Zwanger worden vanaf mei 2019

13-04-2019 22:49 93 berichten
Niet meer actief
anoniem_125023 wijzigde dit bericht op 27-05-2019 22:46
91.59% gewijzigd
Succes :-). Een jaar geleden stopten wij in mei met anticonceptie en ons 2e zoontje is nu 5,5 week oud.
Alle reacties Link kopieren
Wij starten ook in mei met onze wens voor een 1e kindje.
1-Aapje schreef:
14-04-2019 06:44
Succes :-). Een jaar geleden stopten wij in mei met anticonceptie en ons 2e zoontje is nu 5,5 week oud.
Nog gefeliciteerd dan! Wat kan dat dan snel gaan hè 😀 vorige x was ik ook in ronde 1 zwanger, dus wie weet heb ik nu over een jaar ook zo’n klein frummeltje :heart:
Ponymeisje23 schreef:
14-04-2019 09:00
Wij starten ook in mei met onze wens voor een 1e kindje.
Superleuk! Vind je het spannend?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden, ik ben nu net begonnen.
De pil is sinds februari de deur uit en de eerste cyclus heb ik er al op zitten. Nu dus in ronde 2. Ik vind het gezellig om mee te kletsen!
Alle reacties Link kopieren
shadowfaxx schreef:
15-04-2019 19:42
Superleuk! Vind je het spannend?
Ja best wel. Vorige maand gestopt met pil en net ongesteld geweest.
Wat een verademing stoppen met de pilt. Voel mij zo ontzettend goed.

In mei gaan we op vakantie en vanaf dan mag het starten beginnen. Ik heb de wens al sinds vorig jaar september, maar vriendlief nog niet. Hij is er inmiddels klaar voor maar we willen beide op vakantie nog genieten van een cocktail, pretparken in en alles eten wat nog mag.

Daarnaast ken ik mijzelf en heb ik helaas altijd iets. Dus ziek op vakantie had ik geen zin in. Dan wachten we een maandje.

Voelt het bij jou anders nu voor een tweede?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Speciaal een profiel aangemaakt voor dit topic. Las al wel veel mee her en der.

Wij, man van 33 en ik (32), gaan vanaf volgende maand voor ons eerste kindje. Gek om dit nu ineens te typen, alsof het nu echt wordt...

Ik slik sinds een week foliumzuur, ben al jaren van de pil af. Ik ben een aantal jaren geleden ongepland zwanger geraakt, dit heeft na miskraam tot een curretage bij 6 weken geleid. Nu aantal jaren later dit verwerkt en echt klaar voor de grote stap.

Lijkt me leuk om
hier samen met elkaar te kunnen kletsen!
Hoi allemaal,

Graag schrijf ik ook mee in dit topic. Dit is onze eerste ronde voor een 2e kindje.
Heel spannend allemaal!

Lijkt me gezellig om hierover te kletsen met elkaar!
Ponymeisje23 schreef:
15-04-2019 22:36
Ja best wel. Vorige maand gestopt met pil en net ongesteld geweest.
Wat een verademing stoppen met de pilt. Voel mij zo ontzettend goed.

In mei gaan we op vakantie en vanaf dan mag het starten beginnen. Ik heb de wens al sinds vorig jaar september, maar vriendlief nog niet. Hij is er inmiddels klaar voor maar we willen beide op vakantie nog genieten van een cocktail, pretparken in en alles eten wat nog mag.

Daarnaast ken ik mijzelf en heb ik helaas altijd iets. Dus ziek op vakantie had ik geen zin in. Dan wachten we een maandje.

Voelt het bij jou anders nu voor een tweede?
Fijn dat jullie er inmiddels allebei klaar voor zijn! Waar gaan jullie heen op vakantie? Klinkt heerlijk zo met cocktails en pretparken :lol:

En bizar hè hoe goed je je voelt na her stoppen met A-C. Ik ben na de geboorte van ons kind niet terug aan de AC gegaan, bevalt me wel eigenlijk. Behalve de condooms :$

Ja het voelt wel anders. Je weet beter wat te verwachten. Had bij mijn 1e een perfecte zwangerschap, hoop daar nu weer op. Zeker met een dreumes die ook rondhobbelt nu lijkt me dat wel zo fijn.
LenteBloempje90 schreef:
15-04-2019 20:58
Hoi Meiden, ik ben nu net begonnen.
De pil is sinds februari de deur uit en de eerste cyclus heb ik er al op zitten. Nu dus in ronde 2. Ik vind het gezellig om mee te kletsen!
Spannend! Hopelijk een goede 2e ronde! Wordt dit jullie 1e kindje?
-Niki- schreef:
16-04-2019 13:38
Hoi allemaal,

Graag schrijf ik ook mee in dit topic. Dit is onze eerste ronde voor een 2e kindje.
Heel spannend allemaal!

Lijkt me gezellig om hierover te kletsen met elkaar!
Leuk dat jullie ook voor een 2e kindje gaan. Hoe oud is jullie kind? Zeker spannend, maar ook zo mooi om naar uit te kijken.
anniekannie123 schreef:
16-04-2019 13:05
Hallo allemaal!

Speciaal een profiel aangemaakt voor dit topic. Las al wel veel mee her en der.

Wij, man van 33 en ik (32), gaan vanaf volgende maand voor ons eerste kindje. Gek om dit nu ineens te typen, alsof het nu echt wordt...

Ik slik sinds een week foliumzuur, ben al jaren van de pil af. Ik ben een aantal jaren geleden ongepland zwanger geraakt, dit heeft na miskraam tot een curretage bij 6 weken geleid. Nu aantal jaren later dit verwerkt en echt klaar voor de grote stap.

Lijkt me leuk om
hier samen met elkaar te kunnen kletsen!
Leuk dat je mee wil schrijven!
En pittig van je miskraam maar fijn dat je dit een plekje hebt kunnen geven. Hahaha ik herken heel erg wat je typt van dat her gek is om zo zwart-wit te lezen dat het nu heel serieus wordt qua kinderwens. Geeft toch wel kriebels haha.
@shadowfaxx onze oudste is bijna 2, en die van jullie?

@ponymeisje lekker dat jullie eerst nog even op vakantie gaan, mooi vooruitzicht.
Alle reacties Link kopieren
shadowfaxx schreef:
16-04-2019 20:30
Spannend! Hopelijk een goede 2e ronde! Wordt dit jullie 1e kindje?
Ja, ons eerste kindje! Is wel spannend hoor, nu de knop definitief is doorgehakt. Maar wel een mooi vooruitzicht!

Ik heb mijn NOD op 26 april en ik zou met vroege testen al op 22 april kunnen testen. Dus dat komt ook al dichterbij.
Alle reacties Link kopieren
@shadowfoxx haha ja echt kriebels he!

leuk om hier beetje met elkaar te kunnen praten over deze spannende periode!

@lentebloempje wow das echt al dichtbij! zijn er speciale testen waarmee je ook al vroeger kan testen? spannend!!
LenteBloempje90 schreef:
16-04-2019 21:33
Ja, ons eerste kindje! Is wel spannend hoor, nu de knop definitief is doorgehakt. Maar wel een mooi vooruitzicht!

Ik heb mijn NOD op 26 april en ik zou met vroege testen al op 22 april kunnen testen. Dus dat komt ook al dichterbij.
Oh spannend! Ga je ook een early doen of wacht je tot de 26e?
-Niki- schreef:
16-04-2019 21:27
@shadowfaxx onze oudste is bijna 2, en die van jullie?

@ponymeisje lekker dat jullie eerst nog even op vakantie gaan, mooi vooruitzicht.
Leuk! Dan kan jullie oudste straks wat bewuster de zwangerschap beleven. Onze oudste is nu net 15 maanden oud
anniekannie123 schreef:
16-04-2019 21:37
@shadowfoxx haha ja echt kriebels he!

leuk om hier beetje met elkaar te kunnen praten over deze spannende periode!

@lentebloempje wow das echt al dichtbij! zijn er speciale testen waarmee je ook al vroeger kan testen? spannend!!
Je hebt idd “vroege” testen (early) waarmee je 4 dagen voor NOD al kan testen. Deze heeft een lager niveau van HcG nodig om streep te geven. Lijkt dus enorm fijn, maar soms heb je daardoor wel positieve test terwijl je toch ongesteld kan worden. Maar haha hier liggen ze ook al klaar. Bij onze eerste was ik zo snel zwanger dat ik het niet doorhad (was net gestopt met spiraal en wachtte tot ik ongesteld werd, werd ik duw maar niet :lol: ). Maar denk dat ik mezelf moeilijk kan bedwingen in die paar dagen voor Nod
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Lijkt me leuk om mee te schrijven. Wij gaan vanaf mei voor een tweede kindje proberen. Onze eerste is nu net 3 jaar.

Ondanks (of misschien wel dankzij..) dat ik er al 1 heb vind ik het wel weer super spannend :-).
shadowfaxx schreef:
16-04-2019 21:42
Leuk! Dan kan jullie oudste straks wat bewuster de zwangerschap beleven. Onze oudste is nu net 15 maanden oud
Klopt ja! Ik ben heel erg benieuwd hoe dat allemaal zal gaan. En of het ook gaat lukken, bij de eerste ben ik zwanger geworden met behulp van Clomid. Ik had toen namelijk hele lange cyclussen en zelden een eisprong. Gek genoeg lijkt het nu alsof ik wel een cyclus heb, er zit nu steeds 5 a 6 weken tussen en ik heb de vorige en deze cyclus een eisprong gevonden door ovulatietesten te gebruiken.
Vermoedelijk heb ik vorige week vrijdag een eisprong gehad en ik denk dan 27 april nod.

Bloempje voor jou dus ook al spannend op 26 april nod!
Alle reacties Link kopieren
@anniekannie. Dat is wel even pittig zeg. Fijn dat je het een plekje hebt kunnen geven.

@shadowfaxx wij gaan 2 mei naar Florida. Hier zijn we 8 dagen. Dus Disney, Universal studios En SeaWorld staan op het lijstje..
Lijkt mij ook erg bijzonder dat je buik voor de 2e keer een kindje mag dragen.

@lentebloempje wat betekend NOD?

Gezellig allemaal, vind het fijn om ook wat met ervaren mensen te kletsen maar ook met degene voor wie ook alles nieuw is
-Niki- schreef:
16-04-2019 22:01
Klopt ja! Ik ben heel erg benieuwd hoe dat allemaal zal gaan. En of het ook gaat lukken, bij de eerste ben ik zwanger geworden met behulp van Clomid. Ik had toen namelijk hele lange cyclussen en zelden een eisprong. Gek genoeg lijkt het nu alsof ik wel een cyclus heb, er zit nu steeds 5 a 6 weken tussen en ik heb de vorige en deze cyclus een eisprong gevonden door ovulatietesten te gebruiken.
Vermoedelijk heb ik vorige week vrijdag een eisprong gehad en ik denk dan 27 april nod.

Bloempje voor jou dus ook al spannend op 26 april nod!
Spannend, twee NOD’s in aantocht. Ik verwacht mijn menstruatie op 22 april en dan daarna van start :hyper:

Mocht je nu merken dat het weer niet lukt, mag je dan weer snel starten met Clomid? Ik hoop voor jullie dat het niet nodig gaat zijn :-)
Ponymeisje23 schreef:
17-04-2019 09:47
@anniekannie. Dat is wel even pittig zeg. Fijn dat je het een plekje hebt kunnen geven.

@shadowfaxx wij gaan 2 mei naar Florida. Hier zijn we 8 dagen. Dus Disney, Universal studios En SeaWorld staan op het lijstje..
Lijkt mij ook erg bijzonder dat je buik voor de 2e keer een kindje mag dragen.

@lentebloempje wat betekend NOD?

Gezellig allemaal, vind het fijn om ook wat met ervaren mensen te kletsen maar ook met degene voor wie ook alles nieuw is
Wauw gaaf! Veel plezier alvast.
Je NOD is eigenlijk de datum dat je ongesteld moet worden maar dus niet ongesteld wil worden. dus de dag dat je eventueel kan testen :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

Mag ik misschien meeschrijven?

Weet niet in hoeverre ik actief ga zijn want wil er zo min mogelijk mee bezig zijn eigenlijk. Heb in het verleden 3 miskramen meegemaakt en ik was elke keer er heel veel mee bezig. De 4e zwangerschap is wel goed gegaan en ik denk dat het kwam omdat ik het gewoon wat meer losliet (dat idee heb ik in ieder geval).
Heb dus al een kindje, een jongen van bijna 3!

Wij zijn al wel een maandje eerder begonnen, dus hoop niet dat dat erg is? Ben volgens mijn ovulatiekalender al een dag over tijd, dus vind het al wel spannend!
Van het weekend wil ik pas gaan testen.. Als ik het kan redden tot die tijd dan haha

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven