewoon rot. (Even los van kinderwens, maar in zijn algemeenheid)

Ik heb net heerlijk de keuken staan schobben en ga zo een rondje buiten lopen. De zon breekt net door.
Voor mij is het allemaal nieuw. Ik had geen idee dat ze bij anderen blijk doorgaan net echo's tor de eisprong echt geweest is.
Woensdag heb ik een belafspraak, dan ga ik het even vragen. Nu ik het toch al te laat voor deze ronde

Ik heb ook dagen dat ik er heel veel (te veel) mee bezig ben. En daar baal ik dan ook dan. Die momenten gaan altijd weer voorbij gelukkig
Alle reacties Link kopieren
@articfox bij mij kijken ze dat helaas ook niet na of de eisprong werkelijk geweest is..
Sparky2018 schreef:
16-06-2018 14:17
@articfox bij mij kijken ze dat helaas ook niet na of de eisprong werkelijk geweest is..
Ik denk hem woensdag wel gevoeld te hebben.
Maar mijn onderbuik/eierstokken zijn sinds de clomid sowieso wat gevoelig.
Eerste ronde dus kan nog niks met zekerheid zeggen qua gevoel enzo
Alle reacties Link kopieren
Bij "mijn" ziekenhuis doen ze de eerste cyclus een 'cyclus check' en volgen ze je tot bij je ovulatie. Omdat ik de eerste ronde enorme overproductie had, heb ik de tweede ronde onder verscherpte controle gestaan. Misschien dat daar het verschil in zit? Vanaf deze ronde heb ik ook geen controle meer, zelfs geen contact met het ziekenhuis. Ik heb alle medicatie voor 4 ronden al in huis. Ik heb wel ovulatie testen gebruikt en op de verwacht dag werd die positief (en heb dat maar opgevat dat deze keer ook alles heeft gewerkt)

Ik voel me inmiddels een stuk beter. We zijn lekker de stad in geweest, de vakantieplannen een stukje verder ingevuld (we plannen nooit iets, op de vlucht heen en de eerste nacht in een hotel na dan, maar we hebben altijd een lijst met dingen / locaties die interessant lijken en dan kijken we op de bonnefooi wat we gaan doen), onverwacht heerlijk geluncht, de boodschappen samen gedaan en 'gewoon' gemoedelijk samen geweest. Doet goed.
Pergamon dat klinkt als een heerlijke dag. Waar gaan jullie naartoe met de vakantie?

Ik was vandaag op een verjaardag net een aantal kinderen (1.5, 9 & 11) en nog iemand net een grote zwangere buik.
Op zulke momenten besef ik mij hoe graag ik zelf ook een kind wil
Alle reacties Link kopieren
Heee leuk een nieuwer topic!
Ik schrijf ook bij een andere mee, maar al veel zitten daar verder in traject.

Ik slik nu voor ronde 6 25 Mg...
Maandag een echo. Was na 4 maanden zwanger, helaas een vroege miskraam gehad. En jaar geleden een bbz.
Tobben. Maar heb wel echt baat bij clomid, ivm onregelmatigheid...

Tot zover! Ik lees lekker mee en typ wat zo nu en dan.
Hopelijk op mooi wat zwangeren snel!
Alle reacties Link kopieren
@ArticFox, we starten in Zuid-Oost Europa en backpacken dan terug naar huis. Geen idee via welke route nog :) We passen ons aan, aan het weer en waar we zin in hebben. Die momenten met veel kinderen kunnen inderdaad lastig zijn. Zelf heb ik het meer met bemoeizuchtige collega's. "Je mag wel eens opschieten", "Jij hebt geen peuter rondlopen, dus jij bent flexibeler" (terwijl je om de dag in het ziekenhuis zit), etc.

@Yinthe, Welkom! Wat naar, een vroege miskraam en een bbz. Zeker als het dan eindelijk raak is. Heb je een echo om te kijken of alles 'weg' is?

Ik heb gisterenavond nog een lekker stuk hardgelopen (hoofd leeg, zorgen weg). Daarna samen op de bank met een filmpje. Topdag, ondanks de lastige start :)

Misschien nog een tip voor de anderen. Sinds kort ben ik gestart met yoga, omdat ik soms zo lastig kan ontspannen. Bevalt ontzettend goed moet ik zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven