Reizen
alle pijlers
Eerder naar huis; hoe werkt een annuleringsverzekering?
zaterdag 14 juli 2018 18:46
Hoi,
Vanwege een overlijden moeten we helaas eerder naar huis. Het is even afwachten wanneer de uitvaart precies plaatsvindt maar hoe werkt zoiets?
Ik zie dat de tickets om 3-4 dagen eerder terug te vliegen (heel veel) goedkoper zijn dan wat ik betaald heb toen ik ze oorspronkelijk boekte. Krijg je de kosten van je oorspronkelijke tickets terug of slechts de kosten die je maakt om eerder naar Nederland te vliegen?
Ik heb geen specificatie van de prijs van onze oorspronkelijke tickets, wel een mail met de totaalprijs (waar dus ook de tickets voor de heenreis in zitten).
Ik zal het hotel nog om een specificatie vragen want er stond me iets van bij dat de prijs per dag in de tweede week meer was dan in de eerste week.
Moet ik nog ergens anders aan denken? Onze annuleringsverzekering is van de ING.
Uiteraard ga ik maandag ING bellen, maar ik weet nu nog niet welke dag we precies terug moeten.
Vanwege een overlijden moeten we helaas eerder naar huis. Het is even afwachten wanneer de uitvaart precies plaatsvindt maar hoe werkt zoiets?
Ik zie dat de tickets om 3-4 dagen eerder terug te vliegen (heel veel) goedkoper zijn dan wat ik betaald heb toen ik ze oorspronkelijk boekte. Krijg je de kosten van je oorspronkelijke tickets terug of slechts de kosten die je maakt om eerder naar Nederland te vliegen?
Ik heb geen specificatie van de prijs van onze oorspronkelijke tickets, wel een mail met de totaalprijs (waar dus ook de tickets voor de heenreis in zitten).
Ik zal het hotel nog om een specificatie vragen want er stond me iets van bij dat de prijs per dag in de tweede week meer was dan in de eerste week.
Moet ik nog ergens anders aan denken? Onze annuleringsverzekering is van de ING.
Uiteraard ga ik maandag ING bellen, maar ik weet nu nog niet welke dag we precies terug moeten.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
zaterdag 14 juli 2018 19:00
"Als je al op reis bent en je moet jouw reis afbreken, neem dan contact op met de TravelCare Alarmcentrale: +31 (0)70 314 75 75. Als je vertraging heeft opgelopen (bijvoorbeeld bij een vliegreis), vraag dan om een bevestiging hiervan van."
https://www.ing.nl/particulier/verzeker ... lde-vragen
https://www.ing.nl/particulier/verzeker ... lde-vragen
zaterdag 14 juli 2018 19:14
Omdat ik nog niks weet.. ik
vroeg me alleen af welke kosten je nu eigenlijk precies gedekt krijgt. Gek genoeg nooit eerder over nagedacht hoe zoiets werkt, tot je het dus nodig hebt..
Zou namelijk wel zuur zijn als we eerder naar huis moeten en maar een flutbedragje terugkrijgen in tegenstelling tot wat we oorspronkelijk betaald hebben.. Maarja het zij zo, niks aan te doen helaas.
vroeg me alleen af welke kosten je nu eigenlijk precies gedekt krijgt. Gek genoeg nooit eerder over nagedacht hoe zoiets werkt, tot je het dus nodig hebt..
Zou namelijk wel zuur zijn als we eerder naar huis moeten en maar een flutbedragje terugkrijgen in tegenstelling tot wat we oorspronkelijk betaald hebben.. Maarja het zij zo, niks aan te doen helaas.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
zaterdag 14 juli 2018 19:17
Van je annuleringsverzekering krijg je alleen de kosten van de niet genoten vakantiedagen terug.
Dus de kosten van het hotel voor de nachten dat je er geen gebruik van maakt en tickets waar je geen gebruik van maakt.
Voor de extra kosten die je maakt moet je bij je reisverzekering zijn. Ga niet op eigen houtje kostenakenaar doe dit in overleg met je reisverzekering. Anders lop je het risico dat ze niet willen vergoeden.
Dus de kosten van het hotel voor de nachten dat je er geen gebruik van maakt en tickets waar je geen gebruik van maakt.
Voor de extra kosten die je maakt moet je bij je reisverzekering zijn. Ga niet op eigen houtje kostenakenaar doe dit in overleg met je reisverzekering. Anders lop je het risico dat ze niet willen vergoeden.
zaterdag 14 juli 2018 19:18
Inderdaad. Voor een overlijden van een oom of tante, of een nicht of neef, of een oudtante of oudoom, is er in een standaard reisverzekering geen dekking. Ook niet als het je lievelingstante was, of je favoriete nichtje aan wie je emotioneel erg verbonden bent.redbulletje schreef: ↑14-07-2018 19:15Gaat t om een overlijden in de eerste graad? Volgens mij vergoedt de verzekering anders niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 14 juli 2018 19:18
Als je belt kunnen ze je dat precies uitleggen.carrie-bradshaw schreef: ↑14-07-2018 19:14Omdat ik nog niks weet.. ik
vroeg me alleen af welke kosten je nu eigenlijk precies gedekt krijgt. Gek genoeg nooit eerder over nagedacht hoe zoiets werkt, tot je het dus nodig hebt..
Zou namelijk wel zuur zijn als we eerder naar huis moeten en maar een flutbedragje terugkrijgen in tegenstelling tot wat we oorspronkelijk betaald hebben.. Maarja het zij zo, niks aan te doen helaas.
zaterdag 14 juli 2018 19:19
Minimaal tot tweedegraads. Bij mijn vader is toen alles geregeld toen hun kleinkind overleed. Tot hoeveelste graad precies durf ik niet te zeggenredbulletje schreef: ↑14-07-2018 19:15Gaat t om een overlijden in de eerste graad? Volgens mij vergoedt de verzekering anders niet.
Gecondoleerd
zaterdag 14 juli 2018 19:20
Je krijgt niet alles terug, alleen die dagen dat je daar geen vakantie kon vieren.
En je tickets zullen omgeboekt moeten worden, evt. meerkosten worden dan ook vergoed.
Maar nogmaals, bel je verzekering, die weten het precies. Als de nicht van je buurvrouw is overleden, krijg je niks vergoed.
En je tickets zullen omgeboekt moeten worden, evt. meerkosten worden dan ook vergoed.
Maar nogmaals, bel je verzekering, die weten het precies. Als de nicht van je buurvrouw is overleden, krijg je niks vergoed.
ik geef mn bek ook maar een douw
zaterdag 14 juli 2018 19:24
Overigens gaat het in dit geval niet om een annuleringsverzekering, daarvan is sprake als je door onvoorziene omstandigheden als overlijden of ziekte je reis niet kunt aanvangen, en dus moet "annuleren".
Als je als een deel van je vakantie hebt genoten en je wilt eerder naar huis vanwege familieomstandigheden bijv., gelden de bepalingen van je reisverzekeringen dienaangaande en niet van je annuleringsverzekering. Annuleren kun je namelijk alleen vóór je vertrek.
Als je als een deel van je vakantie hebt genoten en je wilt eerder naar huis vanwege familieomstandigheden bijv., gelden de bepalingen van je reisverzekeringen dienaangaande en niet van je annuleringsverzekering. Annuleren kun je namelijk alleen vóór je vertrek.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 14 juli 2018 19:25
Nee dat wordt niet vergoed door de annuleringsverzekering. Dan zal to ook een reisverzekering moeten hebbenMadeliefjees schreef: ↑14-07-2018 19:20
En je tickets zullen omgeboekt moeten worden, evt. meerkosten worden dan ook vergoed.
zaterdag 14 juli 2018 19:30
Dit, en lekker belangrijk wat je terugkrijgt, als je je beter voelt bij een eerder vertrek om eerder thuis te kunnen zijn, is dat beter toch? Je verdere vakantiedagen zouden me aan mn achterste kunnen roesten, alss je er niet op je gemak zit, heb je daar niets aan....redbulletje schreef: ↑14-07-2018 19:15Gaat t om een overlijden in de eerste graad? Volgens mij vergoedt de verzekering anders niet.
zaterdag 14 juli 2018 19:45
pejeka schreef: ↑14-07-2018 19:24Overigens gaat het in dit geval niet om een annuleringsverzekering, daarvan is sprake als je door onvoorziene omstandigheden als overlijden of ziekte je reis niet kunt aanvangen, en dus moet "annuleren".
Als je als een deel van je vakantie hebt genoten en je wilt eerder naar huis vanwege familieomstandigheden bijv., gelden de bepalingen van je reisverzekeringen dienaangaande en niet van je annuleringsverzekering. Annuleren kun je namelijk alleen vóór je vertrek.
Uit de polisvoorwaarden van de ING annuleringsverzekering: "2.1 Wij verlenen uitkering bij annulering en voortijdige reisbeëindiging in de volgende situaties:"
En voor TO even de rest van het artikel:
"2.1.1 overlijden, ernstige ziekte of een ernstig letsel door een
ongeval van u of de verzekerde;
2.1.2 overlijden, met levensgevaar gepaard gaande ziekte/
ongeval van naaste familieleden of huisgenoten van u of
de verzekerde;
2.1.3 overlijden, met levensgevaar gepaard gaande ziekte/
ongeval van naaste familieleden in het buitenland bij
wie u of de verzekerde zou verblijven en waardoor u of
de verzekerde niet gehuisvest kan worden;
2.1.4 overlijden, met levensgevaar gepaard gaande ziekte/
ongeval van een compagnon, medevennoot of (zaak)
waarnemer van u of de verzekerde;
2.1.5 overlijden, tijdens uw reis of maximaal twee weken
voor uw vertrek, van een goede vriend of familielid
in de derde graad. U kon dit bij het boeken niet zien aankomen"
En hier staat wat je dan krijgt:
2.4 Voortijdige reisbeëindiging:
2.4.1 Bij voortijdige reisbeëindiging vergoeden wij
per etmaal of gedeelte van een etmaal de dagprijs tot
maximaal het verzekerd bedrag.
https://www.ing.nl/media/ING_Polisvoorw ... -57812.pdf
Ik zie geen vergoeding staan voor extra kosten, maar misschien kun je dat navragen. Belangrijkste is dat je eerst de alarmcentrale belt.
zaterdag 14 juli 2018 20:55
[quote=nerdopviva post_id=28755437 time=1531590334 user_id=
Ik zie geen vergoeding staan voor extra kosten, maar misschien kun je dat navragen. Belangrijkste is dat je eerst de alarmcentrale belt.
[/quote]
Nogmaals daarvoor moet je bij je reisverzekering zijn.
Er zit verschil tussen een annuleringsverzekering en een reisverzekering.
Ik zie geen vergoeding staan voor extra kosten, maar misschien kun je dat navragen. Belangrijkste is dat je eerst de alarmcentrale belt.
[/quote]
Nogmaals daarvoor moet je bij je reisverzekering zijn.
Er zit verschil tussen een annuleringsverzekering en een reisverzekering.
zaterdag 14 juli 2018 20:57
Bel.nerdopviva schreef: ↑14-07-2018 19:00"Als je al op reis bent en je moet jouw reis afbreken, neem dan contact op met de TravelCare Alarmcentrale: +31 (0)70 314 75 75. Als je vertraging heeft opgelopen (bijvoorbeeld bij een vliegreis), vraag dan om een bevestiging hiervan van."
https://www.ing.nl/particulier/verzeker ... lde-vragen