Stedentrip dichtbij huis: tips gevraagd

13-05-2018 12:11 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Binnenkort wil ik graag een stedentrip maken. Liefst met de auto, niet zoveel zin om te vliegen. Niet al te ver rijden. Het buitenland vind ik wel leuk. Wie heeft er tips?
Waar ben je al geweest? En hoeveel km van Utrecht zou je ongeveer willen gaan?

Ik zou naar Gent of Brugge gaan.
Of misschien Keulen ofzo. Maar als je vanaf de kop van Noord Holland moet komen is dat al een eind rijden.
Gent, Brussel, Bremen
Leuven.
Berlijn.
Den Haag.
Maastricht.
Leiden.
Leeuwarden.
Delft.
Haarlem.
Amsterdam.

Allemaal heel leuk.
België inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Lille vond ik erg leuk (maar eigenlijk alle genoemde steden zijn de moeite waard...)!
max.daffie wijzigde dit bericht op 13-05-2018 12:19
57.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Antwerpen. Leuk met goed en slecht weer
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Vanaf Utrecht zo’n 3 uurtjes rijden max lijkt me mooi. Brugge al geweest. Gent nog niet. Keulen lijkt me niet zoveel te doen? Of valt dat mee?
Bumba2018 schreef:
13-05-2018 12:19
Vanaf Utrecht zo’n 3 uurtjes rijden max lijkt me mooi. Brugge al geweest. Gent nog niet. Keulen lijkt me niet zoveel te doen? Of valt dat mee?
https://www.tripadvisor.nl/AttractionsN ... halia.html

De 10 bezienswaardigheden van keulen. Ik vond het persoonlijk een hele mooie stad om even tot rust te komen. Lekker eten, gezellige terrasjes, de mogelijkheid om de natuur in te trekken, maar ook om te relaxen in de vele thermen
Gewoon Gent doen. Superleuke stad, leuke levendigheid (studentenstad, niet zo oubollig als Brugge), terrasjes, oude dingen, winkelen, parken, bootjevaren, festivals.
Gent, Antwerpen, Múnster, Oldenburg, Bremen, Aken, Leuven, Brussel.

Of een mooie stad in Nederland: Kampen, Zwolle, Nijmegen, Alkmaar, Hoorn, Groningen.
Zou naar Keulen gaan. Wel buitenland maar niet ver en veel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Iets verder rijden dan 3 uur; Hamburg. Verrassend leuk.
Düsseldorf is ook de moeite waard, maar wat kleiner, weet niet hoe lang je wilt gaan, maar een dag of 2-3 kun je je daar wel vermaken.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Antwerpen, Haarlem, Trier.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Gent vond ik heel leuk, en vind België altijd een echt buitenland gevoel geven. Wij waren er 3 dagen en had me prima langer vermaakt daar.
Antwerpen is ook erg leuk (maar vanuit hier zo dichtbij dat we regelmatig een dagje gaan, geen ervaring met overnachting daar).

Leuven vond ik leuk voor een dagje, maar is niet zo groot, dus daarna wel alles gezien.

In Nederland: Dordrecht, Veluwe (of Arnhem en van daaruit een dagje Veluwe), Maastricht.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees trouwens mee (ook in je andere topic), wil eind juni / in juli ook graag nachtje weg met man en ben nog inspiratie aan t opdoen. Neig naar Haarlem nu.

En zoek nog een 'plan b' voor als het tijdens onze zomervakantie (half juni) in Duitsland) Oostenrijk/Frankrijk rotweer is.. Mocht dat het geval zijn dan boeken we een last minute naar iets zonnigs wat niet te lang vliegen is.
Alle reacties Link kopieren
Düsseldorf inderdaad, vond ik ook leuk voor een paar dagen. Er is een soort Japanse straat met Japanse restaurantjes, vind ik zelf wel bijzonder.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Gent in België, of hanzestad Münster in Duitsland. Let op, in het centrum van Münster heb je met je auto wel een Duitse milieusticker nodig anders riskeer je een boete. Die sticker kan je van tevoren kopen, bijvoorbeeld via de ANWB.
Dat geldt waarschijnlijk ook voor andere Duitse steden! https://www.anwb.nl/vakantie/duitsland/ ... ilieuzones
En hou je aan de maximum snelheden in Duitsland, ik kreeg een boete voor 10km te hard. (En ja tegenwoordig hebben steeds meer snelwegen daar wel een maximum snelheid, vooral rond de steden.)

Leuven is ook leuk. En ik hoor vaak goede dingen over Luik, nog nooit geweest. Brussel zou ik niet doen.

En wat verder rijden maar Durbuy vind ik ook een heel schattig middeleeuws stadje in de Ardennen. Maar niet echt een stedentrip als in 'shoppen'. Wel lekker bier, mooie straatjes en cafeetjes, natuur, kajakken of wandelen, grotten en watervallen...
patsy--stone wijzigde dit bericht op 16-05-2018 14:53
20.72% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Bumba2018 schreef:
13-05-2018 12:19
Vanaf Utrecht zo’n 3 uurtjes rijden max lijkt me mooi. Brugge al geweest. Gent nog niet. Keulen lijkt me niet zoveel te doen? Of valt dat mee?
Er is wel aardig wat te doen maar ik vond het overwegend een lelijke grauwe stad. Alleen in het centrum zijn nog een paar oude mooie straatjes, de rest is allemaal plat gebombardeerd geweest.
Het Rheinpark stadsstrandje is wel leuk bij mooi weer. De kathedraal is indrukwekkend maar ik ben bij dat soort dingen al na 20 minuten uitgekeken. Het chocolademuseum is wel leuk en goed voor 2 uurtjes vertier.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je doen, waar ligt de interesse. Natuur, winkels, restaurants, fietsen of slenteren... Of wil je echt bezienswaardigheden bezoeken?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips. Zitten plekken bij waar ik zelf niet aan gedacht had.

Denk dat het toch NL gaat worden. Kids gaan naar opa en oma en moeten we brengen en halen. Qua tijd toch beter om in NL te blijven
Alle reacties Link kopieren
Ik ga begin juli met dochter naar Haarlem. Al veel positieve dingen over gehoord, maar ben er nog nooit geweest.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
13-05-2018 13:51
Iets verder rijden dan 3 uur; Hamburg. Verrassend leuk.
Eens. Hele leuke stad!
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
20-05-2018 18:04
Eens. Hele leuke stad!
Hamburg lijkt me inderdaad ook heel leuk! Voor nu wat te ver. Maar zeker een kanshebber voor een andere keer :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven