Uitgerekend eind oktober/ begin november

21-02-2019 16:51 30 berichten
Hallo lieve allemaal, sinds 3 dagen weet ik dat mijn man en ik een kindje verwachten. Wij zijn heel blij, want het duurde 1,5 jaar voor wij een super test in handen hadden. Maar nu begint ook de onzekerheid. Ik ben nu 4+2 dagen. Als je een test hebt gedaan na je nod en die is positief.. Hoe betrouwbaar is dat eigenlijk? Zijn er meer mensen uitgerekend rond deze datum en die het gezellig vinden om mee te kletsen?
Liefs!
Als je test positief is, is dat heel betrouwbaar. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop dat het ongecompliceerd zal verlopen met over 8 maanden een wolk van een baby :)
Dankjewel Morgenstond_ , dat doet mij toch weer goed zo'n bevestiging. Uiteraard blijft het spannend tot de 1e echo. Ben jij ook uitgerekend oktober/ november?
Nee, ik heb een zoontje van 8 maanden en hoef nog even geen nieuwe ;-) Maar ik heb nog wel eens tijd over om hier op de zwanger-pijler te lezen en gun het de pas-zwangeren van harte, zeker als je er zo lang op hebt moeten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Hoopvol gefeliciteerd!
Ik snap je helemaal, wij zijn ook 1,5 jaar bezig geweest en gisteren ontdekt dat ik zwanger ben.
Al meerdere miskramen gehad dus kan pas echt blij zijn als de 12 weken grens voorbij is!
@ Morgenstond_ wat lief van je!

@Bloemie86 wat leuk dat we tegelijkertijd uitgerekend zijn. Ik begrijp heel goed je angst. Zeker als je al meerdere miskramen hebt gehad. Ik heb 1 miskraam gehad, maar dat was al vroeg dat het net een menstruatie leek alleen dan heftiger. Verder nooit een positieve test in handen.
Heb je al last van kwaaltjes?
Gefeliciteerd.
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hoopvol en Bloemie gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Hoopvol en Bloemie, van harte!

Ik heb net een test gedaan en ook zwanger. Durf niet heel blij te zijn, ook een paar miskramen gehad, ook na de eerste echo en het hartje klopte :( Dus heb pas echt een blij gevoel bij 12 weken...maar het begin is er :)
Alle reacties Link kopieren
Miamora ook gefeliciteerd!
Ik ga morgen weer een testje doen om te kijken of de streep duidelijker wordt.
Durf het niet te geloven en heb het idee of ik het ook nog een beetje weg stop. Zo van niet te veel aan denken miss is het er ook niet. Voel me ook nog niet anders, wat ik bij eerdere zwangerschappen wel had.
Gefeliciteerd hoopvol! We kennen elkaar uit het zwanger worden vanaf november topic (2017). Ik ben nu bijna 29 weken. Wens je een voorspoedige zwangerschap!🍀❤️
Alle reacties Link kopieren
Hi Bloemie,

Heb ik ook gedaan hahahhaha... ik geloof het ook niet. Heb al paar keer positief getest en paar dagen later niets meer. Dus blijf voorzichtig. Heb wel de predictor, normaal gebruikt, die minder gevoelig is, dat geeft hoop :) Van mij. Van mijn vriend moet ik de digitale nog doen, dan gelooft hij het pas hahaha...

Heb je nog een test gedaan?
Elke zwangerschap is natuurlijk weer anders, de allereerste keer wist ik het eigenlijk al zonder test, moest meteen al overgeven. Voel me ook onzeker hoor, heb menstruatipijn en verloor zwart bloed. Had ik eerste keer ook niet. Tja, dat wachten maakt een mens gek!
Miamora, ik begrijp dat je voorzichtig bent. Ik heb 4 testen gedaan haha. 3 dipsticks die steeds duidelijker werden en vanochtend clearblue waarop stond zwanger 2+3 weken. Alles klopt nog!

Wilde perzik! Ja wij kennen elkaar. Jeetje al29 weken. Gefeliciteerd! Heb je een voorspoedige zwangerschap? Zelf ben ik als de dood voor een miskraam..
Wat fijn Hoopvol die 2-3 weken indicator! Ja ik leefde ook van dagelijkse test naar test hoor. Het is vreselijk spannend (helemaal als je er een poos op hebt moeten wachten). En dan leef je toe naar de eerste echo, en dan de 12 weken grens, de 20-weken echo, levensvatbaarheidsgrens etc. :) Blijft superspannend maar ook zo leuk! Geniet ervan, hoop dat alles goed mag gaan.

Met mijn zwangerschap gaat het goed, had in t begin wat bloedverlies en dat was doodeng maar komt veel voor. Voor de rest alles goed, wel extra groeiechos omdat ik door m'n astma veel ziek ben geweest (maar die zijn ook goed tot zover). Ik mag ook niet meer werken ivm harde buiken en ziekzijn dus, al met al valt de zwangerschap mij best zwaar. Maar allemaal voor het goede doel! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Maakt idd onzeker allemaal en ga nu ophouden met testen, want dat is ook geen zekerheid. Ik ben het meest zenuwachtig tot 12/13 weken, als we dat mogen halen en voor de rest ontken ik het een beetje :) Maar zit zo niet op een roze wolk en vriend ook niet...Enige positieve wat ik eruit haal is dat alles lichamelijk werkt (van ond beide) en voel wel een beetje de tijd tikken, ben net 37 geworden en ook al een tijdje bezig. Maar goed, gyn zie dat dit helemaal niet oud was hahahha...nou ja, hij heeft er voor geleerd en zou het wel weten :)

Fijn weekend allemaal!
Wilde perzik, het is idd voor het goede doel. Maandag ben ik 5 weken en vandaag gaan we het mijn ouders zeggen. Heel leuk door middel van een foto lijstje. Maar ook ik heb constant angsten en mijn man zegt dat ik ook niet meer moet testen. Hij ziet alles juist heel positief terwijl zo onzeker ben.

Dus miamora, ook ik zit nog niet op een roze wolk. Ik heb wel symptomen maar alleen in de avond. Hoofdpijn duizeligheid, pijnlijke borsten wel de hele dag, en in de avond misselijk. Zolang ik dat allemaal nog heb.. probeer ik wat rustiger te zijn haha.

Wie heeft er trouwens al de verloskundige gebeld? Ik ga maandag een afspraak maken.

Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
@hoopvol, heb je het al verteld en hoe was de reactie? Volgens mij kan je maandag gewoon verloskundige bellen. Ze zijn wel heel verschillend wanneer je mag komen. Denk sowieso na 7 weken, maar heb vriendinnen die pas bij 12 wk mochten.

Nee, geen roze wolk hahaha... maar ben ook niet aan het sip lippen. Ik probeer beetje los te laten, aangezien je geen controle hebt. De kans dat het goed gaat is natuutlijk groter dan dat niet goed gaat :) de eerste keer wilde ik het van de daken schreeuwen en nu houden we het echt (op 1 stel na) voor onszelf. Voelt nu beter, misschien bijgeloof :)
Reactie was echt heel leuk! Wij hebben het via een foto lijstje gedaan ( via pinterest haha) heel leuk! Tranen van geluk natuurlijk!

Hoe voel jij je?
Alle reacties Link kopieren
Hoopvol, wat leuk zeg! Ja, zijn mooie momenten he... hoe voel je je verder? Heb je al een afspraak met de verloskundige gemaakt?

Ik voel me eigenlijk prima! Wel af en toe menstruatiekrampen, alsof deze net gaat beginnen.. beetje maagzuur en lichte misselijkheid. Vorige keer stond ik al boven de wc. Gek dan he, dat het zo anders kan zijn. Maar klop het meteen af hahahaha... Emotioneel lijk ik veel stabieler, zo gek. Ik ga 27 maart naar de gyn. Dan ben ik 8,5/9 weken (denk ik) en dat geeft dan wel redelijk vertrouwen.

Heb net voor ik zwanger werd allemaal vakanties geboekt! Naar Italië, Ibiza (2x) en Oostenrijk. Nou ja, zijn luxe dingen, maar hoop dat ik me goed genoeg hiervoor voel hahahah...
Miamora, wat fijn dat je je goed voelt. Hier ook gelukkig. Toen ik 4 weken was, was ik wel misselijk en heeeeel de dag hoofdpijn. En gevoelige borsten. Maar sinds deze week is alles minimaal. Maakte me wel eerst onzeker, maar ik heb ook last van menstruatie krampjes en ik voel gewoon dat er iets groeit van binnen. Wij hebben 18 maart onze echo. Dan zijn we 8 weken. Jullie? En heerlijk zeg, die vakanties. Wij zijn net terug uit Gambia en Ibiza staat ook bij ons op de planning! Hopelijk voelen we ons dan nogsteeds goed :D
Bloemie86 hoe gaat met jou en de baby?
Alle reacties Link kopieren
@bloemie, hoop dat alles ok is!

@hoopvol, zo vroeg al kwaaltjes. Ja, had ik eerste keer ook en toen bij 9 weken kon ik niet eens meer werken.... en toen zat het eigenlijk al niet goed, hartje was gestopt met 6 weken en nog iets. Maar dat zeg ik niet om bang te maken, maar meer omdat je er gewoon niets over kan zeggen. Daarom maak ik me niet echt zorgen, ik laat de echo het wel uitmaken. Ben me er wel heel bewust van als ik iets voel, maar denk dan, zal er wel bij horen hahaha...

Spannend 18 maart! Wel
Fijn dat je dan al 8 weken bent. Kun je hopelijk al wat zien... Ga je naar vk of gyn? Wij gaan 27 maart. Weet niet precies hoe ver ik ben. Maar schat in, dat ik dan 8,5/9 weken ben.

Wauw, gambia! Lijkt me ook leuk! Ibiza ook nog nooit geweest, lijkt me ook een mooi eiland. Alleen wennen, geen alcohol hahahha
Hoi Miamora, ja de kwaaltjes zijn erg vroeg. Ik heb misselijk misselijk en nog eens misselijk. Bijna heel de dag overgeven. Hoofdpijn en duizelingen ook nog. Verschrikkelijk en dat ook nog eens op werk. Ben benieuwd tot hoelang ik kan werken...

Wij gaan naar de gynaecoloog. Jullie? We lopen wel gelijk op :D. Jij zal dan zeker al wat zien! Ik duim op een goede echo. Wij nog 1,5 week. Poeh wat duurt dat lang haha.
Alle reacties Link kopieren
Hi Hoopvol,

Wat een ellende die misselijkheid! Misschien optie dat je toch medicatie hiervoor krijgt en je toch beetje kan functioneren. En kun je met je werk toch niet al overleggen met iemand dat je wat later kan komen en eerder weg?

Wij gaan ook naar de gyn, ivm medicijngebruik. Jij loopt denk ik wel een week voor. Ik heb een echo als ik 8,5/9 wk ben. Dus nog bijna 3 weken wachten.

Heb nog steeds last van menstruatiepijn, en soms buikkramp. Super irritant, als krampen erg worden, merk ik wel dat ik hele tijd ga checken of ik geen bloed verlies. Had di beetje roze en daarna niets meer... probeer me niet druk te maken. Kan er toch niets aan doen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven