Uitgerekend april 2019

09-08-2018 08:23 711 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!

Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
Naam Leeftijd (+prtnr) kindje Uitgerekend :heart: Bijzonderheden
Eris83 34+34 2e 6 april :heart: 30 aug 1e echo
Lau_Ngi 27+27 1e 10 april :heart:
Laura10april 32+35 1e 10 april 14 sept echo
endomiel 31+33 2e 3 april :heart: 27-08 intake
lilly5263 31+38 2e 14 april :heart: 5 sept intake,18 sept 1e echo
Flowerlove10 31+31 2e 14 april :heart: 2xMA
dutchgirlgermanworld 30+32 1e 15 april :heart: 3-9 2e echo
Jetje34 34+36 1e 16 april :heart: 6 sept 1e
Zebrastrepen 34+37 1e 21 april :heart: 2 okt termijnecho, nierziekte
Roover 31+32 1e 22 april :heart: 7 sept
appelflap007 3e
Flowerpower93 25+27 1e 25 april :heart: 14-09 echo + 02-10 intake
Fairytale1 31+34 2e 27 april :heart: 6 sept echo
Pavo07 :hug: Nioma :hug: nooit1blijvenzitten :hug: mamavaneenboefje :hug: XLau :hug: Saqua :hug: Lacer :hug: Shonan :hug: Stippeltjesbehang :hug: Biekkie :hug:
anoniem_374226 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 13:49
87.55% gewijzigd
Hallo dames,

Ik zal mezelf even voorstellen: ik ben 28 jaar, mijn partner is 29 jaar en we hebben al een zoontje van 2 jaar. Helaas hebben we in totaal 6 miskramen gehad, waaronder een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij ik een van mn eileiders ben kwijt geraakt. De komende weken gaan dan ook heel spannend worden en voorzichtig zijn we dan ook blij!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een april2019 topic! Ik schrijf graag mee. Wij kennen elkaar uit het zwanger worden topic :-)
Overigens is er gisteren door pavo007 (geloof ik) ook een april 2019 topic geopend. Daar had ik mezelf ook al in aangemeld.

Ik ben 28, vriend ook, dit wordt ons eerste kindje. We zijn blij verrast met mijn zwangerschap omdat ik dacht ongesteld te zijn geworden. Vanwege dit bloedverlies krijg ik komende dinsdag een echo ter bevestiging. De testen blijven zwanger aangeven en lopen wat op dus ik heb er vertrouwen in dat het goed zit. Uitgerekende datum is vooralsnog 6 april maar ik denk dat het iets later gaat worden door late innesteling oid.

Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ook ik ben (volgens mijn eigen berekening) uitgerekend in april. Ik kom uit op 6 april. Het is voor ons de tweede. 30 augustus pas de intake en eerste echo bij de verloskundige. voor mij is het pas echt echt als ik het kloppende hartje heb gezien... De eerste dagen was even schakelen. Over mijn zoontje hebben we meer dan een jaar gedaan voor ik zwanger was, en nu een week. Maar we zijn helemaal blij en hebben alleen iets minder tijd voor de lijst met klusjes dan we dachten haha
Alle reacties Link kopieren
Oei Eris, dat moet idd een verrassing geweest zijn! Wel een hele leuke verrassing. Ik herken je gevoel over het kloppende hartje wel, voor mij was het ook een verrassing dus ik bevat het nog niet echt. Heb jij last van kwaaltjes? Die maken het voor mij iets echter..
Alle reacties Link kopieren
Het was zeker een leuke verrassing. we hadden zoiets van na de vakantie mogen de condooms uit het raam en dan zien we wel ;-) niet gedacht dat het gelijk raak zou zijn, omdat het inmiddels al 3 weken na de eerste dag van mijn menstruatie was. maar die rare cyclus was ook de reden dat het de eerste keer lang duurde.

wat betreft kwaaltjes ben ik net als de vorige keer erg moe... alleen nu heb ik ook nog een zoontje die mijn aandacht vraagt dus voelt iets pittiger haha. als hij naar bed gaat ga ik vrij snel erna ook :) Maar gelukkig ook deze keer niet misselijk. Af en toe wel wat last van mijn humeur, maar dat komt ook door de vermoeidheid en onzekerheid omdat ik zo graag dat hartje wil zien..

en jij?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi!

Ook ik sluit me graag aan bij dit clubje! Allemaal van harte gefeliciteerd natuurlijk!

Over mezelf: Ik ben 34 en mijn man is 36. Dit wordt ons 1e kindje. Volgens mijn eigen telling ben ik zo rond 16 april uitgerekend. Mega pril dus (4.2). In juni besloten om voor een kindje proberen te gaan (nadat ik op werkgebied voor mijn gevoel alles voor elkaar had na jaren studeren/cursussen/etc). In juli dus nog ongesteld geworden enja toen was het al zover ... niet verwacht dus zo snel! Ik ben wel al een jaar geleden gestopt met de pil, maar dit had niets te maken met een kinderwens. Na 19 jaar pillen wilde ik wel eens een tijdje weten hoe mijn lichaam zou reageren zonder dat spul. Direct een super regelmatige cyclus.

Morgen bel ik de verloskundige. Moest me de afgelopen dagen nog even een beetje verdiepen en had zoiets van misschien word ik toch wel ongesteld (ook al had ik een positieve test, meerdere haha).

Gek nu mijn verhaal hierboven zo staat en lijkt het weer iets echter te worden. Al vind ik het nu nog allemaal mega pril en merk ik verder ook niets bijzonder. Pijnlijke borsten had ik al sinds ik gestopt ben met de pil tegen de tijd dat ik ongesteld moest worden dusja. Het voelt nu nog heel onwerkelijk en geen idee of het allemaal goed gaat daarbinnen zeg maar.

Geen idee dus wat ik allemaal kan verwachten. Leuk om ervaringen met elkaar te delen!
Alle reacties Link kopieren
Jaa ik had ook een topic geopend maar die verwijder ik wel!

Ik schrijf ook graag mee. Ik ben 28 en vriend is 33. We hebben al een dochter van 2. Volgens eigen berekening ben ik 18 april uitgerekend.

Ik reageer later wat uitgebreider! :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk meiden, welkom!

Het is idd onwerkelijk. Maar nog zo pril, ik denk dat we allemaal hunkeren naar de bevestiging op beeld.

Eris, ik sinds zondag lage rugpijn. Had al wat krampjes onderin buik en veel puistjes. Ook ben ik met vlagen misselijk.. ik durf ook nog niet onwijs enthousiast te zijn. Ik had kort bloedverlies op de dag dat ik ongesteld moest worden dus dacht dat ik ongesteld was. Dit hield al na 2 dagen op (normaal 4 dagen) maar vervolgens verloor ik na 3 dagen weer wat bloed bij mijn afscheiding. Dat was het moment dat ik toch een restje deed en die was positief.
Sindsdien allemaal positieve testjes, bloed laten prikken afgelopen maandag (op 5.2 volgens mijn eigen berekening) en toen had ik een hcg van “maar” 43.9. Wel degelijk zwanger dus, maar in de vijfde week moet die tussen 18-7800 zijn. Dus wel aan de lage kant. Zelf denk ik dat ik korter zwanger ben, dan past die hcg beter en dat kan dat late bloeden nog verklaren - misschien toen nog zo pril dat er bijna geen hcg was en mijn lichaam geen seintje kreeg? Nouja, lang verhaal kort: ik voel me dus nog wel een beetje onzeker.
Omdat de dokter het ook gek vond krijg ik komende dinsdag al een check, dan zou ik 6.3 moeten zijn. Ben benieuwd..
Alle reacties Link kopieren
@Nioma: Snap dat je dan denkt dat je gewoon ongesteld bent, maar op den duur toch een test hebt gedaan! Ik ben totaal niet bekend met wat de hoogtes van hcg waardes moeten zijn (echt zo'n leek hierin). Wel heel fijn dat je a.s. dinsdag al een check krijgt. Tot de 1e afspraak of iets is het toch maar een beetje afwachten of alles zijn werk aan het doen is. Zelf ben ik hierdoor ook nog wat terughoudend in alles (ook beetje zelfbescherming natuurlijk).

Ik had vorige week zaterdag een test gedaan (maandag nod). Ik ging namelijk uit die avond en had zoiets van ja dit vind ik toch niet goed voelen als ik ga drinken. Al kan 1 of 2 geen kwaad denk ik dan, maar op zulke avonden zijn er dat wel iets meer haha. Dus heb ik ook totaal zonder verwachtingen getest, maar binnen de tijd waren alle 3 (verschillende) testen positief. Had er nog liggen dus gisterochtend ook nog een keer getest en doe dit morgen voor ik de verloskundige bel ook nog maar.

Pavo07: Leuk dat je meeschrijft!
Alle reacties Link kopieren
@Nioma: kan het geen bloedverlies door de innesteling zijn? Wel fijn een vroege echo!
Ik vind mijne maar vreselijk laat.. Heb nog gebeld of het eerder kon.. kon 3 dagen eerder maar dat was een tijdstip want niet kon vanwege mijn vriend zijn werk.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik schrijf ook graag mee. Praat ook in een ander topic, maar vindt het ook fijn om hier nog mee te kletsen.

Ik ben 34, mijn partner ook en we hebben een zoontje van 2.5. De eerste test die ik deed was negatief. Toen 1 dag minimaal bloedverlies wat geen ongesteldheid werd. Toen voor de check nog maar een test gedaan en die was opeens positief. Onverwacht dus toch maar heel gewenst. Ik ben rond 1 april uitgerekend. Mijn eerste echo is 31 augustus (laat, I know).
Weinig klachten. Wat gevoelige borsten en weinig honger maar voor de rest niet veel. Wel heel moe maar dat kan ook komen door de drukke peuter die veel aandacht vraagt :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Zo, even tijd gevonden om op de laptop te gaan.

Iedereen nog gefeliciteerd natuurlijk! Leuk ook dat er een aantal zijn die al een kindje hebben.

Kan het kloppen dat het ww niet klopt? Ik kom namelijk niet ingelogd om de tabel te bewerken.

Mamavaneenboefje Jeetje jullie hebben veel achter de kiezen. Het lijkt me dan inderdaad lastig om er vertrouwen in te hebben dat het nu wel gewoon goed kan gaan.

Eris83 Snap dat het dan toch even schakelen is als het dan meteen raak is. Hoe oud is je zoontje? En hoelang duurde het bij hem voor je zwanger was?

Nioma Balen van je bloedverlies. Hopelijk dan wat korter zwanger dan je dacht, en dinsdag positief nieuws!

Ik heb vandaag de verloskundige gebeld. Intake gesprek is 11 september. We komen 10 september terug van vakantie. Ze hebben daar geen echo-apparatuur, dus voor de eerste echo moet ik nog een afspraak maken (eerst nog even langs de vk om papieren op te halen). Ik hoop dat we net voor onze vakantie kunnen (31-8), ik zou dan rond de 7 weken zijn. Wel vroeg, maar ik denk dat ik misschien wat verder ben omdat mijn eisprong eerder was en ik 4 dagen voor NOD al positief testte. Tevens was ik bij dochter ook een week verder dan dat ik zelf berekend had.

Qua kwaaltjes nog weinig hier, enkel wat krampjes onderin en menstruatie-achtig gevoel. Had ik bij dochter ook..
Alle reacties Link kopieren
Eris, kan inderdaad innesteling geweest zijn. Ik weet totaal niet wat normaal is bij innesteling, maar het was best wel veel. Moest echt een tampon dragen. Het was wel korter dan bij een normale ongesteldheid. Mijn “pseudo ongesteldheid” duurde maar 2 dagen. Toen 3 dagen niks geen bloedverlies en toen weer 2 dagen klein beetje bloed bij afscheiding. Dat was het moment dat ik dacht: is er meer aan de hand. Hoop dinsdag wat antwoorden te krijgen over termijn, dan zal ik t beter kunnen plaatsen.
Jammer dat jouw echo zo laat is, ik ben zelf zo ongeduldig.

Welkom sasqua!

Pavo, volgens mij is het wachtwoord zwanger2018 met kleine z ipv hoofdletter. Ik hoop dat je eerder voor een echo kan, dan heb je denk ik helemaal een heerlijke vakantie :sun:
Het wachtwoord moet inderdaad met een kleine letter zijn.

Wat leuk dat er al een aantal willen meeschrijven, leuk om dingen samen te bespreken ☺️

Ik heb alles gelezen, maar reageer morgen even overal op. Probeer nu eerst te gaan slapen. Iets wat sinds een paar dagen ook erg moeizaam gaat! Hebben jullie hier ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames! Ik ga mee schrijven! Ten eerste allemaal gefeliciteerd! Ik ben 25 jaar en mijn partner is 29. Dit word ons eerste kindje en ik kijk er echt naar uit!! Ik zit nu op ongeveer 5,5 week (lekker pril nog) en op 29 Augustus heb ik mijn eerste afspraak staan bij de gyneacoloog. Ik heb het mijn familie en beste vrienden al verteld maar voor de rest blijft het nog eventjes een geheimpje. :hello:

Ondertussen heb ik al ruim 1,5 week last van verschillende kwaaltjes.
Buikkrampen, darmen die overstuur zijn, gevoelige borsten maar als er wel iets is waar ik me eigenlijk wel een beetje aan stoor zijn het toch de vermoeidheidsklachten. Ik moet iedere dag minstens even nog 2 uur in de middag bij-tukken. De eerste dagen was dit heerlijk maar ik begin me er toch een beetje aan te irriteren en vind dit een beetje zonde van vooral mijn (vrije) middagen. Ik weet dat ik moet toegeven, want ik krijg er wel iets moois voor terug en dat doe ik dus ook, maar alsnog had ik niet verwacht dat dit zo heftig zou zijn. herkennen jullie dit?
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Lacer!

Balen dat je zo moe bent. Ik had het tijdens mijn eerste zwangerschap vanaf een week of 7 tot week of 11. Echt niet leuk! Viel overal ook gewoon in slaap haha. Ik hoop dat die vermoeidheid nu wat minder is, aangezien er hier een actieve peuter rondloopt ;-).

Ik kon gisteravond niet in slaap komen en vannacht ook paar keer wakker geweest (ook door dochter helaas).

Straks papieren ophalen bij de vk en dan kan ik bellen voor de eerste echo :-].
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik sluit me voorzichtig aan bij dit topic. Vanochtend een duidelijk positieve test op 12-13 dpo. Nog erg pril dus! Ik heb al sinds eisprong wat vage krampen, opgeblazen gevoel en een soort van spierpijn onder de navel. Daar kwam nu moeheid, duizeligheid en gevoelige borsten bij. Was dus geen hele grote verrassing, maar een fijne bevestiging!

Ik ben 34 jaar, man is 37 en het wordt ons eerste kindje. Ik ben rond 21 april uitgerekend.

Voor ons wel meteen een (onromantisch) medisch controletraject, ik heb namelijk een chronische nierziekte. Hierdoor heb ik een grotere kans op miskraam, vroeggeboorte en uitval op het werk voor de start van zwangerschapsverlof. Dat maakt het wel erg spannend hoe het allemaal zal lopen. Op 7 september hebben we de eerste echo en intakegesprek.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd allemaal met de positieve testen! Ik heb iedereen in de tabel gezet, zat toch achter de computer. Ik hoop dat het allemaal klopt zo.

mamavaneenboefje: jeetje wat hebben jullie al een traject afgelegd! Ik kan me voorstellen dat het dan nu erg spannend is. Maak je je er veel zorgen om nu? Ik hoop dat alles nu eindelijk goed mag gaan!
Alle reacties Link kopieren
Heb even alles zitten bijlezen. Voor degene die zich hebben aangesloten ook gefeliciteerd natuurlijk! Leuk zo'n clubje!

Fijn Lacer dat je de tabel hebt bijgewerkt. Zat al te kijken hoe dat werkte, maar goed kon het niet helemaal vinden. Vervelend zeg die kwaaltjes.

Mamameteenboefje Jeejjj ik heb je verhaal nog eens goed teruggelezen. Heel erg heftig hoor wat jullie hebben meegemaakt. Nu dus extra spannend allemaal kan ik me voorstellen.

Ik heb vanmiddag de verloskundige gebeld. Net als ik kwam ze uit op 4.3. Vanmorgen nog even een digitale test van clear blue gedaan, voor de zekerheid. Deze was positief en gaf 2-3 weken aan (dus 4-5 via de andere telling). Ik kan a.s. dinsdag terecht voor een intakegesprek en daarna wordt er gekeken wanneer de 1e echo zal zijn. Ze gaf aan tussen de 10 - 12 weken. Direct aangegeven dat we vanaf half september (bijna 10 weken) tot begin oktober (precies 12 weken) op vakantie zijn. Dus dat wordt dinsdag ook even bekeken ivm het inplannen van de 1e echo. Hoop eigenlijk voor onze vakantie nog terecht te kunnen. We zullen het wel zien.

Verder gaat het gewoon prima met me. Kan natuurlijk over een week of meer zomaar omslaan maar tot nu toe gewoon zoals anders. Borsten zijn minder gevoel als aan het begin van de week.

Geniet van het weekend!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig dat je ook hier mee schrijft Zebrastrepen, en nogmaals gefeliciteerd :cheer2:

Wel vervelend van je nierziekte zeg. Ga je dan medicijnen krijgen?

We hebben nog voor de vakantie een afspraak kunnen krijgen voor de eerste echo, yeah! Er was nog 1 plekje vrij, kan geen toeval zijn toch ;-). 31 augustus!
Alle reacties Link kopieren
@Jetje34, jij krijgt dan meteen de termijnecho? Geen vroege echo rond 8 weken? Ik zou proberen om voor de vakantie nog een echo te regelen :-).
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je nog voor je vakantie terecht kon, Pavo! Leuk!
Ik hoop dat het voor jou ook lukt, Jetje, dat is toch top zo voor de vakantie... :heart:
Alle reacties Link kopieren
Super fijn Pavo! Kunt al een beetje gaan aftellen!

Andere dames al iets kwa afspraken / echo's staan?

Blijkbaar geen 'vroege' echo dus. Las op internet hier ook verschillende dingen over. Dan 8 weken dan weer 10-12 weken. Sowieso valt er as dinsdag nog niks te zien zei ze (begrijp ik haha). Ik kan het dinsdag eens vragen hoe dat zit. Maar gezien mijn vakantie denk ik dat ik deze dan toch rond 9 (en een beetje) zal hebben. Ze gaf al aan desnoods vindt dat in het ziekenhuis plaats. Dusja das te overzien. Maar geen idee of ik dan pas weer met 20 weken terecht kan. Die vragen bewaar ik voor dinsdag!
Alle reacties Link kopieren
Jetje34 schreef:
10-08-2018 14:25
Heb even alles zitten bijlezen. Voor degene die zich hebben aangesloten ook gefeliciteerd natuurlijk! Leuk zo'n clubje!

Fijn Lacer dat je de tabel hebt bijgewerkt. Zat al te kijken hoe dat werkte, maar goed kon het niet helemaal vinden. Vervelend zeg die kwaaltjes.

Mamameteenboefje Jeejjj ik heb je verhaal nog eens goed teruggelezen. Heel erg heftig hoor wat jullie hebben meegemaakt. Nu dus extra spannend allemaal kan ik me voorstellen.

Ik heb vanmiddag de verloskundige gebeld. Net als ik kwam ze uit op 4.3. Vanmorgen nog even een digitale test van clear blue gedaan, voor de zekerheid. Deze was positief en gaf 2-3 weken aan (dus 4-5 via de andere telling). Ik kan a.s. dinsdag terecht voor een intakegesprek en daarna wordt er gekeken wanneer de 1e echo zal zijn. Ze gaf aan tussen de 10 - 12 weken. Direct aangegeven dat we vanaf half september (bijna 10 weken) tot begin oktober (precies 12 weken) op vakantie zijn. Dus dat wordt dinsdag ook even bekeken ivm het inplannen van de 1e echo. Hoop eigenlijk voor onze vakantie nog terecht te kunnen. We zullen het wel zien.

Verder gaat het gewoon prima met me. Kan natuurlijk over een week of meer zomaar omslaan maar tot nu toe gewoon zoals anders. Borsten zijn minder gevoel als aan het begin van de week.

Geniet van het weekend!
Volgens mij heeft zebrastrepen het tabelletje aangepast hihi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven