Ervaringen Kenia? Malaria/gele koorts icm kinderwens

16-07-2018 16:55 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
anoniem_148511 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 09:25
99.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wacht lekker met proberen zwanger te worden tot minstens 6 maanden na de reis, geen ramp toch?
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
16-07-2018 17:06
Wacht lekker met proberen zwanger te worden tot minstens 6 maanden na de reis, geen ramp toch?
+1
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ja is nodig of denk je dat muggen nooit oo het stramd komen ? kunt toch ook 2/3 maanden na je huwelijk reis proberen om kinderen te krijgen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ik zou pas 3 maanden na je reis proberen zwanger te worden.. Ik snap dat nooit zo goed.. Je kan toch gewoon eerst op vakantie gaan met alle vaccinaties en pillenhandel en dan pas zwanger proberen te worden ? ik zou niet in het eerste trimester in verre oorden willen zitten, je zal maar last hebben van allerlei kwaaltjes.. meteen je reis verpest.
Alle reacties Link kopieren
En als je toch voornamelijk een strandvakantie wil doen (die 2 dagen safari is natuurlijk niet echt wat zoden aan de dijk zet qua beleving), kies dan een bestemming waar je niet al die zooi hoeft te slikken/prikken.
Laat je goed voorlichten. Als er malaria tabletten worden geadviseerd, dan ze ook nemen, want malaria en zwangerschap is gewoon gevaarlijk. Bij Malarone wordt geadviseerd 14 dagen na de laatste tablet te starten met zwanger worden. Gele koorts vaccinatie kan je nu al nemen, daarna een maand niet zwanger worden. (Dit is op betrouwbare sites te vinden naar wacht ajb ook op het officiële advies van bijvoorbeeld GGD of een andere instantie met verstand van zaken). Als je perse op huwelijksreis zwanger wil proberen te worden, dan is het verstandig een andere bestemming te kiezen, toch? Geen risico’s nemen lijkt mij..
Alle reacties Link kopieren
Heb je daar überhaupt wel malaria tabletten nodig? Wij zijn door Zuid Afrika, Lesotho en Swaziland gereis en hadden alleen voor het Krugerpark malariatabletten nodig.
"Boring conversation anyway"
Ik ben in Kenia geweest en vond de safari een onvergetelijke ervaring, maar voor de rest kan het land mij gestolen worden. Ik ben nogal reislustig en ook wel wat gewend, maar ik heb me echt geen seconde prettig laat staan veilig gevoeld. Als je "dit soort landen" niet gewend bent, zou ik er zeker niet naartoe gaan en jezelf ook niet het hele circus van vaccinaties en malariapillen aandoen. Als je iets speciaals en betaalbaar wil, dan zijn er genoeg bestemmingen die je ook op het gebied van een strandvakantie meer te bieden hebben. Wil je wel gaan, laat je dan goed adviseren door het vaccinatiebureau en neem goede diarreepillen of poeders mee.
Ga gewoon lekker naar Indonesie en ga op Bali aan 't strand liggen. Waarom naar 'n safariland gaan om alleen maar aan 't strand te liggen en je nog vol moeten laten pompen met allerlei vaccinaties op de koop toe?
En zo erg is het toch niet om een half jaartje te wachten voor je probeert zwanger te worden? Geniet eerst 'ns van je huwelijksreis.
En hoe zit het met zika in dit soort landen tegenwoordig? Of komt dat niet meer voor??
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.
Wachten met proberen kinderen te krijgen vinden wij geen probleem mits dit bijv 3 maanden is. 6 maanden vinden we wat veel ivm met leeftijd en het kan natuurlijk ook even duren voor het uberhaupt lukt. Ik had ergens gelezen dat zelfs 6 maanden wordt aangeraden.
Daarbuiten voor slechts 2 dagen safari is het wellicht wat teveel ‘gedoe’ met pillen en vaccinaties. Genoeg mooie strand bestemmingen!
Alle reacties Link kopieren
Ga naar Sardinie ofzo. Je wil strand waarom dan al die moeite en risico's?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als gele koorts vaccinatie wordt aangeraden en je wil op safari dan zou ik die zo snel mogelijk halen, des te eerder kun je ook proberen zwanger te worden. En malariapillen niet nemen "omdat er een kans is dat je er ziek van kunt worden" lijkt me niet zo slim. Van malaria zelf word je een stuk zieker, en dat wil je echt niet als je een kinderwens hebt.

Of je laat de safari schieten en gaat alleen naar het strand, of je kiest gewoon een andere (strand)bestemming. In die periode zijn er genoeg mooie plekken met goed weer zonder het gedoe van inentingen en malaria!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Slaat die 88 op je geboortejaar? Dan lijkt me een paar maanden wachten met de voortplanting geen onoverkomelijke zaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wachten, de eerste 11 weken van mijn zwangerschap hield ik niks binnen, nog geen slok water, had er niet aan moeten denken dan in een ver warm land te zitten dus ik zou eerst even genieten van je reis en daarna proberen.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Geen antwoord op je vraag, maar als je dan toch in Kenia bent, zou ik ook naar Mount Kenya gaan. Ontzettend mooie natuur daar.
Alle reacties Link kopieren
Ben je ook op de hoogte van het reisadvies voor Kenia? (https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... ezen/kenia). Voor mijn huwelijksreis zou ik persoonlijk een iets romantischere plek opzoeken...
Nummer*Zoveel schreef:
16-07-2018 19:50
Ben je ook op de hoogte van het reisadvies voor Kenia? (https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... ezen/kenia). Voor mijn huwelijksreis zou ik persoonlijk een iets romantischere plek opzoeken...

Nou inderdaad @(

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
paloma schreef:
16-07-2018 17:39
Ik ben in Kenia geweest en vond de safari een onvergetelijke ervaring, maar voor de rest kan het land mij gestolen worden. Ik ben nogal reislustig en ook wel wat gewend, maar ik heb me echt geen seconde prettig laat staan veilig gevoeld. Als je "dit soort landen" niet gewend bent, zou ik er zeker niet naartoe gaan en jezelf ook niet het hele circus van vaccinaties en malariapillen aandoen. Als je iets speciaals en betaalbaar wil, dan zijn er genoeg bestemmingen die je ook op het gebied van een strandvakantie meer te bieden hebben. Wil je wel gaan, laat je dan goed adviseren door het vaccinatiebureau en neem goede diarreepillen of poeders mee.

ik geloof direct dat een safari super is.. maar ik vermoed zomaar dat de reis die TO in gedachten heeft nou niet bepaald die prachtige safari bevat die jij zou hebben geboekt.. TO kan beter een lekkere strandvakantie boeken in Europa .. Ik zou voor strandvakantie niet Kenia kiezen en zeker niet met al die rommel die je moet slikken/spuiten..
Alle reacties Link kopieren
sannetje88 schreef:
16-07-2018 18:08
Bedankt voor alle reacties.
Wachten met proberen kinderen te krijgen vinden wij geen probleem mits dit bijv 3 maanden is. 6 maanden vinden we wat veel ivm met leeftijd en het kan natuurlijk ook even duren voor het uberhaupt lukt. Ik had ergens gelezen dat zelfs 6 maanden wordt aangeraden.
Daarbuiten voor slechts 2 dagen safari is het wellicht wat teveel ‘gedoe’ met pillen en vaccinaties. Genoeg mooie strand bestemmingen!
6 maanden is te lang wachten? Ben je al 40 ofzo?
poldervrouw schreef:
17-07-2018 11:43
ik geloof direct dat een safari super is.. maar ik vermoed zomaar dat de reis die TO in gedachten heeft nou niet bepaald die prachtige safari bevat die jij zou hebben geboekt.. TO kan beter een lekkere strandvakantie boeken in Europa .. Ik zou voor strandvakantie niet Kenia kiezen en zeker niet met al die rommel die je moet slikken/spuiten..
Gewoon gezellig naar de Antillen of romantisch naar de Malediven.
Alle reacties Link kopieren
Naar Kenia voor het strand??? Doodzonde van het geld!
Naar Kenia ga je voor de wildparken. Die zijn het geld en de tijd (minstens een week) dubbel en dwars waard.
Alle reacties Link kopieren
OP verwijderd. En niet de eerste keer door deze TO :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven