Korte cyclus

22-09-2018 12:31 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen!

Ik heb al reeds een paar topics opgestart, waar je mijn verhaal een beetje kunt volgen haha. Maar zit nu met volgende: ik ben sinds juni dus gestopt met de pil. Ik ben ongesteld geworden op 31/08/2018. Nu ben ik eergisteren terug ongesteld geworden? Dus met maar een cyclus van 20 dagen. Kan het zijn dat ik geen eisprong had? Of zou er iets mis zijn? (Mijn ovulatietesten waren ook op op het moment dat ik een knipperende smiley had, maar het nieuwe doosje gaf dan weer een leeg rondje aan). Want ik lees dat je toch een cyclus van 21 dagen moet hebben eer het eitje zich kan nestelen. Ik lees ook vaak van het ontpillen dat de cyclus juist heel lang is, wat bij mij omgekeerd is: ze verkort enkel maar (30-26-20...).

Nog dames die een soortgelijk iets meegemaakt hebben of meemaken?

Ik maak mij misschien zorgen om niets, maar ik "panikeer" nogal snel. :)

Goed weekend alvast!
Alle reacties Link kopieren
Na het verwijderen van de Mirena was mijn menstruatie ook behoorlijk onregelmatig. Soms kort, soms langer. Ovulatietesten heb ik niet gebruikt. Ik denk eigenlijk dat het bij het ontpillen hoort, maar als het zo kort blijft kun je voor de zekerheid even bij de huisarts langs. Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een traject gezeten om zwanger te worden. Van sommige medicatie kreeg ik een cyclus van 40 dagen en weer andere medicatie een cyclus van 20 dagen.

Met de cyclus van 20 dagen twee keer zwanger geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een eisprong op dag 10/11 en daarna een lf van 8-10 dagen.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
22-09-2018 12:55
Na het verwijderen van de Mirena was mijn menstruatie ook behoorlijk onregelmatig. Soms kort, soms langer. Ovulatietesten heb ik niet gebruikt. Ik denk eigenlijk dat het bij het ontpillen hoort, maar als het zo kort blijft kun je voor de zekerheid even bij de huisarts langs. Hoe oud ben je?
Ga ik wel doen, het is nu de eerste keer dat 'ie zo kort is. Volgende keer toch eens langsgaan, dankjewel! Ik ben 24 jaar.
Alle reacties Link kopieren
ostara. schreef:
22-09-2018 13:42
Ik kreeg een eisprong op dag 10/11 en daarna een lf van 8-10 dagen.
Dankjewel! Ben al een beetje geruster nu :) ga deze maand nog eens met ovulatietesten werken en hopelijk is het raak.
Ik krijg mijn eisprong op dag 7 of 8 en wordt 14 dagen daarna ongesteld.
2 keer zwanger geworden, 1 keer miskraam en nu een dochter van 4 weken.
Wel zat ik in de medische molen, maar dat stond los van mijn korte cyclus. Artsen hebben hier zich nooit zorgen om gemaakt, 28 dagen is gemiddeld en zoveel wijkt je cyclus niet af. Ik zou het de komende maanden aankijken en niet meteen volgende menstruatie naar de huisarts gaan
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat je huisarts weinig doet. Je bent nog jong en pas drie maanden bezig?

Je kan snel zwanger worden, maar het kan ook lang duren.

De eerste was de eerste maand raak, de tweede , de tweede maand en de derde duurde 3,5 jaar.

Probeer gewoon te relaxen en kijk het sowieso de eerste 1,5 jaar aan. En misschien ben je deze maand wel zwanger. Het kan allemaal
Alle reacties Link kopieren
ostara. schreef:
22-09-2018 17:04
Ik denk ook dat je huisarts weinig doet. Je bent nog jong en pas drie maanden bezig?

Je kan snel zwanger worden, maar het kan ook lang duren.

De eerste was de eerste maand raak, de tweede , de tweede maand en de derde duurde 3,5 jaar.

Probeer gewoon te relaxen en kijk het sowieso de eerste 1,5 jaar aan. En misschien ben je deze maand wel zwanger. Het kan allemaal
4 maand nu. Is inderdaad echt niet lang, maar ik was in juni 2017 onverwacht zwanger geworden en dat is jammer genoeg een mk geworden :( daarom dat ik zo onzeker ben.

Maar bedankt voor je antwoord! Ga inderdaad even de toekomst afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Zoefje24 schreef:
22-09-2018 17:43
4 maand nu. Is inderdaad echt niet lang, maar ik was in juni 2017 onverwacht zwanger geworden en dat is jammer genoeg een mk geworden :( daarom dat ik zo onzeker ben.

Maar bedankt voor je antwoord! Ga inderdaad even de toekomst afwachten.
Wat ontzettend verdrietig. :hug:
Je weet in elk geval wel dat je zwanger kan worden. Probeer gewoon rustig te blijven dat is echt fijner voor jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven