Actieve vakantie in september

01-05-2017 10:05 20 berichten
Wij (man en ik) zijn op zoek naar een leuke reisbestemming voor begin september.

- 2,5 week;

- niet te ver weg;

- bij voorkeur min. 20 graden;

- mogelijkheden om te wandelen (meerdaagse wandelingen zijn ook prima); mountainbiken en/of ander actieve sporten;

- mooie natuur;

- goede vervoersmogelijkheden (bijv. met eigen auto of huurauto);

(en er lekker kunnen eten is ook mooi meegenomen :-)



Meestal gaan we buiten Europa op vakantie. Maar we dachten er dit jaar aan om eens in Europa te blijven. We hebben er zelf echter niet echt een goed idee van, waar in Europa we 'moeten' zijn om bovenstaande aspecten te kunnen vinden. Hoop dat iemand goede tips voor ons heeft! Dank!
Alle reacties Link kopieren
Rondreis Azoren?
Alle reacties Link kopieren
La Palma met georganiseerde wandelingen of Madeira (idem).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een paar eilanden van de Azoren, twee van de kleinere Canarische eilanden (La Palma en La Gomera bv), of Madeira. Al zal 2,5 week voor Madeira vrij lang zijn.
Alle reacties Link kopieren
Azoren, Kroatië, Rhodos, Lesbos, Canarisch eiland, Italië, Cyprus.
Alle reacties Link kopieren
Noord-Italië!

Een huttentocht maken door de Dolomieten en daarna ontspannen aan één van de meren waar je ook kunt mountainbiken of watersporten.
Aangezien je vraagt om goede vervoersmogelijkheden, eten en wandelen, denk ik gelijk aan Galicië. Je kunt er stukken camino lopen, de rías kust bezoeken en heerlijk eten (de wijn is er ook goddelijk). Mountainbiken in de bergen. De wegen zijn prima, vanwege de pelgrims is er veel accomodatie in alle prijsklassen en de Galicia railpass van Renfe (trein) geeft je drie dagen binnen één week onbeperkt reizen voor een luttel bedrag. Vanaf Amsterdam zijn er directe vluchten naar Santiago de Compostela. Of vlieg terug vanaf Asturias (Oviedo).



Maar begin september is er nog heel veel mogelijk, het is dan op heel veel plekken in Europa nog lekker weer.
Alle reacties Link kopieren
Kroatië is trouwens ook mooi.

Bij de Plitvice meren kun je mooie (ook tweedaagse) wandelingen maken en je kunt vast ook wel mountainbiken.
Slovenie
Oostenrijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste jaren goeie ervaringen met Oostenrijk in deze periode. Vaak is het daar in september/oktober heel prettig weer. In het dorp waar wij komen, Neukirchen am Grossvenediger krijg je de Nationalpark Sommercard bij je accommodatie erbij. Daar zit OV bij, wandeltaxi, kabineliften, diverse entrees, dag gratis fietshuur etc. Kijk maar eens op de site van de Nationalpark Sommercard, dan krijg je een indruk wat je allemaal kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
In september kun je op veel plaatsen terecht in Europa. In (Zuid-) Duitsland is het bijvoorbeeld ook vaak nog prima weer. Wij gaan altijd in september op vakantie in Europa, meestal Frankrijk of Noord -Italië. Allemaal prima te doen qua weer. In de bergen is het vaak wel iets frisser.



Pyreneën is ook erg leuk, het groene Spanje (NW) ook. Het is net wat je zoekt.
Wat een leuke opties allemaal. Ik ga ze meenemen in onze overwegingen
La Palma , Madeira, El Hiero , La Gomera , Azoren ?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-06-2018 12:00
Reden: spam
96.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oostenrijk, Spanje
Alle reacties Link kopieren
Albanië of Georgië?? In allebei heb ik hele leuke wandelingen gemaakt en het weer is rond die tijd ook goed. Ik heb er zelf geen auto gehuurd maar andere mensen die ik tegen kwam wel en dat vonden zij goed te doen.

Eten in Georgië vond ik een beetje mwah, in Albanie was ik fan :)
Alle reacties Link kopieren
La Palma of denk ook eens aan Montenegro. Prachtig ongerept land met hele diverse natuur. Niet toeristisch!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Hongarije, Kroatie, Oostenrijk, Tsjechie, Montenegro (staat op mijn eindeloze lijst), Beieren, Sicilie., Kroatie
Alle reacties Link kopieren
TO is inmiddels denk ik al lang geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven