Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wil wel meeschrijven. Op 1 augustus heb ik mijn 2e IUI behandeling zonder hormonen ondergaan. Nu 5 dagen voor NOD. Heb nog geen kwaaltjes behalve een beetje gevoelige borsten aan de zijkanten. Maar ik weet nu na 2,5 jaar wel dat kwaaltjes niets zeggen, heb me al heel vaak zwanger gevoeld in die tijd :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik wil ook wel meeschrijven. Wij gaan ook voor een 2e. Eerste is ook gekomen via IUI. Nu toch weer paar maanden zelf geprobeerd maar vooralsnog geen succes dus eind van de maand maar afspraak gemaakt in zkh. Ik weet nog niet wanneer we dan echt met de behandeling kunnen starten en of we dan weer met of zonder hormonen gaan doen. Destijds had ik een rare cyclus, nu is het wel goed op gang.
Wat was bij jullie de reden voor IUI en doen jullie met of zonder hormonen?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan voor ons eerste kindje.
Omdat ik 36 was toen we begonnen, dacht ik al dat het misschien wat langer kon gaan duren ivm leeftijd. Na bijna 2 jaar toch maar naar de ha gestapt. En zo rol je de mm in. Na diverse testen te hebben ondergaan blijk ik vijandig baarmoederslijmvlies te hebben.
Ik heb het idee dat we nu voor het eerst in al die tijd echt een kansje op een zwangerschap hebben. Maar ik vind het wel moeilijk om positief te blijven in dit proces. Ook omdat ik nu echt de jongste nu nu meer ben en we zouden wel 2 kinderen willen hebben als het ons gegeven is.
Mijn cyclus is heel regelmatig, altijd al geweest. Ik heb ook gewoon een eisprong en het zaad van mijn man is goed, vandaar de eerste pogingen zonder hormonen.
Gezellig Funhouse en Zeeleeuwtje! Ik zal misschien toch maar een klein tabelletje maken, want dat is wel overzichtelijk... Eens zien of me dat lukt!

Bij ons onbegrepen infertiliteit, tot ik zwanger werd. Nog steeds onbegrepen verminderd vruchtbaar dus, en ik begin wel met hormonen. Een stabiele cyclus, altijd gehad, maar, op de keer met de IUI na, nooit een positieve test gehad. Mijn man heeft een uitermate goede spermatelling, dus het ligt toch echt aan mij ;-)
Alle reacties Link kopieren
Spannend Funhouse dat je NOD dichterbij komt. Ik hoop dat het raak is! Al die kwaaltjes zijn altijd zo moeilijk te peilen he! Ik moet zeggen dat die gevoelige borsten aan de zijkanten bij mij ook een van de eerste kwaaltjes was destijds. Maar ook die keren daarvoor heb ik me zovaak zwanger gevoeld terwijl dat niet zo was.

Welke hormonen gebruik je Jonathan? Ik had gonal f en pregnyl. Bij ons speelde de zwaadkwaliteit van manlief wel een rol, die is erg wisselend. Hoeveel behandelingen had je vorige keer nodig?
Bij ons was het bij iui2 raak terwijl zaadscore toen heel laag was, enorm verrast dat het toen gelukt was. Hoop dat het nu weer zo relatief snel mag gaan.
Hier ook eindeloze kwaaltjes, lang voordat ik daadwerkelijk zwanger was.

Ik ga ws weer gonal-F gebruiken denk ik, en dan inderdaad pregnyl. Never change a winning team ;-)
Ik was de eerste ronde zwanger <3
Alle reacties Link kopieren
Ja ‘never change a winning team’ heb je denk ik wel gelijk in.. ik wilde met arts over hebben misschien nu zonder hormonen omdat cyclus nu regelmatiger is maar ja, wat jij zegt denk ik ook wel. Als het daarmee vorige keer lukte dan wil ik liefst precies hetzelfde als toen.
Wannner gaan jullie beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb elke maand zere borsten voor de menstruatie, dat zegt bij mij niets.
Ook had ik gisteren al last van spotting, en heb ik vannacht liggen zweten wat ik altijd voor de menstruatie heb, dus ik weet het wel weer.. helaas.
De volgende IUI zal in september zijn, want ik ben nu op vakantie, ik zal niet zo veel kunnen reageren de komende tijd.
Veel succes alvast meiden!! Ik meld mij na de vakantie weer.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier dames?
Alle reacties Link kopieren
Weer terug van een heerlijke vakantie!
Afgelopen zondag is mijn menstruatie weer begonnen, dat betekent volgende week vrijdag of zaterdag de derde IUI zonder hormonen.
Als de derde keer zonder hormonen ook niet lukt, gaan we 3 keer IUI met hormonen doen.
En hoe gaat het met jullie dames, ook al met IUI begonnen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mag ik meeschrijven?
Volgende maand start ik met IUI.

Ik probeer al zwanger te worden sinds begin 2016, snel bleek dat ik PCOS heb, ik heb toen enige tijd Clomid genomen, maar zwangerschap bleef uit. Ik reageerde ook heel wisselvallig op Clomid, wat een rotmediciatie.
In oktober 2017 besloten we om een pauze in te lassen. Ik heb toen een HSG ondergaan en alles was prima. In januari 2018 was ik onverwacht zwanger, ons geluk kon niet op.
Jammer genoeg bleek het te gaan om een complete mola, moest onmiddellijk gecurreteerd worden en mocht een half jaar niet zwanger worden. Ondertussen is dat half jaar voorbij en willen we nu starten met IUI.
Ik mag 3 rondes IUI en dan gaan we starten met IVF.

Ik zal stimuleren met Menopur, 75 eenheden, dat is de eerste keer en zal nog wat aftasten zijn welke hoeveelheid het best werkt. Nu moet ik mijn menstruatie afwachten en vanaf dag 3 prikken.
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Wij gaan volgende maand ook starten met eerste ronde iui :( !
Ik heb eerst clomid genomen maar zonder resultaat dus..
Het is voor ons het eerste kindje!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden.

Wat is een mola Elianora? Klinkt heftig.

Sparky: ga jij met of zonder hormonen iui?

Funhouse: hopelijk is 3x scheepsrecht en hoef je niet aan de hormonen te beginnen. Waarom zijn ze bij jou zonder hormonen begonnen eigenlijk?

Wij beginnen waarschijnlijk in november weer met iui en dan meteen met hormonen. Vorige week bij de gyn geweest en ze zei probeer nog maar even 2 maanden zelf, je hebt al bewezen zwanger te kunnen raken en wie weet lukt het. Ik vond beetje verrassend dat ze dat zei ivm wisselende zaadkwaliteit van man. Maar november is voor ons prima want we gaan nog op vakantie in oktober.
Alle reacties Link kopieren
@zeeleeuwtje : wordt gedaan met clomid en pregnyl. ☺️
Jammer dat zo niet gelukt is... toch een beetje bang voor the next step.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen.

Bij een mola zwangerschap is er een bevruchting en innesteling, maar de eicel bevat geen erfelijk materiaal meer. Hierdoor is er een overcompensatie van de placenta, want het vruchtje is niet gezond. Het zijn dus cellen die woekeren in de baarmoeder en het lijkt op druiventrosjes. Ik moest wekelijks bloedprikken om te kijken of mijn HCG zakte, want die cellen konden teruggroeien. Sommige vrouwen moeten zelfs een soort van 'chemo' krijgen. Gelukkig is mijn HCG snel gezakt! Na 8 weken stond het negatief.

Ik moet nu aan de Provera om een bloeding op te wekken, mijn baarmoederslijmvlies is heel dik, maar ik heb geen eisprong gehad en er komt er ook geen aan. Normaal krijg ik na een weekje mijn menstruatie, dus ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Elianora en sparky.
Ik had nog nooit van een Mola gehoord, wat kan het lichaam toch een rare fratsen uithalen zeg.
Ik hoop dat jullie snel zwanger zijn dmv IUI.
Ik denk dat ik zonder hormonen mocht beginnen, omdat ik een heel regelmatige cyclus heb, elke maand een eisprong heb (Inwendige echo's gehad) en de hormonen zijn getest (progesteron) op cyclus dag 21 en dat was ook goed.
De reden om IUI met hormonen te doen, is om een extra eitje te laten rijpen, en dus meer kans op een bevruchting. En dus ook kans op een meerlingenzwangerschap, maar dat zou ik eigenlijk best wel leuk vinden. Ben ik gelijk klaar ook ;-)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de derde IUI gehad!
Ik hoop dat deze gaat lukken, daar ben ik wel aan toe na 2,5 jaar tobben..
Drie maal is scheepsrecht :-) fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jou Elianora, al ongesteld geworden?
Alle reacties Link kopieren
@funhouse : is het ook je eerste kindje :)?
Ik duim alvast!
Is de behandeling eigenlijk pijnlijk? Of valt dit goed mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisternacht ongesteld geworden, dus ik begin zondag met prikken. Hopelijk groeit er snel wat. Maandag 1 okt heb ik follikelmeting.

Ik duim voor je Funhouse, na 2,5 jaar mag het ook wel eens lukken! Succes! Meerling mag hier ook wel hoor, hoewel het me erg pittig lijkt!
Alle reacties Link kopieren
Helaas, ben weer ongesteld geworden dus op naar de volgende ronde.

@Sparky: nee, de behandeling is niet pijnlijk, maar je kunt wel wat druk voelen als ze met het slangetje de baarmoeder in gaan. Verder is het alleen maar ongemakkelijk :-?
We zijn bezig voor ons eerste kindje.

En hoe gaat het met de rest?
Hoe was de follikel meting maandag Elianora? Bijna de inseminatie?
Alle reacties Link kopieren
@funhouse super jammer :(

Ik ben woensdag op fm geweest. 2 eitjes een van 15 en 17.
Gisteren pregnyl gekregen en morgen is de inseminatie. Kheb een beetje stress wel kan mij er zo ni echt iets bij voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sparky, wat spannend voor jou!
Je hoeft niet zenuwachtig te zijn hoor, het is in een paar minuutjes gepiept.
Ik was ook wel een beetje nerveus de eerste keer, maar het gaf (en geeft) me ook wel rust, wetende dat we nu echt een kansje op een zwangerschap hadden IPV zelf aanmodderen zonder resultaat.
Deze cyclus nog 1 keer IUI zonder hormonen, daarna wil ik het minstens 1 cyclus met hormonen proberen. Ik moet nog een gesprek met de gyneacoloog krijgen over hormoongebruik en daarna nog prikinstructies, dat gaat dus deze cyclus niet meer lukken.
Ik ben wel erg bang voor bijwerkingen van de hormonen zoals humeurig worden en puistjes krijgen oid, hoe gaat dat bij jou? Of valt dat wel mee?
Alle reacties Link kopieren
Hebben/hadden jullie trouwens op je werk verteld over dat je in de mm zit/zat?
Bij mij op het werk weet niemand het. In het begin van dit traject moest ik nog wel eens naar het ziekenhuis voor bloedprikken e.d. (gelukkig viel dat ook al eens in het weekend), maar ik zal bij gebruik van hormonen wel vaker naar het ziekenhuis moeten denk ik? en mijn smoesjes gaan een keer opraken vrees ik...
Ik voel mij ook niet zo goed meer bij smoesjes vertellen, dus ik denk dat ik mijn leidinggevende binnenkort maar op de hoogte ga brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven