Pick up tijd huur auto ( later een probleem)

05-07-2018 13:18 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
We huren als we met vliegtuig op vakantie bijna altijd een auto direct op het vliegveld, zo ook dit jaar al een tijd geleden geboekt.
Nu kom ik er alleen bij het printen van de voucher achter dat de pick-up tijd 2 uur te vroeg is ( dan vertekken we en het is bijna 2 uur vliegen)
Geen idee of die vluchttijd in de tussen tijd veranderd is of dat ik de pick up tijd verkeerd heb ingevoerd.


Echter als ik die wil aan passen moet heel de boeking geannuleerd en een nieuwe auto gekozen. Met gevolg, niet meer zelfde auto en ook ruim 100,- meer geld kwijt.
Vluchtnummer is ook bekend natuurlijk.

Maar tussen persoon ( ryair auto verhuur) zegt dat als je 2 uur later pas komt de verhuurder dit als no show kan aanmerken ?!

Iemand hier ervaring mee? Probeer al rechtstreeks met autohuur contact op te nemen maar geen reactie nog. De tussenpersoon wil enkel heel de boeking omzetten naar een duurdere omdat ik de pick up tijd wil aanpassen.

Is het echt een groot risico als we 2 uur later pas bij de verhuur bali zijn?
Heb er eerlijk gezegd eerder nooit opgelet of die tijd wel 100 % klopte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee, maar even met mijn boerenverstand nagedacht, wat nu als de vlucht op de dag zelf een aantal uur vertraagd is. Dan zou je nooit meer van te voren een auto kunnen huren.
Er zullen toch ook wel eens mensen te laat komen omdat het vliegtuig vertraging heeft. Lijkt me sterk dat ze de auto in de tussentijd dan al aan iemand anders hebben meegegeven. In bijv Spanje is men in het algemeen niet zo precies qua tijd, daar lijkt het me al helemaal geen probleem.
Wachten op wel reactie. Alleen de verhuurder kent zijn eigen voorwaarden.

En alles wat met Ryan Air te maken heeft kost bij alles altijd meer geld. Dat is helaas de consequentie van goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
05-07-2018 13:24
Ik heb er geen ervaring mee, maar even met mijn boerenverstand nagedacht, wat nu als de vlucht op de dag zelf een aantal uur vertraagd is. Dan zou je nooit meer van te voren een auto kunnen huren.
Dat was mijn eerste gedacht ook ( ze hebben ook ons vluchtnummer) maar volgens de tussenpersoon ( we hebben via ryair de auto geboekt) is dat dan buiten onze schuld maar als we zonder vertraging later komen geld dat als een no show.
Vind het ook erg krom....

Zou toch denken dat de auto echt wel 2 uur later gewoon nog voor ons klaar staan?!
In Italie kunnen ze nog wel eens moeilijk doen alleen
Alle reacties Link kopieren
Fijn hè, zo’n low cost airline die op allerlei manieren aan extra geld wil komen..

Wat nou als je een ondervraging krijgt bij de douane? Je koffer ergens vast zit op een band, of beschadigd is en he dat moet regelen? Er een enorme wachtrij staat bij paspoortcontrole?
Jullie allebei moeten poepen maar de toiletten o dat moment allemaal gereinigd worden?

En vervolgens duurt het nog een heel lange tijd voor he bij de balie van de verhuur asn de beurt bent..

Ik heb nog nooit problemen gehad met een dergelijk tijdsverschil hoor.
himalaya wijzigde dit bericht op 05-07-2018 13:30
9.27% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Echt wel dat Ryan Air dat zo gaat spelen. Kost extra. Hou er maar rekening mee dat je meer moet ophoesten.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben je vluchtnummer dus verhuurder kan ook zelf bedenken hoe laat je voor de balie zult staan. Lijkt me geen probleem, maar daar kom je pas achter als je daar bent.
Alle reacties Link kopieren
Dat is totaal geen probleem.
Die auto is gereserveerd voor jou.

En die tussenpersoon ziet nu dollartekens omdat jij het hebt gemeld.
Nooit zoiets melden met de maatschappij., die auto is gewoon gereserveerd.

En misschien een tip voor de volgende reis.
Nooit een auto huren bij een luchtvaartmaatschappij.
Altijd apart huren bij een verhuurder ter plaatse.
Kan je in een week zomaar 100 euro schelen wat je voordeliger ben.
(je gaat al lowcost)

Ik vlieg met een lowcost, maar ik ben duurder uit dan dat ik met een duurdere maatschappij vlieg.
:hyper: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Heilige_maagd_Maria schreef:
05-07-2018 13:44
Dat is totaal geen probleem.
Die auto is gereserveerd voor jou.

En die tussenpersoon ziet nu dollartekens omdat jij het hebt gemeld.
Nooit zoiets melden met de maatschappij., die auto is gewoon gereserveerd.

En misschien een tip voor de volgende reis.
Nooit een auto huren bij een luchtvaartmaatschappij.
Altijd apart huren bij een verhuurder ter plaatse.
Kan je in een week zomaar 100 euro schelen wat je voordeliger ben.
(je gaat al lowcost)

Ik vlieg met een lowcost, maar ik ben duurder uit dan dat ik met een duurdere maatschappij vlieg.
:hyper: :cheer:
Rechtstreeks auto huren was echt heel veel duurder helaas.
ik weet het wel direct contact dan.
Via rentelcars, eurocars ed ben je meestal echt wel goedkoper uit is mijn ervaring.
En alle voorwaarden in Nederlands.

Maar gelijk heb je dat ze nu dus geld zien...
Heb wel ff berichtje gestuurd naar verhuurder dat de pick-up tijd niet klopt met onze vluchttijd

Kunnen ze iig niet zeggen dat ze het niet wisten.
( buiten dat ze al ons vluchtnummer hebben natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
05-07-2018 13:28
Fijn hè, zo’n low cost airline die op allerlei manieren aan extra geld wil komen..

Wat nou als je een ondervraging krijgt bij de douane? Je koffer ergens vast zit op een band, of beschadigd is en he dat moet regelen? Er een enorme wachtrij staat bij paspoortcontrole?
Jullie allebei moeten poepen maar de toiletten o dat moment allemaal gereinigd worden?

En vervolgens duurt het nog een heel lange tijd voor he bij de balie van de verhuur asn de beurt bent..

Ik heb nog nooit problemen gehad met een dergelijk tijdsverschil hoor.
Haha je hebt helemaal gelijk.
Wij hebben ook wel eens erg lang op onze koffers moeten wachten.. daarna jongste net heel de luier vol dus verschonen etc.
Bij de balie vaak ook zo half uur wachten en mij er nooit druk over gemaakt.
Het is dat ik het nu net zag en de opmerking " no show" kreeg dat ik opeens de stress krijg ( heb altijd al lichtelijk vakantie stress haha)

Zal ( hopelijk) vast wel loslopen met die auto.
Hebben ook al betaald
Het enige waar je op wilt letten is dat de balie nog open is.
Alle reacties Link kopieren
Die auto is gereserveerd op jou naam.
Al zou je die een dag later ophalen, nog niets aan de hand.

In de hele huurperiode staat die auto voor je klaar.
(wel bij een gerenommeerde verhuurder, geen ''ritselaar'')
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met huurauto’s in Spanje is dat ze je rustig 2 uur laten wachten tot je aan de beurt bent :bonk:. Zolang je gewoon op openingstijden langs komt lijkt het me geen probleem. Jouw tussenpersoon probeert te pakken wat ie pakken kan. Voor twee uur verschil zou ik geen actie ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
Al zou je er de laatste dag alleen van de luchthaven naar het hotel mee rijden, de koffers en andere zooi (schoonmoeder? :hyper: ) inladen en weer terug naar de luchthaven rijden.
Alle reacties Link kopieren
Check inderdaad wel even de openingstijden van het verhuurbedrijf, mocht je 's avonds laat of 's nachts aankomen.

Verder zou ik ook geen problemen verwachten.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Boogschutter10 schreef:
05-07-2018 13:32
Ze hebben je vluchtnummer dus verhuurder kan ook zelf bedenken hoe laat je voor de balie zult staan. Lijkt me geen probleem, maar daar kom je pas achter als je daar bent.

Dat zou je denken, maar toen wij eens 7 uur vertraging hadden was onze auto al weggeboekt als ‘no show’. Ook al hadden ze ons vluchtnummer.
Alle reacties Link kopieren
Helaas vorig jaar mee gemaakt. Aantsl uur vertraging. De verhuurder mag jou auto ( we hadden al betaald in het vooruit, maar dat had niks te zeggen) verder verhuren.
Op het vliegveld moesten we een numnertje trekken, vol uur wachten en toen maar genoegen nemen met een andere auto, die bovendien €200 duurder was!
En als we niet akoord gingen kregen we niks!
Geb me obtzettend kwaad gemaakt, dit werkte uiteraard averechts.
Het is gewoon maffia! Ze doen wat ze willen, je hebt geen poot om op te staan.
Je mag "blij" zijn als ze uberhaupt nog een auto voor je hebben.

En dat was een gerenomeerde verhuurder, ze hadden ons vluchtnummer etc. Ze hadden er geen boodschap aan.
Succes!
de wereld wacht om ontdekt te worden
Als het een bekende verhuurmaatschappij is zou je even op hun eigen website kunnen kijken.
Bijvoorbeeld bij Alamo in Amerika is het zo dat ze bij vluchtvertraging de auto de rest van de dag (max tot sluitingstijd die dag en max. 12 uur) voor je vasthouden.
Maar dat zal per maatschappij en per land verschillen.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
05-07-2018 18:19
Helaas vorig jaar mee gemaakt. Aantsl uur vertraging. De verhuurder mag jou auto ( we hadden al betaald in het vooruit, maar dat had niks te zeggen) verder verhuren.
Op het vliegveld moesten we een numnertje trekken, vol uur wachten en toen maar genoegen nemen met een andere auto, die bovendien €200 duurder was!
En als we niet akoord gingen kregen we niks!
Geb me obtzettend kwaad gemaakt, dit werkte uiteraard averechts.
Het is gewoon maffia! Ze doen wat ze willen, je hebt geen poot om op te staan.
Je mag "blij" zijn als ze uberhaupt nog een auto voor je hebben.

En dat was een gerenomeerde verhuurder, ze hadden ons vluchtnummer etc. Ze hadden er geen boodschap aan.
Succes!
Hoeveel later waren jullie dan?
Dat is wel echt slecht dan, je hebt al betaald en alles toch?

Waar was dat?
( wij vliegen op pisa)
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden dat vorig jaar. Ik had geboekt bij Sunnycars en een typfout gemaakt in de aankomsttijd. En zag ook iets staan over dat ze de auto een uur of oid vast houden.Heb een mailtje gestuurd en toen werd het aangepast.
Idioot van Ryanair dat ze dat niet gewoon even aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Dolfje precies, is toch heel simpel. We hebben al betaald en komen de auto gewoon halen
Als ze weten dat de pick-up time 2 uur te vroeg is dat is het toch goed met
Heb zelf naar het bedrijf gemaild ( en op fb pb gestuurd) maar nog geen reactie.

Zou simpel via Ryanair ook moeten kunnen.
Als ik ook de dag en/ of lokatie verander dan begrijp ik helemaal dat je dan opnieuw beschikbaarheid van auto en prijzen moet bekijken.
Dat is nu allemaal niet aan de orde. Die auto is gewoon gereserveerd en betaald en halen we ook gewoon netjes op zelfde plaats op
jua schreef:
05-07-2018 18:53

( wij vliegen op pisa)


Je vliegt toch niet op 25 juli met Ryanair he? Hoor net dat het cabinepersoneel dan gaat staken
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
05-07-2018 20:17
Je vliegt toch niet op 25 juli met Ryanair he? Hoor net dat het cabinepersoneel dan gaat staken
Nee, dan zijn we zelfs al terug. Gelukkig zo te lezen....je zult maar net die dag vliegen dan
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg veel in een straal van een 2500 kilometer rond Schiphol voor werk.
Meestal heb ik dan op de bestemming een auto nodig.
Die huur ik via een Nederlandse fabrieksdealer, zoals via Pon (VW) in Leusden.
Ik heb tot nu nog nooit problemen gehad met een ophaaltijd.
De auto (huurprijs) is betaald aan de dealer in Nederland.
(dus ook Nederlands recht bij problemen)
Zelfs al zou ik daar ander vervoer kiezen, (bus, trein, taxi) dan blijft de auto de hele huurperiode ter beschikking aan mij.
Je bent op deze manier (veel) goedkoper uit dan huren via een Europcar, Hertz en wat er nog meer zijn.
Ik huur kilometervrij, met een volle tank brandstof en moet inleveren met een volle tank brandstof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven