Tijdsinvulling; wel / niet reizen

21-04-2018 11:02 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_368230 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 16:04
Reden: Topic mag verwijderd worden
0.00% gewijzigd
Ik zou zeggen ja.

Wij hebben nooit voor de kinderen gereisd, hadden er ook geen geld voor.

We hebben relatief jong kinderen gekregen (26-27) en reizen nu MET ze.
Ik kan niet wachten tot ze 18-19 zijn en wij met z'n tweeen buiten de schoolvakanties de wereld kunnen zien.
Oh en nog dit: we hebben geen spijt dat we niet voor de kids hebben gereisd, maar als het had gekund hadden we het zeker gedaan!
Alle reacties Link kopieren
Ga reizen. Straks ben je afhankelijk van schoolvakanties, of beperkte vakantiedagen.

Ik zou niet op zoek gaan naar iemand die met je mee wil, maar in je eentje gaan. Dan zit je niet aan iemand vast die misschien tijdens het reizen erg tegen blijkt te vallen.
Onderweg ontmoet je genoeg mensen waar je of langere tijd mee optrekt. En als je wat anders wilt doen, dan kun je dat doen: je hoeft met niemand rekening te houden.

Ja, de eerste keer is het eng, maar ik heb er altijd veel profijt van gehad, ook bij sollicitaties: ik was flexibel, niet bang voor het onbekende, was zelfstandig en durfde initiatief te nemen. Enzo. :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Misschien is workaway iets voor jou?
https://www.workaway.info/
Ik zou nu een vliegticket boeken en zorgen dat je volgende week op een ander continent zit. Nu is het nog geen hoogseizoen en elders nog geen regentijd. Wacht dus niet tot de zomer met reizen maar ga nu!
Alle reacties Link kopieren
Om geld uit te sparen zou je nog kunnen gaan wwoof’en (even googlen). Dan werk je een paar uur per dag, tegen kost en inwoning.

Ik zou dat zelf zonde vinden van mijn tijd, Maar misschien een optie als je een beperkt budget hebt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En van reisgenoten heb je meer last dan plezier en je komt vanzelf medereizigers tegen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik lees nu dat je in de zomer ook nog een weekje weg gaat. Dat is dan wel weer een onderbreking als je een paar maanden wilt reizen, plus extra kosten van het daar heen en weer weg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zomerweekje annuleren/door verkopen.
Ik verveel me dus ik ga maar aan de andere kant van de wereld zitten? Het komt op mij over alsof je ergens voor op de vlucht bent.

Reizen doe je omdat je daartoe de aandrang voelt (ik heb dat nooit gehad, maar ik begrijp dat er andere mensen zijn die dat wel hebben)
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
21-04-2018 11:17
Ik verveel me dus ik ga maar aan de andere kant van de wereld zitten? Het komt op mij over alsof je ergens voor op de vlucht bent.

Reizen doe je omdat je daartoe de aandrang voelt (ik heb dat nooit gehad, maar ik begrijp dat er andere mensen zijn die dat wel hebben)

Welnee. Als een kind zich verveelt stuur je hem misschien naar buiten, en heeft hij daar enorm veel plezier omdat hij met vriendjes een hut ging bouwen omdat hij dat nog niet eerder heeft gedaan.

Dat ‘op de vlucht zijn voor iets’ vind ik altijd zo zweverig.

‘ You don’t need a reason, just do it’ op zijn tijd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_368230 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 16:05
Reden: Topic mag verwijderd worden
99.48% gewijzigd
Zou usa nog even uitstellen. Onder de 23 jaar is t niet mogelijk een auto te huren.
Geen zuidoost Azie wensen? Dat is goedkoop te bereizen.
Alle reacties Link kopieren
Landman schreef:
21-04-2018 11:56
Maar er staan wel wat bestemmingen op mijn lijstje die ik ooit graag een keer zou willen bezoeken, plekken in de usa, australlië (-> Aus wordt wel heel duur), nederlandse antillen (haha).

Besef wel dat dat dure bestemmingen zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jaaaaaa gaaan!!!! Reizen is het mooiste dat er is!

Als je onervaren & alleen bent is Zuidoost Azië heel geschikt voor je :) en ik zou gewoon alleen een ticket heen boeken en pas teruggaan als je ‘t zat bent :thumbsup:
Travel is the only thing you buy, that makes you richer. Gááán! Je bent jong, hebt geen kinderen en hebt de tijd. Zuid-Oost Azië is goed te doen alleen. USA en Aus zijn duur (en heel eerlijk: ook heel makkelijk mét kinderen te doen later).
Dymphnatam schreef:
21-04-2018 11:17
Ik verveel me dus ik ga maar aan de andere kant van de wereld zitten? Het komt op mij over alsof je ergens voor op de vlucht bent.
Wat een onzin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven