Innesteling klaar?

19-08-2018 19:34 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Durf het bijna niet te vragen. Gisteren ben ik positief getest. Op de digitale ClearBlue test: zwanger 1-2 weken.
Is de innesteling al klaar of is deze nog bezig?
Ik heb er niet zóveel verstand van dit te weten.
Alle reacties Link kopieren
Zodra je zwanger bent is vaak je innesteling al geweest ja ;-) anderd maak je geen hcg aan.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt hcg aan vanaf de bevruchting. Innesteling duurt dan nog 2 weken.
Hier een worteltje, daar wat groen, lekker rennen in het gras.
Wat was het leven makkelijk toen ik nog een konijntje was.
Alle reacties Link kopieren
dan is de innesteling reeds geweest, enkel heb je niet over tijd getest denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Misschien toch goed om nog eens je oude biologieboek open te slaan of je even in te lezen via Google. Je wil, neem ik aan, over een aantal jaar je kind ook fatsoenlijk kunnen voorlichten?
Alle reacties Link kopieren
merlineke schreef:
19-08-2018 19:48
Je maakt hcg aan vanaf de bevruchting. Innesteling duurt dan nog 2 weken.
foutief na een bevruchting wordt geen hcg aan gemaakt, als een eicel bevrucht is en zich heeft ingenesteld dan maakt het lichaam hcg aan voor de aanmaak van de placenta. als er tot 2 weken zwanger staat op de digitaal wordt er geen rekening mee gehouden zoals de verloskunidge doet tellen van af dag 1 van menstruatie, deze testen tellen de aantal hcg waardes en dus vanaf een innesteling.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
19-08-2018 19:49
Misschien toch goed om nog eens je oude biologieboek open te slaan of je even in te lezen via Google. Je wil, neem ik aan, over een aantal jaar je kind ook fatsoenlijk kunnen voorlichten?
Sorry wat is dit voor een opmerking? Als je zwanger bent voor de eerste x dan komen er allerlei twijfels en vragen in je hoofd. Vind t nogal fijn als mensen me daarmee kunnen helpen. De reactie van jou voegt niks toe, dus beter hou je je mond dan.
Alle reacties Link kopieren
mamavan2draken schreef:
19-08-2018 19:53
foutief na een bevruchting wordt geen hcg aan gemaakt, als een eicel bevrucht is en zich heeft ingenesteld dan maakt het lichaam hcg aan voor de aanmaak van de placenta. als er tot 2 weken zwanger staat op de digitaal wordt er geen rekening mee gehouden zoals de verloskunidge doet tellen van af dag 1 van menstruatie, deze testen tellen de aantal hcg waardes en dus vanaf een innesteling.
Dank voor je reactie. Ja las al dat je dan eigenlijk 4 weken zwanger zou zijn?
Alle reacties Link kopieren
Semmybrouwer schreef:
19-08-2018 19:56
Sorry wat is dit voor een opmerking? Als je zwanger bent voor de eerste x dan komen er allerlei twijfels en vragen in je hoofd. Vind t nogal fijn als mensen me daarmee kunnen helpen. De reactie van jou voegt niks toe, dus beter hou je je mond dan.
Het is een hele nuchtere, serieuze opmerking die ik oprecht meen. Natuurlijk heb je vragen en twijfels, en dan is het niet raar om je daar eens goed over in te lezen. Immers ben je nu zwanger en dan is het fijn om goed te begrijpen hoe dat traject werkt.

Het is ook de bijkomstigheid van een openbaar forum, dat je dingen leest die wellicht niet in je straatje passen of die je liever niet wil horen.
Pergamon schreef:
19-08-2018 19:49
Misschien toch goed om nog eens je oude biologieboek open te slaan of je even in te lezen via Google. Je wil, neem ik aan, over een aantal jaar je kind ook fatsoenlijk kunnen voorlichten?
Nou, in de korte tijd dat dit topic loopt moet ik helaas al concluderen dat er blijkbaar heel veel verschillende biologieboeken in omloop waren vroeger :D

Ik zou het trouwens ook niet weten hoor, en ik heb toch echt twee kinderen gebaard én voorgelicht. Ze weten nu in ieder geval dat ze niet onbeschermd moeten neuken als ze geen kinderen willen en dat lijkt me belangrijker dan weten hoe lang een innesteling duurt.
Semmybrouwer schreef:
19-08-2018 19:57
Dank voor je reactie. Ja las al dat je dan eigenlijk 4 weken zwanger zou zijn?
Nee, eigenlijk ben je twee weken zwanger, maar ze rekenen er 4 (vanaf cyclusdag 1, start menstruatie) zodat je niet met 38 weken zwangerschap hoeft te rekenen maar met een mooie afgeronde 40 weken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
19-08-2018 19:57
Het is een hele nuchtere, serieuze opmerking die ik oprecht meen. Natuurlijk heb je vragen en twijfels, en dan is het niet raar om je daar eens goed over in te lezen. Immers ben je nu zwanger en dan is het fijn om goed te begrijpen hoe dat traject werkt.

Het is ook de bijkomstigheid van een openbaar forum, dat je dingen leest die wellicht niet in je straatje passen of die je liever niet wil horen.
Ik heb heel google al afgelezen er over en er worden verschillende zaken beschreven waardoor het nogal onduidelijk is.

Ik lees sinds gisteren niets anders dan alles na. OMDAT ik juist bang ben dat er iets mis gaat en twijfels en vragen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
19-08-2018 19:59
Nou, in de korte tijd dat dit topic loopt moet ik helaas al concluderen dat er blijkbaar heel veel verschillende biologieboeken in omloop waren vroeger :D

Ik zou het trouwens ook niet weten hoor, en ik heb toch echt twee kinderen gebaard én voorgelicht. Ze weten nu in ieder geval dat ze niet onbeschermd moeten neuken als ze geen kinderen willen en dat lijkt me belangrijker dan weten hoe lang een innesteling duurt.
Ha, ja er zijn veel verschillende reacties. :) Ach, misschien steekt het me ook gewoon. Wij zijn inmiddels 2,5 jaar bezig met 0,0 resultaat en weet inmiddels ALLES hoe het zou moeten gaan (maar bij ons niet gaat). Ik vind het soms best heel confronterend om te lezen dat anderen informatie pas gaan zoeken als ze inmiddels al zwanger zijn. Dat moet je dan niet persoonlijk maken, maar dat gebeurt dan soms toch.

Neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat je je gewoon 'moet' inlezen over hoe het allemaal werkt.
Alle reacties Link kopieren
Semmybrouwer schreef:
19-08-2018 20:00


Ik lees sinds gisteren niets anders dan alles na. OMDAT ik juist bang ben dat er iets mis gaat en twijfels en vragen zijn.
Als het vruchtjegied genesteld is kan je altijd nog een miskraam krijgen.

Dus dat de innesteling goed is verlopen zegt niets.
Alle reacties Link kopieren
mamavan2draken schreef:
19-08-2018 19:53
foutief na een bevruchting wordt geen hcg aan gemaakt, als een eicel bevrucht is en zich heeft ingenesteld dan maakt het lichaam hcg aan voor de aanmaak van de placenta. als er tot 2 weken zwanger staat op de digitaal wordt er geen rekening mee gehouden zoals de verloskunidge doet tellen van af dag 1 van menstruatie, deze testen tellen de aantal hcg waardes en dus vanaf een innesteling.
Hcg wordt aangemaakt door de bevruchte eicel en al voor de innesteling.
Innesteling duurt ongeveer een week en is meestal net klaar op het moment dat je anders ongesteld was geworden.
Maar vanaf het begin van de innesteling begint het hcg in het bloed van de moeder te komen.

@TO: uit je vorige topic én deze positieve test kun je opmaken dat je nog maar heel pril zwanger bent en de innesteling nu nog bezig is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
19-08-2018 19:49
Misschien toch goed om nog eens je oude biologieboek open te slaan of je even in te lezen via Google. Je wil, neem ik aan, over een aantal jaar je kind ook fatsoenlijk kunnen voorlichten?
Nou ben ik prima voorgelicht en is het me ruim 16 jaar gelukt niet zwanger te worden toen ik dit inderdaad niet wilde worden en is het me in de jaren daarna ook 3 keer gelukt om wel zwanger te worden, maar de precieze details van de innesteling, hoe lang dat duurde en op welk moment het embryo in dat innestelen (dat dus enige dagen duurt), hcg gaat aanmaken, dat wist ik niet tot ik het net op ging zoeken. Het schijnt dus dat als in de innesteling voltooid is, dan de hcg-productie start. Dus als je positief test is de innesteling voltooid, dit voor TO.

Ik denk echt niet dat dit soort detailkennis nodig is om ongewenste zwangerschap te voorkomen danwel om een gewenste zwangerschap te bevorderen. Als je kind medisch geïnteresseerd is en de juiste leeftijd heeft om deze informatie te begrijpen, dan zou je het Dan kunnen uitleggen, maar het lijkt me echt geen noodzakelijk onderdeel van voorlichting. Dan zou ik het simpeler en eenduidiger houden. Mocht de interesse er wel zijn, dan zoek je het dan op.
aikidoka wijzigde dit bericht op 19-08-2018 20:29
0.08% gewijzigd
Pergamon schreef:
19-08-2018 20:04

Neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat je je gewoon 'moet' inlezen over hoe het allemaal werkt.
Waarom? Uitgebreide kennis is nog geen garantie voor succes. Wat niet wil zeggen dat ik niet snap dat het steekt hoor, ik hoop dat jij ook heel snel zwanger zult zijn.
Alle reacties Link kopieren
Semmybrouwer schreef:
19-08-2018 20:00
Ik heb heel google al afgelezen er over en er worden verschillende zaken beschreven waardoor het nogal onduidelijk is.

Ik lees sinds gisteren niets anders dan alles na. OMDAT ik juist bang ben dat er iets mis gaat en twijfels en vragen zijn.
Ik gok dat het lezen erover je alleen nog maar onzekerder maakt.
Er kan van alles misgaan, en het kan goed gaan.
Erover lezen verandert daar niets aan en als je nu al zo vreselijk gestrest bent voorzie ik 9 slopende maanden en een miljoen topics.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
19-08-2018 20:13
Hcg wordt aangemaakt door de bevruchte eicel en al voor de innesteling.
Innesteling duurt ongeveer een week en is meestal net klaar op het moment dat je anders ongesteld was geworden.
Maar vanaf het begin van de innesteling begint het hcg in het bloed van de moeder te komen.
De bronnen die ik lees zeggen toch echt allemaal dat hcg wordt aangemaakt als bevruchte eitje is ingenesteld.
Semmybrouwer schreef:
19-08-2018 20:00
Ik heb heel google al afgelezen er over en er worden verschillende zaken beschreven waardoor het nogal onduidelijk is.

Ik lees sinds gisteren niets anders dan alles na. OMDAT ik juist bang ben dat er iets mis gaat en twijfels en vragen zijn.
Lezen maakt kans op miskraam niet kleiner.
Alle reacties Link kopieren
Semmybrouwer schreef:
19-08-2018 19:57
Dank voor je reactie. Ja las al dat je dan eigenlijk 4 weken zwanger zou zijn?
dit klopt een cyclus loopt 28 tot .. dagen. de testen tellen vanaf hcg waardes en dus 1-2 weken. als je over tijd was dat je testte ben je zwanger , was je te vroeg moet je wachten tot je over tijd bent, dit omdat nog tijdens een innesteling foutief kan gaan ook hier ben je dan zwanger maar te vroeg zwanger testen kan nog voor de periode afgebroken worden.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-08-2018 20:16
Ik gok dat het lezen erover je alleen nog maar onzekerder maakt.
Er kan van alles misgaan, en het kan goed gaan.
Erover lezen verandert daar niets aan en als je nu al zo vreselijk gestrest bent voorzie ik 9 slopende maanden en een miljoen topics.
Wanneer ik de 12 weken gepasseerd heb dan zal de onzekerheid wel weg ebben. Er kan dan nog vanalles mis gaan, maar niet zoveel meer dan voor die 12 weken.

Ik heb altijd gezegd onvruchtbaar te zijn gezien een behoorlijk ernstige eetstoornis met alle gevolgen. Vandaar dat ik dankbaar ben dat het snel is mogen lukken & lees ik er dus veel over in nu. Dit maakt me wel soms idd onzeker aangezien overal weer wat anders staat.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
19-08-2018 20:15
Waarom? Uitgebreide kennis is nog geen garantie voor succes. Wat niet wil zeggen dat ik niet snap dat het steekt hoor, ik hoop dat jij ook heel snel zwanger zult zijn.
Het is inderdaad geen garantie, daar heb je gelijk in. Het voelt alleen zo... onvoorbereid ofzo?
Nouja, alle geluk TO
Alle reacties Link kopieren
mamavan2draken schreef:
19-08-2018 20:19
dit klopt een cyclus loopt 28 tot .. dagen. de testen tellen vanaf hcg waardes en dus 1-2 weken. als je over tijd was dat je testte ben je zwanger , was je te vroeg moet je wachten tot je over tijd bent, dit omdat nog tijdens een innesteling foutief kan gaan ook hier ben je dan zwanger maar te vroeg zwanger testen kan nog voor de periode afgebroken worden.
Oké. Ik laat me verrassen... Mijn laatste menstruatie was 3 juli tot 8 juli. Daarna niet meer. Maar omdat ik november gestopt ben met de pil en zeeeer onregelmatig was steeds kan ik er geen enkele peil op trekken. Ik dacht dus nu ook dat ik gewoon weer een maand oversloeg. Tot ik pijnlijke borsten kreeg, toen ging ik testen. Vrijdag testte ik nog negatief en gisterenmiddag positief. Vanochtend nogmaals getest omdat ik het niet kon geloven.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
19-08-2018 20:22
Het is inderdaad geen garantie, daar heb je gelijk in. Het voelt alleen zo... onvoorbereid ofzo?
Nouja, alle geluk TO
Dank je wel! Ik hoop dat jullie gauw ook positief testen 🍀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven