Ik ben zwanger maar mijn vriend wilt het niet

23-05-2019 06:17 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou nooit gedacht dat mij dit zou gebeuren maar het is me toch overkomen.
Gister moest ik na de dokter lang verhaal kort te maken
anoniem_386416 wijzigde dit bericht op 24-05-2019 21:05
Reden: 0000
74.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar jij wil de zwangerschap doorzetten? Dat recht heb je maar hij wil het duidelijk niet. Zijn boosheid is misschien wat misplaatst maar wellicht de eerste emoties? Beslis wat jij wil en leef met de consequenties die daaraan hangen. Er is geen compromis mogelijk over een aanstaand kind. Je wil het, of niet.

Vraag je ook af, of je verder kan en wil met iemand die je zo laat vallen zoals je zelf zegt en vrij rigoreus zijn biezen pakt. Zelfs na het afbreken van de zwangerschap (als je dat overweegt.)

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Wil jij nu nog wel samen zijn met je vriend?

En verder: :hug:
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
natuurlijk is hij geschrokken, en sommige mensen reageren dan door weg te lopen van het probleem.

Geef hem even de ruimte, en ga dan praten. Luister dan na elkaar.

De belangrijkste vraag is; "wat wil jezelf?"

Welke keuze er ook gemaakt gaat worden, makkelijk is het niet. Instanties zoals het FIOM kunnen je begeleiden in het maken van de juiste keuze voor jou/jullie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hij wilde geen kinderen meer , dus hij had er een knoop in kunnen lagen leggen, steriliseren dus.
Waarom jouw vriend dat niet heeft gedaan en de verantwoording bij jou laat liggen is zijn fout.

Dat hij nu opstapt vind ik een laffe streek.
Wil jij nu met hem nog 50 jaar verder, met een omgewenst kindje of met de herinnering aan een abortus ?

Aan jou de keus, hij verandert niet.
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Lekker makkelijk je spullen pakken. 15(!) jaar samen, hoe oud ben je dan? En hij? Dit klinkt als iemand van 16 jaar. En hij heeft dus al kinderen? Samen met jou dan neem ik aan?
Hij was er zelf bij toen hij je zwanger maakte. Ik zou geen zin meer hebben in deze vent.
Alle reacties Link kopieren
Die 15 jaar deed ie wel normaal? Iemand die al 15 jaar met je samenleeft en lief en leed deelt gaat toch niet zomaar op zo'n manier weg? Waren er al problemen?

En zijn andere kinderen, komen die uit een andere relatie en zijn al volwassen of zijn die ook van jullie samen?
Wat een misbaksel. Kies voor jezelf TO, met of zonder kindje.
Iemand die je zo behandelt na ook voor jou een schokkende mededeling is geen "maatje" maar een eikel.
Alle reacties Link kopieren
Waar is je vriend exact boos over? Waarom vindt hij kennelijk dat jij als enige verantwoordelijk bent voor jullie anticonceptie?

Hoelang ben je al zwanger? Zou je eventueel de zwangerschap nog kunnen afbreken? (Als je dat überhaupt zelf wilt).
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
23-05-2019 08:30
Wat een misbaksel. Kies voor jezelf TO, met of zonder kindje.
Iemand die je zo behandelt na ook voor jou een schokkende mededeling is geen "maatje" maar een eikel.
Nou precies dit dus. Laat je niet beïnvloeden in je keuze of moeder te worden of niet zou ik zeggen. Want misschien is dit ook wel een stukje manipulatie en druk uitoefenen vanuit hem zodat jij voor hem kiest. Sowieso deze man niet meer terug nemen!
Alle reacties Link kopieren
Als hij zich niet had laten steriliseren dan is het een klootzak eerste klas. Alle andere anticonceptie is niet 100%

Laat hem gaan die eikel , misschien is het een heel rare reactie gewoon. Nou ja dat zie je wel als hij terugkomt.
Ga verder helemaal zelf bedenken wat je wil met lieve mensen (ouders?vriendinnen?) Om je heen. Of bel idd fiom oid.

Heel veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
leuke kerel... sterkte!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem geen duimbreed in de weg leggen (hij mag naar Honoloeloe als hij wil) maar mijn eigen beslissing zou doorslaggevend zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Aan deze man heb je niks. Dat is je nu wel duidelijk denk ik. Probeer het dus te accepteren. Met zo iemand moet je niet eens een relatie willen. Zorg goed voor jezelf en je ongeboren baby. Ga direct foliumzuur halen, eet en drink gezond en gevarieerd, neem voldoende rust, ga regelmatig zwemmen (bewegen), zoek afleiding en troost. Heb je familie en vriendinnen waar je terecht kan? Richt je volledig op je zwangerschap en op de voorbereidingen op de komst van je kindje. Je komt er wel. Probeer zo min mogelijk te stressen. Heel veel sterkte, geluk en succes met alles! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alvast wat van zijn spullen inpakken en bij de trap zetten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oh sorry, het is nog niet eens duidelijk of jij dit kindje wil. Volg je eigen gevoel TO. Nogmaals sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap t niet zo goed. Hoe oud zijn jullie? Zijn jullie getrouwd..
Hebben jullie al kinderen?
Wil jij dit kindje wel?
Alle reacties Link kopieren
Abortus is ook een optie hè. Maar ik neem aan dat je rond de 30 bent, en dan zo schrijven? Ik twijfel een beetje TO.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
23-05-2019 09:06
Abortus is ook een optie hè. Maar ik neem aan dat je rond de 30 bent, en dan zo schrijven? Ik twijfel een beetje TO.
Ik vraag me ook af hoe de situatie in elkaar steekt. Vriend krijgt obv heel weinig info direct de zwarte piet toegespeeld. Misschien is TO wel heel laks met anticonceptie geweest? Hoe is jullie situatie uberhaupt? Financieel mogelijk om een kind in je eentje te krijgen? Heb je al andere kinderen? Ik vind dat er best wat kritischer nagedacht mag worden over een kind op de wereld zetten. "ik wil het dus ik doe het" vind ik veel te kort door de bocht. Je komt nogal jong over.
Snowpink schreef:
23-05-2019 09:19
Ik vraag me ook af hoe de situatie in elkaar steekt. Vriend krijgt obv heel weinig info direct de zwarte piet toegespeeld. Misschien is TO wel heel laks met anticonceptie geweest? Hoe is jullie situatie uberhaupt? Financieel mogelijk om een kind in je eentje te krijgen? Heb je al andere kinderen? Ik vind dat er best wat kritischer nagedacht mag worden over een kind op de wereld zetten. "ik wil het dus ik doe het" vind ik veel te kort door de bocht. Je komt nogal jong over.

Laks met anticonceptie geweest? Is dat alleen haar verantwoordelijkheid?
Het maakt niet uit of je zwanger bent of niet. Je vent hoort er voor je te zijn, jullie horen er voor elkaar te zijn. Elkaar steunen bij stress en in slechte tijden.

Dat doet hij niet dus :bye:
Wil jij dit kind wel? Abortus is, indien gewenst, ook een recht. Aan jou de keuze.

Wat betreft die vriend van je. Ongeacht of jij besluit dit kind te houden of niet, ik zou hoe dan ook blij zijn van hem af te zijn. Liever alleen dan samen met iemand die me zo laat vallen. En ja, hij is de vader en hij heeft recht op zijn rechten, maar daar zou het voor mij dan ook mee ophouden.

Sterkte met de situatie en een keuze maken.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
23-05-2019 09:19
Ik vraag me ook af hoe de situatie in elkaar steekt. Vriend krijgt obv heel weinig info direct de zwarte piet toegespeeld. Misschien is TO wel heel laks met anticonceptie geweest? Hoe is jullie situatie uberhaupt? Financieel mogelijk om een kind in je eentje te krijgen? Heb je al andere kinderen? Ik vind dat er best wat kritischer nagedacht mag worden over een kind op de wereld zetten. "ik wil het dus ik doe het" vind ik veel te kort door de bocht. Je komt nogal jong over.
nouja, gewoon huppetee je spullen pakken om te vertrekken vind ik bijzonder gedrag in een relatie van 15 jaar
tenzij die relatie al 15 jaar helemaal raar is, dat is natuurlijk een mogelijkheid

verder is anticonceptie niet alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw, en van TO weten we helemaal niet of ze denkt 'ik wil het dus ik doe het'. Ik lees dat in ieder geval niet. Dus dat zijn van jou ook weer aannames op basis van weinig info.
herfstappeltaart schreef:
23-05-2019 09:21
Laks met anticonceptie geweest? Is dat alleen haar verantwoordelijkheid?
Neu, maar stel dat TO "per ongeluk" een pil vergeet omdat ze wel een kind wil en haar vriend niet. Ik noem maar wat he.. dan vind ik niet dat vriend hier dan maar als zak hooi weggezet moet worden. Het hele verhaal is veel te onduidelijk dus ik vind dat hele "vriend is een lul en halleluja geniet van je zwangerschap" weer zo kort door de bocht.
In de OP schrijf je dit:

maar nu komt het ik ben al 15 jaar samen met mijn vriend hij wou geen kinderen meer en ik vond het ook wel oke zonder.

Hij heeft dus al kinderen? Uit de relatie voor jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven