zonvakantie herfstvak: huis 3 kids plus vlucht europa?

18-05-2018 15:45 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag allemaal,
ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken.
wij willen met onze drie kinderen van 8, 6 en 3 in de herstvakantie een weekje weg. Ik wil althans als verrassing dit aanbieden aan mijn vriend.
ik wil graag naar een zonzekere bestemming vliegen in Europa. het liefst een huisje met drie slaapkamers. niet al te ver van de luchthaven (max 1 uur rijden met auto) en met zee in de buurt en een gezellig plaatsje waar we elke ochtend broodjes kunnen kopen etc.
veel accomodaties vallen af, qua appartementen via grote reisbureaus omdat die vaak slechts 2 slaapkamers hebben. ik denk dat we op een prive-huis aankomen....
hoe kom ik nou aan tips voor een leuke bestemming/huisje?
ik denk zelf aan zuid spanje of de Canarische eilanden....
ik kan best zelf zoeken natuurlijk maar weet niet zo goed waar. misschien heeft iemand de ultieme tip of een goede website tip? ik hoor het heel graag want zie door de bomen het bos niet meer!
Alle reacties Link kopieren
Wimdu.com en airbnb.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het andersom kijken: welke bestemmingen kun je een beetje voordelig naartoe vliegen?
Via Skyscanner kun je op alle bestemmingen zoeken voor bepaalde data:

https://www.skyscanner.nl/transport/vlu ... e&ref=home

Daarna kun je voor die opties kijken op airbnb of booking voor huisjes in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Anders kan je ook kijken op Homelidays als je een bestemming hebt gevonden
Hovima La Pinta op Tenerife heeft appartementen met drie slaapkamers. Wij zijn er geweest voor de renovatie en is ons prima bevallen. We hebben zelf geen kinderen, maar er waren veel gezinnen met kinderen en die leken zich goed te vermaken. En Tenerife is prachtig.
Alle reacties Link kopieren
dank je wel, fijn zo'n concrete tip! ziet er alleen wel vrij massaal uit.. echt een hotel zie ik op zoover.....
misschien dat een prive-huisje ons toch meer aanspreekt, zonder animatie etc.
wat zijn nou echt mooie plekken? alicante in zuid spanje?
griekenland denk ik niet zongarantie eind oktober?
wat is het mooiste Canarische eiland met mooie dorpjes etc, strand?
Alle reacties Link kopieren
Malaga en dan airbnb?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nessebar Bulgarije. Leuk en goedkoop.
Of meer van Ohrid in Macedonie. Vergeet dan niet een dagtocht te maken naar de Matka kloof om te kanoen. Ook te bevliegen met Ryan Air vanuit dusseldorf, en heerlijk goedkoop land.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Spanje:
Marina Turquesa (bijv. via Tui te boeken)
Colina del Paraiso (via de Jong Intra te boeken
Albayt Resort (via de Jong Intra te boeken)

Lanzarote:
Villa's Kamezi (bijv. via Tui te boeken)
Alle reacties Link kopieren
Nadeel van een privehuisje dat er geen andere kinderen zijn om mee te spelen. Wij huurden toen de kinderen nog op de lagere school zaten altijd een mooi privehuis met zwembad. Wij blij, de kinderen hadden veel liever ergens gezeten met andere kinderen in de buurt.
Ik heb wel eens een huisje gehuurd via Belvilla. als ik nu op die site zoek en al je wensen invul (voor spanje) dan zijn dit de resultaten

https://www.belvilla.nl/zoeken/?page=1& ... o=210&sl=3

Moet wel in je budget passen natuurlijk.
Het zijn wel allemaal villa's (kon kiezen uit villa of vrijstaand), maar dat was de enige mogelijkheid als je minimaal 3 slaapkamers wil.
anoniem_95458 wijzigde dit bericht op 18-05-2018 16:50
17.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dank jullie wel... ik merk dat van die animatie-hotels mij erg tegenstaat...
het lijstje van lucky1976 ga ik van het weekend eens rustig doornemen!
dank jullie wel alvast!
en tips voor een mooi prive-huisje nabij dorpje en strand (mijn voorkeur): meer dan welkom. het gaat trouwens om 20-27 oktober...
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
18-05-2018 16:47
Nadeel van een privehuisje dat er geen andere kinderen zijn om mee te spelen. Wij huurden toen de kinderen nog op de lagere school zaten altijd een mooi privehuis met zwembad. Wij blij, de kinderen hadden veel liever ergens gezeten met andere kinderen in de buurt.
eens... maar wat is het alternatief? als je geen all-in achtig iets wil met animatie?
een leuke camping met tent die al staat.. een leuk huisjespark?
Alle reacties Link kopieren
ik hoop trouwens met max 3000,- uitte kunnen..
Dit iets? https://www.belvilla.nl/vakantiehuizen/ ... ad=1&uls=1

Vlieg je op Malaga en is ongeveer een uur. De temperaturen in zuid europa in die periode zijn niet mega hoog, maar daar heb je vast rekening mee gehouden. Tickets ongeveer 200 pp (of een goede deal met ryan air vanaf brussel) = 1000 + 719 voor het huisje. En dan ter plaatse nog wat kosten en evt parkeren. Moet lukken toch?
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
18-05-2018 20:05
Dit iets? https://www.belvilla.nl/vakantiehuizen/ ... ad=1&uls=1

Vlieg je op Malaga en is ongeveer een uur. De temperaturen in zuid europa in die periode zijn niet mega hoog, maar daar heb je vast rekening mee gehouden. Tickets ongeveer 200 pp (of een goede deal met ryan air vanaf brussel) = 1000 + 719 voor het huisje. En dan ter plaatse nog wat kosten en evt parkeren. Moet lukken toch?
In de herfstvakantie zit je niet voor 200 pp in Malaga.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
18-05-2018 20:09
In de herfstvakantie zit je niet voor 200 pp in Malaga.
Verkeerd gekeken. De terugvlucht vergeten aan te klikken!

Maar ja, een prive huisje buiten een park met minimaal 3 slpk, in de herfstvakantie in Zuid Europa.. tja dan kan het in de papieren lopen ja.
Alle reacties Link kopieren
In de herfstvakantie een strandvakantie.. zouden weook op een Grieks eiland terecht kunnnen?
Alle reacties Link kopieren
Op Lanzarote zijn ook veel privevilla’s te huur. Wij zaten met vrienden in een huis met drie slaapkamers en een zwembad. Geboekt via booking.com.
Als je echt een strandvakantie wilt is het aan de Middellandse zee niet warm genoeg waarschijnlijk, dan moet je door naar de Canarische Eilanden
Medina Sidonia voldoet denk II aan jouw eisen, denk dat je wel iets vindt met de zoekterm “medina sidonia casa rural”. Medina Sidonia is een levendige plaats met (banket)bakkerijen en restaurants aan het centrale plein, het heeft Romeinse resten (vindt je oudste misschien leuk?) en ligt op 1 uur 20 min van het vliegveld van Sevilla. Cadiz en Conil de la Frontera zijn kustplaatsen die beiden op iets meer dan een half uur rijden liggen.
Keutel, ik stuur je via pb nog een tip.
Mooie plaats, maar voor een strandvakantie eind oktober is het daar nogal onzeker qua weer: http://www.weer.nl/verwachting/klimaat/ ... a/1870819/
Gemiddeld 22 graden in die tijd en gemiddeld 15 regendagen in de maand oktober
Alle reacties Link kopieren
Als je verzekerd wilt zijn van mooi weer, zou ik het vasteland van Europa helemaal buiten beschouwing laten en voor de Canarische Eilanden gaan.
Afgelopen oktober was het in Zuid-Europa hooguit een graad of 16 met veel regen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven