Tips gevraagd appartement of hotel met keukentje in Madrid

18-08-2018 22:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in november ( voor het eerst) naar Madrid. Ik ben op zoek naar een appartement of hotel met eigen kookgelegenheid (een magnetron en twee kookplaatjes voldoet al). Ik ken de stad niet maar ben op zoek naar een leuke wijk met een rustige ligging. Metro graag op max 5-10 minuten lopen. Hoeft niet hartje stad e zijn, liever wat rustiger. Heeft iemand tips/aanraders. Ik heb al een hoop op bookingssites gezien, maar ken niemand die er al geweest is en tips heeft. Ook graag een wijk waar je als vrouw alleen tot ca 2100-2200 prima over straat kan. Het kan zijn dat ik morgenochtend pas reageer, maar bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Ik boek veel via airbnb en lees dan de recensies. Daar staat vaak veel informatie in over de buurt, afstand tot het OV etc.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Airbnb inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2x in deze appartementen geweest (via booking.com) en zou het zo weer boeken. Het ligt rustig maar de metro is om de hoek en je kunt ook alles lopen. Ik heb me hier nooit onveilig gevoeld en vlakbij is een Turks supermarktje en winkels op loopafstand. Ook goed te bereiken met OV vanaf vliegveld. Hele aardige receptie en schone kamers.

Apartamentos Matute 11, Plaza de Matute, Madrid
Wees niet bang dat je niet over straat zou kunnen alleen.
Om 22:00 uur begint het leven pas echt in Spanje. Cenar (in de avond eten) gaat men pas na 22:00 uur doen.
Tot in de vroege ochtend leeft het op straat en in de restaurants/barren/kroegen/clubs/parken/ pleinen.
Op sites als Booking en Airbnb kun je vele reviews vinden. Lees je in over buurten. Kijk waar je naartoe wilt gaan die dagen en houd met je locatie daar rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat Sinnombre zegt. Ik vind je ook wat onnodig angstig overkomen. Er zijn rond die tijd altijd nog veel mensen op straat en Spanje is geen gevaarlijk land. Je zou ook eens kunnen kijken op guesttoguest voor een woningruil. Op wimdu.nl kun je ook appartementen vinden.

Buurten: http://www.backpackvolverhalen.nl/ontde ... an-madrid/

Ik vind zelf een Volkswijk gezellig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips, Niet dat ik perse angstig ben maar ik ga alleen en ken de stad niet. En ik weet dat het leven pas laat op gang komt maar weet niet of dat in de heeft/winter ook geldt (eigenlijk heel logisch van wel...) dank voor de tips!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in mei een paar dagen alleen in Madrid geweest en zat toen in ‘Alma suites’. Prima appartement, niet heel gezellig ingericht maar alles was er wel. Wel een leuke wijk. Veel leuks op loopafstand en tussen twee metrolijnen in. Ook een grote supermarkt in de buurt mocht je dat prettig vinden. Ik zou er zo weer heen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf goede ervaringen met appartement Muy Centrico vlakbij Plaza España in Madrid. Via booking.com. Was fijn appartement op loopafstand van de stad en metro. Winkels in de buurt, maar wel rustig.
Alle reacties Link kopieren
Naar de stad met bijna het lekkerste eten ter wereld en dan zelf koken? ;-)

Ik vond Lavapies een leuke wijk, beetje kunstzinnig en internationaal. En handige ligging ten opzichte van bezienswaardigheden. Ik had daar een Airbnb maar in latere jaren, toen ik meer las over de negatieve impact van Airbnb, ben ik heel erg tegenstander geworden van die site / dat bedrijf. En heb ik er spijt van dat ik zo'n appartement heb gehuurd dat er wéér eentje minder was voor de Madrilenen zelf, wéér een groter woningtekort voor de locals, en wéér een plek waar wellicht andere toeristen veel overlast veroorzaken voor de directe buren. Heel schadelijk voor de stad. Sorry Madrileños!

Mocht je 10 en 11 november in Madrid zijn: absolute aanrader is Mercado de Motores. Een grote ambachtsmarkt en vlooienmarkt, met eten en zitjes, live muziek en dansende mensen, en dat allemaal in het treinmuseum. Ik heb me er uren vermaakt. Zie hun Facebookpagina voor foto's en filmpjes.

Google even naar de gratis openingsuren van de musea. Die adverteren ze niet pontificaal op hun eigen websites, maar er zijn wel overzichtjes te vinden via google (eventueel even in het Engels zoeken). Elk museum heeft wel een avond met gratis toegang, ook die dure populaire. Dan is het natuurlijk wel wat drukker maar ik vond het best meevallen.

Het toeristen infocentrum op Plaza Mayor is ook goed en heeft een leuke brochure met wat er die week / maand allemaal te doen is, bijvoorbeeld tijdelijke tentoonstellingen, street food markten, festivalletjes.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Op booking.com kan je vaak ook appartementen en vakantiehuizen vinden. En het leven begint in Madrid s'avonds pas na 22.00 uur.
Iedereen gaat dan gewoon over straat en het is er super veilig, ook voor een vrouw alleen. Zelfs het treinstation voelt heel relaxed. Er zijn naar mijn weten geen echte onveilige buurten in Madrid.

Ik ben er vaak geweest ( heb er ook een tijdje gewoond) , ook in de winter en heb me er nooit een moment onveilig gevoeld. Het kan wel erg koud zijn in November, dus neem genoeg warme kleding mee.

En ga inderdaad af en toe ook uit eten, je kan overal heerlijk dineren voor een kleine prijs. Madrid is behoorlijk goedkoop als je er eenmaal bent. Vind het vliegen vaak behoorlijk duur maar de rest van het dagelijks leven is cheap. Het OV is er ook perfect. Bij veel lokale barretjes kan je een goed glas wijn krijgen voor 1,50. Veel plezier alvast, ik ben jaloers. Ik hou echt van die stad.
Oh ja om geld te besparen kan je de shuttlebus nemen vanaf het vliegveld naar de Plaza Cibeles ( of treinstation Atocha ). Kost 5 euro.
Goedkoper dan een taxi ( al zijn die in de stad heel goedkoop op korte ritjes ) en Cibeles is een prima plek om de rest van de stad te onderzoeken. Leer wel wat basis Spaans, want ze spreken er echt beroerd Engels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven