Wachtbankje tussen ovulatie en menstruatie tweede kindje

14-01-2019 23:20 257 berichten
Nog meer meiden die op het spannende wachtbankje zitten? Ik heb ( denk ik) donderdag / vrijdag mijn eisprong gehad. We hebben al een dochter die net 3 is geworden. In eerste instantie gestopt met de pil in december ivm hoofdpijn en stemmingswisselings klachten. We twijfelen al een tijd om voor een tweede kindje te gaan.. maar nu ik de eisprong gevoeld heb en onveilige seks heb gehad een aantal keren ben ik toch wel gespannen.. we vinden het lastig om echt te zeggen: we gaan voor een tweede. En hebben dus gezegd tegen elkaar, we zien wel!! We zien veel ‘ beren op de berg’ voor een tweede.. met name omdat onze dochter zo ontzettend makkelijk is.. geen slapenloze nachten.. uitslaper tot 8:30-9:30.... nooit geen gedoe met dr.. zelfs niet als dreumes. Nergens aan zitten of opklimmen wat je toch vaak hoort.. ze is heel zelfstandig en vraagt heel weinig aandacht... wat een tweede zal doen weer je nooit, maar zien toch beetje beren op de weg, dat het dus het tegenovergestelde gaat zijn...🙈
Vraag me af of meer zulke beren op de weg zien of daar totaal niet over na denken... broertje of zusje zou wel ontzettend leuk zijn voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook op het wachtbankje voor een 2e. Herken de beren op de weg wel, maar wij hebben niet zo'n makkelijk 1e kind. Dochter is 2j7m, slaapt nog steeds niet al te best en altijd vroeg wakker (rond 6 uur en weigert overdag nog te slapen). Veel driftbuien, enorm sterke eigen wil, moeilijke eter én vraagt wel veel aandacht (moeilijk alleen spelen). Omdat dochter al best veel energie kost, ben ik soms bang dat ik een 2e niet aan kan.

Maar als ik denk aan nog zo'n kleine baby, een broertje/zusje voor dochter dan ben ik wel om :heart:. Dochter is enorm zorgzaam en ik denk dat ze een geweldige grote zus zal zijn. Daarnaast weet ik nu (na dochter) dat het toch vaak fases zijn van slecht slapen etc.

Ik verwacht mijn nod donderdag. Afgelopen zondag al getest maar negatief. Bij mijn vorige zwangerschappen (3, waarvan 2 miskramen), testte ik 10 dpo al positief dus ik denk niet dat het nu raak is. Heb ook geen symptomen. En Jij?
Hier rond mijn eisprong dus nog niet op het wachtbankje. Wij hebben ook een dochter van ruim 3, ze is best makkelijk qua slapen alleen wel een hele slechte eter, ze vraagt ook wel veel aandacht. Maar zoals pavo07 zegt, ze lijkt mij echt een geweldige grote zus, ze is ontzettend zorgzaam en zie het al helemaal voor mij, zij met een klein broertje of zusje. Maar het wordt weer een enorme omschakeling. Ik heb zoiets van nu loopt alles zoals ik wil, en dan schopt een klein baby'tje dat straks allemaal in de war maar toch kan ik niet wachten haha. Maar spannend voor jullie hoor! Ben benieuwd. Wat vervelend te horen dat je 2x een miskraam hebt gehad Pavo
Alle reacties Link kopieren
Hier ook wachten, we zijn net voorbij de eisprong nu. Bij dochter was ik heel snel zwanger. De tweede laat even op zich wachten. Op zich niet erg, kan het beter naast me neerleggen dan toen bij onze dochter maar inmiddels is onze dochter bijna vier en had ik toch wel gehoopt al zwanger te zijn. We hebben bewust eveb gewacht omdat de eerste zwangerschap vrij heftig was. Nu is een tweede heel erg welkom. Al wil dochter alleen een zusje :).
Pavo07: ja die beren op de weg zijn heel irritant... maar er is overal wel wat over te zeggen.. zo zit jij met een niet zo makkelijk eerste kind en snap dat je dan denkt pff hoe gaat dat zo met een tweede? En ik zit net andersom.. zo makkelijk, dus wat gaat tweede doen? En wat deb84 ook zegt, t schopt t ‘ makkelijke’ gezinsleventje nu wel in de war.... vind dat ook best lastig... die overschakeling vind ik gewoon spannend..
maar we wachten af.. ik denk rond 25ste NOD. We kunnen niet eeuwig ook blijven twijfelen. Moet toch de stap x zetten wel of niet... en mensen zeggen bij twijfel niet doen maar ergens willen we wel tweede...
Miss-elfje, bij ons kwam de eerste ook snel. Eerste ronde al raak.. altijd afwachten of dat ook zal zo zijn dan he bij een tweede.. maar vind 3-4 jaar ertussen wel mooi.. dan zijn ze wel al behoorlijk zelfstandig.
Hoe gaat het hier dames??9
anoniem_63763051d5ada wijzigde dit bericht op 16-01-2019 22:53
15.56% gewijzigd
He deb84: goed hoor. Is rustig.. op ineens mega eczeem in Mn nek na.. al 3 jaar niet gehad.... of t komt dat ik gestopt ben met de pil en t weer uitbreekt?!.. geen flauw idee.. hoe is t met jou?
Oh naar zeg eczeem! Ja lastig is het he, kan ineens weer van alles zijn. Hier rustig ook, ik denk dat eisprong is geweest, niet dat ik het voel maar als ik naar de lengte van mijn cyclus kijk. Dus ook op het wachtbankje denk ik
Jah zo irritant dat eczeem... jeuk en mega rood..
spannend!! Samen op t wachtbankje! Duim voor je!!
Morning! nou sterkte met je eczeem. En duim ook voor jou en alle andere meiden hier. Zeker spannend!
Dank jewel!! Mn dochter net voor eerst naar peuterspeelzaal. Dus hier een zenuwpees van een mama op de bank.... t is zo’n gevoelig meisje... en ze wilde niet ontbijten.. niks drinken.. ze eet daar pas fruit om 11:00 uur... vind ik dan weer heel rot... Maja ze gaat t vast leuk vinden. Alle eerste keer voor mama’s is lastig he :-$
De tijd kruipt hahahaha.
Vriend is ook nog thuis die heeft een late dienst en ik vrij genomen vandaag. Zodat we haar samen weg konden brengen en halen strakjes.
Wat doen jullie voor werk eigenlijk?
Ik werk op een kinderdagverblijf ( eigen kind naar psz brengen is dan toch ineens heeeeel anders hihi) en Mn vriend werk in een gevangenis.
Wat spannend psz! Vond ze het leuk?? Ja vaak is het lastiger voor de mama zelf! De mijne gaat 2 dagen naar kdv maar dat vond ik ook erg wennen in het begin. Nu vindt ze het gewoon leuk dus dat is indd veel fijner wegbrengen.

Wanneer is je NOD eigenlijk popje?
Ik denk de mijne 29e
Ze vond t leuk ja! Even kat uit de boom kijken maar de leidsters zeiden dat ze overal goed aan mee deed. Dat deed me goed. Zal nog wel even paar keer wennen zijn voor me hihi..
mijn NOD is de 25ste of 26ste.. ga ik vanuit! Zitten dus dicht bij elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat psz goed ging! Dochter hier vindt kdv met tijden leuk en dan weer weken niet. Binnenkort is haar grote vriendin vier ben benieuwd hoe het dan gaat.

Vinden jullie die laatste week wacbten ook zo lastig? Nu denk ik nog prima om te wacbten maar die laatste dagen kruipen voorbij. Weet vaak wel al een week van te voren dat het (weer) niet gelukt is door allerlei klachten die dan opspelen.
Ja sowieso erg lastig, ik zit pas op dag 20 maar denk steeds spoel maar door jongens, of het nou gelukt is of niet, wil het gewoon weten haha.

Vorige maand had ik klachten die zowel op ongesteld leken en op zwanger dus durf bijna niet meer op mijn gevoel af te gaan. Toen was ik ook licht misselijk enzo.
Lastig he die symptomen lijken allemaal best veel op elkaar.. zwanger / ongesteldheid... irritant! En dat wachten is zo killing ja.. de tijd kruipt!.....

Ik werk op een kdv en veel kindjes hebben dat ja dat ze het de ene keer leuk vinden en de andere x niet willen... ik weet dat t altijd zo weer over is maar toch bij je eigen kind lastiger denk. Ze zal t ook vast x niet leuk vinden..... moeders even slikken en doorgaan hihihi..
ze is nu ziekjes .. vandaag koorts.. speelt wel maar wat meer hangerig en heel witjes. Nichtje had t afgelopen week en Mn neefje van 3,5 maand ligt in t zkh met het rs virus .. :cry:
Op Mn werk afgelopen week ook echt DE HELFT van de kinderen ziek! Dus ik kon erop wachten dat Mn dochter het ook zou krijgen....
Oef ja dat rs virus, mijn neefje heeft ook in het ziekenhuis gelegen daarmee. Echt zo naar! Hoe is het met jullie kleine meisje popje? Nog ziek?

Hier goed hoor alleen sinds 2 dagen in de avond extreem warme voeten. En dan van binnen, klinkt maybe raar haha. Ik heb dit eerder gehad maar was toen veel verder in de zwangerschap dus zegt helemaal niks. Maar goed alles dat je voelt rond deze periode valt natuurlijk mega op.

Ik heb trouwens ook een ring, die mijn slaap/stappen en activiteiten meet. Maar ook mijn temp, niet de temp zelf maar of die hoger of lager is, dus +0,1 en dat soort dingen. Vorige maand heb ik dus kunnen zien dat mijn temp omhoog ging en achteraf dus kunnen zien wanneer eisprong was (omdat ik nl ongesteld werd).
Je temp gaat blijkbaar 0,2-0,5 omhoog en dan is je eisprong 1 of 2 dagen ervoor geweest.

Nu heb ik die verhoging niet gezien, of iig niet 0,4 omhoog zoals vorige maand. Balen, hij is wel omhoog gegaan maar geleidelijk. Dus wat dat nou weer zegt haha. Maar goed, vanochtend was mijn temp dus 0,3 gezakt. Dus ik dacht wat is dit nou weer. Je temp blijft normaal gesproken hoger totdat je ongesteld moet worden. Dat gebeurde bij mij de vorige keer. Nu lees ik weer dat er een innestelingsdip bestaat, dan dipt je temp om vervolgens weer omhoog te gaan. Wishfullthinking haha, morgen dus maar bekijken.
Popje, nog klachten? Kan je je nog inhouden om niet te testen? Hoop dat het ondertussen alweer wat beter gaat met je dochter.
He deb84, ze is helaas nog ziek.. ik ben vandaag thuis dus dat is fijn. Denk dat we voor morgen de psz afzeggen en ze de hele dag naar mijn moeder gaat. Balen de tweede keer psz al missen. Maja ziek is ziek.

Ik heb vandaag hoofdpijn en heb echt met de dag pijnlijkere borsten.. ik heb toch het idee dat Er een naderende ongesteldheid aan zit te komen... heb normaal ook altijd hoofdpijn voor dat ongesteld word.... vandaar dat ik het denk..
nog geen drang om te testen hihi.. kan ook nog geen test halen. Hier in het dorp geen winkels dan alleen AH. En kan de deur nu niet uit met een ziek meisje..
denk dat ik vrijdag een test ga halen en t weekend een test waag als ik niet ongesteld word vrijdag of zaterdag.

Wat grappig zo’n ring.. ken ik helemaal niet! Was het bij jou een innestelingsdip denk je?? Gek he die temperatuur...
het maak je echt allemaal onzeker.. en ook nieuwsgierig!
Oh wat naar. Beterschap voor het kleine meisje! Ja inderdaad ziek is ziek en je moeder kan dan veel meer rekening met haar houden.

Ja het zou een dip kunnen zijn. Weet niet precies hoe het werkt maar had dus 2 dagen lager en vanochtend dus weer wat hoger dus we kunnen niet meer dan afwachten. Ik heb verder geen klachten, voel niks anders dan normaal.

Gevoelige borsten kan echt wel een teken zijn hoor!!
Dank jewel! Had gehoopt dat ze na ma en di met papa thuis te zijn geweest dat het vandaag al wel beter zou gaan maar ze leeft op paracetamol. Merkt t meteen als ie uitwerkt. Stort ze in. Beter dus morgen maar niet naar de psz en naar oma. Ze ging voorheen ook altijd de hele donderdag naar mijn moeder maar zou per nu zeg maar naar psz gaan sochtends en zou Mn ma haar ophalen op de psz. Gelukkig is Mn vriend morgen 17:00 klaar dus haalt haar dan op. Ik moet tot 18:30 uur en ben dan pas 19:00 thuis..

Wanneer wil jij testen??

Ja gevoelige borsten kan zeker een teken zijn hihi. Hou mezelf maar voor dat ik ongesteld ga worden :blabla: hahahaha
Kan me eigenlijk niet herinneren of ik altijd pijnlijke borsten heb als ik ongesteld ga worden.....
Jaa zou nu al willen testen maar wil de teleurstelling niet haha. Vraag mij af of ik een kortere cyclus heb omdat (als het een innestelingsdip is geweest) dan zou het betekenen dat mijn cyclus korter is omdat je een dip hebt 5 dagen voor je NOD. Dus weet niet, zou eigenlijk best dit weekend willen testen. Bij mijn dochter testte ik op dag 24 al positief en toen had ik ook een gemiddelde cyclus van 28/29 dagen. Maar ja die teleurstelling he, misschien beter gewoon afwachten. Ik ben echt zo ongeduldig.
Ja ik wacht ook liever tot er echt zekerheid is. Beter wanneer er zekerheid is dan nog onzekerheid of dat t te vroeg is of negatief...
Alle reacties Link kopieren
Lastig idd wel of niet vroeg testen. Ik doe het eigenlijk nooit omdat ik een week van te voren al wel weet dat het weer niet gelukt is. Ik heb nu alle klachten alweer die de volgende menstruatie aankondigen.
Wanneer is jullie nod? Mijne volgende week ergens. Weet nooit precies wanneer. Rond donderdag denk ik.
Mijne is de 29e bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen. Ik vind het ook erg lastig niet te testen. Bij mijn dochter vond ik namelijk mijn kwaaltjes ook op een aankomende ongesteldheid lijken. Vorige maand was ik ook misselijk en opgeblazen buik maar dat heb ik dus bij beide haha. Lastig!! En popje, hoe is het bij jou? Vandaag of morgen jou NOD toch?

Ook spannend voor jou dus Miss elfje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven