IUI behandeling 2018

18-06-2018 23:09 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Op dit moment zijn wij bezig met de IUI behandeling met hormonen (fostimon). De eerste ronde had ik een eitje van 17mm toen ik met Pregnyl mocht beginnen. Helaas geen succes. Voor de 2de ronde had ik afgelopen vrijdag een fm en toen had ik 4 follikels, hierdoor zou de behandeling afgeblazen worden. Afgelopen zondag en maandag (vandaag) heb ik weer een fm gehad en dit keer goed nieuws. De meten was nu18mm, 17mm en 14mm. Die van 14 doet niet mee omdat het te klein is. Dus de behandeling kan gewoon door gaan! Dit zal aanstaande woensdag plaatsvinden en dan weer op het wachtbankje. Mijn vriend is nu ook gestopt met roken, hopelijk zal dit een beter invloed zijn.

Zijn er nog meer mensen die met de iui behandeling begonnen zijn en hun ervaringen willen delen? Ben ook erg benieuwd naar positieve verhalen.

Hopelijk zijn er nog mensen die in deze tijd nog online ervaringen delen.

Liefs
Door ons IUI-traject ligt er nu een peuter boven diep te slapen. Ik wens je enorm veel sterkte en succes en ik duim voor een plakbaby!
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend zeg. Zover zijn wij nog niet. Krijgen binnen 2 weken een brief voor de 1e afspraak. Verder geen idee hoe snel alles gaat.
Hopelijk komt het gauw goed.. was er bij jullie een reden waarom het nog niet gelukt is?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier om 4 uur snachts mijn positieve verhaal borstvoeding te geven ;) :love:

In Nederland lukte het niet ik ben naar België gegaan en daar was het bij de eerste poging raak (toeval of niet).
Bij mij was de reden dat het moeilijk ging trouwens dat ik PCOS heb.

Twee mooie follikels, klinkt goed! Spannende dag dus woensdag! Wens jullie heel veel succes TO, Cherry en straks andere meeschrijvers. De medische molen is best wel zwaar en soms zo frustrerend, maar eenmaal gelukt ben je alles weer vergeten!!
Mochten jullie gerichte vragen hebben erover dan wil ik best mijn ervaringen delen.

Succes!!! :angel:
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wat fijn om de positieve verhalen te horen! Mag ik vragen hoeveel behandelingen jullie hebben gehad?
Dit is bij ons pas de tweede behandeling maar het geduld moet je echt bij elkaar sparen.

@cherry wat spannend allemaal he! Bij ons was het onverklaarbare reden. Ik kon de eerste week na het gesprek beginnen met prikken omdat toevallig mijn menstruatie was. Dat was erg spannend omdat het na lange tijd opeens echt ging gebeuren! Ik hoop dat het bij jullie ook lekker vlot van start kan gaan.

Liefs
Hoi Koekielove, ik was (komt weinig voor) de eerste behandeling al zwanger. Echt erg bijzonder. Ik durfde het na zoveel jaren ook niet te geloven. Man en ik hebben de zwangerschapstest weggefrommeld in de badkamerlade en pas in de avond (en na 10 testen) begrepen we dat het daadwerkelijk zo was. Het geduld was inderdaad erg heftig om op te brengen, zelfs die ene keer. Zorg dat het geen taboe wordt, praat erover met mensen die je vertrouwt, het helpt. Succes en ik duim voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 6x een poging met OI gedaan daarna 4x IUI in Nederland en toen naar België gegaan waar IUI meteen raak was.
Het kost zeker heel wat geduld en met al die hormonen was dat soms amper op te brengen vond ik. Het voelde dan zo oneerlijk dat je elke maand maar één kans hebt.. Ik werd er soms echt wanhopig van.
Net als JonathanStrange heb ik dan ook iets van 12 testen gedaan voor ik kon geloven dat ik écht zwanger was :hihi:
Ik hoop voor jullie dat het sneller gaat dan bij mij. Als het langer duurt zou ik zeker België overwegen waar het slagingspecentage volgens mij toch hoger is dan in Nederland.
Heel veel succes hoor, als het eenmaal lukt dan is het t echt al die moeite zo dubbel en dwars waard!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een vrolijke dreumes uit IUI 1 (na 1 jaar alleen hormonen/oi)
Toitoitoi! Heel veel succes, dat het bij eerste keer raak was bij ons was toeval. Je hebt 6 kansen...
ik had ook 2 eitjes bij eerste zwangerschap, maar 1 bevruchting dus.

Omdat we graag een broertje of zusje voor dreumes willen zijn we opnieuw begonnen. Iui 1 is mislukt. Nu volop aan het spuiten voor poging 2. Vrijdag eerste meting.

Hoop dat jullie een mooie opbrengst hebben vandaag.. en succes met het wachten
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie verhalen zeg. Ondanks het zware traject toch wat moois voor terug gekregen! Vandaag heb ik inseminatie gehad en nu weer erg veel geduld hebben.... in mijn hoofd denk ik "probeer er niet mee bezig te zijn" maar reality, ik kan het het niet los laten.

Gisteren ook te horen gekregen dat een vriendin 13weken zwager is. Ik ben ontzettend blij voor hun en gun het ze 100%! maar vind het ook tegelijkertijd erg lastig. De waarom vragen komen dan opeens tevoorschijn.

@fluorescent wat spannend om het traject weer in te gaan. Het is in ieder geval fijn om te weten dat je zwanger kan worden! Ik hoop dat de eerste meting weer mooi zal zijn! Ben erg benieuwd. Succes met het spuiten!

Ik hoop dat er meerdere mensen in het traject zitten en hun verhalen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Succes met wachten! Wees niet streng voor jezelf dat je er niet mee bezig mag zijn, dat is gewoon onmogelijk..

En dat je t moeilijk vindt als een vriendin zwanger is..... Ja natuurlijk!!
Eerlijk? Ik vond het zélfs toen ik zelf eindelijk zelf zwanger was nóg moeilijk als een ander binnen een maand zwanger bleek... Superonredelijk van mij (hormonen??? @( :$ ) maar ik voelde dat wel zo. En natuurlijk gun je het iedereen. Maar je gunt het jezelf ook!!!
Alle reacties Link kopieren
@karzou ik kan nog steeds balen als iemand roept dat t ‘nog niet helemaal gepland’ is of dat t eerste ronde raak is of ze ‘de 2e ook al gepland hebben’

@koekielove er niet mee bezig zijn is zo’n onzin. Wees lief voor jezelf, en pas Gods op jezelf, dat vooral. Het is niet niks allemaal en je mag er best mee bezig zijn. Dat is alleen maar mooi! Al vond ik afleiding zoeken wel fijner omdat de tijd sneller lijkt te gaan... ik duim voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Hier aan het wachten na IUI5! Trouwens, die van 14mm... Die kan zomaar mee doen hoor! Niet dat dat erg is, bij ons is de max drie follikels. Helaas heb ik er steeds maar één, of die tweede is net aan 13-14mm. Maar goed, volgens de artsen maak je ook daarmee een kansje :)
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad erg lastig als je om je heen ziet hoe snel sommige vrouwen zwanger worden. Bij ons gaat dat ook wel goed komen🤞🏽 keep the faith.

Wanneer mag je testen heartsxdragger?
Alle reacties Link kopieren
Ja het is wel vervelend dat sommigen zo snel zwanger zijn. Echt moeite heb ik als het in directe omgeving is. Tot heden nog niet meegemaakt. Wel een collega waar het heel snel ging voor de 3e keer zelfs en dan van haar horen om het los te laten en niet mee bezig te zijn. Ja ja ja.. makkelijk gezegd toen we 7 mnd bezig waren. Ik had er best veel moeite mee toen. En 1 collega zag ook dat ik er mee bezig was en zei 2 weken geleden nog.. Ja loslaten is het beste manier... Ben zo allergisch voor zo'n reactie. We waren bij 6-7 mnd echt heel erg mee bezig. Om gek van te worden. Boosheid, terleurstelling en onbegrip maar dat is langzaam om geschakeld naar, we zien wel. We doen wat we moet doen (bijhouden en gebruik maken van de bevruchtbare dagen sowieso) en de rest zien we wel. Meer kun je ook niet.
Dat proces heeft best wat maanden geduurd en heel veel verdriet van gehad. Absoluut niet niks maar nu op dit moment staan we zo nuchter weer in. En als anderen het opgooien dat we het los moeten laten... Dan snappen en zien ze niet waar we nu staan. En dat ' onbegrip' is zo vervelend. Het 'verdedigen' het gevoel dat anderen het beter weten..
Ik lach er nu om en denk je doet echt geen moeite om te zien waar we nu staan. Tegen in gaan heeft geen zin. Ooit.. Ooit zou ik ze vertellen hoe het precies zat. En vertellen dat ze het goed mis hadden. Maar nu.. die energie ga ik niet in verspillen.

Overigens tot heden nog niks gehoord. Wacht aankomende week rust af.
Maar toch vroeg ik me af. Bij kind 1 ga je zo'n traject aan. Is het vanzelf sprekend dat je bij kind 2 ook zo'n traject moet volgen of hangt het af wat de oorzaak is?

Daar ben ik wel benieuwd naar.. of ze een oorzaak vinden. Koekielove, echt spannend voor jou nu. Hoe voel je je nu?
Alle reacties Link kopieren
Hey Cherryblossom,

Fijn advies "laten loslaten". Hadden ze dat zelf ook gedaan als ze in jouw schoenen stonden.. pff soms denk je, hou je advies maar bij je. Je merk al snel aan iemands reactie als ze geen flauw idee hebben waar je in bevind. Ik vind het ook erg fijn om hier de positieve verhalen te lezen, dat geeft toch moed.
Te veel mee bezig zijn is niet goed, maar het is erg lastig om er niet mee bezig te zijn.

Ik heb het een paar vriendinnen verteld en op het werk alleen mijn managers. Heb er bewust voor gekozen om niet te veel mensen te informeren. Maar ben wel blij dat mijn beste vriendinnen het weten omdat in de avond afspreken ook elke keer zo lastig is ivm prikken.. gelukkig krijg ik er alle begrip voor.

Als de eerste zwangerschap een succes is, heb je hoogswaarschijnlijk veel meer vertrouwen in de 2de. Ik vraag me ook af of de tweede wellicht misschien sneller zou gaan?

Bij mijn eerste Pregnyl had ik echt 10 dagen erg last van mijn buik, het was opgezet, gevoelig en continue aan het rommelen. Alsof er een heel proces van binnen bezig was.. opeens verdween het en paar dagen later brak mijn menstruatie door.
Ik heb nu afgelopen maandag Pregnyl geprikt en had 3 a 4 dagen soort vergelijkbare symptomen maar dat is nu helemaal weg. Buik is weer plat en lijkt of er niks meer aan de hand is. Alleen op dit moment is het nog veel te vroeg voor de menstruatie. Ik kan er geen touw aan vast te knoppen... deze week 3 dagen werken daarna lang weekend gepland om lekker afleiding te zoeken.

Ik ga hard voor ons duimen!

Hadden jullie last van erge symptomen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik lees graag mee op dit forum, wij hebben een kinderwens voor een tweede kindje (eerste is nu 4, zonder problemen zwanger geraakt). We zijn nu bijna 3 jaar bezig voor een tweede. Sinds september zijn we bezig met iui en na 3 x was het gelukt, helaas eindigde dit in een mk met ruim 14 weken, wat een verdriet. Nu zijn we al weer bij de 4 de iui na de mk, vrijdag eerste meting. Ik vind vooral het wachten en omgaan met de teleurstelling erg lastig! Onze dochter vraagt ook regelmatig naar een broertje of zusje (heeft het verlies ook meegekregen). Hopelijk zijn er veel positieve verhalen hier de komende tijd! Succes allemaal
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig TAN, behoorlijke klap. Dit gun je niemand. Wel mooi om te lezen dat het eerste kindje op een natuurlijk manier is gelukt. Hoe is je meting vrijdag gegaan?

Ik ben vrijdag (dag 9 na Pregnyl) ongesteld geworden. Mega teleurstelling. Ik had bij de 2de keer Pregnyl, de dagen erna, minder last van mijn buik. Bij mijn eerste voelde ik een hele progess.
Vandaag moest ik weer een nieuwe lading van Fostimon ophalen, het zou dezelfde hoeveelheid als mijn laatste iui zijn. Echter toen in bij de apotheek kwam vertelde ze dat ik maar een halve dosis moest gebruiken. Dit was helemaal niet verteld door mijn arts of de voorgaande keer bij de apotheker. Morgen gelijk naar de afdeling bellen want heb nu allemaal vraagtekens. Ik hoop dat dit verder geen kwaad gezien de dosis niet op een rustige manier is opgebouwd. Ik merk wel aan het ziekenhuis dat ik zelf veel vragen moet stellen. Dat blijkt nu ook weer.

Is er misschien iemand die in een vergelijkbare situatie gehad heeft?
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
@koekielove, wat zeiden ze op het ziekenhuis dat je nu een andere dosis krijgt? Ik heb het zelf niet meegemaakt, wel dat je alles zelf goed in de gaten moet houden en er inderdaad achteraan bellen als je vragen hebt!
De meting was goed, we hebben afgelopen dinsdag de 4 de iui gehad, dus nu is het wachten begonnen, ben weer erg benieuwd...!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Koekielove en anderen,

Wat spannend allemaal en gewoon volhouden hoor! Mij hielp het om bij de IUI weer helemaal opnieuw te beginnen met 'rondes tellen'. En het echt zo te zien dat je 6 a 9 pogingen hebt en je net zo goed de 6e als de 1e keer zwanger kan worden.

Maar pfoeh, het was een heel erg heftige tijd. Ik kan jaren later het nog steeds moeilijk vinden als mensen vertellen dat ze snel zwanger waren.

Man en ik hebben jaren geprobeerd op de normale manier zwanger te worden, alle onderzoeken waren normaal, dus wij waren 'onbegrepen verminderd vruchtbaar'. Heel frustrerend en het verdriet van zwangerschapsaankondigingen herken ik heel erg.

Maar..... met IUI uiteindelijk 3 kinderen gekregen, waaronder een tweeling. Bij ons gold dus echt dat die kans groter is bij IUI met hormonen :-) Ze zijn nu 3 en 1. Veeel succes dames!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Marietje 81,
Wat fijn dat jullie uiteindelijk 3 kinderen hebben gekregen, dat geeft vertrouwen in het iui traject! Wij zijn ook elke keer weer vol goede hoop, ook onbegrepen verminderd vruchtbaar..
Echt fijn om positieve ervaringen te horen 👍ik vind het wel hoe langer hoe zwaarder worden!
Hebben jullie alle 3 kinderen middels iui?
Alle reacties Link kopieren
Hi Tan83,
Ja, alle drie de kinderen hebben we met IUI gekregen. In 2014 bij de 2e poging zwanger geraakt van de oudste en in 2016 bij de 3e poging die reeks van de jongste 2.

Ik heb lang meegelezen op een topic hier over verminderd vruchtbaar zijn en zwanger worden en uiteindelijk is iedereen 'doorgestroomd', sommigen toch nog spontaan zwanger geraakt, anderen met IUI of IVF/ICSI. De kans dat het goed komt is echt groot! Maar ik weet als geen ander dat als je er midden in zit je dit niet (altijd) ziet en dat het echt zwaar is. Ik hoop heel erg voor je dat het snel raak is!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn weer om alle positieve verhalen te lezen. Soms heb je van "down" dagen maar als je dit leest geeft het zoveel hoop weer. 3 gezonde kindjes via IUI, wat mooi!

Tan hoe gaat het met de wacht weken?
🤞🏽
En hoe gaat het met de rest van de meiden?

Ik had het ZH gebeld nadat ik erachter kwam dat mijn dosering veel hoger was dan bedoeld. Ik moest meteen gaan halveren. Gisteren weer de eerst FM gehad maar dit keer waren ze een stuk kleiner dan de afgelopen keren. 1x 12,5 en 2x 11mm. Ik vond het wel een vervelend gesprek, ze schoof de fouten naar de apotheker, maar ik vind het net zo goed hun fout. Ze hadden ons moeten inlichten dat we maar de helft van de dosering moesten gebruiken.
Maar goed, het is eenmaal gebeurd en voor mij weer een les om alles nadrukkelijk na te vragen en nergens van uit te gaan.

Ik hoop dat het met de rest van de meiden goed gaat die in de traject zitten of gaan beginnen. Ik ben erg benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hier nog aan het afwachten... nu 9 dagen na de iui

Hoe gaat het met jullie, nog nieuws?

@ koekielove dat is wel een positieve eerst FM toch? ben je al weer geweest?

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
@Tan1983 wat spannend weer he, nog een week geduld (voelt als weken!)

Ik krijg morgen mijn 3de IUI behandeling. Mijn buik doet van de afgelopen fostimons wel pijn dan de vorige keren. Begint erg gevoelig te worden en nu met de Pregnyl nog opgezet ook. Hoort er allemaal bij zal ik maar zeggen.

Nog nieuws van andere?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier echt balen, menstruatie komt op gang..
Nu moet we kijken hoe we het met de vakantie doen.. een keer overslaan of alleen medicatie, fm maar geen iui... eens kijken wat de gyn zegt.

Spannend koekielove op naar de 3de iui! Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven